ΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ KAI TO MAΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΑΙΟΣ ΤΕΦΑΑ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
Price = κοστολόγηση-τιμή Public relations = δημόσιες σχέσεις ΤΑ 5 « Ρ » ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Product = προϊόν Price = κοστολόγηση-τιμή Place = τοποθεσία Promotion = προώθηση Public relations = δημόσιες σχέσεις
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ Είναι ένα σύνολο από οφέλη για τον καταναλωτή Είναι σταθερά μεταβλητό από κατανάλωση σε κατανάλωση Ο αγώνας είναι ένα κομμάτι από συνολικό πακέτο διασκέδασης Η νίκη δεν είναι το μόνο προϊόν και ούτε είναι εγγυημένη Υπάρχουν και περιφερειακές διαστάσεις του αθλητικού προϊόντος
ΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Παίκτες Εγκατάσταση Κανόνες Τεχνικές ΕΠΕΚΤΕΝΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Πρόγραμμα Εισιτήρια Μουσική Στατιστική Μασκότ Videos
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ Ο αγώνας Οι παίκτες Το αθλητικό υλικό-ιματισμός Καινοτομία και δημιουργικότητα Εγκαταστάσεις Προσωπικό Εισιτήρια Έντυπα Οργάνωση
1. Ο ΑΓΩΝΑΣ Ο τύπος-μορφή του παιγνιδιού Η νίκη και η ήττα Οι κανονισμοί και οι τεχνικές Οι αλλαγές των κανονισμών γίνονται ανάλογα με το προϊόν Οι αλλαγές σχετίζονται με την αναβάθμιση του ενδιαφέροντος του καταναλωτή
2. ΟΙ ΠΑΙΚΤΕΣ - ΣΤΑΡ Οι παίκτες ειδικά οι σταρ αποτελούν την άλλη διάσταση του αθλητικού προϊόντος Οι παίκτες-σταρ προσελκύουν τους καταναλωτές (φίλαθλοι) Εγγυούνται την επιστροφή της επένδυσης των χρημάτων που δαπανήθηκαν για να αποκτηθούν
3. ΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΙΜΑΤΙΣΜΟΣ Είναι μέρος του κυρίως προϊόντος Είναι υλικά αγαθά Βελτιώνουν την εικόνα Παίζουν σημαντικό ρόλο στην όλη εμπειρία Μπορούν να κάνουν τη διαφορά
4. ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚOΤΗΤΑ Συλλεκτικά προϊόντα Αναμνηστικά Διαγωνισμοί Εκδρομές Κοινωνικές προσφορές
5. ΟΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Ο αθλητικός χώρος Είναι υλικά στοιχεία Καθορίζουν την εικόνα του αγώνα Συνδέονται με τις επιδόσεις Είναι σημαντικός παράγοντας για παίκτες και φιλάθλους Διαφημιστικοί χώροι
6. ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Η παροχή υπηρεσιών έχει άμεση σχέση με τους καταναλωτές Υπηρεσίες και προϊόντα όπως προσφέρονται από το προσωπικό συμβάλλουν στην καλή εικόνα Η ευγένεια είναι σημαντικό στοιχείο Εκπαίδευση του προσωπικού είναι αναγκαία Αντιμετώπιση παραπόνων
Δυνατότητες για εκμετάλλευση 7. ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΑ Πρακτική τους χρήση Δυνατότητες για εκμετάλλευση Διαφημιστική προβολή Εικόνα Έσοδα Συμμετοχή του κόσμου
8. Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ Οργάνωση προσφοράς υπηρεσιών Προσέλευση, παρκινγκ, κερκίδες, χώροι υγιεινής, κλπ. Είσοδος και έξοδος φιλάθλων Σχέδια εκκένωσης σε περιπτώσεις κινδύνου
ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ Διαφοροποίηση του αθλητικού προϊόντος Ανάπτυξη του προϊόντος Τοποθέτηση του προϊόντος Κύκλος ζωής του προϊόντος Brand & branding
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ Σχεδιασμός διαφορετικών χαρακτηριστικών από αυτά των ανταγωνιστών Δημιουργία διαφορετικών και καλύτερων προϊόντων ή υπηρεσιών Ανεύρεση τρόπων διαφοροποίησης του προϊόντος
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ Δημιουργία καινούργιων προϊόντων-υπηρεσιών Ικανότητα προσέγγισης και επικοινωνία Διαφορετικότητα προϊόντος Ποιότητα και πλεονεκτήματα
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ Τοποθέτηση του προϊόντος στο μυαλό των καταναλωτών Τρόποι τοποθέτησης Χρήση μέσων για την τοποθέτηση
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ Διαφοροποίηση του μάρκετινγκ ανάλογα με το στάδιο ζωής του προϊόντος Δημιουργία, ανάπτυξη, ωρίμανση και πτώση Κάθε στάδιο έχει τα δικά του συγκεκριμένα προβλήματα και δυνατότητες
BRAND & BRANDING BRAND-μάρκα η προστιθέμενη αξία που έχει μια μάρκα εξαιτίας του ονόματός του BRANDING το μέσο και το αποτέλεσμα της διαδικασίας διαφοροποίησης Όνομα, σχέδιο, μάρκα, εικόνα