Keystroke-Level Model

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ DOS (Disk Operating System)
Advertisements

ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 6: Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ.Π.Ε.)
Ανάπτυξη Διαδραστικών Συστημάτων
Handling Local Variables General Purpose Registers
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τυπική Εξειδίκευση u Τεχνικές για σαφή εξειδίκευση λογισμικού.
Microsoft Excel 4.2 Κελιά Κίκα Χρυσοστόμου.
ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Φροντιστήρια Εισηγητής: Σπύρος Αργυρόπουλος Μέλος ΕΤΕΠ Εργαστήριο Προγραμματισμού & Τεχνολογίας Ευφυών Συστημάτων.
Ανάκτηση Πληροφορίας Αποτίμηση Αποτελεσματικότητας.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 6: Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ. Π. Ε
Power Point Κεφάλαιο 5.
Entity-Relationship Παραδείγματα Πληροφοριακά Συστήματα και Βάσεις Δεδομένων Φροντιστήριο 1 Δαμιανός Χατζηαντωνίου.
Οσμές στη Σχεδίαση του Λογισμικού (Code Smells) Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική.
Power Point Κεφάλαιο 5.
Searching Game Trees. The top-level statement play(Game) :- initialize(Game,Position,Player), display_game(Position,Player), play(Position,Player,Result).
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Σχεδιασμός Λογισμικού ATM loop Print_input_message (” Welcome - Please enter your card”) ; exit when Card_input ; end loop.
Οι επεκτάσεις του έργου TOOBIS στις γλώσσες ορισμού και ερωτήσεων του ODMG Κ. Βασιλάκης.
6/15/2015HY220: Ιάκωβος Μαυροειδής1 HY220 Static Random Access Memory.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
6/26/2015HY220: Ιάκωβος Μαυροειδής1 HY220 Asynchronous Circuits.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
Install WINDOWS 7 Κουτσικαρέλης Κων / νος Κουφοκώστας Γεώργιος Κάτσας Παναγιώτης Κουνάνος Ευάγγελος Μ π ουσάη Ελισόν Τάξη Β΄ Τομέας Πληροφορικής 2014 –’15.
Ο PID έλεγχος. Integral Lag Distance velocity lag Υλοποιούμε την.
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #5: Key result indicators (KRIs), Performance Indicators (PIs), Key Performance Indicators (KPIs)
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Σπύρος Πρασσάς Πανεπιστήμιο Αθηνών Μηχανικές αρχές και η εφαρμογή τους στην Ενόργανη Γυμναστική PP #4.
OFDM system characteristics. Effect of wireless channel Intersymbol interference in single carrier systems due to multipath propagation with channel delay.
Μάθημα 1 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Διευθύνσεις και Πρωτόκολλα. Διευθύνσεις Πως αποκωδικοποιούνται οι διευθύνσεις: Πρωτόκολλο://server.domain.
H Μέθοδος του Steffensen f(x n ) f(x n +h) xnxn x n +h Προσέγγιση της f ’(x) με τη συνάρτηση g(x), όπου, g(x)= {f(x+h)-f(x)}/h.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μαθαίνω με “υπότιτλους”
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
Διευθύνσεις και Πρωτόκολλα στο διαδίκτυο
Εισαγωγή στο πρόγραμμα microsoft word
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Έλεγχος λογισμικού Ποιότητα Λογισμικού Black Box testing
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων Εργαστήριο Ρομποτικής
Στρατηγική Διοίκηση και ο Επιχειρηματίας
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Matrix Analytic Techniques
Μη Γραμμική Θεωρία Ελαστικής Ευστάθειας: Θεμελιώδες Υλικό
Power Point (Συνέχεια).
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
Ποιότητα Λογισμικού Διαχείρισης Ποιότητας & Ποιοτικού Ελέγχου
Στο μάθημα συζητήσαμε για το spatial frequency tuning των κυττάρων της V1, που σημαίνει ότι τέτοια κύτταρα έχουν μέγιστη απόκριση για τον προτεινόμενο.
Αλγόριθμοι Ταξινόμησης – Μέρος 3
Κατηγορίες Λογισμικού
Υδρόβια Φυτά Θεοφανώ Κούλεντρου Rippling Water (Basic)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Προσαρμοστικά μοντέλα
Εξόρυξη δεδομένων και διαχείριση δεδομένων μεγάλης κλίμακας
Οσμές στη Σχεδίαση του Λογισμικού
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Expression Home All In One Inkjet Printers
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
Τεχνικές της Μοριακής Βιολογίας
aka Mathematical Models and Applications
GLY 326 Structural Geology
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
ΜΠΣ: Διοίκηση & Διαχείριση
Find: ρc [in] from load γT=110 [lb/ft3] γT=100 [lb/ft3]
Υπολογιστικά Φύλλα Διαχείριση Κελιών
Variable-wise and Term-wise Recentering
CPSC-608 Database Systems
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Keystroke-Level Model Ενισχυτική διδασκαλία Keystroke-Level Model Χ. Σκουρλάς, cskourlas@teiath.gr    2015-16

Keystroke-Level Model Σύνοψη: Εστίαση στη μελέτη του Μοντέλου. Σχέση με Μοντέλο GOMS. Σκοπός: Κατανόηση της σημασίας και της τεχνικής της χρήσης των μοντέλων. Στόχοι: - Κατανόηση βασικών εννοιών μοντέλων αλληλεπίδρασης - Χρήση Μοντέλου KLM 11

GOMS is a modeling technique (more specifically, a family of modeling techniques) that analyzes the user complexity of interactive systems. It is used by software designers to model user behavior. The user's behavior is modeled in terms of Goals, Operators, Methods and Selection rules. Briefly, a GOMS model consists of Methods that are used to achieve Goals. A Method is a sequential list of Operators that the user performs and (sub)Goals that must be achieved. If there is more than one Method which may be employed to achieve a Goal, a Selection rule is invoked to determine what Method to choose, depending on the context. (http://www.cs.umd.edu/class/fall2002/cmsc838s/tichi/printer/goms.html)

Keystroke-Level Model The Keystroke-Level Model is a simplified version of GOMS. It was proposed by Card and Moran (1980) as a method for predicting user performance. Using KLM, execution time is estimated by listing the sequence operators and then summing the times of the individual operators. KLM aggregates all perceptual and cognitive function into a single value for an entire task, using a heuristic. KLM also does not employ selection rules. The original KLM had six classes of operators: K for pressing a key, P for pointing to a location on screen with the mouse, H for moving hands to home position on the keyboard, M for mentally preparing to perform an action, and R for system response where the user waits for the system. For each operator, there is an estimate of execution time. Additionally, there is a set of heuristic rules to account for mental preparation time.

Keystroke Level Model Το μοντέλο KLM (Keystroke Level Model) αφορά εκτίμηση του χρόνου που απαιτείται για μία ακολουθία πληκτρολογήσεων. Είναι ένα εμπειρικό μοντέλο πρόβλεψης-εκτίμησης του χρόνου μίας ακολουθίας ενεργειών του χρήστη και επιτρέπει την πρόβλεψη της απόδοσης ενός συστήματος. Για την ανάλυσή μας επιλέγουμε τη μέθοδο που θα ακολουθηθεί για την επίτευξη ενός στόχου. Στη συνέχεια η εργασία του χρήστη αναλύεται ως μία ακολουθία στοιχειωδών ενεργειών (σχέση KLM και GOMS). 11

Προλεγόμενα σε ένα παράδειγμα εφαρμογής Υπάρχουν διαφορετικές εκδόσεις του μοντέλου KLM που επεκτείνουν τη λειτουργικότητά του προσθέτοντας νέους τελεστές και κανόνες για την περιγραφή των εργασιών. Στο παράδειγμα χρησιμοποιούμε τους τελεστές της επόμενης διαφάνειας. Σε καθένα από τους τελεστές αντιστοιχεί ένας χρόνος εκτέλεσης που μπορεί να είναι μια συγκεκριμένη τιμή ή μια παραμετροποιημένη συνάρτηση. Το μοντέλο περιλαμβάνει και κάποιους βασικούς κανόνες με τους οποίους μπορούμε να αξιολογήσουμε αποδοτικότερα τους χρόνους της ενέργειας αυτής. 11

Μοντελοποίηση εργασιών σε λογισμικό επεξεργασίας κειμένου Έστω το απλό έργο επεξεργασίας κειμένου που αφορά την Aναζήτηση σε ένα έγγραφο του Microsoft Word όλων των εμφανίσεων μιας λέξης με τέσσερα γράμματα, και την αντικατάστασή της με μια άλλη λέξη με τέσσερα γράμματα. Στον πίνακα παρακάτω, οι πράξεις μπορούν να επαναλαμβάνονται. Για παράδειγμα, M4K σημαίνει «νοητική –ψυχική- προετοιμασία» (Μ) και στη συνέχεια πληκτρολόγηση 4 χαρακτήρων. 11

Description Operation Time (sec) Reach for mouse H[mouse] 0.40 Move pointer to "Replace" button P[menu item] 1.10 Click on "Replace" command K[mouse] 0.20 Home on keyboard H[keyboard] Specify word to be replaced M4K[word] 2.15 Point to correct field P[field] Click on field Type new word Move pointer on Replace-all P[replace-all] Total 10.2 11

11

Μοντέλο GOMS (Goals, Operators, Methods and Selection rules) ΣΤΟΧΟΣ: Ελαχιστοποίηση παραθύρου σε εικονίδιο [select ΣΤΟΧΟΣ: Χρήση της Μεθόδου CLOSE Μετακίνηση δείκτη ποντικιού στη γραμμή των μενού Ανοιγμα του μενού Κλικ στην εντολή CLOSE ΣΤΟΧΟΣ: Χρήση της μεθόδου L7 Πάτημα πλήκτρου L7 ]

Ερωτήσεις