Γλωσσική επαφή στην Αρχαιότητα
Γλωσσικές και πολιτικές αντιλήψεις οὔθ᾽ Ἑλλὰς οὔτ᾽ ἄγλωσσος (Σοφ., Τραχ. 1060) τὰ μὲν γὰρ ἐν τοῖς ψυχροῖς τόποις ἔθνη καὶ τὰπερὶ τὴν Εὐρώπην θυμοῦ μέν ἐστι πλήρη, διανοίας [25] δὲἐνδεέστερα καὶ τέχνης, διόπερ ἐλεύθερα μὲν διατελεῖμᾶλλον, ἀπολίτευτα δὲ καὶ τῶν πλησίον ἄρχειν οὐδυνάμενα: τὰ δὲ περὶ τὴν Ἀσίαν διανοητικὰ μὲν καὶ τεχνικὰτὴν ψυχήν, ἄθυμα δέ, διόπερ ἀρχόμενα καὶ δουλεύονταδιατελεῖ: τὸ δὲ τῶν Ἑλλήνων γένος, ὥσπερ μεσεύει κατὰ [30]τοὺς τόπους, οὕτως ἀμφοῖν μετέχει. καὶ γὰρ ἔνθυμον καὶδιανοητικόν ἐστιν: διόπερ ἐλεύθερόν τε διατελεῖ καὶβέλτιστα πολιτευόμενον καὶ δυνάμενον ἄρχειν πάντων, μιᾶςτυγχάνον πολιτείας (Αριστ., Πολιτικά, 1327b)
Θρακική
Μικρά Ασία
Φρυγική
Καρική
Αθηναίοι και Πέρσες Ψευδαρτάβας ἰαρταμὰν ἐξάρξαν ἀπισσόνα σάτρα. Ψευδαρτάβας ἰαρταμὰν ἐξάρξαν ἀπισσόνα σάτρα. Πρέσβυς ξυνήκαθ᾽ ὃ λέγει; Δικαιόπολις μὰ τὸν Ἀπόλλω 'γὼ μὲν οὔ. Πρέσβυς πέμψειν βασιλέα φησὶν ὑμῖν χρυσίον. λέγε δὴ σὺ μεῖζον καὶ σαφῶς τὸ χρυσίον. Ψευδαρτάβας οὐ λῆψι χρῦσο χαυνόπρωκτ᾽ Ἰαοναῦ. Δικαιόπολις οἴμοι κακοδαίμων ὡς σαφῶς. Αριστοφάνης, Αχ. 100 κ.εξ.