Περιεχόμενα Εισαγωγή Ασαφής ελεγκτής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Περιλήψεις Γιατί; Πως; Τι είναι; Ποιος τις κάνει;
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
Καμπυλότητα Φακού P c
Αλκίνια Χαρακτηριστική ομάδα: τριπλός δεσμός.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Γιατί τρεφόμαστε ; Ενέργεια Απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (nutrients)
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Παρουσίαση ναυπηγικών γραμμών 1/3
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Άσκηση 7 (1 από 5) Υπολογισμοί μηκών τόξων σφαίρας. Το έτος 2035 μ.Χ., μετά από πυρηνική καταστροφή και λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου, που πήρε εκρηκτικές.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 5.2: Αιθέρες Χριστίνα Φούντζουλα Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βελτιστοποίηση Ενεργειακών Συστημάτων Eργαστήριο Matlab Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Βελτιστοποίηση Ενεργειακών Συστημάτων Eργαστήριο Matlab Ενότητα 9: Συστήματα Ασαφούς Λογικής (Fuzzy Logic Systems) Μ. Σαμαράκου, Δ. Μητσούδης, Π. Πρεντάκης Τμήμα Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Περιεχόμενα Εισαγωγή Ασαφής ελεγκτής Το εργαλείο Fuzzy Logic του MATLAB

Εισαγωγή (1 από 3) Βασική ιδέα: Γιατί: Απόρριψη της διακριτότητας και Εισαγωγή της αναλογίας Γιατί: Έτσι κάνει και η ανθρώπινη μηχανή συμπερασμάτων

Εισαγωγή (2 από 3) Έχουμε συνηθίσει όταν αναφερόμαστε σε μια ποσότητα, να της δίνουμε μια ετικέτα. Π.χ.: ας υποθέσουμε ότι έχουμε μια βρύση που τρέχει νερό, για το οποίο θα θέλαμε να δηλώσουμε την θερμική του κατάσταση Τότε: θα λέγαμε ότι το νερό είναι κρύο, ζεστό, χλιαρό ή όχι πολύ κρύο κτλ Η ασαφής λογική προτείνει να δώσουμε τέτοιες ταμπέλες στην μεταβλητή ποσότητα και από αυτές να εξάγονται και ενδιάμεσες καταστάσεις αυτής

Εισαγωγή (3 από 3) Πιο συγκεκριμένα: Για εμάς ο καθορισμός Έστω ότι το νερό βρίσκεται στους 30°C Για εμάς ο καθορισμός της έννοιας ΚΡΥΟ νερό είναι στους 10°C ενώ για το ΧΛΙΑΡΟ στους 40°C Σύμφωνα με αυτά, νερό 30°C δεν ανήκει ούτε στο κρύο ούτε στο χλιαρό Έτσι, θα πρέπει να δώσουμε μια κατανομή συμμετοχής μιας μεταβλητής στα σύνολα

Ασαφής ελεγκτής (1 από 5) Αποτελείται από: ασαφή σύνολα εισόδου και ασαφή σύνολα εξόδου, που ονομάζονται ασαφή σύνολα και μπορεί να έχουν διαφορές μορφές όπως: παραβολική, τριγωνική, Τραπεζοειδής, κτλ

Ασαφής ελεγκτής (2 από 5) Όταν η μεταβλητή εισόδου πέσει πάνω στα ασαφή σύνολα εισόδου και βάλλουμε κάποια τιμή συμμετοχής της σε κάποιο σύνολο, θα έχουμε κάνει την διαδικασία ΑΣΑΦΟΠΟΙΗΣΗΣ

Ασαφής ελεγκτής (3 από 5) Στη συνέχεια, η ασαφής αυτή τιμή θα μπει σε μια σειρά από λεκτικούς κανόνες ώστε να βγάλουμε κάποιο ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ

Ασαφής ελεγκτής (4 από 5) Το συμπέρασμα αυτό, θα μπει σε ασαφή σύνολα εξόδου ώστε να πάρουμε την πραγματική τιμή της μεταβλητής ελέγχου. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται ΑΠΟΑΣΑΦΟΠΟΙΗΣΗ

Ασαφής ελεγκτής (5 από 5)

Το εργαλείο Fuzzy Logic του MATLAB (1 από 2) Μας δίνει την δυνατότητα να δοκιμάσουμε παραδείγματα, χρησιμοποιώντας την υπολογιστική ισχύ του Η/Υ ώστε: να δημιουργούμε μεγάλο αριθμό κανόνων , να έχουμε την μικρότερη δυνατή απόκλιση από τη επιθυμητή τιμή.

Το εργαλείο Fuzzy Logic του MATLAB (2 από 2) Διαθέτει γραφικό περιβάλλον που παρέχει στο χρήστη ευκολία στον προγραμματισμό ασαφών ελεγκτών, το πλεονέκτημα να δοκιμάζει πολλούς κανόνες, να τους αλλάζει όταν αυτό κριθεί αναγκαίο.

Έναρξη του Fuzzy Logic πληκτρολογούμε στο Command Window:

Fuzzy Inference Systems Editor (1 από 15) Σε πρώτο πλάνο εμφανίζεται ο FIS Editor που αποτελεί την διεπαφή Fuzzy Inference Systems του εργαλείου Fuzzy Logic του Matlab

Fuzzy Inference Systems Editor (2 από 15) Επιλέγοντας από το MENU > File :

Fuzzy Inference Systems Editor (3 από 15) Επιλέγοντας από το MENU > File : μπορούμε να δημιουργήσουμε νέο FIS (εφαρμόζοντας τις μεθόδους επίλυσης Mandani ή Sougeno)

Fuzzy Inference Systems Editor (4 από 15) Επιλέγοντας από το MENU > File : να σώσουμε κάποιο αρχείο fis

Fuzzy Inference Systems Editor (5 από 15) Επιλέγοντας από το MENU > File : να τυπώσουμε κάποιο αρχείο fis

Fuzzy Inference Systems Editor (6 από 15) Επιλέγοντας από το MENU > File : να κλεισουμε το τρέχον αρχείο fis

Fuzzy Inference Systems Editor (7 από 15) Επιλέγοντας από το MENU > Edit : αναίρεση της προηγούμενης εντολής

Fuzzy Inference Systems Editor (8 από 15) Επιλέγοντας από το MENU > Edit : μπορούμε να εισάγουμε μία μεταβλητή εισόδου ή εξόδου

Fuzzy Inference Systems Editor (9 από 15) Επιλέγοντας από το MENU > Edit : μπορούμε να διαγράψουμε μία μεταβλητή εισόδου ή εξόδου

Fuzzy Inference Systems Editor (10 από 15) Επιλέγοντας από το MENU > Edit : μπορούμε να μεταβούμε στο Μembership Function Editor για τις ρυθμίσεις των μεταβλητών

Fuzzy Inference Systems Editor (11 από 15) το Μembership Function Editor για τις ρυθμίσεις των μεταβλητών

Fuzzy Inference Systems Editor (12 από 15) Επιλέγοντας από το MENU > Edit : μπορούμε να μεταβούμε στο Rule Editor για τον καθορισμό των κανόνων του ελεγκτή

Fuzzy Inference Systems Editor (13 από 15) ο Rule Editor για τον καθορισμό των κανόνων του ελεγκτή

Fuzzy Inference Systems Editor (14 από 15) Επιλέγοντας από το MENU > Edit : μπορούμε να εισάγουμε μία μεταβλητή εισόδου ή εξόδου

Fuzzy Inference Systems Editor (15 από 15) Επιλέγοντας από το MENU > View : μπορούμε να μεταβούμε στον Rule Viewer ή στον Surface Viewer, από όπου μπορούμε να δούμε την απόκριση του συστήματος ανάλογα με την μέθοδο αποασαφοποίησης (defuzzyfication method) που έχουμε ορίσει στον FIS Editor

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Μ. Σαμαράκου, Δ. Μητσούδης, Π. Πρεντάκης 2014. Μ. Σαμαράκου, Δ. Μητσούδης, Π. Πρεντάκης. «Βελτιστοποίηση Ενεργειακών Συστημάτων. Ενότητα 1: Βελτιστοποίηση». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.