Το Πρόβλημα Μεταφοράς της εταιρείας «Τσιμέντα ΑΕ» 1/2

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πηγές τάσης/ρεύματος R , L, C
Advertisements

Τέλος Ενότητας.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
Καμπυλότητα Φακού P c
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Παρουσίαση ναυπηγικών γραμμών 1/3
Ενότητα 10: Καμπύλες κόστους
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ 1/12
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Αξιολόγηση επενδύσεων
Άσκηση 5 (1 από 7) Συνδυασμός μετασχηματισμών του Ηelmert. Το έτος 4025 μ.Χ., στο τότε γνωστό «σύμπαν», υπάρχουν δύο πανίσχυρες αυτοκρατορίες : η EXOGALACTICA.
Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Άσκηση 7 (1 από 5) Υπολογισμοί μηκών τόξων σφαίρας. Το έτος 2035 μ.Χ., μετά από πυρηνική καταστροφή και λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου, που πήρε εκρηκτικές.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Κανονικοποίηση ΤΙ ΕΙΝΑΙ ; Τεχνική Διαδικασία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Ενότητα 2: Εισοδηματικός περιορισμός
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Εφαρμοσμένη Ενζυμολογία (Θ)
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαχείριση Έργων & Εργοταξίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Διαχείριση Έργων & Εργοταξίων Ενότητα 4: Μεταφορά Υλικών Εργοταξίου – Ελάχιστος Πίνακας, Stepping Stone Βασίλειος Μούσας Τμήμα πολιτικών Μηχανικών ΤΕ και Μηχανικών Τοπογραφίας & Γεωπληροφορικής ΤΕ Κατεύθυνση Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Το Πρόβλημα Μεταφοράς της εταιρείας «Τσιμέντα ΑΕ» 1/2 Το Πρόβλημα Μεταφοράς της εταιρείας «Τσιμέντα ΑΕ» 1/2 Το Πρόβλημα: Η εταιρεία έχει 3 εργοστάσια τσιμέντου τα Α1, Α2 και Α3, που παράγουν 600, 900 & 1000 τόνους το μήνα αντίστοιχα. Η εταιρεία θα προμηθεύσει 3 μεγάλα εργοτάξια τα Β1, Β2 και Β3 τα οποία χρειάζονται 1000, 1000 & 400 τόνους αντίστοιχα. Η αποστάσεις εργοστασίων και εργοταξίων και το κόστος μεταφοράς φαίνονται στο σχήμα που ακολουθεί. Κόστος των μεταφορών ανά μονάδα προϊόντος από τα εργοστάσια στα εργοτάξια.

Το Πρόβλημα Μεταφοράς της εταιρείας «Τσιμέντα ΑΕ» 2/2 Ζητείται να βρεθεί ο οικονομικότερος τρόπος μεταφοράς για τον επόμενο μήνα καθώς και όποια άλλη οικονομία μπορεί να γίνει στη παραγωγή.

Προβλήματα Μεταφοράς Υλικών 1/2 Μια άλλη κατηγορία προβλημάτων, όπου είναι δυνατή η εφαρμογή της βελτιστοποίησης μέσω του Γραμμικού Προγραμματισμού, είναι τα προβλήματα των μεταφορών. Το πρόβλημα αυτό λόγω της ειδικής μορφής του, αν και μπορεί να λυθεί με τη μέθοδο Simplex, λύνεται με άλλες απλούστερες μεθόδους που βασίζονται στη ίδια τεχνική και αναπτύχθηκαν επίσης από τον Dantzig και άλλους όπως οι Charnes και Coopers.

Προβλήματα Μεταφοράς Υλικών 2/2 Ένα τυπικό πρόβλημα μεταφοράς στη δομική και μη βιομηχανία διατυπώνεται ως εξής: Σε κάποιες τοποθεσίες Α1, Α2, Α3, …, Αm, παράγεται ένα προϊόν σε ορισμένη ποσότητα ανά τοποθεσία και χρονικό διάστημα. Το σύνολο του προϊόντος καταναλώνεται σε κάποιες άλλες τοποθεσίες Β1, Β2, Β3, …, Βn, και σε καθορισμένες ποσότητες ανά τοποθεσία. Το κόστος μεταφοράς του προϊόντος από κάθε τοποθεσία Αi σε κάθε μια τοποθεσία Βj είναι επίσης ορισμένο και ίσο με Cij. Το ζητούμενο του προβλήματος είναι να βρεθεί η ποσότητα του προϊόντος Xij που θα μεταφερθεί από κάθε Αi σε κάθε Βj ώστε το συνολικό κόστος των μεταφορών να είναι το ελάχιστο δυνατό.

Μοντελοποίηση του Κλασικού Προβλήματος Μεταφοράς 1/5 Για να σχεδιάσουμε το μοντέλο του προβλήματος θεωρούμε κατ’ αρχήν ότι, στα σημεία Α1, Α2, …, Αm, θα παράγονται αντίστοιχα α1, α2, …, αm, μονάδες προϊόντος, στα σημεία Β1, Β2, Β3, …, Βn, θα καταναλώνονται αντίστοιχα β1, β2, …, βn, μονάδες προϊόντος, και, Xij θα είναι οι μονάδες προϊόντος που θα μεταφερθούν από το σημείο παραγωγής Αi στο σημείο κατανάλωσης Βj, με κόστος μεταφοράς ανά μονάδα Cij αντίστοιχα.

Μοντελοποίηση του Κλασικού Προβλήματος Μεταφοράς 2/5 Οι περιορισμοί του προβλήματος είναι οι παρακάτω: Το σύνολο των αποστολών από κάθε σημείο Αi σε όλα τα σημεία Βj, θα είναι ίσο με αi. Το σύνολο των παραλαβών σε κάθε σημείο Βj από όλα τα σημεία Αi, θα είναι ίσο με βj. Η παραγωγή είναι ίση με τη κατανάλωση (αν υπάρχει έλλειψη ή περίσσεια χρησιμοποιούμε μεταβλητές περιθωρίου S όπως θα δούμε αργότερα). Οι ποσότητες Xij είναι θετικές ή μηδέν ( Xij ≥ 0, i = 1,..,m, j = 1,..,n).

Μοντελοποίηση του Κλασικού Προβλήματος Μεταφοράς 3/5 Η παραγωγή είναι ίση με τη κατανάλωση (αν υπάρχει έλλειψη ή περίσσεια χρησιμοποιούμε μεταβλητές περιθωρίου S όπως θα δούμε αργότερα).

Μοντελοποίηση του Κλασικού Προβλήματος Μεταφοράς 4/5 Η Α.Σ. του προβλήματος είναι η ελαχιστοποίηση του κόστους μεταφοράς το οποίο υπολογίζεται από το κόστος όλων των διαδρομών Cij·Xij : Για να λύσουμε το πρόβλημα τοποθετούμε τα πιο πάνω δεδομένα όπως φαίνεται στον επόμενο πίνακα, ώστε στη συνέχεια να εφαρμόσουμε μια παραλλαγή της μεθόδου Simplex, που έχει σχεδιαστεί για αυτή τη κατηγορία προβλημάτων.

Μοντελοποίηση του Κλασικού Προβλήματος Μεταφοράς 5/5   Β1 Β2 … Βn Α1 C11 X11 C12 X12 C1n X1n α1 Α2 C21 X21 C22 X22 C2n X2n α2 Αm Cm1 Xm1 Cm21 Xm2 Cmn Xmn αm β1 β2 βn Σύνολο

Διαδικασία Επίλυσης του Προβλήματος 1/2 Ξεκινάμε την επίλυση με την εύρεση μιας αρχικής βασικής λύσης χρησιμοποιώντας μια από τις μεθόδους: Vogel, ΒΔ γωνίας, Ελάχιστου Πίνακα, κλπ. Έχοντας την αρχική βασική λύση βρίσκουμε τη βέλτιστη με τη μέθοδο Stepping-Stone. Η διαδικασία των μεθόδων εξηγείται εύκολα με το παράδειγμα που ακολουθεί.

Διαδικασία Επίλυσης του Προβλήματος 2/2 Παράδειγμα: Έστω ότι συμπληρώθηκε ο προηγούμενος πίνακας με τα δεδομένα ενός προβλήματος με 3 πηγές Α1, Α2, Α3 (των 35, 60, 80 μον.) και 4 καταναλωτές Β1-Β4 (των 25, 50, 35, 65 μον.) και τα κόστη μετακίνησης που αναγράφονται στην άνω αριστερά γωνία κάθε κελιού, και προέκυψε ο παρακάτω πίνακας για επίλυση, δηλ. την εύρεση των βέλτιστων τιμών των Xij:   Β1 Β2 Β3 Β4 Α1 5 X11 8 X12 2 X13 10 X14 35 Α2 6 X21 9 X22 4 X23 X24 60 Α3 X31 X32 1 X33 11 X34 80 25 50 65 175

Αρχική λύση – μέθοδος ελάχιστου πίνακα 1/5 Η μέθοδος ξεκινά από το μικρότερο Cij του πίνακα και δίνοντας στο Xij τιμή ίση με το ελάχιστο των αi & βj. Μετά προχωρά προς τα αμέσως μεγαλύτερα επαναλαμβάνοντας τη διαδικασία. Το μικρότερο Cij του πίνακα είναι το (3,3), δίνουμε στο X33 σαν τιμή το ελάχιστο των α3 & β3, δηλ.: min(80, 35) = 35. Εφόσον είναι ίσο με το β3 τα υπόλοιπα Χ της στήλης του θα είναι μηδέν, γι’ αυτο διαγράφουμε τα (1,3) & (2,3). Το επόμενο μικρότερο Cij του πίνακα είναι το (1,1), κάνουμε το X11 = min(25, 35) = 25, και διαγράφουμε τα (2,1) & (3,1).

Αρχική λύση – μέθοδος ελάχιστου πίνακα 2/5 Ο πίνακας τώρα έχει την εξής μορφή:   Β1 Β2 Β3 Β4 Α1 5 25 8 2 10 35 Α2 6 9 4 60 Α3 1 11 80 50 65 175

Αρχική λύση – μέθοδος ελάχιστου πίνακα 3/5 Το επόμενο μικρότερο Cij του πίνακα είναι το (3,2), κάνουμε το X32 = min(80-35, 50) = 45, και διαγράφουμε το (3,4). Το επόμενο μικρότερο Cij του πίνακα είναι το (1,2), κάνουμε το X12 = min(50-45, 35-25) = 5, και διαγράφουμε το (2,2). Τέλος, δίνουμε τιμές και στα X24 = 60 & X14 = 5.

Αρχική λύση – μέθοδος ελάχιστου πίνακα 4/5 Ο τελικό πίνακας τώρα έχει την εξής μορφή, η οποία αποτελεί την αρχική βασική λύση:   Β1 Β2 Β3 Β4 Α1 5 25 8 2 10 35 Α2 6 9 4 60 Α3 45 1 11 80 50 65 175

Αρχική λύση – μέθοδος ελάχιστου πίνακα 5/5 Το συνολικό κόστος των μεταφορών στην αρχική αυτή λύση θα είναι: 5·25+8·5+10·5+9·60+6·45+1·35 = 1060. Από τις 12 μεταβλητές Xij, οι 6 έχουν πάρει τιμή και είναι οι βασικές μεταβλητές ενώ οι υπόλοιπες που διαγράφηκαν δεν περιλαμβάνονται στις β.μ.

Βέλτιστη λύση – μέθοδος stepping-stone 1/6 Όπως και με τη Simplex, η μέθοδος αναζητά μια καλύτερη λύση με το να εισάγει στις β.μ. μια από τις μη β.μ. Για να επιλέξει μια μεταβλητή θα πρέπει αυτή φυσικά να συνεισφέρει στη μείωση του κόστους.   Η μέθοδος λοιπόν ξεκινά ελέγχοντας όλες τις μη β.μ. (αυτές δηλ. που διαγράφηκαν στην αρχική) για το πώς και πόσο θα επηρεάσουν το συνολικό κόστος αν τις αυξήσουμε κατά μια (1) μονάδα. (Σημ.: οι αρχικές λύσεις σημειώνονται με κύκλο για να ξεχωρίζουν).

Βέλτιστη λύση – μέθοδος stepping-stone 2/6 Αρχίζοντας από το (1,3), αν αυξηθεί κατά +1, για να τηρηθούν οι περιορισμοί, το (3,3) θα μειωθεί (-1), το (3,2) θα αυξηθεί (+1) και το (1,2) θα μειωθεί (-1).   Β1 Β2 Β3 Β4 Α1 5 25 8 -1 2 +1 10 35 Α2 6 9 4 60 Α3 45 1 11 80 50 65 175

Βέλτιστη λύση – μέθοδος stepping-stone 3/6 Η συνολική οριακή επίδραση στο κόστος αν αυξηθεί η Χ13 κατά 1 μονάδα θα είναι: c13 = +1·2 -1·1 +1·6 -1·8 = 2-1+6-8 = - 1. Άρα, η είσοδος της Χ13 στις β.μ. βοηθάει, κατ’ αρχήν, στη μείωση του κόστους. Γράφουμε το c13 = -1 στο κελί (1,3) και συνεχίζουμε με τις όλες τις άλλες μη β.μ.: c21 = +6-9+10-5 = +2, c22 = +9-9+10-8 = +2, c23 = +4-9+10-8+6-1 = +2, c31 = +8- 6+8-5 = +5, c33 = +11-10+8-6 = +3, οπότε και προκύπτει ο παρακάτω πίνακας όπου φαίνεται ότι μόνο η (1,3) μπορεί να συνεισφέρει στη μείωση του κόστους.

Βέλτιστη λύση – μέθοδος stepping-stone 4/6   Β1 Β2 Β3 Β4 Α1 5 25 8 2 -1 10 35 Α2 6 +2 9 4 60 Α3 +5 45 1 11 +3 80 50 65 175

Βέλτιστη λύση – μέθοδος stepping-stone 5/6 Για να βρούμε τη νέα λύση, δίνουμε στη Χ13 τη μικρότερη από τις γειτονικές τιμές στο βρόγχο υπολογισμού του c13 (γραμμή 1 ή στήλη 3), έτσι ώστε η Χ13 να αντικαταστήσει πλήρως την αντίστοιχη β.μ. (Χ12). Τέλος, ρυθμίζουμε και τις υπόλοιπες β.μ. του βρόγχου (Χ32 & Χ33). Η νέα λύση δίνεται στον παρακάτω πίνακα:   Β1 Β2 Β3 Β4 Α1 5 25 8 2 10 35 Α2 6 9 4 60 Α3 50 1 30 11 80 65 175

Βέλτιστη λύση – μέθοδος stepping-stone 6/6 Επαναλαμβάνουμε τον έλεγχο των μη β.μ. υπολογίζοντας την οριακή επίδραση τους στο κόστος αν αυξηθούν κατά 1 μονάδα. Διαπιστώνουμε ότι όλα τα αποτελέσματα είναι θετικά, άρα, καμία δεν μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κόστους.   Β1 Β2 Β3 Β4 Α1 5 25 8 +1 2 10 35 Α2 6 +2 9 +3 4 60 Α3 +4 50 1 30 11 80 65 175 Η λύση αυτή είναι, επομένως, η βέλτιστη και θα έχει συνολικό κόστος: 5·25+2·5+10·5+9·60+6·50+1·30 = 1055.

Παράδειγμα: Το Πρόβλημα Μεταφοράς της εταιρείας «Τσιμέντα ΑΕ» 1/2 Η εταιρεία έχει 3 εργοστάσια τσιμέντου τα Α1, Α2 και Α3, που παράγουν 600, 900 & 1000 τόνους το μήνα αντίστοιχα. Η εταιρεία θα προμηθεύσει 3 μεγάλα εργοτάξια τα Β1, Β2 και Β3 τα οποία χρειάζονται 1000, 1000 & 400 τόνους αντίστοιχα. Η αποστάσεις εργοστασίων και εργοταξίων και το κόστος μεταφοράς φαίνονται στο σχήμα που ακολουθεί.

Παράδειγμα: Το Πρόβλημα Μεταφοράς της εταιρείας «Τσιμέντα ΑΕ» 2/2 Κόστος των μεταφορών ανά μονάδα προϊόντος από τα εργοστάσια στα εργοτάξια. Ζητείται να βρεθεί ο οικονομικότερος τρόπος μεταφοράς για τον επόμενο μήνα καθώς και όποια άλλη οικονομία μπορεί να γίνει στη παραγωγή.

Μοντελοποίηση του προβλήματος Το πρόβλημα διαφέρει ελαφρά από το τυπικό πρόβλημα μεταφοράς στο ότι οι προσφερόμενες και ζητούμενες ποσότητες δεν είναι ίδιες. Εδώ, η παραγόμενη ποσότητα είναι περισσότερη από τη ζήτηση. Για να το αντιμετωπίσουμε προσθέτουμε άλλη μία περιθωριακή μεταβλητή S στις Β η οποία θα αφορά τη ποσότητα του προϊόντος που θα παραμείνει στα εργοστάσια. Το κόστος μεταφοράς στην S θα είναι 0 και η «ζήτηση» της S θα είναι η πλεονάζουσα παραγωγή δηλ. η διαφορά: ΣΑi – ΣΒj = 2500 - 2400 = 100 τ.

Επίλυση Του Προβλήματος Τοποθετούμε τα δεδομένα (Αi ,Βj ,& Cij) στον παρακάτω πίνακα:   Β1 Β2 Β3 S Α1 6 10 3 600 Α2 5 900 Α3 4 1000 400 100 2500

Αρχική λύση – μέθοδος ελαχίστου πίνακα 1/2 Με τη μέθοδο του ελάχιστου πίνακα βρίσκουμε μια αρχική βασική λύση με τη παρακάτω σειρά (αρχίζοντας από το μικρότερο Cij εκτός του 0): C22 = 3, Χ22 = min{900, 1000}= 900 & διαγράφονται τα: Χ21 , Χ23 , Χ24. C13 = 3, Χ22 = min{600, 400} = 400, & διαγράφεται το: Χ33. C32 = 4, Χ32 = min{1000, 1000-900} = 100, & διαγράφεται το: Χ12. C11 = 6, Χ11 = min{600-400, 1000} = 200, & διαγράφεται το: Χ14. C31 = 10, Χ31 = min{1000-100, 1000-200} = 800. Και τέλος, Χ31 = 100.

Αρχική λύση – μέθοδος ελαχίστου πίνακα 2/2   Β1 Β2 Β3 S Α1 6 200 10 3 400 600 Α2 5 900 Α3 800 4 100 1000 2500 Το συνολικό κόστος της αρχικής λύσης είναι: 6·200+3·400+3·900+10·800+4·100+0·100 = 13500.

Βέλτιστη λύση – μέθοδος stepping-stone 1/5 Ξεκινώντας από τη παραπάνω αρχική λύση, βρίσκουμε για όλες τις μη β.μ. την οριακή επίδραση τους στο κόστος αν αυξηθούν κατά 1 μονάδα: c12 =+10-9+10-4= +10, c14 =+0-6+10-0= +4, c21 =+5-10+4-3= -4, c23 =+10-3+6-10+4-3= +4, c24 =+0-3+4-0= +1, c33 =+4-10+6-3= -3. Μόνο δύο τιμές είναι αρνητικές οπότε διαλέγουμε την απολύτως μεγαλύτερη δηλ. αυτή που θα μειώσει περισσότερο το κόστος (c21 = -4).

Βέλτιστη λύση – μέθοδος stepping-stone 2/5   Β1 Β2 Β3 S Α1 6 200 10 +10 3 400 +4 600 Α2 5 -4 900 +1 Α3 800 4 100 -3 1000 2500

Βέλτιστη λύση – μέθοδος stepping-stone 3/5 Για τη νέα λύση, δίνουμε στη Χ21 τη μικρότερη από τις γειτονικές τιμές στο βρόγχο υπολογισμού του c21 (γραμμή 1 ή στήλη 3) και ρυθμίζουμε ανάλογα τις υπόλοιπες β.μ. όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα. Το συνολικό κόστος της νέας λύσης είναι: 6·200+3·400+5·800+3·100+4·900+0·100 = 10300.

Βέλτιστη λύση – μέθοδος stepping-stone 4/5   Β1 Β2 Β3 S Α1 6 200 10 +6 3 400 +0 600 Α2 5 800 100 +8 +1 900 Α3 +4 4 1000 2500

Βέλτιστη λύση – μέθοδος stepping-stone 5/5 Βρίσκουμε ξανά για όλες τις μη β.μ. την οριακή επίδραση τους στο κόστος αν αυξηθούν κατά 1 μονάδα, αλλά όπως βλέπουμε στον πίνακα είναι όλες θετικές. Επομένως η λύση αυτή είναι η βέλτιστη.   Η τιμή της περιθωριακής μεταβλητής Χ34 = 100 μας πληροφορεί ότι αν εφαρμόσουμε αυτή τη λύση στο πρόβλημα μεταφοράς μπορούμε επίσης, αν θέλουμε, να μειώσουμε τη παραγωγή στο εργοστάσιο A3 κατά 100 τόνους.

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Βασίλειος Μούσας 2014. Βασίλειος Μούσας. «Διαχείριση έργων και εργοταξίων . Ενότητα 4: Μεταφορά Υλικών Εργοταξίου – Ελάχιστος Πίνακας, Stepping Stone». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί και δοθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.