ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τύποι δεδομένων και τελεστές,
Advertisements

ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Εντολες Επιλογης (Selection)
Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ Μ Ε Τ Ρ Ι Κ Ε Σ ΑΝΤΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΕΦΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ Ποιότητα Λογισμικού Παναγιώτης Σφέτσος, PhD
ΗΥ-150 Προγραμματισμός Εντολές Ελέγχου Ροής.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΕΛΕΓΧΟΣ ΡΟΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 4. ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΠΡΟΤΑΣΗ Α ΠΡΟΤΑΣΗ Β ΠΡΟΤΑΣΗ Γ ………………. ΠΡΟΤΑΣΗ n ΠΡΟΤΑΣΗ Α ΠΡΟΤΑΣΗ Β ΠΡΟΤΑΣΗ Γ ………………. ΠΡΟΤΑΣΗ n.
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΞΗΓΗΣΤΕ ΤΙ ΕΞΟΔΟ ΠΑΡΑΓΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ #include int main() { char ch; int i; float fl; printf("dose.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 2. 2 Στόχοι μαθήματος Αριθμητικοί– Λογικοί Τελεστές Η εντολή IF.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Εισαγωγή στη Java II.
Scala Programming Language
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός & JAVA
Δρ. Μαρία Ι. Ανδρέου Εισαγωγή στον Αντικειμενόστρεφη Προγραμματισμό (Object-Oriented Programming) Data Types, Variables, and Arithmetic.
Βασικά στοιχεία της Java
Κεφάλαιο 3 Τύποι Δεδομένων - Τελεστές. Πρωτογενείς τύποι δεδομένων: int, float, double, chars ΤύποςΌνομαΜέγεθος byte 8-bit signed, short 16-bit.
1 Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών Υπολογιστές και Δεδομένα Κεφάλαιο 4ο Πράξεις με μπιτ.
Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Ευάγγελος Γ. Ούτσιος Θεόδωρος Γ. Λάντζος.
ΔΟΜΗ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΕ C 1.Σχόλια 2.Οδηγίες προεπεξεργαστή 3.Ορισμοί τύπων 4.Δηλώσεις συναρτήσεων (πρωτότυπα) 5.Ορισμός της main 6.Ορισμοί συναρτήσεων.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Εισαγωγή στον Προγ/μό Η/Υ
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι
Η γλώσσα C Προγραμματισμός Ι
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Δεδομένα, μεταβλητές, υπολογισμοί
Η Γλώσσα Pascal Εντολή If
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
Εισαγωγή στον Προγ/μό Υπολογιστών
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενότητα Εισαγωγή Είναι εύκολη στη χρήση και στην εκμάθηση.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Η εντολή if if ( παράσταση) εντολή επόμενη εντολή.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Δομές διακλάδωσης, επαναλήψεις, μέθοδοι
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Προτασιακή λογική.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών
Εισαγωγή στον Προγ/μό Υπολογιστών
«Από τη MicroWorlds Pro στην Python»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ JAVA
Πρωτογενείς τύποι δεδομένων
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Python, ΑΠΘ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Python Εβδομάδα 1: Βασικά στοιχεία.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Γλώσσα Προγραμματισμού V PHP
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Εισαγωγή στη Java (Μέρος Α’)
Σώζοντας το νερό για ένα καλύτερο μέλλον!
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
الحث الكهرومغناطيسي مؤشرات الأداء
النسبة الذهبية العدد الإلهي
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Διάλεξη #7: Συμβολοσειρές.
Τύποι δεδομένων και τελεστές,
Δομές ροής προγράμματος
Ομαδοποίηση αντικειμένων
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Διαφάνειες: ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Προσαρμογή 2014: Κώστας Στάμος)

Δομές Ελέγχου Η ροή του προγράμματος “διακόπτεται” για να παρθεί μια απόφαση, να γίνει κάποια επιλογή Το αποτέλεσμα της απόφασης καθορίζει την “κατεύθυνση” της ροής του προγράμματος

Γενική Σύνταξη Δομών Ελέγχου αν (συνθήκη) τότε εντολές Α αλλιώς εντολές Β συνθήκη : λογική παράσταση που αποτιμάται σε true-αληθές ή false-ψευδές

Λογικές παραστάσεις Μια λογική παράσταση (ΛΠ) είναι ανάλογη μιας μαθηματικής παράστασης, με τη διαφορά ότι το αποτέλεσμα μπορεί να είναι μόνο αλήθεια (true) ή ψευδές (false) Λογικές παραστάσεις συνθέτονται χρησιμοποιώντας σχεσιακούς τελεστές Δυο λογικές παραστάσεις μπορούν να συνδυαστούν με ένα λογικό τελεστή

Σχεσιακοί Τελεστές (Relational Operators) • Σχεσιακοί Τελεστές < μικρότερο από > μεγαλύτερο από <= μικρότερο ή ίσο με >= μεγαλύτερο ή ίσο με == ίσο με != διάφορο του Αποτιμούνται σε False (ψευδής) ή True (αληθής) Τύποι τελεσταίων int, short, long, char, float, double

Παραδείγματα (x < y) t = (x < y); k = (i >= 8); a = (b != c); (f == 2.3456f) (‘a’ >= ‘d’)

Λογικοί Τελεστές (Logical Operators) Συνδυάζουν δύο λογικές παραστάσεις σε μια σύνθετη λογική παράσταση && σύζευξη, δυαδικός τελεστής (AND) || διάζευξη, δυαδικός τελεστής (OR) ! άρνηση, μοναδιαίος τελεστής (NOT) Αποτιμούνται σε false ή true false(δεν ισχύει, ψευδής ή false) true (ισχύει, αληθής ή true)

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΛΟΓΙΚΩΝ ΤΕΛΕΣΤΩΝ Τελεστέος Α Τελεστέος Β AND (&&) || (OR) !A (NOT) false true

Eντολή if-else else if Χωρίς Αγκιστρα Με άγκιστρα if (συνθήκη){ Εντολές }[else if (συνθήκη2){ }] }[else Άγκιστρα ομαδοποιούν εντολές σαν να είναι μια εντολή if (συνθήκη1) Εντολή [else if(συνθήκη2) Εντολή] [else Το σύμβολο [ παραπάνω υποδηλώνει προαιρετική χρήση του else if / else

Η πρόταση switch switch (μεταβλητή) { case σταθερά1: Εντολές break; [case σταθερά2: break;] [default: Εντολές] }

Χρήση της Scanner για είσοδο χρήστη Εισαγωγή βιβλιοθήκης: import java.util.Scanner; Δημιουργία Scanner: Scanner sc = new Scanner(System.in); Διάβασμα μεταβλητής από το χρήστη: int myVar=sc.nextInt();

Χρήση της Scanner με όλους τους τύπους δεδομένων byte x1=sc.nextByte(); short x2=sc.nextShort(); int x3=sc.nextInt(); long x4=sc.nextLong(); float x5=sc.nextFloat(); double x6=sc.nextDouble(); boolean x7=sc.nextBoolean(); String x8=sc.nextLine();

ΑΣΚΗΣΗ 1 Να γραφεί πρόγραμμα σε java με όνομα Calculator το οποίο να δέχεται ως είσοδο δύο δεκαδικούς αριθμούς a,b και έναν χαρακτήρα που καθορίζει την αριθμητική πράξη που θα εφαρμοστεί στους δύο αριθμούς. Οι επιτρεπτές τιμές για τον χαρακτήρα είναι ‘+’,’-’,’x’,’:’. Ανάλογα με την είσοδο του χρήστη να υπολογίζεται και να τυπώνεται το κατάλληλο αποτέλεσμα: Παράδειγμα: Για είσοδο 4.5 + 8.0 να τυπώνεται 4.5+8=12.5 Για είσοδο 2 x 8 να τυπώνεται 2x8=16 Να εφαρμοστεί Αμυντικός Προγραμματισμός

ΑΣΚΗΣΗ 2 Να γραφεί πρόγραμμα σε java με όνομα CalculatorWithSwitch το οποίο να δέχεται ως είσοδο δύο δεκαδικούς αριθμούς a,b και έναν χαρακτήρα που καθορίζει την αριθμητική πράξη που θα εφαρμοστεί στους δύο αριθμούς. Οι επιτρεπτές τιμές για τον χαρακτήρα είναι ‘+’,’-’,’X’,’:’. Ανάλογα με την είσοδο του χρήστη να υπολογίζεται και να τυπώνεται το κατάλληλο αποτέλεσμα: Παράδειγμα: Για είσοδο 4 .5‘+’ 8.0 να τυπώνεται 4.5+8=12.5 Για είσοδο 2‘X’8 να τυπώνεται 2Χ8=16 Να χρησιμοποιηθεί δομή switch-case. Να εφαρμοστεί Αμυντικός Προγραμματισμός

ΑΣΚΗΣΗ 3 Να γραφεί πρόγραμμα σε java με όνομα FindDate στο οποίο ο χρήστης να εισάγει την τρέχουσα ημερομηνία ως τρεις ακεραίους αριθμούς που αντιστοιχούν στην ημέρα, μήνα και το έτος. Στην συνέχεια κατά τον ίδιο τρόπο να εισάγει μια τυχαία ημερομηνία. Κάνοντας τους απαραίτητους ελέγχους να τυπωθεί εάν η δοθείσα ημερομηνία ανήκει στο παρόν, παρελθόν ή μέλλον.