Αξιολόγηση επενδύσεων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πηγές τάσης/ρεύματος R , L, C
Advertisements

Τέλος Ενότητας.
Διατομή σύνθετης δοκού
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 3 : Μελλοντική αξία ράντας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 2: Απλός και σύνθετος τόκος και Εισαγωγή στο EXCEL Εργαστήριο 2 ης Εβδομάδας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 8: Μέθοδοι αξιολόγησης επενδύσεων Ι Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 7: Ισορροπία της αγοράς
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Ενότητα 10: Καμπύλες κόστους
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Σημειώσεις/Διαφάνειες
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Άσκηση 7 (1 από 5) Υπολογισμοί μηκών τόξων σφαίρας. Το έτος 2035 μ.Χ., μετά από πυρηνική καταστροφή και λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου, που πήρε εκρηκτικές.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Σημειώσεις/Διαφάνειες
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Ενότητα 2: Εισοδηματικός περιορισμός
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αξιολόγηση επενδύσεων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 9: Μέθοδοι αξιολόγησης επενδύσεων ΙΙ Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Μέθοδος Ποσοστού αποδόσεως Παράδειγμα : Αν η επιχείρηση Α επενδύει σήμερα 90,000 και η επένδυση αυτή έχει καθαρές ροές μετρητών 19,000 το χρόνο για 5 χρόνια ποια είναι η απόδοση της επένδυσης ; Κόστος αρχικό 90,000 Καθαρές ροές 19,000 το χρόνο Άρα και πρέπει 90,000=19,000*Π.Α. για 5 χρόνια Π.Α.= 90,000 19,000 ⇒Π.Α=4.736

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Μέθοδος Ποσοστού αποδόσεως Π.Α=4.736 για 5 χρόνια έχουμε : Για 7% από τους πίνακες έχουμε : Για 2% 4.713 και 1.5% 4.78 άρα η διαφορά τους : 4.78-4.713=0.067 διαιρούμε για να βρούμε το βήμα 0.067/5=0.0134 Άρα είμαστε περίπου στο 1.8%

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Μέθοδος Ποσοστού αποδόσεως Παράδειγμα 2: Η εταιρεία Α επενδύει σήμερα 70,000 σε μία νέα μηχανή η οποία έχει ωφέλιμη ζωή 8 χρόνια και υπολειμματική αξία 0. Ta ετήσια έσοδα είναι 15,000. Η μέθοδος αποσβέσεως είναι σταθερή και ο φόρος 26%. Τι νομίζετε για αυτή την επένδυση; Αρχικά υπολογίζουμε τις αποσβέσεις: α=70,000/8=8,750 το χρόνο

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Λογιστική Βάση Ταμειακή βάση Έσοδα 15,000 -έξοδα λειτουργίας -αποσβέσεις 8,750 -φόρος εισοδήματος 1,625 Καθαρά κέρδη 7,125 13,375 +αποσβέσεις Καθαρή Εισροή μετρητών

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Μέθοδος Ποσοστού αποδόσεως Υπολογισμός ποσοστού αποδόσεως : Π.Α.= 100,000 13,375 =7.4766 από τους πίνακες και για 8 χρόνια έχουμε : 1.5% 7.485 και 2% 7.325 Η διαφορά τους 7.485-7.325=0.16 Το βήμα 0.16/5=0.032 Άρα και το ποσοστό απόδοσης είναι στο 1.5%

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Παράδειγμα ποσοστού απόδοσης 3 έστω ότι μια επένδυση απαιτεί 25,000 ευρώ και αποδίδει τις εξής καθαρές εισπράξεις μετά φόρων 1ο έτος 12,000 2ο έτος 8,000 3ο έτος 5,000 4ο έτος 4,000 Ποια η απόδοση κεφαλαίου ; Η απόδοση κεφαλαίου είναι αυτή που εξισώνει το αρχικό ποσό με τις ροές. Δοκιμάζουμε με 12%

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Έτος Εισροή ή εκροή Συν. Αναγωγής (12%) Παρούσα αξία (25,000) 1.000 1 12,000 0.892 10,704 2 8,000 0.797 6,376 3 5,000 0.711 3,755 4 4,000 0.635 2,540 ΚΠΑ -1,625 Το ποσό που προκύπτει είναι σημαντικά μικρότερο του 0 επιλέγουμε το επιτόκιο 10%

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Έτος Εισροή ή εκροή Συν. Αναγωγής (10%) Παρούσα αξία (25,000) 1.000 1 12,000 0.909 10,908 2 8,000 0.826 7,272 3 5,000 0.751 3,755 4 4,000 0.683 2,732 ΚΠΑ -333 Το ποσό που προκύπτει αποκλίνει λόγω στρογγυλοποιήσεων άρα επιλέγουμε το επιτόκιο 10%

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Μέθοδος Δείκτη αποδοτικότητας Παράδειγμα έστω ότι έχουμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε 3 διαφορετικά έργα: Ποια επιλέγουμε από τις 3 και γιατί; Έργο 1 2 3 Αρχική επένδυση 60,000 80,000 50,000 Υπολειμματική αξία 10,000 7,000 12,000 Ωφέλιμη ζωή 7 9 Έσοδα ετήσια 18,000 14,000 Φόρος εισοδήματος 26% Κόστος κεφαλαίου 4%

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Μέθοδος Δείκτη αποδοτικότητας Υπολογίζουμε τις αποσβέσεις Έργο 1: α=(Α-Υ)/n=(60,000-10,000)/7=7,142.85 Έργο 2: α=(Α-Υ)/n=(80,000-7,000)/7=10,571.43 Έργο 3: α=(Α-Υ)/n=(50,000-12,000)/9=4,000

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Μέθοδος Δείκτη αποδοτικότητας Έργο 1 2 3 Ετήσια έξοδα 18,000 12,000 αποσβέσεις 7,142.85 10,571.43 4,000 Κέρδη Π.Φ. 10,857.15 7,428.57 8,000 Φόρος 2,282.86 1,931.42 2,080 Καθαρά κέρδη 8,574.29 5,497.15 5,920 + αποσβέσεις Καθαρή ροή μετρητών 15,717.14 16,068.58 9,920

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Μέθοδος Δείκτη αποδοτικότητας Η Παρούσα αξία κάθε ροής : Έργο 1 : 15,717.14*7.898=124,133.97 Έργο 2 : 16,058.58*7.898=126,830.66 Έργο 3: 9,920*12,006=119,099.52 Ο δείκτης αποδοτικότητας για κάθε έργο είναι : Δ1= 124,133.97 60,000 =2.0689 Δ2= 126,830.66 80,000 =1.5854 Δ3= 119,099.52 50,000 =2.382 Άρα επιλέγουμε την 3η επένδυση

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Παράδειγμα ετήσιου ομοιόμορφου κόστους Αν η επιχείρηση Ο έχει να επιλέξει ανάμεσα σε 2 διαφορετικούς τύπους 1 και 2. Η μηχανή 1 έχει κόστος 26,000 ωφέλιμη ζωή 6 χρόνια αναμένεται να αποφέρει ετήσια έσοδα 9,000 και απαιτεί έξοδα λειτουργίας 3,000 το χρόνο

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Η μηχανή 2 έχει κόστος 25,000, ωφέλιμη ζωή 5 χρόνια και υπολειμματική αξία 6,000 και τα ετήσια έσοδα είναι 8,800 ενώ τα έξοδα λειτουργίας είναι 1,800 το χρόνο τα 3 χρόνια και 2,500 τα άλλα 2 Το κόστος κεφαλαίου ανέρχεται σε 3 % Ποια από τις 2 μηχανές πρέπει να αγοραστεί;

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Στη μέθοδο αυτή θεωρούμε σαν αρνητικό κόστος το έσοδο. Το ετήσιο ισοδύναμο ποσό που αναλογεί στις 2,000 της 1 είναι : 30,000 5.417 =5,538.12 όπου στον παρονομαστή χρησιμοποιούμε την παρούσα αξία 6 ετών. Κόστος κεφαλαίου 5,538.12 Ετήσια έξοδα λειτουργίας 3,000 Ετήσια Έσοδα -9,000 Ετήσιο ομοιόμορφο κόστος - 461.88

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το ετήσιο ισοδύναμο ποσό που αναλογεί στις 25,000 της 1 είναι : 25,000 4.579 =5,459.70 όπου στον παρονομαστή χρησιμοποιούμε την παρούσα αξία 5 ετών. Για την υπολειμματική αξία : 6,000∗0.862 4.579 =1,129.50 Για τα έξοδα λειτουργίας παίρνουμε την Π.Α. για τα 2 πρώτα χρόνια και μετά για τα επόμενα 2: [1,800*2.828+2,500(4.579-2.828)]:4.579= [5,090.40+4,377.50]:4.579=2,067.68

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το ετήσιο ισοδύναμο εσόδων είναι : 17,500 3.545 =4,936.53 Ομοιόμορφο ετήσιο ισοδύναμο αρχικής επένδυσης 5,459.70 Ομοιόμορφο ετήσιο ισοδύναμο υπολειμματικής - 1,129.50 Ομοιόμορφο ετήσιο ισοδύναμο εξόδων 2,067.68 Ομοιόμορφο ετήσιο ισοδύναμο εσόδων -8,800 Σύνολο -2,402.12

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Άρα : Επένδυση 1: -461.88 Επένδυση 2: -2,402.12 Επομένως επιλέγουμε την 2.

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Παράδειγμα αυξανόμενης αποδόσεως Η επιχείρηση Λ έχει να διαλέξει ανάμεσα σε 2 επενδύσεις Αν το διάστημα της επένδυσης είναι 7 χρόνια ποιο από τα 2 πρέπει να γίνει αποδεκτό ; Έργο 1 Έργο 2 Καθαρή επένδυση 45,000 80,000 Ετήσια απόδοση 8,000 9,000

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Έχουμε : Άρα επιλέγουμε τη δεύτερη επένδυση Έργο 1 Έργο 2 Καθαρή επένδυση 45,000 80,000 Ετήσια απόδοση 18,000 19,000 Καθαρή επένδυση /Ετήσια απόδοση 2.5 8.889 Ποσοστό αποδόσεως 8% 14.5%

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Παράδειγμα πληθωρισμού Έστω η παρακάτω επένδυση 54,000 η οποία εισπράττει 30,000 ποσό που φθίνει λόγω πληθωρισμού: Ποιο είναι το πραγματικό ποσοστό απόδοσης ; Έτος Τρέχουσα αγοραστική αξία 1 25,000 2 20,000 3 15,000 4 10,000 5 5,000

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Έχουμε για ποσοστό 6% Άρα το ποσοστό απόδοσης είναι 4 % Έτος Τρέχουσα αγοραστική αξία Συντελεστής Αναγωγής Παρούσα Αξία 1 25,000 0.943 23,575 2 20,000 0.890 17,800 3 15,000 0.839 12,585 4 10,000 0.792 7,920 5 5,000 0.747 3,735 Σύνολο 53,960

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/από-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.