Ηλεκτρονικό Περιοδικό Γυμνασιο πυθαγορειου 2016-2017
Μέσα από συζήτηση για δραστηρίότητες που θα μπορούσαμε να πραγματοποιήσουμε Επιθυμία μας ήταν να δημιουργήσουμε κάτι με τη χρήση υπολογιστή Στο σχολείο μας ήταν η πρώτη φορά που θα δοκιμαζόταν κάτι τέτοιο Πως ξεκινήσαμε Μια ιδέα γεννιέται...
Αρχικά υπήρξε ένας μικρός πυρήνας 5-6 ατόμων Στην πορεία, όπως ήταν αναμενόμενο ενδιαφέρθηκαν αρκετοί μαθητές (περίπου 50 άτομα) Κάποιοι ασχολήθηκαν ελάχιστα, κάποιοι καθόλου Μέχρι να ξεκαθαρίσουμε ποιοι ενδιαφέρονται πραγματικά για να μπορέσουμε να δουλέψουμε χάσαμε χρόνο Συμμετοχές Ένα μεγάλο θέμα..
Ορίστηκαν 3 αρχισυντάκτες Ορίστηκε ημέρα και ώρα συνάντησης : ένα διάλλειμα μια φορά την εβδομάδα Ορίστηκαν 3 αρχισυντάκτες Μοιράστηκαν στους μαθητές λογαριασμοί του ΠΣΔ Τα πρώτα βήματα Έχουμε όνομα!!!
Από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό δημιουργήθηκε το περιοδικό Τα πρώτα βήματα Έχουμε όνομα!!!
Μαθηματομουρμούρα Τα πρώτα βήματα Για να δημιουργηθεί το περιοδικό απαραίτητο ήταν ένα όνομα Οι μαθητές επέλεξαν ένα όνομα που είχαν χρησιμοποιήσει και σε προηγούμενου έτους έντυπο. Και το όνομα αυτού.. Τα πρώτα βήματα Έχουμε όνομα!!! Μαθηματομουρμούρα
Οι αρχισυντάκτες προσκάλεσαν με τη σειρά τους τους συντάκτες με ένα σύνδεσμο (link) στο email τος στο ΠΣΔ Τα πρώτα βήματα Έχουμε όνομα!!!
Ενημερωθήκαμε μέσω παραδειγμάτων για τον τρόπο που μπορούμε να γράψουμε το άρθρο μας και να εισάγουμε πολυμέσα Γράφωντας άρθρα Τι θα γράψω;;;
Στη συνέχεια έπρεπε να αποφασίσουμε τις στήλες του περιοδικού μας. Όποιος συντάκτης ήθελε μπορούσε να ζητήσει από τους αρχισυντάκτες να προσθέσουν μια νέα στήλη Μερικές από τις στήλες μας είναι Συνεντεύξεις Για το σχολείο μας Διατροφή Ανέκδοτα Φωτογραφίες Γράφωντας άρθρα Τι θα γράψω;;; Αθλητικά Μουσική Τεχνολογία Μαγειρική Gaming
Παράλληλα με την ενημέρωση των συντακτών για το πως θα ανεβάσουν τα άρθρα τους οι αρχισυντάκτες χρειάστηκε να επιλέξουν τη μορφή/θέμα του περιοδικού (το πως θα εμφανίζεται δηλαδή) δυστυχώς οι επιλογές δεν ήταν και τόσες όσες θα θέλαμε Στην επιλογή λογότυπου δε σταθήκαμε σε μια απλή εικόνα από το διαδίκτυο αλλά μια μαθήτρια ζωγράφισε και στη συνέχεια σκάναραμε το λογότυπό μας δίνοντας της έτσι την ευκαιρία να δημιουργήσει κάτι το οποίο και χρησιμοποιήσαμε στο σχολείο. Και πως θα φαίνεται; Επιλέγωντας τη μορφή
Ποιος; Πού; Πότε; Γιατί; Στις 12 Δεκεμβρίου μας επισκέφτηκε απο το Σαμιακόν Βήμα ο κ. Σεβαστάκης για να μας εξηγήσει πως λειτουργεί ένα περιοδικό, τι να προσέχουμε όταν γράφουμε άρθρα, ποιοι είναι οι ρόλοι του καθένα σε ένα περιοδικό και ποια είναι τα σημαντικά σημεία σε ένα άρθρο. Βοήθεια από ειδικό Μιλώντας με δημοσιογράφο Ποιος; Πού; Πότε; Γιατί;
Εκτός από τα άρθρα οι αρχισυντάκτες ανέλαβαν να δημιουργήσουν και να επεξεργαστούν τις σελίδες του περιοδικού με τα στοιχεία του σχολείου αλλά και των μελών της δημοσιογραφικής ομάδας μαθαίνοντας έτσι τη διαφορά μεταξύ ηλεκτρονικού άρθρου και σελίδας Φτιάχνοντας σελίδες Τα στοιχεία μας
Όταν συγκεντρώθηκε ικανοποιητικός αριθμός άρθρων ήρθε η ώρα να δημοσιεύσουμε Τα άρθρα μας ήταν 32 εμπλουτισμένα με φωτογραφικό υλικό αλλά και βίντεο Δημοσίευση Επιτέλους ήρθε η ώρα...
Τι κερδίσαμε Κάθε αρχή και δύσκολη.. Τη χαρά της ομαδικής δημιουργίας Μάθαμε να επεξεργαζόματσε περιεχόμενο σε ηλεκτρονικούς χώρους και να το βλέπουμε άμεσα να δημοσιεύεται διαδικασία παρόμοια με τη δημιουργία blog Δημιουργήσαμε, εισάγαμε επεξεργαστήκαμε και χρησιμοποιήσαμε πολυμέσα (εικόνα,βίντεο και ήχο) Συνεργαστήκαμε βασισμένοι στην ιεραρχία Γνωρίσαμε καλύτερα τις έννοιες της πνευματικής ιδιοκτησίας Διαπιστώσαμε τη δύναμη της δημοσιογραφίας και τη σημασία του να μεταφέρεται η αλήθεια στα άρθρα Χρησιμοποιήσαμε διαδικτυακά εργαλεία όπως Padlet για να αφήνει ο καθένας μια ευχή Online δημιουργία σταυρόλεξου Τι κερδίσαμε Κάθε αρχή και δύσκολη..
Κοιτάζωντας στην επόμενη χρονιά Διαφήμιση περισσότερη Άρθρα ποιο ενδιαφέροντα για τους συμματητές μας Αποφυγή αναπαραγωγής ειδήσεων από άλλες σελίδες Προσοχή στην ορθογραφία! Καλύτερος σχεδιασμός και κατανομή εργασιών Κοιτάζωντας στην επόμενη χρονιά Διορθώνουμε τα λάθη Μέσα από τα λάθη μαθαίνουμε
Κοιτάζoντας στην επόμενη χρονιά Χρήση περισσότερων εργαλείων και εφαρμογών όπως δημιουργία ηλεκτρονικών κουίζ σχετικά με μαθήματα ή και όχι Σύνδεση του περιοδικού με μαθήματα Δημοσίευση εργασιών μαθητών Συνεργασία με φιλόλογο και ομάδα διόρθωσης (ορθογραφία και σύνταξη) Ρεπορτάζ με χρήση κάμερας Δημιουργία ομάδας επεξεργασίας εικόνας/φωτογραφίας Προτάσεις βιβλίων και περιλήψεις από τη σχολική βιβλιοθήκη Περισσότερο προσωπικό χρόνο φυσικά!!!! Κοιτάζoντας στην επόμενη χρονιά Ιδέες για την απόμενη χρονιά
Σας ευχαριστούμε