Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 6: Διαλυτότητα οργανικών ουσιών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Περιλήψεις Γιατί; Πως; Τι είναι; Ποιος τις κάνει;
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Αλκίνια Χαρακτηριστική ομάδα: τριπλός δεσμός.
Διαλυτότητα οργανικών ουσιών
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Παρεμβαλλόμενα ρεύματα
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Γιατί τρεφόμαστε ; Ενέργεια Απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (nutrients)
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Άρθρο Συγγραφείς: Marcus Plescia, MD, MPH, Martha Groblewski, PhD, RD, LDN. Τίτλος: A Community Oriented Primary care Demonstration Project Refining.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Άσκηση 7 (1 από 5) Υπολογισμοί μηκών τόξων σφαίρας. Το έτος 2035 μ.Χ., μετά από πυρηνική καταστροφή και λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου, που πήρε εκρηκτικές.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Ανόργανη και Οργανική Χημεία (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ψυχιατρική Ενότητα 12: Εισαγωγή στις νευρώσεις
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Βιοχημεία Ενότητα 3: Αλκοόλες, Φενόλες, Αιθέρες, Θειόλες
Ανόργανη και Οργανική Χημεία (Θ)
Ενότητα 5.2: Αιθέρες Χριστίνα Φούντζουλα Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 6: Διαλυτότητα οργανικών ουσιών Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 6: Διαλυτότητα οργανικών ουσιών Χριστίνα Φούντουλα Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Πολικοί και Μη Πολικοί Διαλύτες Πολικοί διαλύτες: δεσμοί μεταξύ ατόμων με μεγάλη διαφορά ηλεκτραρνητικότητας (π.χ οξυγόνο- υδρογόνο) Μεγάλη διπολική ροπή. Μη Πολικοί διαλύτες: δεσμοί μεταξύ ατόμων με παρόμοιες τιμές ηλεκτραρνητικότητας (π.χ άνθρακας- υδρογόνο).  

Πρωτικοί και Απρωτικοί Διαλύτες Πρωτικοί διαλύτες: δεσμοί O-H και N-H. Συμμετοχή σε δεσμούς Η. Δότες Η+ Απρωτικοί διαλύτες:   μη ύπαρξη δεσμών O-H και N-H. Αδυναμία συμμετοχής σε δεσμούς Η.

Ταξινόμηση διαλυτών Μη Πολικοί Πολικοί Απρωτικοί Πολικοί Πρωτικοί

Μη Πολικοί Διαλύτες χαμηλή διηλεκτρική σταθερά (<5). masterorganicchemistry.com

“Οριακά” Πολικοί Απρωτικοί Διαλύτες “Οριακά” Πολικοί Απρωτικοί Διαλύτες Σχετικά υψηλότερες τιμές διηλεκτρικής σταθεράς από τους μη πολικούς (5-20). Διαλύτες «γενικής χρήσης». “απρωτικοί” μη ύπαρξη δεσμών Ο-Η και Ν-Η. masterorganicchemistry.com

Πολικοί Απρωτικοί Διαλύτες Υψηλότερες τιμές διηλεκτρικής σταθεράς (>20) και μεγάλη διπολική ροπή. Δε συμμετέχουν σε δεσμούς Η. Διαλυτοποίηση φορτισμένων ειδών, όπως τα πυρηνόφιλα CN- , HO-, κ.ά. Η απουσία δεσμών Η παρέχει «ελευθερία κινήσεων» στα παραπάνω νουκλεόφιλα, κάνοντάς τα πιο δραστικά. masterorganicchemistry.com

Πολικοί Πρωτικοί Διαλύτες Υψηλές τιμές διηλεκτρικής σταθεράς (>20) και μεγάλη διπολική ροπή. Συμμετέχουν σε δεσμούς Η λόγω ύπαρξης δεσμών O-H or N-H. Όξινη (δότες Η+) και ασθενής νουκλεόφιλη συμπεριφορά (σχηματισμός δεσμού με ισχυρά ηλεκτρονιόφιλα). masterorganicchemistry.com

Glycine  chm.bris.ac.uk It can dissolve both water and other organic solvents as it is having both hydrophobic and hydrophilic properties.   Solubility in water 24.99 g/100 mL (25 °C) Solubility soluble in pyridine sparingly soluble in ethanol insoluble in ether

Benzoic acid In the presence of water, though short of ionization, water can hydrogen bond to benzoic acid. Thus C6H5COOH + H2O ---> C6H5COO--H--OH2.  Benzoic acid is an organic acid. I would expect it to be soluble in weak aqueous bases and likely in ether. The primary reason benzoic acid dissolves only slightly in cold water is that, even though the carboxylic acid group is polar, the bulk of the benzoic acid molecule is non-polar (water is polar). It is only the carboxylic group that is polar. In addition, there are no internal stabilizing structures that favor carboxylate, -COO(-), over carboxylic acid, -COOH. Solubility in water 1.7 g/L (0 °C) 2.7 g/L (18 °C) 3.44 g/L (25 °C) 5.51 g/L (40 °C) 21.45 g/L (75 °C) 56.31 g/L (100 °C) Solubility soluble in acetone, benzene, CCl4, CHCl3, alcohol, ethyl ether, hexane, phenyls, liquid ammonia, acetates

Solubility of benzoic acid, etc? Match each compound below with its solubilty characteristics  (If the first corresponds to B, and the next 2 to C, enter BCC)  1) benzoic acid 2) ethyl-4-aminobenzoate  3) Napthalene A. Soluble only in aqueous bases  B. Soluble in ether and aqueous acids (eg HCl)  C. Soluble in ether, largely insoluble in aqueous solvents  D. Soluble only in aqueous acids E. Soluble in ether and weak aqueous bases (eq NaHCO3) Benzoic acid is an organic acid. I would expect it to be soluble in weak aqueous bases and likely in ether. - E  ethyl 4 aminobenzoate is an organic base. I would expect it to be soluble in ether and in aqueous acids. - B  Naphthalene is a neutral organic compound and I would expect it to be soluble in ether and not in aqueous solvents - C

Isopropyl alcohol Solubility in water miscible Solubility miscible in benzene, chloroform, ethanol, ether, glycerin soluble in acetone insoluble in salt solutions

Ethyl acetate ester formula solubility (g per 100 g of water) ethyl methanoate HCOOCH2CH3 10.5 ethyl ethanoate CH3COOCH2CH3 8.7 ethyl propanoate CH3CH2COOCH2CH3 1.7 Solubility in water 8.3 g/100 mL (20 °C) Solubility inethanol, acetone, diethyl ether, benzene Miscible

Fructose Soluble in water, ethanol and methanol. Sucrose sucrose is made up of two simple sugar units Glucose and Fructose and have so many 'OH' groups which show polarity, the polar water molecules breakup sucrose into glucose and fructose, this breaking involves the addition of one water molecule, C12H22O11 + H2O = C6H12O6(Glucose) + C6H12O6(Fructose) , ether (diethyl ether) is a non polar solvent and can not break the fructose molecules so fructose is insoluble in ether.

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Χριστίνα Φούντζουλα 2014. Χριστίνα Φούντζουλα. «Οργανική Χημεία (Ε). Ενότητα 6: Διαλυτότητα οργανικών ουσιών». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.