ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 5: Προσέλκυση Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Advertisements

Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Διδακτική Πληροφορικής
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ
Ενότητα: Ελεγκτές - Controllers
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 4: Άσκηση, ποιότητα ζωής και λειτουργικότητα στην τρίτη ηλικία Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Ανθρωπολογία του Θεάτρου Ενότητα 4 η : Βασικές αρχές της Τέχνης του Ηθοποιού Γιώργος Σαμπατακάκης, M.Phil. (Καίμπρητζ) – Ph.D. (Λονδίνο) Τμήμα Θεατρικών.
ΑΣΚΗΣΗ & ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 3: Μεθοδολογικά ζητήματα στην έρευνα για τη γήρανση Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 2: Άσκηση και ψυχολογικές παράμετροι Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: «Εργαλειακή Προσέγγιση Τεχνολογίας» Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 8: Θεωρίες και μέθοδοι κινητικής μάθησης Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ ΙΙ Θέμα «παιγνίδια» (website address) Διδάσκουσα: Καθηγήτρια Τζένη.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 7: Η αρχή των δυνατών έργων. Η αρχή του D’ Alembert Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Ειδικά Μαθηματικά Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες-Ορισμοί Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
ΑΣΚΗΣΗ & ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 2: Φυσιολογικές μεταβολές, απόδοση και fitness κατά την αύξηση της ηλικίας Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες-Ορισμοί Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 2: Μονοδιάστατες Κινήσεις Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Ενότητα 3: Προσέλκυση Ανθρώπινου Δυναμικού. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Αρχές Προγράμματος Η οργάνωση προγράμματος ενεργητικής κίνησης βασίζεται στις αρχές που χαρακτηρίζουν την άσκηση: Υπερ-φόρτιση Εξειδίκευση Εξατομίκευση.
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 10: Προϋπολογισμοί Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Υποβοηθούμενη Ενεργητική Άσκηση
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Ενότητα # 10: Εισαγωγή στο Ms Powerpoint Τμήμα Ιστορίας
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΛΕΠΤΟΤΟΙΧΑ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 7: Παρακολούθηση Κινδύνων.
Φυσικοθεραπεία σε ειδικές πληθυσμιακές μονάδες (Ε)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 3: Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνου.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(3)
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΔΙΚΤΥΩΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Προσχολική Παιδαγωγική
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 5: Κανονικοποιημένες Καμπύλες
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(7)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(4)
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 7: Επίλογος. Σύνοψη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕνΟτητα # 8: Ms Word V CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(5)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(10)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 3: Κινητικός έλεγχος και γνωστική λειτουργία Βασιλική Ζήση, PhD Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σκοποί ενότητας Να παρουσιάσει προβλήματα στον κινητικό έλεγχο των ηλικιωμένων, τα οποία δημιουργούν περιορισμούς στο σχεδιασμό προγραμμάτων άσκησης. Να βοηθήσει στην κατανόηση του τρόπου αντιμετώπισης των προβλημάτων ισορροπίας των ηλικιωμένων μέσα από προγράμματα άσκησης και Φυσικής Δραστηριότητας.

Περιεχόμενα ενότητας Κινητικός έλεγχος και περιορισμοί στην τρίτη ηλικία Είδη ισορροπίας Πτώσεις και Φυσική Δραστηριότητα Ταχύτητα κινητικής συμπεριφοράς Ταχύτητα μεθόδευσης πληροφοριών

Χρήση Διατάξεων

Κινητικός έλεγχος και γνωστική λειτουργία 3η ενότητα

Περιορισμοί στην κινητική συμπεριφορά Η αύξηση της ηλικίας συνοδεύεται από αρκετούς περιορισμούς στην κινητική συμπεριφορά: Η ισορροπία περιορίζεται και η πιθανότητα των πτώσεων αυξάνεται Οι αντιδράσεις στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος είναι πιο αργές Ο συντονισμός στις σύνθετες και καινούριες δεξιότητες είναι πιο δύσκολος

Προβληματισμοί από τους περιορισμούς στην κινητική συμπεριφορά Οι περιορισμοί αυτοί δημιουργούν προβληματισμούς σ’ αυτούς που σχεδιάζουν και υλοποιούν προγράμματα άσκησης για ηλικιωμένους : Από ποιους παράγοντες επηρεάζεται η ισορροπία και πώς μπορούν να προληφθούν τα προβλήματα ισορροπίας? Οι αργές αντιδράσεις είναι δυνατόν να βελτιωθούν με μακρόχρονη άσκηση? Οι ηλικιωμένοι μπορούν να μάθουν εύκολα καινούριες δεξιότητες?

Ισορροπία - Είδη Η ισορροπία διακρίνεται σε στατική και δυναμική. Στη στατική ισορροπία απαιτείται έλεγχος κατά τη στάση του σώματος σε σταθερή βάση. Στη δυναμική ισορροπία οι εξωτερικές και εσωτερικές πληροφορίες χρησιμοποιούνται για να ενεργοποιηθούν οι μυϊκές ομάδες συντονισμένα έτσι ώστε να διατηρηθεί η στάση του σώματος και να εξασφαλισθεί η επιτυχής μετακίνηση Για την αξιολόγηση της στατικής και δυναμικής ισορροπίας στους ηλικιωμένους έχουν δημιουργηθεί πολλές και διαφορετικές δοκιμασίες, που μπορούν να διακριθούν σε δοκιμασίες πεδίου και εργαστηριακές δοκιμασίες.

Στατική Ισορροπία Οι διαφορές λόγω ηλικίας που εντοπίζονται στην ισορροπία επηρεάζονται σημαντικά από το είδος της δοκιμασίας. Στην όρθια στάση οι ηλικιωμένοι δεν έχουν μεγάλες διαφορές με τα νεαρά άτομα. Μεγαλύτερες διαφορές εμφανίζονται κατά τη στάση στο ένα πόδι και κατά τη στάση με κλειστά τα μάτια. Οι ηλικιωμένοι δυσκολεύονται να διατηρήσουν την όρθια στάση όταν εμφανίζεται ένα ερέθισμα διατάραξης της ισορροπίας. Απαιτείται μεγαλύτερη εστίαση της προσοχής και εκούσια προσπάθεια. Στους νέους αυτή η διαδικασία είναι αυτόματη.

Δυναμική Ισορροπία Η δυναμική ισορροπία είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους ηλικιωμένους αφού εμπλέκεται στις περισσότερες δραστηριότητες της καθημερινής ζωής. Επηρεάζεται από τη λειτουργία τριών συστημάτων: Όραση Αιθουσαίο σύστημα Ιδιοδεκτικοί υποδοχείς και αντανακλαστικά Η λειτουργία αυτών των συστημάτων περιορίζεται με την αύξηση της ηλικίας. Σε συνδυασμό με τη μυϊκή ατροφία η δυναμική ισορροπία χειροτερεύει δραματικά.

Αντισταθμιστικές στρατηγικές Οι ηλικιωμένοι χρησιμοποιούν διάφορες στρατηγικές για να αντισταθμίσουν τη δυσλειτουργία των αισθητηριακών συστημάτων αλλά και της μυϊκής ατροφίας. Οι στρατηγικές αυτές αποσκοπούν στη διατήρηση της όρθιας στάσης του σώματος κατά την εμφάνιση ενός αντισταθμιστικού ερεθίσματος (π.χ. γλίστρημα) και της ασφαλούς μετακίνησης. Παράδειγμα: Κατά τη μετακίνηση οι ηλικιωμένοι κάνουν πιο μικρά βήματα από τους νεότερους. Όταν θέλουν να επιταχύνουν τη βάδιση, αυξάνουν το ρυθμό και όχι το μήκος διασκελισμού, όπως κάνουν οι νεότεροι. Ο τρόπος βάδισης επηρεάζεται και από χρόνιες ασθένειες που συνοδεύουν τη μεγάλη ηλικία (π.χ. οστεοαρθρίτιδα).

Ισορροπία - Πτώσεις Ο ανεπιτυχής έλεγχος της στάσης του σώματος οδηγεί σε πτώσεις, που μπορεί να έχουν δραματικές συνέπειες για την ποιότητα ζωής των ηλικιωμένων. Οι παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο πτώσεων στους ηλικιωμένους είναι: Τα προβλήματα ισορροπίας Η μυϊκή ατροφία Τα προβλήματα όρασης Τα προβλήματα βάδισης Ασθένειες του καρδιαγγειακού συστήματος Γνωστική δυσλειτουργία Φάρμακα

Θέμα συζήτησης 1 Μπορείτε να περιγράψετε ορισμένες ασκήσεις που ΔΕΝ θα συμπεριλαμβάνατε σε ένα πρόγραμμα άσκησης για ηλικιωμένους?

Φυσική Δραστηριότητα και Αποφυγή Πτώσεων Η φυσική δραστηριότητα μπορεί να συμβάλει σημαντικά την αποφυγή των πτώσεων, αφού: Δυναμώνει τους μυς των ποδιών και της πλάτης Ενισχύει τα αντανακλαστικά και την κινητική συνέργεια Βελτιώνει το βάδισμα Βελτιώνει την ευκαμψία Συμβάλλει στη διατήρηση του βάρους και επομένως τον έλεγχο της ισορροπίας Βελτιώνει την κινητικότητα – μειώνονται τα απρόβλεπτα ερεθίσματα

Φυσική Δραστηριότητα και Αποφυγή Πτώσεων Η φυσική δραστηριότητα μπορεί να συμβάλει σημαντικά την αποφυγή των πτώσεων, αφού: Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων Μειώνει τον κίνδυνο ορθοστατικής υπότασης Περιορίζει την ανάγκη χρήσης φαρμάκων Βελτιώνει τον ύπνο και περιορίζει την αϋπνία Βελτιώνει την αυτοπεποίθηση όσον αφορά τις φυσικές ικανότητες.

Θέμα συζήτησης 2 Κατά το σχεδιασμό ενός προγράμματος άσκησης για ηλικιωμένους, που θα δίνατε έμφαση για να βελτιώσετε την ισορροπία τους?

ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Η αύξηση της ηλικίας συνδέεται στενά με τη μείωση της ταχύτητας στην κινητική συμπεριφορά, κάτι που φαίνεται στην πραγματοποίηση των καθημερινών δραστηριοτήτων (π.χ. οδήγηση). Η μείωση της ταχύτητας δημιουργεί προβλήματα στην επαγγελματική δραστηριότητα, αλλά και στις δραστηριότητες αναψυχής και φυσικής δραστηριότητας

ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Που οφείλεται η μείωση? Οι παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα της κινητικής συμπεριφοράς στους ηλικιωμένους μελετώνται ακόμη. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα ευρήματα, η μείωση της ταχύτητας οφείλεται σε εκφυλισμούς στο νευρικό σύστημα. Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρείται σε διαδικασίες που αφορούν στο κεντρικό νευρικό σύστημα και κυρίως στη μεθόδευση πληροφοριών. Ερμηνείες δίνονται από διαφορετικά θεωρητικά μοντέλα.

μεθόδευση των πληροφοριών σε στάδια Ορισμένα από τα θεωρητικά μοντέλα που ερμηνεύουν τη μείωση της ταχύτητας στηρίζονται στη μεθόδευση των πληροφοριών σε στάδια Ερέθισμα Αναγνώριση ερεθίσματος Επιλογή απάντησης Προγραμματισμός απάντησης Κινητική απάντηση

Μείωση της ταχύτητας κατά τη μεθόδευση πληροφοριών Μια από τις πιο αποδεκτές απόψεις για τη μείωση της ταχύτητας κατά τη μεθόδευση των πληροφοριών υποστηρίζει ότι η αύξηση της ηλικίας επιδράει στον περιορισμό των πληροφοριών που είναι διαθέσιμες σε κάθε στάδιο. Έτσι η μεθόδευση γίνεται πιο δύσκολη και επομένως πιο αργή (Myerson et al., 1990). Κάποιες άλλες έρευνες δείχνουν ότι, η μείωση της ταχύτητας εντοπίζεται στο στάδιο προγραμματισμού της απάντησης, αφού οι ηλικιωμένοι καθυστερούν να επιλέξουν το κατάλληλο άκρο και να καθορίσουν τις διαστάσεις και την έκταση της κίνησης (Stelmach et al., 1988). Θεωρείται ότι οι ηλικιωμένοι οργανώνουν μεμονωμένες κινήσεις, ενώ τα νεαρά άτομα οργανώνουν σειρές κινήσεων (Liao et al., 1997).

Μείωση της ταχύτητας κατά τη μεθόδευση πληροφοριών Η μεγαλύτερη μείωση της ταχύτητας στην μεθόδευση των πληροφοριών με την αύξηση της ηλικίας παρατηρείται στις δεξιότητες που απαιτούν πιο σύνθετη μεθόδευση. Οι εργαστηριακές δοκιμασίες που αντιπροσωπεύουν δεξιότητες απλής και σύνθετης μεθόδευσης είναι ο χρόνος αντίδρασης απλός και με επιλογή αντίστοιχα. Τα αποτελέσματα της φυσικής δραστηριότητας είναι πιο άμεσα στις δεξιότητες που απαιτούν σύνθετη μεθόδευση (χρόνος αντίδρασης με επιλογή). Ο απλός χρόνος αντίδρασης φαίνεται να επηρεάζεται από μακροχρόνια συμμετοχή. Παρακάτω παρουσιάζονται τα ευρήματα από έρευνα για τις επιδράσεις της ηλικίας και της φυσικής δραστηριότητας στον χρόνο αντίδρασης, απλό και με επιλογή

Μείωση της ταχύτητας κατά τη μεθόδευση πληροφοριών Απλός χρόνος αντίδρασης Ζήση, 2001

Μείωση της ταχύτητας κατά τη μεθόδευση πληροφοριών Χρόνος αντίδρασης με επιλογή ηλικιακή κατηγορία, p<.05 Ζήση, 2001

Θέμα συζήτησης 3 Πώς θα αντιμετωπίζατε τους περιορισμούς των ηλικιωμένων στην ταχύτητα μεθόδευσης πληροφοριών κατά το σχεδιασμό και τη διεξαγωγή ενός προγράμματος άσκησης?

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Τέλος Ενότητας