Λόγοι που καθιστούν αναγκαία την δημιουργία πρωτοκόλλων (1 από 3)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιχειρηματική ηθική Υπέρβαση της ανθρώπινης ομορφίας. Προς τη θέωση…
Advertisements

Τέλος Ενότητας.
Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Τεκμηριωμένη Λήψη Κλινικής Απόφασης Ενότητα 5: Στρατηγική Αναζήτησης Δεδομένων σε Ηλεκτρονικές Βάσεις Δεδομένων- Εργαστηριακή Άσκηση Κλαίρη Γουρουντή,
Ψυχιατρική Ενότητα 17: Θεραπευτικές παρεμβάσεις στην ψυχιατρική Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
Πρωτοβάθμια περίθαλψη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Διάρκεια της άσκησης Η διάρκεια και η ένταση της άσκησης είναι σχετικές: Μεγαλύτερο διάλειμμα κατά την άσκηση παραπέμπει σε αερόβια διαδικασία. Μικρότερο.
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
Άρθρο Συγγραφείς: Marcus Plescia, MD, MPH, Martha Groblewski, PhD, RD, LDN. Τίτλος: A Community Oriented Primary care Demonstration Project Refining.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Φυσικοθεραπεία σε ειδικές πληθυσμιακές μονάδες (Ε)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Πληροφοριακή Συμπεριφορά
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Γιατί πρέπει να γίνεται σύνθεση των αποτελεσμάτων; (1 από 2)
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τεκμηριωμένη Λήψη Κλινικής Απόφασης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Τεκμηριωμένη Λήψη Κλινικής Απόφασης Ενότητα 12: Πρωτόκολλα και μαιευτική φροντίδα Κλαίρη Γουρουντή, PhD Τμήμα Μαιευτικής Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Λόγοι που καθιστούν αναγκαία την δημιουργία πρωτοκόλλων (1 από 3) ετερογένεια της εφαρμοζόμενης κλινικής ιατρικής και νοσηλευτικής φροντίδας εφαρμογή εσφαλμένων και αναποτελεσματικών πρακτικών αύξηση του κόστους περίθαλψης και του χρόνου παροχής φροντίδας από περιττές ιατρικές και νοσηλευτικές πράξεις.

Λόγοι που καθιστούν αναγκαία την δημιουργία πρωτοκόλλων (2 από 3) Ως εκ τούτου, η ανάγκη ύπαρξης ομοιογενούς κλινικής πρακτικής είναι αδιαμφισβήτητη. Οι κλινικές κατευθυντήριες οδηγίες, αποτελούν έναν από τους σπουδαιότερους τρόπους τεκμηρίωσης και βελτίωσης του επιπέδου της παρεχόμενης υγειονομικής περίθαλψης Oι κατευθυντήριες οδηγίες εξασφαλίζουν την αξιοποίηση των δεδομένων που προκύπτουν από την κλινική έρευνα, έτσι ώστε να χρησιμοποιούνται μέθοδοι οι οποίες έχει αποδειχθεί αντικειμενικά ότι αποδίδουν, ενώ ταυτόχρονα να απορρίπτονται πρακτικές οι οποίες είναι αναποτελεσματικές.

Λόγοι που καθιστούν αναγκαία την δημιουργία πρωτοκόλλων (3 από 3) Οι κατευθυντήριες οδηγίες αποτελούν "συστάσεις που έχουν διατυπωθεί με συστηματικό τρόπο και που έχουν ως στόχο να διευκολύνουν τις αποφάσεις τόσο των επαγγελματιών υγείας όσο και του ασθενούς σχετικά με την καταλληλότερη παροχή φροντίδας υγείας για συγκεκριμένες κλινικές καταστάσεις". Αποτελούν δηλαδή "θέσεις που προκύπτουν μετά από συστηματική βιβλιογραφική έρευνα οι οποίες έχουν ως στόχο να αποτελέσουν σημαντικό επικουρικό εργαλείο για τον επαγγελματία υγείας που αντιμετωπίζει διάφορες κλινικές καταστάσεις" (Field and Lohr, 1990), καθώς και μέσο εξασφάλισης της εφαρμογής κλινικής πρακτικής βασισμένης στις ενδείξεις (Μead 2000) παρέχοντας συνολικά έναν τρόπο βελτίωσης της ποιότητας της περίθαλψης (Basinsky 1995).

Σκοπός πρωτοκόλλων η βελτίωση της ποιότητας περίθαλψης και η αύξηση της κλινικής αποτελεσματικότητας, η εξασφάλιση ομοιογενούς παροχής φροντίδας, η θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων βάσει των οποίων μπορεί να εκτιμηθεί ποιοτικά και ποσοτικά το θεραπευτικό αποτέλεσμα, ορθολογική διαχείριση των οικονομικών πόρων και του χρόνου, η χρήση τους ως εκπαιδευτικά εργαλεία κυρίως για νέους επαγγελματίες υγείας, η αρμονική συνεργασία μεταξύ διαφόρων επαγγελματιών της υγείας ακόμα και αν προέρχονται από διαφορετικές σχολές και δεν έχουν ξανασυνεργαστεί, η παροχή νομικής κάλυψης όσον αφορά την επιλογή των ιατρικών πράξεων.

Δημιουργία πρωτοκόλλων Η βασική παράμετρος που καθορίζει συνολικά την ποιότητα των κατευθυντήριων οδηγιών είναι η ισχυρή στοιχειοθέτηση με ερευνητικά δεδομένα (Duff et al, 1996). Τα δεδομένα που ενσωματώνονται στις κατευθυντήριες οδηγίες προέρχονται από ποικιλία πηγών όπως γνώμες ειδικών, ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και μετα-αναλύσεις. Για τα κλινικά ζητήματα εκείνα όπου δεν υπάρχουν επαρκή ερευνητικά δεδομένα, συνήθως αξιοποιούνται οι γνώμες των ειδικών μέχρι η έρευνα να ολοκληρωθεί.

Κατάρτιση πρωτοκόλλων (1 από 2) Ουσιαστικής σημασίας παράμετροι για την κατάρτιση κατευθυντήριων οδηγιών είναι οι εξής: Ανάπτυξη από ή σε συνεργασία με οργανισμούς κλινικής ιατρικής, μαιευτικής και νοσηλευτικής, Χρήση αξιόπιστης μεθοδολογίας κατά τη σύνθεση και ενσωμάτωση των σχετικών ερευνητικών δεδομένων και της αντίστοιχης κλινικής εμπειρίας, Προσοχή ώστε η κάλυψη του αντικειμένου και ο βαθμός εξειδίκευσης των παρεχόμενων πληροφοριών να αντιστοιχούν στην τρέχουσα γνώση.

Κατάρτιση πρωτοκόλλων (2 από 2) Συνεκτίμηση των αποτελεσμάτων των ερευνών που βρέθηκαν με άλλους παράγοντες, ώστε να δημιουργηθεί το πρωτόκολλο. Παράγοντες που πρέπει να συνεκτιμηθούν πριν τη δημιουργία του πρωτοκόλλου είναι: οι προτιμήσεις και οι πεποιθήσεις των γυναικών, οι προσωπικές ηθικές αξίες του προσωπικού , οι οικονομικές δυνατότητες καθώς και η επάρκεια και καταλληλότητα του προσωπικού του νοσοκομείου.

Διάδοση και εφαρμογή των κατευθυντήριων οδηγιών (1 από 2) Η ανάπτυξη κατευθυντήριων οδηγιών χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο τρόπος και τα μέσα που απαιτούνται για την εφαρμογή τους, δεν θα έχουν στην ουσία κανένα αποτέλεσμα. Ακόμη και οι πιο προσεκτικά καταρτισμένες και τεχνικά άρτιες οδηγίες θα έχουν πενιχρή επίδραση στην ποιότητα της περίθαλψης ή στην έκβαση των ασθενών εάν δεν κατορθώνουν να γίνουν κτήμα των επαγγελματιών υγείας πείθοντάς τους να τις ενστερνισθούν.

Διάδοση και εφαρμογή των κατευθυντήριων οδηγιών (2 από 2) Πέρα από το επίπεδο των γνώσεων του κάθε επαγγελματία, οι παράγοντες που θα επηρεάσουν τη χρήση της κατευθυντήριας οδηγίας στην κλινική πράξη είναι οι κοινωνικές συνθήκες, ηθικοί παράμετροι, οι τοπικοί κανονισμοί, το προσωπικό κίνητρο και η ειδική φύση κάθε κλινικού προβλήματος.

Παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχή εφαρμογή των νέων πρωτοκόλλων Έλλειψη προσωπικού, έλλειψη χρόνου και έλλειψη υλικοτεχνικού εξοπλισμού, Διαφωνία με το περιεχόμενο των οδηγιών, Δύναμη της συνήθειας και της παλιάς ρουτίνας, Αδιαφορία για την αποδοτικότητα της νέας τεχνικής, Έλλειψη αυτοπεποίθησης του προσωπικού για την ικανότητα εφαρμογής νέων μεθόδων, Ανησυχία για την απώλεια της επαγγελματικής αυτονομίας και ελευθερίας, Ανησυχία για την νομική κατοχύρωση, Αντίδραση άλλων επαγγελματιών υγείας και περιορισμένη συνεργασία μεταξύ των επαγγελματιών.

Παρεμβάσεις για την επιτυχή εφαρμογή των πρωτοκόλλων Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να επηρεαστούν οι επαγγελματίες υγείας για την εφαρμογή των κατευθυντήριων οδηγιών όπως: α) οι ανταμοιβές και οι ποινές, κυρίως οικονομικής φύσης, ανάλογα με την εφαρμογή ή όχι των συστάσεων στην κλινική πρακτική, β) προσπάθεια να πεισθεί ο επαγγελματίας ότι η εφαρμογή των κατευθυντήριων οδηγιών θα οδηγήσει σε καλύτερη έκβαση γα τον ασθενή (σεμινάρια απο ειδικό και συζήτηση σε ομάδες εργασίας που αποτελεί μια διαδραστική μέθοδο εκπαίδευσης και τροποποίησης της κλινικής πρακτικής). γ) επαγγελματική αναγνώριση για την συνεισφορά στην εφαρμογή των νέων οδηγιών. ε) επιτήρηση της συμμόρφωσης με τις κατευθυντήριες οδηγίες από ομάδες ειδικών.

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Κλαίρη Γουρουντή 2014. Κλαίρη Γουρουντή. «Τεκμηριωμένη Λήψη Κλινικής Απόφασης. Ενότητα 12: Πρωτόκολλα και μαιευτική φροντίδα». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.