Η Ασφάλεια και η Υγεία στην εργασία ξεκινάει από το σχολείο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχεδιασμός προγραμμάτων πρόληψης στο σχολικό περιβάλλον
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ίδρυμα Κοινωνικής Εργασίας – Χατζηπατέρειο Κ.Α.Σ.Π.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Γενική Διεύθυνση Συνθηκών και Υγιεινής της Εργασίας
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Ο ρόλος του σχολείου στην πρόληψη των ατυχημάτων
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΠΕΔΩΝ
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΣ ΠΕΤΡΟΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ
Η ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ
Αξιολόγηση Σεμιναρίου με θέμα: «Υγιεινή Διατροφή και Στοματική Υγεία» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013 Αντιγόνη Λυμπέρη Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ Αθήνας.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
«Περισσότερες Εμπειρίες, Περισσότερες Γνώσεις, Περισσότερη Χαρά»
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΘΕΜΑ: ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
O πρώτος χρόνος της δράσης eTwinning
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Παιδαγωγική συνάντηση για ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων διδασκαλίας των νέων μαθημάτων Α΄και Β΄ΕΑΠΛ Προυποθέσεις λειτουργίας και υποστήριξη.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Ασφάλεια και η Υγεία στην εργασία ξεκινάει από το σχολείο Δρ Αθανάσιος Φροσύνης Διευθυντής 8ου Δημοτικού σχολείου Νεάπολης Γενικός Γραμματέας ΦΑΟΣ Θεσσαλονίκης

Η λέξη ΦΑΟΣ προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Φροντίδα-Αγωγή-Οργάνωση-Συμμετοχή και παραπέμπει στην ομηρική λέξη ΦΑΟΣ που σημαίνει ΦΩΣ. Η ΦΑΟΣ είναι μια Ένωση προσώπων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που έχει σαν στόχο την αποτροπή των ατυχημάτων στα σχολεία, μέσω της βελτίωσης των συνθηκών ασφάλειας και πρόληψης. Ιδρύθηκε το 2003.

Φιλοσοφία των παρεμβάσεων Στόχος μας δεν είναι η αντικατάσταση του ρόλου της Πολιτείας. Στόχος μας είναι να δώσουμε το «καλό παράδειγμα». Να καταδείξουμε το «σωστό» ή να βοηθήσουμε την εκπαιδευτική κοινότητα στην εύρεσή του.

Είναι αναγκαία η πρόληψη των ατυχημάτων στα σχολεία;

Πρόληψη είναι η φιλοσοφία της πράξης Είναι εφαρμογή πρακτικών και συμπεριφορών που αλλάζουν τη στάση στη καθημερινή ζωή. Πρέπει λοιπόν να δημιουργήσουμε ένα κίνημα ενεργών πολιτών που σκοπό θα έχει τη πρόληψη των ατυχημάτων μέσα στο χώρο του σχολείου αλλά σε πολλές περιπτώσεις και εκτός σχολείου.

Σε τι στοχεύει ένα πρόγραμμα πρόληψης; Η πρόληψη είναι θέμα νοοτροπίας. Συνήθως δεν ευθύνεται ένας μόνο παράγοντας για ένα ατύχημα. Αυτό είναι συνέπεια συνισταμένης παραγόντων (αρκεί η σταγόνα στο γεμάτο ποτήρι). Η συχνότερη και η βασική αιτία ατυχημάτων είναι η ανθρώπινη συμπεριφορά. Η πρόληψη δεν εντυπωσιάζει επειδή το αποτέλεσμα δεν είναι άμεσα ορατό.

Η συστηματική πρόληψη μπορεί να μειώσει τον αριθμό και τη σοβαρότητα των παιδικών ατυχημάτων μέχρι 50%

Πολλά από τα ατυχήματα είναι σοβαρά και καταλήγουν σε μόνιμες αναπηρίες

Το κράτος και οι ενήλικες ευθύνονται για τη δημιουργία σωστής υποδομής, ώστε το περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνουν τα παιδιά να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο ασφαλές

Θα πρέπει να συμπεριληφθεί η Πρόληψη Ατυχημάτων στη σχολική πραγματικότητα;

Η πρόληψη δεν είναι «μάθημα» Ναι!!!!!!! Η πρόληψη δεν είναι «μάθημα» Η πρόληψη είναι θέμα γνωστό στα παιδιά και τους νέους. Τα «πρέπει» και τα «μη». Ο συνομήλικος υποδεικνύει και επηρεάζει περισσότερο.

Το φυσικό περιβάλλον του σχολείου Συνωστισμός Ο αριθμός των μαθητών & εκπαιδευτικών Ο διαθέσιμος χώρος

Προτάσεις για βελτίωση Δημιουργία προσωπικού χώρου υποδιαιρώντας την τάξη σε μικρότερες περιοχές εργασίας

Προτάσεις για βελτίωση Αποφυγή ακαταστασίας στο χώρο και ιδιαίτερα στον τοίχο Μείωση των επιπέδων θορύβου Δημιουργία ευκαιριών αποκατάστασης

Προτάσεις για βελτίωση Φωτισμός Βελτιώνει την υγεία, την μάθηση Αυξάνει την ασφάλεια Μειώνει τον βανδαλισμό Διατηρείται η οπτική επαφή των μαθητών με το περιβάλλον

Προτάσεις για βελτίωση Πρόσβαση σε ηλιακό φως Παραγωγή βιταμίνης D Ρύθμιση εσωτερικού βιολογικού ρολογιού του σώματος Χαλάρωση Μείωση του stress  Καλύτερη ψυχική διάθεση Μείωση πονοκεφάλων

Προτάσεις για βελτίωση Θόρυβος Στο σχολικό περιβάλλον θόρυβος είναι κάθε ανεπιθύμητος ήχος που έρχεται σε επαφή με την επικοινωνία στην τάξη και είναι ενοχλητικός και επιζήμιος στη μαθησιακή διαδικασία.

Επιπτώσεις στην υγεία Στα παιδιά δημιουργεί άγχος και ανυπομονησία. Πολλές φορές αυτή η τάση μπορεί να συνεχίσει και στην ενήλικη ζωή τους. Στους εκπαιδευτικούς προκαλεί ψυχική κόπωση και κόπωση στη φωνή.

Προτάσεις για βελτίωση Εργονομία εξοπλισμού Μια κακή προσαρμογή μπορεί να οδηγήσει σε ενόχληση, δυσαρέσκεια ή διαταραχές στους μυς, τένοντες & τους συνδέσμους, τη Σ.Σ. (μυοσκελετικές διαταραχές). 

Προτάσεις για βελτίωση Τοξικοί κίνδυνοι Διαλύτες Χρώματα Απορρυπαντικά Βερνίκια Χημικές ουσίες εργαστηρίων

Διατροφή & Σχολικο κυλικείο Το σχολείο ιδανικός χώρος και μέσο για την προαγωγή της υγιεινής διατροφής και την εκπαίδευση των μαθητών σε θέματα διατροφής. Το σχολικό κυλικείο μπορεί να παρέχει ποικιλία θρεπτικών & ελκυστικών τροφίμων σε λογικές τιμές.

Προτάσεις για βελτίωση Επιτροπή ελέγχου ειδών από εκπαιδευτικούς & γονείς. Πολιτική και διαδικασίες για υγιεινά και ασφαλή τρόφιμα στο σχολείο. Εκπαίδευση για ασφαλή – υγιεινή επιλογή & χρήση τροφίμων από τους μαθητές.

Ενδοσχολική βία Λεκτική (κοροϊδία, βρισιές) Λεκτική (κοροϊδία, βρισιές) Σωματική (σπρωξίματα, κλωτσιές, μπουνιές) Ψυχολογική Σεξουαλική παρενόχληση Ηλεκτρονικός εκφοβισμός (sms, chat, e‐ mail, κλήσεις) Βανδαλισμός

Προτάσεις για βελτίωση Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης μέσω επιβράβευσης και αναγνώρισης. Συμμετοχή και ενεργός δράση των μαθητών σε κοινωνικά επιθυμητές δραστηριότητες. Εκπαιδευτικές επισκέψεις, πολιτιστικές ανταλλαγές, συνεργασίες.

Προτάσεις για βελτίωση Υιοθέτηση διδακτικών μεθόδων που προάγουν την πειθαρχία, παράλληλα με την αίσθηση της δικαιοσύνης. Συνεργασία με τους γονείς και την τοπική κοινότητα, για την οργάνωση ομάδων αυτοβοήθειας και τη διεξαγωγή ενημερωτικών συναντήσεων.

Οργάνωση της ασφάλειας στο χώρο του σχολείου 1. Κυκλοφοριακή ασφάλεια 2. Πυρασφάλεια 3. Γενικά 4. Ηλεκτρική εγκατάσταση 5. Αθλητικοί χώροι 6. Χώρος διαλείμματος (προαύλιο) 7. Θέρμανση 8. Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων 9. Πρώτες βοήθειες 10. Υγιεινή

Σε ποια πράγματα θα πρέπει να εστιάσει; 1. Κυκλοφοριακή ασφάλεια 2. Πυρασφάλεια 3. Γενικά 4. Ηλεκτρική εγκατάσταση 5. Αθλητικοί χώροι 6. Χώρος διαλείμματος (προαύλιο) 7. Θέρμανση 8. Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων 9. Πρώτες βοήθειες 10. Υγιεινή

1ο Στάδιο υλοποίησης Ξεκινάμε με επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν ένα σεμινάριο αντίστοιχης φιλοσοφίας. Ο χρόνος υλοποίησης αυτών των σεμιναρίων είναι συνήθως από τα τέλη Οκτωβρίου μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου, έτσι ώστε οι σχολικές μονάδες να μπορούν να τα εμπλέξουν και ως επίσημα προγράμματα καινοτόμων δράσεων.

Τι περιλαμβάνει ένα σεμινάριο; Διήμερη εκπαίδευση διάρκειας 16 ωρών σε θέματα που αφορούν: Πρόληψη ατυχημάτων από φυσικές καταστροφές. Πυρασφάλεια και αντισεισμικός σχεδιασμός. Πρωτόκολλο ελέγχου και παρέμβαση αποκατάστασης επικινδυνοτήτων. Πρώτες Βοήθειες. Σχεδιασμός εκπαιδευτικού προγράμματος. Τρόπος συμμετοχής σε διαγωνισμό. Εκπαιδευτικό υλικό.

2ο Στάδιο υλοποίησης Έναρξη υλοποίησης του προγράμματος. Αυτοψίες σχολικών μονάδων που εκφράζουν έγγραφη επιθυμία για εμπλοκή σε πρόγραμμα. Οι αυτοψίες γίνονται από συνεργάτες μηχανικούς της ΦΑΟΣ που ειδικεύονται στην ασφάλεια εγκαταστάσεων και είναι τελείως δωρεάν. Η αυτοψία ολοκληρώνεται με την παράδοση στο Διευθυντή/ντρια του σχολείου έκθεσης πραγματογνωμοσύνης.

Προαύλιος χώρος

Πυρασφάλεια

Ηλεκτρική εγκατάσταση

Εργαστήρια

Γενικότερες καταστάσεις

Γενικότερες καταστάσεις

Γιατί χρειάζονται οι συνεργασίες μέσα στο σχολικό περιβάλλον; Παροχή τεχνογνωσίας Αυτοψίες σε περισσότερα σχολεία Συνεχής εκπαίδευση εκπαιδευτικών Υποστήριξη στην υλοποίηση προγραμμάτων πρόληψης στα σχολεία Εκτιμήσεις από επίσημους φορείς Κοστολόγηση και δημιουργία συνολικού πλάνου αποκαταστάσεων

Σας ευχαριστώ πολύ Επικοινωνία μέσω αλληλογραφίας: ΦΑΟΣ Θεσσαλονίκης Τ.Θ. 40368 Τ.Κ. 56410 ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Επικοινωνία μέσω εγγράφου: ΦΑΟΣ Θεσσαλονίκης Τηλέφωνο/Φαξ: 2310-624600 mail: afrosyni@sch.gr