Η συμμετοχή του Β. Διευθυντή στη διοίκηση: Δεδομένο ή ζητούμενο; Η συμμετοχή του Β. Διευθυντή στη διοίκηση: Δεδομένο ή ζητούμενο; Εκπαιδευτική Ημερίδα Σχολική Ηγεσία Α.ΚΙ.ΔΑ. Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013 CIIM, Λευκωσία Σοφία Σπύρου Βοηθός Διευθύντρια
Καθήκοντα και Ευθύνες Β. Διευθυντή Σχέδια υπηρεσίας Αναλαμβάνει διδακτικά καθήκοντα στα πλαίσια του ωρολογίου προγράμματος Βοηθά το διευθυντή στην ομαλή και αποδοτική λειτουργία του σχολείου τόσο στο διδακτικό όσο και στον εκπαιδευτικό τομέα. Στην περίπτωση τοποθέτησής του σε διθέσιο σχολείο αναλαμβάνει την ευθύνη λειτουργίας του σχολείου.
Έχει ευθύνη για τους τομείς δραστηριοτήτων που του αναθέτει ο Διευθυντής. Συμμετέχει ενεργά σε όλες τις εργασίες, εκδηλώσεις και δραστηριότητες του σχολείου. Εκτελεί οποιαδήποτε άλλα καθήκοντα του ανατεθούν, για το συμφέρον των μαθητών , του σχολείου και της εκπαίδευσης γενικά.
Δεν είναι καθορισμένα τα καθήκοντα και οι υπευθυνότητες Ασάφειες Δεν είναι καθορισμένα τα καθήκοντα και οι υπευθυνότητες Περιορισμοί Έλλειψη χρόνου αφού εξακολουθεί να εκτελεί χρέη δασκάλου τάξης Προβλήματα Καμιά επιμόρφωση –κατάρτιση από τη μέρα της προαγωγής στη θέση
Καθήκοντα που ανατίθενται πιο συχνά από τους διευθυντές: Σχέδιο Πολιτικής Άμυνας Αναπληρώσεις δασκάλων Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο Παραγγελίες διδακτικών βιβλίων –μέσων –υλικών Σχολικό κυλικείο Παιδονομία Συντονιστές σχεδίων δράσης Υπεύθυνος της ομάδας πρόληψης και αντιμετώπισης βίας στην οικογένεια
Προσωπικά βιώματα Βοηθώ το διευθυντή: να επικοινωνεί με τους συναδέλφους να συνεργάζεται με τους συναδέλφους να συντονίζει απρόβλεπτες καθημερινές καταστάσεις να επιλύει συγκρούσεις για δημιουργία θετικού κλίματος να διευθετεί θέματα πειθαρχίας κ.ά. Η θέση απαιτεί υπευθυνότητα εκ μέρους του Β. Διευθυντή και αποδοχή από τους συναδέλφους.
Συμπέρασμα 1ο : Ο Β. Διευθυντής συνεχίζει το διδακτικό του έργο με μικρή μείωση των ωρών διδασκαλίας (-2) από τους συνομήλικους του συνάδελφους.
Συμπέρασμα 2ο : Ο Β. Διευθυντής ασχολείται τις περισσότερες φορές με τη διεκπεραίωση διαδικαστικών θεμάτων που αφορούν τη σχολική μονάδα.
Πώς θα γίνει η αλλαγή; Εξαρτάται από το… Διευθυντή Το ηγετικό στυλ που υποστηρίζει Βοηθό Διευθυντή Η διάθεση για εργασία και η δεκτικότητα σε εισηγήσεις
Δημιουργία οράματος-βελτίωση και οργάνωση σχολικής μονάδας Συμμετοχικό Μοντέλο Διοίκησης Ισχυρή διευθυντική ομάδα Συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς Δημιουργία οράματος-βελτίωση και οργάνωση σχολικής μονάδας
Αλλαγή του ρόλου του ρόλου του Β. Διευθυντή Σχηματισμός ομάδων εργασίας αξιοποιώντας τις δυνατότητες και ικανότητες του προσωπικού. Άμεση εμπλοκή στον προγραμματισμό, το συντονισμό και την αξιολόγηση της διδασκαλίας. Συμμετοχή στο σχεδιασμό, ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση σχεδίων δράσης.
Αλλαγή του ρόλου του ρόλου του Β. Διευθυντή Συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων. Παρώθηση, στήριξη και ενδυνάμωση του προσωπικού. Ασκεί ρόλο μεσάζοντα. Αναζήτηση και εφαρμογή καινοτομιών. Καθορισμός και ιεράρχηση προτεραιοτήτων. Αξιοποίηση ευκαιριών επιμόρφωσης του προσωπικού.
Ικανοί εκπαιδευτικοί ως Β. Διευθυντές. Δεδομένο ή ζητούμενο; Ικανοί εκπαιδευτικοί ως Β. Διευθυντές. Επαναπροσδιορισμός των σχεδίων υπηρεσίας, εκσυγχρονισμός του ρόλου, των υπευθυνοτήτων και καθηκόντων του Β. Διευθυντή. Διαχωρισμός των καθηκόντων του Β. Διευθυντή σε διοικητικά και παιδαγωγικά – εκπαιδευτικά. Συστηματική επιμόρφωση και κατάρτιση των Β. Διευθυντών.
Πρέπει να είσαι η αλλαγή που θέλεις να έρθει. Μαχάτμα Γκάντι Ευχαριστώ!