Η αξία της κοινότητας Σε μεγάλο βαθμό οι μουσουλμάνοι έχουν κοινοτικό προσανατολισμό, η κοινότητα είναι η πρώτη πηγή στην οποία στρέφονται όταν αντιμετωπίζουν.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Η αναγκαιότητα συνθετικής προσέγγισης 1/6
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Ψυχιατρική Ενότητα 17: Θεραπευτικές παρεμβάσεις στην ψυχιατρική Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Άρθρο Συγγραφείς: Marcus Plescia, MD, MPH, Martha Groblewski, PhD, RD, LDN. Τίτλος: A Community Oriented Primary care Demonstration Project Refining.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Φυσικοθεραπεία σε ειδικές πληθυσμιακές μονάδες (Ε)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Διδακτική της Πληροφορικής
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ψυχιατρική Ενότητα 12: Εισαγωγή στις νευρώσεις
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαπολιτισμική Κοινωνική Εργασία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Διαπολιτισμική Κοινωνική Εργασία Ενότητα 4: Η αξία της κοινότητας, της οικογένειας, η πίστη και το φύλλο Ελένη Κοντογιάννη Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Η αξία της κοινότητας Σε μεγάλο βαθμό οι μουσουλμάνοι έχουν κοινοτικό προσανατολισμό, η κοινότητα είναι η πρώτη πηγή στην οποία στρέφονται όταν αντιμετωπίζουν δυσκολίες (Haynes et al., 1997; Hodge, 2005). H θέση που έχει κάποιος στην κοινότητα είναι πολύ σημαντική. Πολλοί μουσουλμάνοι αντιλαμβάνονται την κοινότητα ως συνεργασία, φροντίδα, ισότητα, διασυνδεσιμότητα και κοινωνική υποστήριξη (Kelly et al.,1996). Τα παιδιά μπορεί να μεγαλώνουν σε επίπεδο κοινότητας. Η ευθύνη για την επιτήρηση των άλλων στην κοινότητα και η βοήθεια για την αντιμετώπιση δυσκολιών μπορεί να είναι για κάποιους ύψιστης σημασίας.

Οικογενειακές αξίες Πρέπει να παίρνουμε υπόψη μας τη σημασία που δίνουν πολλοί μουσουλμάνοι στο θεσμό της οικογένειας, είναι η βασική κοινωνική μονάδα. Οι πελάτες μας μπορεί να είναι απρόθυμοι να φανερώσουν πληροφορίες σε άτομα εκτός κοινότητας εξαιτίας ανεπίσημων «πολιτικών» που ενθαρρύνουν την επίλυση των προβλημάτων εντός της οικογένειας (Abu-Ras, 2003; Youssef and Deane, 2006). Τα άτομα μπορεί να αισθάνονται ένα βαθμό ευθύνης για μέλη της οικογένειας και παρουσιάζουν ενοχοποίηση εάν πρέπει να εκχωρήσουν μέρος αυτής της ευθύνης.

Πίστη / Πνευματικότητα (1/2) Παρά το γεγονός ότι η θρησκευτική τους αφοσίωση ποικίλει, το Ισλάμ παραμένει σημαντικό για πολλούς μουσουλμάνους (Hodge, 2005). Μέσω των θρησκευτικών δομών, η συνοχή της ομάδας, η αυτοπραγμάτωση, μορφές κοινωνικής υποστήριξης αλλά και η επίλυση συγκρούσεων μπορούν να ενισχυθούν. Βασική προϋπόθεση η κατανόηση της συγκεκριμένης θρησκείας και ιδιαίτερα των πέντε βασικών πυλώνων της Διακήρυξης της Πίστης του Ισλάμ: Προσευχή, Αγάπη (ευσπλαχνία/ έλεος), Προσκύνημα στη Μέκκα και Νηστεία το μήνα Ramadan.

Πίστη / Πνευματικότητα (2/2) Το τζαμί μπορεί να ασκήσει μεγάλη επιρροή στις οικογένειες, στην κοινωνικοποίηση και στους ρόλους των φύλων. Οι αποφάσεις τις οποίες παίρνουν τα άτομα μπορεί να περιορίζονται από θρησκευτικές οδηγίες. Θρησκευτικές πεποιθήσεις σχετικές με τα αίτια των προβλημάτων, δυνητικά μπορεί να παρέμβει σε επαγγελματικές παρεμβάσεις. Π.χ ασθενής μουσουλμάνα πιστεύει ότι η αρρώστια της είναι τιμωρία από το θεό και προσεύχεται συνέχεια για να θεραπευτεί. Η παραδοχή της πίστης εκ μέρους του ΚΛ είναι ουσιώδης (Kelly et al., 1996) 86% των μουσουλμάνων θεωρούν επιβεβλημένη την κατανόηση των ισλαμικών αξιών από το σύμβουλο.

Φύλο (1/2) Κάποιοι μουσουλμάνοι πελάτες πιθανόν να προσκολλώνται σε παραδοσιακούς ρόλους φύλου. Οι ίδιοι ή οι άλλοι θεωρούν ότι αυτοί οι ρόλοι έρχονται σε σύγκρουση με τις αξίες της κυρίαρχης κοινωνικής ομάδας (Al-Krenawi and Graham, 2005).Σε πολλές μουσουλμανικές κοινωνίες, οι δύο σύζυγοι έχουν ίση αξία αλλά οι ρόλοι τους παρά το γεγονός ότι αλληλοσυμπληρώνονται, μπορεί να είναι τελείως διαφορετικοί και αυστηρά διαρθρωμένοι, προκειμένου να εξασφαλίζουν την αρμονία τόσο στην οικογένεια όσο και στην ευρύτερη κοινότητα.

Φύλο (2/2) Κάποιες γυναίκες μπορεί να είναι πιο συντηρητικές από τους άντρες, φοβούμενες τον αντίκτυπο που θα έχει κάποια επαγγελματική παρέμβαση στην οικογένειά τους. Όταν δουλεύουμε με μουσουλμάνες γυναίκες θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι οι παρεμβάσεις μας είναι αποδεκτές. Αυτό πιθανόν να καθιστά αναγκαία τη συνεργασία με επαγγελματία ίδιου φύλου.

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Ελένη Κοντογιάννη 2014. Ελένη Κοντογιάννη. «Διαπολιτισμική Κοινωνική Εργασία. Ενότητα 4: Η αξία της κοινότητας, της οικογένειας, η πίστη και το φύλλο». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.