Γιατί πρέπει να γίνεται σύνθεση των αποτελεσμάτων; (1 από 2)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 4: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (β μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Περιλήψεις Γιατί; Πως; Τι είναι; Ποιος τις κάνει;
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Τεκμηριωμένη Λήψη Κλινικής Απόφασης Ενότητα 5: Στρατηγική Αναζήτησης Δεδομένων σε Ηλεκτρονικές Βάσεις Δεδομένων- Εργαστηριακή Άσκηση Κλαίρη Γουρουντή,
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Διακριτά μέρη μιας επιστημονικής εργασίας
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Φυσικοθεραπεία σε ειδικές πληθυσμιακές μονάδες (Ε)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Πληροφοριακή Συμπεριφορά
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Διδακτική της Πληροφορικής
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τεκμηριωμένη Λήψη Κλινικής Απόφασης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Τεκμηριωμένη Λήψη Κλινικής Απόφασης Ενότητα 6: Αφηγηματική και συστηματική ανασκόπηση Κλαίρη Γουρουντή, PhD Τμήμα Μαιευτικής Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Γιατί πρέπει να γίνεται σύνθεση των αποτελεσμάτων; (1 από 2) Η ολοένα αυξανόμενη πληροφορία σχετικά με τα διάφορα επιστημονικά ερωτήματα καθώς και η ανάγκη για λήψη έγκυρων και έγκαιρων αποφάσεων τόσο σε θέματα δημόσιας υγείας όσο και στην καθημερινή μαιευτική κλινική πρακτική, καθιστούν απαραίτητη τη σύνθεση των αποτελεσμάτων που προέρχονται από την πληθώρα των πρωτογενών μελετών που διεξάγονται

Γιατί πρέπει να γίνεται σύνθεση των αποτελεσμάτων; (2 από 2) Η πλέον αποδεκτή επιστημονική μέθοδος σύνθεσης των ευρημάτων των πρωτογενών μελετών είναι η συστηματική ανασκόπηση (systematic review) σε συνδυασμό με την εφαρμογή της μετα-ανάλυσης (meta-analysis).

Είδη ανασκοπήσεων Αφηγηματική ανασκόπηση, Συστηματική ανασκόπηση.

Αφηγηματική ανασκόπηση Η χρήση της αφηγηματικής ανασκόπησης (narrative review) έχει δεχθεί έντονη κριτική και εκάστοτε έχει απορριφθεί από την ερευνητική κοινότητα, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις οδήγησε στην εξαγωγή λανθασμένων ή παραπλανητικών συμπερασμάτων (Stroup and Thacker, 2005).

Ορισμοί Αφηγηματική ανασκόπηση (literature review) Άρθρο που συνοψίζει πολλές διαφορετικές μελέτες και μπορεί να προβαίνει σε εξαγωγή συμπερασμάτων για ένα συγκεκριμένο θέμα Συστηματική ανασκόπηση(systematic review) Η ανασκόπηση της υπάρχουσας έρευνας που αφορά σαφώς διατυπωμένα ερωτήματα και χρησιμοποιεί συστηματικά και ρητά κριτήρια για τον εντοπισμό, την επιλογή και την κριτική αποτίμηση των σχετικών ερευνών, για την συλλογή και ανάλυση των δεδομένων των μελετών που περιλαμβάνονται στην ανασκόπηση.

Mειονεκτήματα αφηγηματικής ανασκόπησης (1 από 2) Τα σημαντικότερα μειονεκτήματα των αφηγηματικών μελέτες που πρόκειται να συμπεριλάβει στην ανασκόπησή ανασκοπήσεων είναι: ο υποκειμενικός τρόπος με τον οποίο ο ερευνητής επιλέγει τις μελέτες, η ανομοιογένεια στην ποιότητα των μελετών, η ανομοιογένεια στην μέθοδο συλλογής των πρωτογενών δεδομένων, η μη ύπαρξη σε όλες τις μελέτες των απαιτούμενων δεδομένων ώστε να μπορούν να συμπεριληφθούν στην ανασκόπηση και η εσφαλμένη ερμηνεία της έκβασης.

Mειονεκτήματα αφηγηματικής ανασκόπησης (2 από 2) Οι αφηγηματικές ανασκοπήσεις στερούνται συστηματικότητας ή δεν ενσωματώνουν σε τακτική βάση όλες τις συναφείς επικαιροποιημένες επιστημονικές ενδείξεις. Η ατέλεια αυτή έχει οδηγήσει στην ιδέα ότι οι ανασκοπήσεις είναι ανάγκη να διενεργούνται κατά τρόπο συστηματικό.

Πλεονεκτήματα συστηματικών ανασκοπήσεων (1 από 2) Οι λόγοι για την προτίμηση των συστηματικών ανασκοπήσεων έναντι των αφηγηματικών ανασκοπήσεων είναι οι εξής: με το συνδυασμό των δεδομένων βελτιώνεται η δυνατότητα να μελετήθει καλύτερα η συνοχή (consistency) των αποτελεσμάτων και τελικά να γενικευθούν τα ευρήματα. συνδυάζοντας όλες τις μεμονωμένες πρωτογενείς μελέτες που έχουν προσπαθήσει να απαντήσουν στην ίδια ερώτηση βελτιώνεται σημαντικά η στατιστική ισχύ (power) διότι αυξάνεται το μέγεθος του δείγματος. Αυτό συμβαίνει επειδή πολλές μεμονωμένες μελέτες περιλαμβάνουν μικρά μεγέθη δειγμάτων και ως εκ τούτου δεν είναι εφικτό να ανιχνευθούν μικρές αλλά σημαντικές επιπτώσεις (ανεπαρκή δύναμη). ο αναγνώστης μπορεί διαβάζωντας μια συστηματική ανασκόπηση να αντλήσει γρήγορα μεγάλο όγκο πληροφοριών που έχουν παρουσιαστεί με συστηματικό τρόπο.

Πλεονεκτήματα συστηματικών ανασκοπήσεων (2 από 2) The Concept of a Systematic Review Studies Systematic review process Systematic review

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Κλαίρη Γουρουντή 2014. Κλαίρη Γουρουντή. «Τεκμηριωμένη Λήψη Κλινικής Απόφασης. Ενότητα 6: Αφηγηματική και συστηματική ανασκόπηση». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.