Θεραπευτική Προσέγγιση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Άσκηση με αντίσταση Είναι ο οποιοσδήποτε τύπος ενεργητικής άσκησης στον οποίο η δυναμική ή στατική μυϊκή σύσπαση βρίσκει αντίσταση από μία εξωτερική.
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Μυϊκή χαλάρωση Όσο ελαττώνεται η μυϊκή ενέργεια τόσο χαλαρός γίνεται ο μυς. Όταν ένας μυς βρίσκεται σε ανεπιθύμητη σύσπαση δεν μπορεί να εργασθεί φυσιολογικά.
Καμπυλότητα Φακού P c
Παράγοντες που επηρεάζουν τη δύναμη ενός μυός 1/2
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 10: Αποτελέσματα μάλαξης – Κοιλιακή χώρα Δωροθέα Μακρυγιάννη Pt MSc Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Χαλάρωση Πρόκειται για την απουσία μυϊκής τάσης.
Αρχές Προγράμματος Η οργάνωση προγράμματος ενεργητικής κίνησης βασίζεται στις αρχές που χαρακτηρίζουν την άσκηση: Υπερ-φόρτιση Εξειδίκευση Εξατομίκευση.
Παρεμβαλλόμενα ρεύματα
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Διάρκεια της άσκησης Η διάρκεια και η ένταση της άσκησης είναι σχετικές: Μεγαλύτερο διάλειμμα κατά την άσκηση παραπέμπει σε αερόβια διαδικασία. Μικρότερο.
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Υποβοηθούμενη Ενεργητική Άσκηση
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Θεραπευτική Άσκηση Αντίστασης
Βάρος Το απόλυτο βάρος του αντικειμένου, που διαχειρίζεται το άτομο είναι σημαντικό. Οι παράγοντες, που καθορίζουν την ροπή που πρέπει να υπερνικηθεί.
Άρθρο Συγγραφείς: Marcus Plescia, MD, MPH, Martha Groblewski, PhD, RD, LDN. Τίτλος: A Community Oriented Primary care Demonstration Project Refining.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Άσκηση 7 (1 από 5) Υπολογισμοί μηκών τόξων σφαίρας. Το έτος 2035 μ.Χ., μετά από πυρηνική καταστροφή και λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου, που πήρε εκρηκτικές.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Στατική Διάταση Στατική διάταση (isometric, controlled, slow) Διατήρηση συγκεκριμένης θέσης, η οποία είναι πιθανόν να επαναληφθεί ή όχι.
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Έλεγχος Λεκάνης 1/2 Ο έλεγχος της λεκάνης, έλεγχος του πυρήνα του σώματος, εξασφαλίζεται με: Εξάσκηση των μυϊκών συστημάτων, που ευθύνονται για την κίνηση.
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 1: Θέσεις Χαλάρωσης
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Βιολογική Μηχανική Εργονομία (Ε)
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κινησιοθεραπεία (E) Ενότητα 8: Τοπική Χαλάρωση - Μέθοδοι Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Κινησιοθεραπεία (E) Ενότητα 8: Τοπική Χαλάρωση - Μέθοδοι Δωροθέα Μακρυγιάννη Pt MSc Τμήμα Φυσικοθεραπείας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Θεραπευτική Προσέγγιση Για κάθε θεραπευτική προσέγγιση απαιτείται: αξιολόγηση της τάσης, της ελαστικότητας, της δύναμης των μυϊκών συστημάτων, με στόχο την χρήση της φυσιολογικής μυϊκής λειτουργίας ως μέσον αποκατάστασης. Ενεργητική σύσπαση του μυός προκαλεί υψηλότερο βαθμό ενεργοποίησης της μυϊκής ίνας από την παθητική κίνηση.

Υποδοχείς Κατάλληλοι υποδοχείς, οι ιδιοδεκτικοί υποδοχείς, στους μύες, στους τένοντες, στις αρθρώσεις πληροφορούνται την δυναμική κατάσταση των μυών και την θέση των άκρων. Οι ιδιοδεκτικοί υποδοχείς είναι ευαίσθητοι σε μηχανικά ερεθίσματα (θέση- κίνηση). Ελέγχουν την κίνηση ώστε: να είναι η «κατάλληλη» μέσα στον χώρο, να βασίζεται στη δυναμική δυνατότητα του μυοσκελετικού συστήματος, ως σύνολο. Αυτό εξασφαλίζει σημαντική αισθητική επανα-τροφοδότηση κατά την φυσική δραστηριότητα.

Ιδιοδεκτικότητα - Κιναισθησία 1/4 Ο όρος ιδιοδεκτικότητα καθορίζεται ως το σύνολο των πληροφοριών που λαμβάνονται από τους αισθητικούς υποδοχείς και ενημερώνουν το άτομο (συνειδητά και ασυνείδητα) για τη θέση και την κίνηση του σώματος και των τμημάτων του μέσα στον χώρο, αλλά και την απάντηση σε αυτά. Ο όρος κιναισθησία περιλαμβάνει τις πληροφορίες, που αφορούν στην θέση, που ευρίσκονται τα μέλη και μάλιστα τι προκάλεσε την κίνησή τους (εσωτερική ή εξωτερική δύναμη). Αναφέρεται περισσότερο σε ερεθίσματα τα οποία δεν γίνονται συνειδητά αντιληπτά.

Ιδιοδεκτικότητα - Κιναισθησία 2/4 Έλλειψη ιδιοδεκτικότητας και κιναισθησίας έχει αρνητικές συνέπειες στην φυσιολογική μυϊκή σταθεροποίηση των αρθρώσεων. Μπορεί να οδηγήσει σε λειτουργική αστάθεια, κίνδυνο περαιτέρω τραυματισμού και πιθανότητα ανάπτυξης εκφυλιστικών αλλοιώσεων (ποδοκνημική - ώμος). drawingbooks.org

Ιδιοδεκτικότητα - Κιναισθησία 3/4 Για να επανακτήσει το άτομο σταθερότητα μέσα στο χώρο εφαρμόζονται: Ισομετρική άσκηση σε διαφορετικές τοποθετήσεις με τροποποιούμενες αντιστάσεις στις ανταγωνιστικές μυϊκές ομάδες( OSullivan,Schmitz,Knott,Voss). Αντίσταση σε συγκεκριμένα πρότυπα κινήσεων(PNF). Ασκήσεις κλειστής κινητικής αλυσίδας για άνω και κάτω άκρα (Balduini, Vegso, Harmon). Χρήση γυμναστικής μπάλας σε ασκήσεις με το βάρος του σώματος (Derscheid,Brown). drawingbooks.org

Ιδιοδεκτικότητα - Κιναισθησία 4/4 Ενεργητική σύσπαση του μυός προκαλεί υψηλότερο βαθμό ενεργοποίησης της μυϊκής ίνας από την παθητική κίνηση. ipcphysicaltherapy.com “διατάσεις”, από ClkerFreeVectorImages διαθέσιμο ως κοινό κτήμα

Δεξιότητα 1/2 Η ενεργητική άσκηση εξυπηρετεί την χαλάρωση, την σταθεροποίηση, την διατήρηση και βελτίωση των δυνατοτήτων των μυϊκών συστημάτων. Οι σταθερές, σκόπιμες κινήσεις, οι οποίες αποτελούν προσπάθεια με συγκεκριμένη πρόθεση και εξοικονόμηση ενέργειας σε συγκεκριμένο χρόνο και κατεύθυνση χαρακτηρίζονται ως δεξιότητες. Το άτομο – ασθενής ασκείται για την επανεγκατεστημένη ή καινούρια δεξιότητα σε πολλές διαφορετικές συνθήκες έτσι ώστε να μπορεί να προσαρμοσθεί σε διαφορετικές συνθήκες ανά πάσα στιγμή.

Δεξιότητα 2/2 Για την εκμάθηση «χαμένης» ή καινούριας δεξιότητας απαιτείται: Καθορισμός παραγόντων του στόχου. Εξάσκηση ξεχωριστών στόχων. Βελτίωση των ξεχωριστών – ιδιαίτερων στόχων κατά την άσκηση μέσω βιολογικής επανα-τροφοδότησης. Συνδυασμός κάποιων παραγόντων. Βελτίωση κατά την άσκηση των συνδυασμένων παραγόντων. Τέλος, συνδυασμός και βελτίωση όλων των παραγόντων της δεξιότητας και άσκηση μέσω βιολογικής επανατροφοδότησης.

Φάσεις δεξιοτήτων Νοητική φάση: Καθορισμός και κατανόηση των παραγόντων του στόχου. Φάση Συσχέτισης: Κατανόηση του «τι θα γίνει» και «πως θα γίνει». Προώθηση: Η δεξιότητα είναι τόσο σωστά εγκαταστημένη ώστε είναι σχεδόν αυτόματη.

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Δωροθέα Μακρυγιάννη 2014. Δωροθέα Μακρυγιάννη. «Κινησιοθεραπεία (Ε). Ενότητα 8: Τοπική Χαλάρωση - Μέθοδοι». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.