Περιεχόμενα ΕΙΔΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ (ΓΕΝΙΚΑ)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 3: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 9: Qualified Dublin Core Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Περιλήψεις Γιατί; Πως; Τι είναι; Ποιος τις κάνει;
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Πολιτική πληροφόρησης Ενότητα 11: Ανακεφαλαίωση Μέρος Ι Δρ Αλέξανδρος Κουλούρης Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Συμπλήρωση Προτύπου Διδακτικού Σχεδιασμού
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Γιατί τρεφόμαστε ; Ενέργεια Απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (nutrients)
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Περιεχόμενα ΕΙΔΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ (ΓΕΝΙΚΑ)
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Άρθρο Συγγραφείς: Marcus Plescia, MD, MPH, Martha Groblewski, PhD, RD, LDN. Τίτλος: A Community Oriented Primary care Demonstration Project Refining.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Παραδείγματα προσβάσιμων προτύπων
Άσκηση 7 (1 από 5) Υπολογισμοί μηκών τόξων σφαίρας. Το έτος 2035 μ.Χ., μετά από πυρηνική καταστροφή και λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου, που πήρε εκρηκτικές.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Πληροφοριακή Συμπεριφορά
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 8: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Θεματικός Βιβλιοθηκονόμος (Subject Librarian) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Περιεχόμενα ΕΙΔΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ (ΓΕΝΙΚΑ) Θεματικός Βιβλιοθηκονόμος (Subject Librarian) Εξέλιξη σε Embedded – σε Ενσωματωμένο Βιβλιοθηκονόμο 1 1 1

Subject Librarian 1/15 Ρόλος Αφορά στον εξειδικευμένο βιβλιοθηκονόμο που έχει επωμιστεί το συγκεκριμένο ρόλο της παροχής βοήθειας σε κάθε χρήστη αναφορικά με μια συγκεκριμένη θεματική ενότητα.

Subject Librarian 2/15 Ρόλος Να παρέχει υποστηρικτικό ρόλο στη προσπάθεια του χρήστη για: αναζήτηση πληροφορίας εντοπισμό πληροφορίας αξιολόγηση πληροφορίας χρήση πληροφορίας συγγραφή εργασίας

Subject Librarian 3/15 Επιστημονικό Υπόβαθρο πρώτο πτυχίο σε συγκεκριμένο θεματικό τομέα μεταπτυχιακό στη διαχείριση της πληροφορίας γνώση ξένων γλωσσών

Subject Librarian 4/15 Ικανότητες- Δεξιότητες (Skills & Competencies) γνώση υπολογιστών χρήση μεταδεδομένων ικανότητες στην αναζήτηση της πληροφορίας παρακολούθηση των αλλαγών και εξελίξεων στο συγκεκριμένο θεματικό τομέα παρακολούθηση της εξέλιξης της τεχνολογίας εναρμόνιση με τις ανάγκες των καθηγητών στο συγκεκριμένο θεματικό τομέα επικοινωνιακές ικανότητες

Subject Librarian 5/15 Ως Υπηρεσία Παρέχεται κυρίως σε ακαδημαϊκές και ειδικές βιβλιοθήκες.

Subject Librarian 6/15 Υπηρεσίες αγορά τεκμηρίων αγορά πρόσβασης σε βάσεις δεδομένων συμβουλευτικές υπηρεσίες συνεργασία με την ακαδημαϊκή κοινότητα

Subject Librarian 7/15 Αγορά Τεκμηρίων συγκέντρωση αιτημάτων φοιτητές καθηγητές αξιολόγηση αιτημάτων με βάση τις ανάγκες τα διαθέσιμα οικονομικά τις τυχόν συνεργασίες με άλλες βιβλιοθήκες τη μακροπρόθεσμη χρήση του τεκμηρίου αν είναι αναπόσπαστο τεκμήριο της υποστήριξης του μαθήματος αίτημα για αγορά

Subject Librarian 8/15 Βάσεις Δεδομένων αγορά ελεύθερη πρόσβαση

Subject Librarian 9/15 Βάσεις Δεδομένων αγορά τα ίδια κριτήρια με πριν η ίδια διαδικασία με τα τεκμήρια Θα πρέπει όμως να διαφυλαχθεί ότι θα υπάρχει πρόσβαση ακόμα και αν σταματήσει μελλοντικά η συνδρομή στη κάθε βάση.

Subject Librarian 10/15 Βάσεις Δεδομένων ελεύθερη πρόσβαση αναζήτηση στο διαδίκτυο ή ενημέρωση από καθηγητές, φοιτητές αξιολόγησης των τεκμηρίων που έχει δημιουργία λίστας με αυτά που είναι ελεύθερα, αλλά και με τον τύπο τεκμηρίων που παρέχουν

Subject Librarian 11/15 Συμβουλευτικές Υπηρεσίες προς φοιτητές προς καθηγητές προς ερευνητές προς επισκέπτες

Subject Librarian 12/15 Συμβουλευτικές Υπηρεσίες προς φοιτητές κατανόηση του θέματος αναζήτηση πληροφορίας εντοπισμός πληροφορίας αξιολόγηση πληροφορίας επιλογή πληροφορίας σύνθεση εργασίας

Subject Librarian 13/15 Συμβουλευτικές Υπηρεσίες προς καθηγητές σύνταξη βιβλιογραφίας Για το μάθημα Για την έρευνά του Για ένα ερευνητικό πρόγραμμα εκπόνηση μιας μικρής εργασίας ενημέρωση για νέες βάσεις δεδομένων ενημέρωση για νέους τίτλους τεκμηρίων (βιβλίων, περιοδικών)

Subject Librarian 14/15 Συμβουλευτικές Υπηρεσίες προς ερευνητές σύνταξη βιβλιογραφίας αναζήτηση πληροφορίας ενημέρωση για εξελίξεις στη θεματική ενότητα ενημέρωση για νέο υλικό (βιβλία, περιοδικά) ενημέρωση για επικείμενα σχετικά συνέδρια βοήθεια στη σύνταξη ερευνητικών προτάσεων

Subject Librarian 15/15 Συμβουλευτικές Υπηρεσίες προς επισκέπτες οι ίδιες περίπου με τον φοιτητή.

Βιβλιογραφία 1/2 Dale, P., Dale, P., Holland, M., & Matthews, M. (2012). Subject librarians: engaging with the learning and teaching environment. Ashgate Publishing, Ltd.. Connell, T. H. (1991). Librarian subject searching in online catalogs: an exploratory study of knowledge used (Doctoral dissertation, University of Illinois at Urbana- Champaign). Rodwell, J. and Fairbairn, L. (2008) “Dangerous Liaisons?: Defining the Faculty Liaison Librarian Service Model, Its Effectiveness and Sustainability”. Library management [online] available from <http://www.emeraldinsight.com/journals.htm?articleid=1641759&show=abstract > [15 October 2013] Clyde, J. and Lee, J. (2011) “Embedded Reference to Embedded Librarianship: 6 Years at the University of Calgary”. Journal of Library Administration [online] 51 (4), 389–402. available from <http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01930826.2011.556963> [27 February 2014] 17 17

Βιβλιογραφία 2/2 Gaston, R. (2001) “The Changing Role of the Subject Librarian, with a Particular Focus on UK Developments, Examined through a Review of the Literature”. New Review of Academic Librarianship [online] 7 (1), 19–36. available from <http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13614530109516819> [15 October 2013] Pinfield, S. (2001) “The Changing Role of Subject Librarians in Academic Libraries”. Journal of librarianship and information science [online] 33 (1), 32–38. available from <http://lis.sagepub.com/content/33/1/32.short> [15 October 2013] Si, L., Xing, W., Zhou, L., and Liu, S. (2012) “Embedded Services in Chinese Academic Libraries”. The Journal of Academic Librarianship [online] 38 (3), 175– 182. available from <http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0099133312000584> [27 February 2014] 18 18

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Ευγενία Βασιλακάκη 2015. Ευγενία Βασιλακάκη. «Υπηρεσίες Πληροφόρησης. Ενότητα 8: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Θεματικός Βιβλιοθηκονόμος (Subject Librarian)». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί και δοθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.