Στοιχεία μεθοδολογικής προσέγγισης 1/3

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιχειρηματική ηθική Υπέρβαση της ανθρώπινης ομορφίας. Προς τη θέωση…
Advertisements

Τέλος Ενότητας.
Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Περιλήψεις Γιατί; Πως; Τι είναι; Ποιος τις κάνει;
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Συμπλήρωση Προτύπου Διδακτικού Σχεδιασμού
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Διάρκεια της άσκησης Η διάρκεια και η ένταση της άσκησης είναι σχετικές: Μεγαλύτερο διάλειμμα κατά την άσκηση παραπέμπει σε αερόβια διαδικασία. Μικρότερο.
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Παρουσίαση ναυπηγικών γραμμών 1/3
Διακριτά μέρη μιας επιστημονικής εργασίας
Ορισμός Πήλινγκ (peeling) είναι η απομάκρυνση του εξωτερικού στρώματος της επιδερμίδας με σύγχρονη απομάκρυνση των νεκρών κυττάρων αυτής.
Άρθρο Συγγραφείς: Marcus Plescia, MD, MPH, Martha Groblewski, PhD, RD, LDN. Τίτλος: A Community Oriented Primary care Demonstration Project Refining.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Χειρισμός ασκός και δειγμάτων 1/4
Πληροφοριακή Συμπεριφορά
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Ενότητα 2: Εισοδηματικός περιορισμός
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ψυχιατρική Ενότητα 12: Εισαγωγή στις νευρώσεις
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεθοδολογία έρευνας Ενότητα 2: Όψεις και επιλογές της έρευνας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Μεθοδολογία έρευνας Ενότητα 2: Όψεις και επιλογές της έρευνας Ιωάννα Γκρεκ Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Στοιχεία μεθοδολογικής προσέγγισης 1/3 Πρώτο στάδιο Έρευνα βιβλιογραφίας για να ελεγχθεί αν κάποιος άλλος έχει ασχοληθεί με το ίδιο θέμα. Ανάλογα με αυτό που θα εντοπίσει, είτε συνεχίζει είτε τροποποιεί το ερώτημα του.

Στοιχεία μεθοδολογικής προσέγγισης 2/3 Δεύτερο στάδιο Σχεδιασμός έρευνας Είναι το υλικό που διαθέτει κατάλληλο και επαρκές; Υπάρχουν τα υλικά και τα μέσα για τη διεξαγωγή της έρευνας; Θα χρειαστεί συνεργασία; Ποιο είναι το κόστος του εγχειρήματος;

Στοιχεία μεθοδολογικής προσέγγισης 3/3 Τρίτο στάδιο Σύνταξη πρωτοκόλλου έρευνας και υπολογισμός μεγέθους δείγματος. Το πρωτόκολλο είναι μια περίληψη στα κύρια σημεία και άξονες της ερευνητικής δραστηριότητας.

Τήρηση πρωτοκόλλου Εξασφαλίζει ομοιόμορφη μελέτη. Περιορίζει τις ατέλειες. Θα πρέπει να γίνει μετά τη μελέτη της βιβλιογραφίας και του υλικού και αξιολόγησης της μεθόδου προηγούμενων παρεμφερών εργασιών. Πρέπει να είναι απλό, πλήρες και περιορισμένο σε έκταση.

Μέγεθος δείγματος Όχι μεγαλύτερο από ό,τι χρειάζεται για να μην σπαταληθεί χρόνος. Για την οριοθέτηση του δείγματος παίζει ρόλο η γνώση θέματος, η προηγούμενη πείρα και η γνώμη εμπειρογνώμονα στατιστικής.

Μεθοδολογική προσέγγιση Αφετηρία: Διατύπωση βασικής ερώτησης Κατάληξη: η απάντηση με μια λογική σειρά τεκμηρίων, επιχειρημάτων, συλλογισμών και πορισμάτων.

Σειρά ενεργειών Ανάπτυξη ερευνητικού προβλήματος. Ανάλυση του σκοπού της έρευνας. Εξαντλητική επισκόπηση βιβλιογραφίας. Επιλογή μεθόδων που θα χρησιμοποιηθούν. Συμπλήρωση και αναθεώρηση του αρχικού ερευνητικού πρωτοκόλλου. Διεξαγωγή έρευνας. Ανάλυση και ερμηνεία δεδομένων. Συγγραφή μελέτης και παρουσίαση της όλης διαδικασίας.

Ερωτήματα ερευνητή Τι έχω να πω; Αξίζει να γραφτεί; Μήπως έχει ήδη δημοσιευτεί; Ποια είναι η σωστή διάρθρωση; Ποιοι οι στόχοι και οι σκοποί μου; Πού φτάνουν τα όρια μου; Ποιο μήνυμα θέλω να περάσω; Πού να απευθυνθώ για δημοσίευση;

Άρθρα σύνταξης 1/2 Σύντομα άρθρα υπό τη μορφή ανασκόπησης σε επίκαιρα ή και αμφιλεγόμενα θέματα, τα οποία γράφονται με προτροπή της συντακτικής επιτροπής. Δίνεται η δυνατότητα στα μέλη της συντακτικής Επιτροπής να περάσουν μήνυμα από την εμπειρία τους στους αναγνώστες. Η σύνταξη μπορεί να είναι πιο απαιτητική από την ίδια την έρευνα.

Άρθρα σύνταξης 2/2 Σχολιάζουν δεδομένα βιβλιογραφίας. Περιέχουν την άποψη συγγραφέα. Απευθύνουν μήνυμα στην επιστημονική κοινότητα. Η έκταση του εξαρτάται από την πολυπλοκότητα προβλήματος. Αρχικά αναφέρεται το πρόβλημα/ερώτημα. Ακολουθεί το κύριο περιεχόμενο του άρθρου. Η τελευταία παράγραφος περιέχει μια σαφή τελική απάντηση στο αρχικό ερώτημα.

Ερευνητικές εργασίες Κλινικές δοκιμές ή πειραματικές έρευνες βάσει ερευνητικού σχεδιασμού Βήματα για άρθρα έρευνας Παράθεση άρθρων που βρέθηκαν στη βιβλιογραφία Πίνακες ανάλυσης δεδομένων Περιληπτική αναφορά περιπτώσεων Περιγραφή σχεδιασμού και μελέτης

Δομή πληροφορίας στα άρθρα έρευνας Το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί τίθεται στην αρχή. Περιγράφεται αναλυτικά η διαδικασία αναζήτησης απάντησης. Τα ευρήματα και οι λοιπές αποδείξεις περιλαμβάνονται στα αποδεικτικά στοιχεία. Η απάντηση δίνεται μετά την αξιολόγηση όλων των αποδείξεων.

Διάρθρωση έρευνας Εισαγωγή Περιεχόμενο Υλικό έρευνας Ανάλυση-σύνθεση Ανακεφαλαίωση Αποτελέσματα Συμπεράσματα

Εισαγωγή Παρέχει πρώτη και γρήγορη εντύπωση δεξιοτήτων του ερευνητή-συγγραφέα. Η εισαγωγή μιας Ενδιαφέρουσας Περίπτωσης αποτελείται κατά κανόνα από μία ή δύο παραγράφους, στις οποίες αναφέρεται συνοπτικά πως ο συγγραφέας εντόπισε την περίπτωση, τα κύρια χαρακτηριστικά της που έκρινε ανακοινώσιμα, ποιες μελέτες έγιναν και γιατί η περίπτωση χρήζει περαιτέρω εξέτασης.

Περιεχόμενο και ύλη ερευνητικής εργασίας Σχεδιασμός μελέτης Θέματα μελέτης Στατιστική ανάλυση Θεραπεία

Αποτελέσματα ερευνητικής εργασίας Άξονας ερευνητικής εργασίας γύρω από τον οποίο δομούνται όλα τα υπόλοιπα μέρη εργασίας. Αναφέρονται όλα τα αποδεικτικά στοιχεία. Η αποτύπωση αριθμητικών δεδομένων σε σαφείς πίνακες-διαγράμματα.

Συμπεράσματα Αναδεικνύουν τη σημασία της έρευνας. Παρουσιάζουν συνοπτικά τα ευρήματα σε σχέση με τη μέθοδο, τη βιβλιογραφία και την ερμηνεία. Επιβεβαιώνουν τις αρχικές υποθέσεις. Απαντούν στο ερώτημα έρευνας. Επισημαίνουν τυχόν αδυναμίες της έρευνας και προβαίνουν σε προτάσεις.

Άρθρο ενδιαφέρουσας περίπτωσης Η μοναδικότητα ενός περιστατικού μπορεί να οδηγήσει σε άρθρο ενδιαφέρουσας περίπτωσης. Στοιχεία που τεκμηριώνουν μια ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι τα: Αρχεία νοσοκομείων, πάσης μορφής καταγραφές που σχετίζονται με: Πίνακες δεδομένων κλινικής πορείας, Παράθεση άρθρων, Φωτογραφίες, αναλυτικές εξετάσεις.

Είδη ενδιαφέρουσας περίπτωσης Μοναδική περίπτωση Περίπτωση απροσδόκητου συσχετισμού Περίπτωση σημαντικής απόκλισης Περίπτωση απρόσμενης εξέλιξης

Βήματα για χαρακτηρισμό ενδιαφέρουσας περίπτωσης Ο αισθητικός-κοσμητολόγος Παρατηρεί ασυνήθιστα περιστατικά. Αξιολογεί τις γνώσεις του, άρθρα, επιστημονικές ανακοινώσεις κτλ. Συμπεραίνει με επιφύλαξη ότι η περίπτωση είναι μοναδική. Ερευνά τη γενική και ειδική βιβλιογραφία. Αποφασίζει αν η περίπτωση παρουσιάζει πρωτοτυπία.

Βιβλιογραφική επισκόπηση 1/2 Εποπτικές αναλύσεις θεμάτων αισθητικής & κοσμητολογίας στις οποίες συνοψίζονται οι σύγχρονες απόψεις. Βασίζονται σε δημοσιευμένες εργασίες. Δεν περιλαμβάνουν πλέον πρωτότυπα στοιχεία. Διαθέτουν πιο ελεύθερη δομή και διάρθρωση από άλλα άρθρα. Αναλύουν, αξιολογούν και κρίνουν τρέχοντα σπουδαία ερωτήματα.

Βιβλιογραφική επισκόπηση 2/2 Αποτελείται από: Εισαγωγή Αναδρομή στην ιστορία θέματος Παραπομπή σε προηγούμενες ανασκοπήσεις Κυρίως θέμα

Επίκαιρο θέμα Πρόσφατη εξέλιξη νοσήματος ή παλαιό κλινικό πρόβλημα που επανέρχεται. Ίδια δομή με την βιβλιογραφική επισκόπηση.

Επιστολή στη συντακτική επιτροπή Βασικά της χαρακτηριστικά: Ευστοχία επισημάνσεων. Συντομία. Αμεσότητα. Είναι ευκαιρία για προβολή εργασίας ή για έκφραση παρεμφερούς ή αντίθετης άποψης.

Συντακτική επιτροπή Συντακτικές επιτροπές ορίζονται από τους φορείς που εκδίδουν τα περιοδικά. Έχουν αποστολή τη διατήρηση και την αναβάθμιση της επιστημονικής ποιότητας δημοσιευμένων άρθρων.

Κριτές των δημοσιευμένων εργασιών Η αξιολόγηση γίνεται ανώνυμα από δυο καταξιωμένους επιστήμονες του κλάδου. Αναλυτική και δύσκολη διαδικασία. Αναγνωρισμένος κριτής είναι: Ο καταξιωμένος στο χώρο για: Την εμπειρία του στο αντικείμενο, Το ήθος του και Την τήρηση δεοντολογικών αρχών.

Κριτική επιστημονικής εργασίας Αξιολόγηση πριν από τη δημοσίευση. Με την κριτική αποσαφηνίζεται αν η μελέτη αποτελεί πρωτότυπη συμβολή και προάγει την επιστήμη. Απαιτεί κόπο, χρόνο και αίσθημα ευθύνης.

Διαδικασία επιστημονικής κριτικής Έλεγχος τίτλου. Έλεγχος ορισμών. Εξέταση τρόπου παρουσίασης θέματος. Έλεγχος επιστημονικής μεθόδου. Μελέτη αποτελεσμάτων. Εξέταση μορφής, ύφους, συνέπειας και δομής άρθρου.

Βασικά χαρακτηριστικά του κριτή μιας επιστημονικής εργασίας Γνώση του αντικειμένου. Σαφής και περιληπτική διατύπωση παρατηρήσεων. Σεβασμός στην προσωπικότητα ερευνητή. Τεκμηριωμένη επισήμανση των δυνατών και των αδύνατων σημείων. Να μην γράφει με σχολαστικότητα και στηλιτευτικό ύφος. Να θεμελιώνει και να αιτιολογεί με απτά στοιχεία τις κρίσεις του.

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Ιωάννα Γκρεκ 2015. Ιωάννα Γκρεκ. «Μεθοδολογία έρευνας. Ενότητα 2: Όψεις και επιλογές της έρευνας». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.