Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας Διαδικασία Αυτο αξιολόγησης Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος
2 ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΕΕ Το έργο της ΑΕΕ: Tο πιλοτικό - ερευνητικό έργο «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας-Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης» (ΑΕΕ) αποτέλεσε το πρώτο στάδιο εφαρμογής της ΑΕΕ στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του Υ.ΠΑΙ.Θ. Στο έργο της ΑΕΕ (2010-2012) συμμετείχαν 500 περίπου σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων και τύπων από όλες τις περιφέρειες της χώρας, 6.000 εκπαιδευτικοί και 500 σχολικοί σύμβουλοι της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ (Α.Ε.Ε.) 3 Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ (Α.Ε.Ε.) αποτελεί ΣΥΝΕΧΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ περιλαμβάνει την αποτίμηση της υπάρχουσας κατάστασης στην σχολική μονάδα τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη Σχεδίων Δράσης με σκοπό την βελτίωση ποιότητας του Εκπαιδευτικού έργου στους τομείς που επιλέγει κάθε σχολείο ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες τους
Παρατηρητήριο για την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου 4 Παρατηρητήριο για την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου Iστοσελίδα της ΑΕΕ aee.iep.edu.gr Υποστηρικτικό υλικό της ΑΕΕ. Το Δίκτυο Πληροφόρησης της ΑΕΕ Υποστήριξη της Εκπ/κής Κοινότητας
Η υποστήριξη της εφαρμογής του θεσμού της ΑΕΕ 5 Η υποστήριξη της εφαρμογής του θεσμού της ΑΕΕ Στο πλαίσιο του πιλοτικού έργου έχει παραχθεί εκπαιδευτικό υλικό που αναφέρεται αναλυτικά στη φιλοσοφία, το πλαίσιο και τις διαδικασίες εφαρμογής της ΑΕΕ στα σχολεία όλων των βαθμίδων. aee.iep.edu.gr Το εκπαιδευτικό υλικό συμπληρώνεται από υλικό που παρήγαγαν τα σχολεία κατά τη διάρκεια της πιλοτικής εφαρμογής (εργαλεία αξιολόγησης, καλές πρακτικές, κλπ.).
Το εκπαιδευτικό Υλικό της ΑΕΕ Τόμος Ι : Βασικό Πλαίσιο Τόμος ΙΙ : Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διαδικασίες Αξιολόγησης Τόμος ΙΙΙ : Μεθοδολογία και Εργαλεία Διερεύνησης Τόμος ΙV : Σχέδια Δράσης: Πλαίσιο Ανάπτυξης και Παραδείγματα Τόμος V : Σχέδια Εκθέσεων To εκπαιδευτικό υλικό είναι αναρτημένο στο Παρατηρητήριο της
Το Παρατηρητήριου της ΑΕΕ θα λειτουργήσει: 7 Το Παρατηρητήριου της ΑΕΕ θα λειτουργήσει: α) ως ιστοχώρος ενημέρωσης και πληροφόρησης της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικό υλικό, εργαλεία αξιολόγησης, καλές πρακτικές σχολείων, διεθνής εμπειρία, κλπ) β) ως φόρουμ επικοινωνίας μεταξύ των Σχολικών Συμβούλων, των Διευθυντών των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών γ) ως Δίκτυο Πληροφόρησης σε εθνικό επίπεδο για την επεξεργασία των δεδομένων των σχολικών μονάδων και την πληροφόρηση των εκπαιδευτικών αρχών.
8 «Διαδικασίες γενίκευσης του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας» Με την έναρξη του σχολικού έτους 2013-2014, η Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας με τη διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης θα εφαρμοστεί σταδιακά σε όλες τις σχολικές μονάδες Προσχολικής, Δημοτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Χώρας (Υπ. Απόφαση ΦΕΚ 614, τ. β΄/5-3-2013 & Εγκύκλιος με Αριθμ. Πρωτ. 30973/Γ1/05-03-2013).
Σκοπός της ΑΕΕ Κινητοποιεί όλους τους παράγοντες του σχολείου Τους εμπλέκει σε κοινά αποφασισμένες δράσεις Τους δεσμεύει απέναντι σε δικούς τους σχεδιασμούς Εμπεδώνει συνεργατικές συμπεριφορές Αποσαφηνίζει προβλήματα Υποδεικνύει πεδία για αυτομόρφωση και επιμόρφωση Ανατροφοδοτεί τον ετήσιο προγραμματισμό του σχολείου και ενισχύει την αποτελεσματικότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου Δεν έχει στόχο τον έλεγχο, αλλά τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.
Οι διαδικασίες αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου (Το σχήμα Π-Ε-Α-Ε-Α) (Προγραμματισμός, Εφαρμογή, Αξιολόγηση/ Ανατροφοδότηση, εφαρμογή, Αξιολόγηση/ Αξιοποίηση) Προγραμματισμός: Κάθε σχολική μονάδα, στην αρχή της σχολικής χρονιάς, λαμβάνοντας υπόψη την Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης της προηγούμενης σχολικής χρονιάς Εφαρμογή: Η σχολική μονάδα υλοποιεί το εκπαιδευτικό έργο κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους (Πρόγραμμα Σπουδών, σχολικό πρόγραμμα, δραστηριότητες, παρεμβάσεις, δράσεις βελτίωσης κ.λπ.) Αξιολόγηση/ Ανατροφοδότηση: Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους (π.χ. ανά τρίμηνο) εφαρμόζονται διαδικασίες παρακολούθησης, διαμορφωτικής αξιολόγησης και ανατροφοδότησης του εκπαιδευτικού έργου ) Εφαρμογή: Η σχολική μονάδα αναπτύσσει το εκπαιδευτικό έργο λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της ενδιάμεσης αξιολόγησης και προβαίνει στη λήψη μέτρων ή στην τροποποίηση του αρχικού προγραμματισμού Αξιολόγηση/ Αξιοποίηση: Στο τέλος του σχολικού έτους, η σχολική μονάδα αξιολογεί την πρόοδο, τα αποτελέσματα των επιμέρους δράσεων και του εκπαιδευτικού έργου γενικότερα
Το σχήμα Π.Ε.Α.Ε.Α. Αξιολόγηση Προγραμμα-τισμός Εφαρμογή Ανατροφοδότηση Εφαρμογή Αξιοποίηση Προγραμμα-τισμός 1 2 3 4 5
A.E.E. Διαδικασίες Αυτοαξιολόγησης ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΕΕ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ A.E.E. Διαδικασίες Αυτοαξιολόγησης Οι δυο κύκλοι αξιολόγησης: Α. Ετήσιος κύκλος εκπαιδευτικού έργου Β. Κύκλος σχεδίων δράσης
Το σχολείο ως οργανισμός που μαθαίνει Οι διαδικασίες της ΑΕΕ στο πλαίσιο της έρευνας- δράσης Το σχολείο ως οργανισμός που μαθαίνει Αναστοχασμός Διερεύνηση Σχεδιασμός Δράση Συνεχής βελτίωση Σχέδιο Δράσης Συστηματική Διερεύνηση Γενική Εκτίμηση
Ανάπτυξη διαδικασιών της ΑΕΕ Ανάπτυξη διαδικασιών της ΑΕΕ Διαδικασία Χαρακτήρας/Τύπος Χρόνος Εφαρμογής Ετήσιος Προγραμματισμός Υποχρεωτικός. Ετήσιος. Γενική Εκτίμηση της εικόνας του σχολείου Υποχρεωτική. Άπαξ στην αρχή του θεσμού. Συστηματική διερεύνηση δεικτών ποιότητας Προαιρετική. Περιοδική. Ιεράρχηση Προτεραιοτήτων. Επιλογή, Οργάνωση και υλοποίηση Σχεδίου Δράσης Ετήσια Έκθεση Σχολείου Ετήσια. Αξιολόγηση Σχεδίου Δράσης Ετήσιος Προγραμματισμός (νέος)
Δράσεις της αυτοαξιολόγησης κατά το 1ο έτος της εφαρμογής του θεσμού της ΑΕΕ 1. Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου Η διαδικασία πραγματοποιείται άπαξ κατά την έναρξη της διαδικασίας αυτοαξιολόγη-σης. Μπορεί όμως να επαναλαμβάνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, σε επιμέρους δείκτες ή στο σύνολο των δεικτών του εκπαιδευτικού έργου ανά χρονικά διαστήματα (Οι διαδικασίες της Γενικής Εκτίμησης περιγράφονται λεπτομερώς στον τόμο ΙΙ(σελ 9-11). Σχέδιο της Έκθεσης Γενικής Εκτίμησης παρέχεται στον τόμο V (σελ.16-28).
2. Συστηματική διερεύνηση επιλεγμένων δεικτών του εκπαιδευτικού έργου Η Συστηματική Διερεύνηση επιλεγμένων δεικτών του εκπαιδευτικού έργου, διεξάγεται κατά το α΄ τετράμηνο του σχολικού έτους από ομάδα/ες εκπαιδευτικών ανάλογα με το μέγεθος και το δυναμικό της σχολικής μονάδας (προτείνεται να πραγματοποιείται από διαφορετικές ομάδες εκπαιδευτικών, ώστε να αποκτηθεί η σχετική εμπειρία από όλους τους εκπαιδευτικούς). (Οδηγίες για την συστηματική διερεύνηση στον τόμο ΙΙ σελ.12-14 και στον τόμο ΙΙΙ(εργαλεία)-Εκθεση συστηματικής διερεύνησης,τόμος V σελ.29-33)
3. Σχεδιασμός και προετοιμασία σχεδίων δράσης Κατά το β΄ τετράμηνο του πρώτου έτους εφαρμογής του θεσμού (Ιαν. - Μάιος), η σχολική μονάδα προχωρά στην επιλογή, τον σχεδιασμό και την προετοιμασία των Σχεδίων Δράσης βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου που θα υλοποιηθούν το επόμενο σχολικό έτος.( Τόμος ΙΙ σελ 15-18-Αναλυτική ανάπτυξη σχεδίων δράσης Τόμος ΙV) Ανάπτυξη σχεδίου δράσης (Τόμος ΙV σελ: 7-10) Αξιολόγηση του σχεδίου δράσης
4. Έκθεση αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου Στο τέλος του σχολικού έτους ο Σύλλογος Διδασκόντων προβαίνει στη συνολική αποτίμηση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας την οποία αποτυπώνει στην Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης.
19 Πρώτο επίπεδο (πέντε Θεματικά Πεδία) και Δεύτερο επίπεδο (Τομείς/Θεματικό Πεδίο) To πρώτο επίπεδο (πέντε Θεματικά Πεδία) και δεύτερο επίπεδο (Τομείς/Θεματικό Πεδίο) αναλύουν την σχολική πραγματικότητα ως εξής: 1ο Πεδίο: Μέσα και Πόροι/{α) Υλικοτεχνική υποδομή β) Οικονομικοί Πόροι γ) Ανθρώπινο δυναμικό} 2ο Πεδίο: Οργάνωση και Διοίκηση σχολείου/ {α) Οργάνωση του σχολείου β) Διοίκηση του σχολείου γ) Αξιοποίηση Μέσων-Πόρων 3ο Πεδίο: Κλίµα και Σχέσεις /{Κλίµα και Σχέσεις στο σχολείο} 4ο Πεδίο: Εκπαιδευτικές Διαδικασίες {α) Εφαρμογή προγράμματος σπουδών β) Ποιότητα της διδασκαλίας γ) Οργάνωση της τάξης δ) Εκπαιδευτικές δραστηριότητες ε) Επιμόρφωση εκπαιδευτικών 5ο Πεδίο: Εκπαιδευτικά Αποτελέσµατα α) Φοίτηση/Διαρροή β) Επίδοση/Πρόοδος μαθητών γ) Ατοµική και Κοινωνική Ανάπτυξη Μαθητών
ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΑΕΕ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΑΕΕ ΤΟΜΕΙΣ ΔΕΙΚΤΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 1.1. Σχολικός χώρος, υλικοτεχνική υποδομή και οικονομικοί πόροι 1.2. Στελέχωση του σχολείου Τομέας 1. Μέσα και πόροι ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2.1. Οργάνωση και συντονισμός της σχολικής ζωής 2.2. Διαχείριση και αξιοποίηση μέσων και πόρων 2.3 Αξιοποίηση, υποστήριξη και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού Τομέας 2. Ηγεσία και διοίκηση του σχολείου 3.1. Ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικών πρακτικών 3.2. Ανάπτυξη και εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών και πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών Τομέας 3. Διδασκαλία και μάθηση 4.1. Σχέσεις εκπαιδευτικών – μαθητών και μαθητών μεταξύ τους 4.2. Σχέσεις του σχολείου με γονείς και συνεργασίες με εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς φορείς Τομέας 4. Κλίμα και σχέσεις στο σχολείο
ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΑΕΕ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΑΕΕ ΤΟΜΕΙΣ ΔΕΙΚΤΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 5.1. Εκπαιδευτικά προγράμματα και καινοτομίες, υποστηρικτικές και αντισταθμιστικές παρεμβάσεις 5.2. Ανάπτυξη και εφαρμογή σχεδίων δράσης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου Τομέας 5. Προγράμματα, παρεμβάσεις και δράσεις βελτίωσης ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 6.1. Φοίτηση και διαρροή των μαθητών 6.2. Επιτεύγματα και πρόοδος των μαθητών 6.3 Ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών Τομέας 6. Εκπαιδευτικά αποτελέσματα Τομέας 7. Διδασκαλία και μάθηση 7.1. Επίτευξη των στόχων του σχολείου
Ετήσιος προγραμματισμός Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου Δράσεις της αυτοαξιολόγησης κατά το 1ο έτος της εφαρμογής του θεσμού της ΑΕΕ Ετήσιος προγραμματισμός Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου ( Τα σχολεία που συμμετείχαν στην πιλοτική φάση δεν επαναλαμβάνουν αυτή τη φάση) Συστηματική διερεύνηση επιλεγμένων δεικτών (προαιρετικά) Ιεράρχηση προτεραιοτήτων και διαμόρφωση σχεδίων δράσης Υποβολή της ετήσιας έκθεσης αξιολόγησης
Δράσεις της αυτοαξιολόγησης κατά το 2ο έτος της εφαρμογής του θεσμού της ΑΕΕ Ετήσιος Προγραμματισμός που βασίζεται στα αποτελέσματα της Έκθεσης Αξιολόγησης του προηγούμενου έτους. Ανάπτυξη και εφαρμογή των Σχεδίων Δράσης με βάση τον σχεδιασμό του προηγούμενου έτους Αξιολόγηση και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων των Σχεδίων Δράσης. Επιλογή νέων Σχεδίων Δράσης και προετοιμασία για την εφαρμογή τους από το νέο σχολικό έτος. Έκθεση Αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στην οποία περιλαμβάνεται η αποτίμηση των δεικτών ποιότητας, τα αποτελέσματα των Σχεδίων Δράσης και στοιχεία για τον σχεδιασμό του επόμενου σχολικού έτους.
Ανάπτυξη διαδικασιών της ΑΕΕ Ανάπτυξη διαδικασιών της ΑΕΕ Διαδικασία Χαρακτήρας/Τύπος Χρόνος Εφαρμογής (κάθε πότε) Ετήσιος Προγραμματισμός Υποχρεωτικός. Συνδέεται με τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου. Ετήσιος. Πραγματοποιείται από τον Διευθυντή και το σύλλογο διδασκόντων στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς Γενική Εκτίμηση της εικόνας του σχολείου Υποχρεωτική. Βασική εναρκτήρια διαδικασία της ΑΕΕ. Τα αποτελέσματα χρησιμοποιούνται στην πρώτη ετήσια έκθεση του σχολείου. Άπαξ στην αρχή του θεσμού. Πραγματοποιείται από το σύλλογο διδασκόντων. Συστηματική Διερεύνηση δεικτών ποιότητας Προαιρετική. Συνδέεται με - την κουλτούρα αξιολόγησης - την έρευνα δράσης στο σχολείο - την παραγωγή, χρήση και αξιοποίηση εργαλείων αξιολόγησης Περιοδική. Πραγματοποιείται από ομάδες εκπαιδευτικών με σκοπό την ανάπτυξη της έρευνας δράσης στο σχολείο.
Ανάπτυξη διαδικασιών της ΑΕΕ Ανάπτυξη διαδικασιών της ΑΕΕ Διαδικασία Χαρακτήρας/Τύπος Χρόνος Εφαρμογής Ιεράρχηση Προτεραιοτήτων Επιλογή, οργάνωση και υλοποίηση Σχεδίου Δράσης Υποχρεωτική. Συνδέεται με την καταγραφή αδυναμιών και τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό. Περιοδική. Πραγματοποιείται από το σύλλογο διδασκόντων και από ομάδες εκπαιδευτικών σε διάφορους χρονικούς κύκλους Ετήσια Έκθεση Σχολείου Υποχρεωτική. Αποτίμηση των δεικτών ποιότητας και αξιολόγηση των διαδικασιών της ΑΕΕ με βάση τα εκπαιδευτικά τεκμήρια του σχολείου. Ετήσια: Συντάσσεται από τον Διευθυντή, εγκρίνεται από το σύλλογο διδασκόντων, αναρτάται στο Δίκτυο της ΑΕΕ. Αξιολόγηση Σχεδίου Δράσης Υποχρεωτική. Αξιολόγηση των διαδικασιών της ΑΕΕ. Συνδέεται με τη διάχυση των καλών πρακτικών. Περιοδική. Συντάσσεται από ομάδα εκπαιδευτικών, εγκρίνεται από το σύλλογο διδασκόντων, αναρτάται στο Δίκτυο της ΑΕΕ. Ετήσιος Προγραμματισμός (νέος) Υποχρεωτικός. Συνδέεται με τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου. Αξιοποιεί τα δεδομένα της προηγούμενης χρονιάς Ετήσιος. Πραγματοποιείται από τον Διευθυντή και το σύλλογο διδασκόντων στην αρχή της σχολικής χρονιάς
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΕΕ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ Η έναρξη του θεσμού ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΤΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΡΩΤΟ ΕΤΟΣ Ετήσια Έκθεση ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΡΑΣΗΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΡΑΣΗΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΝΕΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Καθήκοντα και αρμοδιότητες του Συλλόγου των Διδασκόντων 30 ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Καθήκοντα και αρμοδιότητες του Συλλόγου των Διδασκόντων .Ο Σύλλογος των Διδασκόντων σε τακτική συνεδρίαση πριν από την έναρξη των μαθημάτων προγραμματίζει τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες για όλο το σχολικό έτος. (Φόρμα Προγραμματισμού) τόμος ΙΙ σελ.7-8 παρακολουθεί και εφαρμόζει τον αρχικό προγραμματισμό και, εφόσον, χρειασθεί παρεμβαίνει διορθωτικά. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς γίνεται η αυτοαξιολόγηση, κατά την οποία αξιολογείται ο βαθμός επίτευξης των στόχων που τέθηκαν κατά τον προγραμματισμό και η αποτελεσματικότητα των προγραμματισμένων ενεργειών. ( Φόρμα ετήσιας Εκθεσης) Η έκθεση αυτοαξιολόγησης, στην οποία περιλαμβάνονται και οι προτάσεις για την αντιμετώπιση των αδυναμιών που έχουν διαπιστωθεί, υποβάλλεται μέσω του Διευθυντή του σχολείου στον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο και στον Προϊστάμενο Γραφείου. Όταν δεν υπάρχει Προϊστάμενος Γραφείου ή έκθεση υποβάλλεται στο Διευθυντή Εκπαίδευσης.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΕΕ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ Ο ετήσιος κύκλος εκπαιδευτικού έργου Ετήσιος προγραμματισμός Εφαρμογή σχολικού προγράμματος Παρακολούθηση του έργου, αξιολόγηση, ανατροφοδότηση Ετήσια αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου Αξιοποίηση συμπερασμάτων Για τον επόμενο «Ετήσιο Προγραμματισμό» Εκπαιδευτικό έργο Εκπαιδευτικό έργο προγραμματισμός Ετήσιος Ετήσια έκθεση Σεπ- Ιαν Φεβ-Ιούν
Ετήσιος προγραμματισμός. Περιλαμβάνει αναφορές σε: Ο ετήσιος κύκλος του εκπαιδευτικού έργου Ετήσιος προγραμματισμός. Περιλαμβάνει αναφορές σε: Συμμετέχοντες και διαδικασία προγραμματισμού Εποπτεία – Διαχείριση υποδομών και πόρων Αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού Οργάνωση και διοίκηση του σχολείου Προγραμματισμός εκδηλώσεων και επισκέψεων Θεσμοθετημένες δράσεις του προγράμματος σπουδών Δράσεις σε ενδοσχολικό επίπεδο Δράσεις συνεργασίας με εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς φορείς
Ετήσια έκθεση αξιολόγησης. Περιλαμβάνει αναφορές σε: Ο ετήσιος κύκλος του εκπαιδευτικού έργου Ετήσια έκθεση αξιολόγησης. Περιλαμβάνει αναφορές σε: Ανάπτυξη και εφαρμογή διαδικασιών ΑΕΕ Εκτιμήσεις εκπαιδευτικών από την εφαρμογή της ΑΕΕ στα σχολεία Αξιολόγηση δεικτών ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο Προτάσεις βελτίωσης
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΕΕ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ Η έναρξη του θεσμού ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΤΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΡΩΤΟ ΕΤΟΣ Ετήσια Έκθεση ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΡΑΣΗΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΡΑΣΗΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΩΝ ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΝΕΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Σύμβουλοι Διευθυντές Εκπαιδευτικοί Γονείς - Μαθητές ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΕΕ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ … ΚΑΙ ΡΟΛΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Εποπτεύουν και συντονίζουν τις διαδικασίες της ΑΕΕ: Συγκαλούν την ολομέλεια - Συγκροτούν ομάδες εργασίας Συντονίζουν τους συμμετέχοντες Διευκολύνουν συνεργασίες και επικοινωνία Συμμετέχουν στον προγραμματισμό και στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό Σχεδιάζουν και εφαρμόζουν δράσεις Αποτιμούν συλλογικά το εκπαιδευτικό έργο Υποστηρίζουν το θεσμό στα σχολεία: επιμορφώνουν, ενημερώνουν, καθοδηγούν. Συμμετέχουν σε ολομέλειες ή σε δράσεις κατά περίπτωση Διευθυντές Σύμβουλοι Εκπαιδευτικοί Γονείς - Μαθητές Επιστημονική υποστήριξη κατά τη Διερεύνηση, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των σχεδίων δράσης. Κριτικός φίλος
Η Αυτοαξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας + + Καινοτόμες δράσεις Υποστήριξη Εκπαιδευτικών - Μαθητών + βελτίωσης Ε.Ε. Πρωτοβουλίες + Έρευνα δράσης Συνεργασία με γονείς και φορείς + + Τι είναι η Αυτοαξιολόγηση; Εκπαιδευτικός σχεδιασμός Συνεχής βελτίωση του Εκπαιδευτικού Έργου Ενδοσχολική επιμόρφωση + = + Περιοδική αποτίμηση Ε.Ε. Επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού Τεκμηρίωση του έργου των Εκπαιδευτικών + Συλλογική παρατήρηση - διερεύνηση + + Αξιολόγηση ομοτέχνων
Η φιλοσοφία της ΑΕΕ τ έ ρ γ ο Συλλογικότητα Συμμετοχή στον Εκπαιδευτικό Σχεδιασμό Συνεργασία ε κ π α ι δ υ τ ό έ ρ γ ο Αξιολόγηση εκ των κάτω προς τα πάνω Εμπιστοσύνη Αυτοδέσμευση Άνοιγμα του σχολείου στην Κοινωνία Ανάπτυξη κουλτούρας αξιολόγησης
η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου Σκοπός Σκοπός δεν είναι ο έλεγχος, αλλά η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου Οι εκπαιδευτικοί: Ιεραρχούν τις ανάγκες του σχολείου Σχεδιάζουν παρεμβάσεις - δραστηριότητες Υλοποιούν τις σχεδιασμένες δράσεις Αξιολογούν – αξιοποιούν τα αποτελέσματα Κερδίζουν την εμπιστοσύνη και την αναγνώριση κοινωνίας και πολιτείας
Βασικά ερωτήματα Ποια η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο μας σήμερα; Ποιο το όραμά μας για το μέλλον; Με ποια μέσα και ποιο τρόπο θα φθάσουμε ως εκεί; Τι πρόοδο κάναμε; Ποιες ‘καλές πρακτικές’ αναδείχτηκαν στην προσπάθειά μας ; Σε ποιους τομείς βελτιώθηκε η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου & η εικόνα του σχολείου μας;
Όραμα για το μέλλον Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία Σχετική σχολική αυτονομία (κατά τόπους και συνθήκες λειτουργίας) Ανάπτυξη και διάχυση καλών πρακτικών Ενίσχυση ίσων ευκαιριών μόρφωσης και κοινωνικής ένταξης
Υποστηρικτικές δομές της ΑΕΕ Παρατηρητήριο της ΑΕΕ Ιστοχώρος ενημέρωσης και πληροφόρησης της εκπαιδευτικής κοινότητας Φόρουμ επικοινωνίας μεταξύ των Σχολικών Συμβούλων, των Διευθυντών των σχολικών μονάδων και των Εκπαιδευτικών
Υποστηρικτικές δομές της ΑΕΕ => Δίκτυο Πληροφόρησης σε εθνικό επίπεδο για: την επεξεργασία των δεδομένων των σχολικών μονάδων και την πληροφόρηση των εκπαιδευτικών αρχών.
ε κ π α ι δ υ τ ό έ ρ γ ο τ ι κ υ ό ε δ ι ε α κ π