Μάλαξη Ενεργητική ή παθητική θεραπ. πράξη;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Μυϊκή χαλάρωση Όσο ελαττώνεται η μυϊκή ενέργεια τόσο χαλαρός γίνεται ο μυς. Όταν ένας μυς βρίσκεται σε ανεπιθύμητη σύσπαση δεν μπορεί να εργασθεί φυσιολογικά.
Καμπυλότητα Φακού P c
Ορισμός Μάλαξη είναι ένα σύστημα μηχανικών χειρισμών που εκτελούνται στην επιφάνεια του ανθρώπινου σώματος (εδώ στο πρόσωπο), με τα χέρια ή με ειδικά μηχανήματα.
Περιγραφή Είναι κύματα που εκπέμπονται σε πολύ μεγάλες συχνότητες.
Ορισμός Τα υψίσυχνα ρεύματα είναι υψηλής συχνότητας εναλλασσόμενα ρεύματα. Δεν διεγείρουν τα αισθητικά και κινητικά νεύρα και έτσι δεν υπάρχει κίνδυνος.
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 12: Μάλαξη και εναλλακτικές θεραπευτικές προσεγγίσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 10: Αποτελέσματα μάλαξης – Κοιλιακή χώρα Δωροθέα Μακρυγιάννη Pt MSc Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Χαλάρωση Πρόκειται για την απουσία μυϊκής τάσης.
Παρεμβαλλόμενα ρεύματα
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Διάρκεια της άσκησης Η διάρκεια και η ένταση της άσκησης είναι σχετικές: Μεγαλύτερο διάλειμμα κατά την άσκηση παραπέμπει σε αερόβια διαδικασία. Μικρότερο.
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Παρουσίαση ναυπηγικών γραμμών 1/3
Προδιαγραφές σωστής εφαρμογής
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Στατική Διάταση Στατική διάταση (isometric, controlled, slow) Διατήρηση συγκεκριμένης θέσης, η οποία είναι πιθανόν να επαναληφθεί ή όχι.
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ανόργανη και Οργανική Χημεία (Θ)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 1: Θέσεις Χαλάρωσης
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ψυχιατρική Ενότητα 12: Εισαγωγή στις νευρώσεις
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Βιολογική Μηχανική Εργονομία (Ε)
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 3: Η μάλαξη ως θεραπευτική πράξη Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 3: Η μάλαξη ως θεραπευτική πράξη Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Μάλαξη Ενεργητική ή παθητική θεραπ. πράξη; Ο ασθενής είναι παθητικός δέκτης; Υποδοχείς Αντι-δραση

Μάλαξη Παράδειγμα: Πονεμένος αυχένας ο αυχένας μου Άρνηση αναδόμηση Πονεμένος αυχένας ο αυχένας μου Άρνηση αναδόμηση ενεργητική διαδικασία αναγνώριση

Μάλαξη Αναγνωρίζει το σώμα του Αχ αυτος ο αυχενας!!! Ο αυχενας μου!!! Παρελθόν Παρόν Μέλλον;;; Σφετσιώρης 2003

Μάλαξη Αγγίζω Κίνηση Συγκίνηση Μάλαξη = αγγίζω με πρόθεση & ακρίβεια σύμφωνα με τις ανάγκες του ασθενούς Σφετσιώρης 2003

Είδη θεραπευτικής μάλαξης Κλασσική Λεμφική Αθλητική Μ. Συνδετικού ιστού Μ.κατά Cyriax (βαθείς εγκάρσιοι χειρ.) Μ.κατά Wetterald (ρολάρισμα του δέρματος) Μ.κατά Rolf (δομική επιδραση,συνολική λειτ.) M.Siatchou κλπ....(παραδοσιακή κιν.ιατρική) Ειδικές «τεχνικές»(περιόστεο, κοιλία...) Σακκελλάρη 2004,Σφετσιώρης 2003

Κλασσικοί χειρισμοί Θωπείες: ολισθαίνουσες επιφ.πιέσεις Βαθιές ολ. Πιέσεις Στατικές πιέσεις Ζυμώματα -Συνθλίψεις Ανατρίψεις Δονήσεις Πλήξεις – πελεκισμοί – κονδυλισμοδακτυλισμοί -ραπίσματα Σακελλάρη 2004, Σφετσιώρης 2003

Παράμετροι εφαρμογής Ένταση Ταχύτητα -ρυθμός Διάρκεια Κατεύθυνση Επανάληψη Σακελλάρη 2004, Σφετσιώρης 2003

Θωπείες Είναι οι χειρισμοί με τους οποίους αρχίζει και τελειώνει μια συνεδρία μάλαξης Επιφανειακοί έως ελαφρώς βαθείς, ήπιοι κατευναστικοί και μερικές φορές «διαγνωστικοί» Τα χέρια ολισθαίνουν πάνω στο δέρμα και δεν πρέπει να χάνεται η επαφή με τον ασθενή καθόλου Χρησιμοποιείται ολόκληρη η παλαμιαία επιφάνεια και σε μερικές περιπτώσεις μόνο με το θέναρ και τον αντίχειρα

Θωπείες Τα χέρια κινούνται παράλληλα ,χιαστί ή εναλλάξ Τα χέρια προσαρμόζονται στο ανάγλυφο του σώματος Εάν ο σκοπός είναι μυοχαλαρωτικός -αναλγητικός δεν παίζει ρόλο η κατεύθυνση Εάν ο σκοπός είναι αποιδηματικός η κατεύθυνση πρέπει να είναι από την περιφέρεια προς το κέντρο, να ακολουθεί δηλ. την φλεβική ροή Hollis 1988, Σακελλάρη2004, Σφετσιώρης 2003

Θωπείες Η διαφορετική εφαρμογή της θωπείας (επιφανειακή ή βαθύτερη) ενεργοποιεί διαφορετικούς μηχανισμούς θεραπευτικής δράσης Η επιφανειακή ενεργοποιεί αισθητήριους αντιδραστικούς μηχανισμούς για χαλάρωση ή διέγερση Η βαθύτερη επηρεάζει την κυκλοφορία Hollis 1988

Θωπείες - τεχνικές λεπτομέρειες Σε περιπτώσεις μεγάλης τριχοφυΐας ακολουθούν την διεύθυνση των τριχών Η ασκούμενη τάση πρέπει να είναι σταθερή, γεγονός που προϋποθέτει μεγάλη εξάσκηση Ρυθμός αργός= κατευναστικός Ρυθμός γρήγορος = διεργετικός, αγγειοκινητικές αλλαγές Ρυθμός ασταθής= πρόληψη της προσαρμογής των δερμουποδοχέων= επιδραση επι του τόνου των μυών κατά θεραπευτική βούληση Σφετσιώρης 2003

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Γεωργία Πέττα 2014. Γεωργία Πέττα 2014. «Τεχνικές μάλαξης (Θ). Ενότητα 3: Ενότητα 3: Η μάλαξη ως θεραπευτική πράξη». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.