Τ.Ε.Ι. Κρήτης Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής Αρχιτεκτονική Υπολογιστών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΠΟΡΟΥΤΙΝΕΣ
Βήματα στην εκτέλεση μιας διαδικασίας (procedure) 1.Τοποθέτηση παραμέτρων 2.Μεταβίβαση ελέγχου στη διαδικασία 3.Λήψη πόρων αποθήκευσης.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Σχεδίαση μονάδας ελέγχου επεξεργαστή Αρχιτεκτονική Υπολογιστών 5ο εξάμηνο ΣΗΜΜΥ ακ. έτος: Νεκτάριος Κοζύρης
Περίληψη Αρχιτεκτονική Μικροεπεξεργαστών MIPS-32
O επεξεργαστής: Η δίοδος δεδομένων (datapath) και η μονάδα ελέγχου (control) Σχεδίαση datapath 4 κατηγορίες εντολών: Αριθμητικές-λογικές.
Δομές Διακλάδωσης.
Η ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΧΡΗΣΤΗ ΑΠ’ ΤΟΝ Η/Υ ΤΟΜΕΑΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Δ.ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ.
Να υπολογισθούν τα γινόμενα: 2  0 = 0 0  3 = 0 0  0 = 0 2  3  0 = 0 α  0 = 0 0  3  1  β  α = 0 (x - 1)  0 = 0 0  x  (x - 1)  (x + 2) 
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ - ΤΥΠΟΙ ΜΑΘΗΜΑ 3.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 3. 2 Στόχοι μαθήματος Δομή Επανάληψης Εντολή while Εντολή for.
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 5. 2 Στόχοι μαθήματος Πίνακες 2 διαστάσεων.
Διδακτική της Πληροφορικής Παρουσίαση εκπαιδευτικών παιχνιδιών με σκοπό την κατανόηση βασικών αρχών της πληροφορικής Αντωνακάκη Δέσποινα Α.Μ 933 Καντεράκης.
Δομή επιλογής Η δομή επιλογής είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση η οποία περικλείει μια συνθήκη και δύο ομάδες εντολών, από τις οποίες θα εκτελεστούν, η μεν.
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
Διαφάνειες παρουσίασης #2
HY340 : ΓΛΩΣΣΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ Αντώνιος Σαββίδης.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ)
ΗΥ-340 Γλώσσες και Μεταφραστές Φροντιστήριο Syntax Directed Translation and alpha Language.
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
Ο πολλαπλασιασμός με το 11 πολύ απλά και γρήγορα Επιμέλεια: Κων/νος Κλουβάτος (από το icks.html#20x20«)
Οι εντολές επανάληψης Σε πολλά προβλήματα απαιτείται η επανάληψη ενός συνόλου ενεργειών προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα. Θα αναφέρουμε δύο χαρακτηριστικά.
Βασικά στοιχεία της Java
Αρχιτεκτονική Υπολογιστών Ενότητα # 5: DEMO Διδάσκων: Γεώργιος Κ. Πολύζος Τμήμα: Πληροφορικής.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής Αρχιτεκτονική Υπολογιστών 10 ο Μάθημα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Παράδειγμα εφαρμογής του αλγορίθμου BP σε δίκτυο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Παραδείγματα BP.
Γιώργος Μαγουλάκης Εξάμηνο: Εαρινό 2015 ΤΕΙ Κρήτης Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής.
Αρχιτεκτονική Υπολογιστών DATAPATH & CONTROL. Αρχιτεκτονική Υπολογιστών DATAPATH & CONTROL Για κάθε εντολή υπάρχουν δυο βήματα που πρέπει να γίνουν: –Προσκόμιση.
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΟΣΟ ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ «Εισαγωγή στον οντοκεντρικό προγραμματισμό (βασική εισαγωγή στο περιβάλλον εργασίας)» Ρουσσάκης Ιωάννης, ΤΕΙ Κρήτης,
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
ΑΣΤΡΙΝΆΚΗ ΜΑΡΊΑ Δυσδιάστατοι πίνακες. Γιατί πολυδιάστατους πίνακες; Αναλόγως με τις ανάγκες του προγράμματος, μπορεί να είναι πιο εύχρηστοι Προβλήματα.
Click to add Text Σπάνια ζώα Μαργιάννα,Ελεάννα. Λεοπάρδαλη Αμούρ Ρινόκερος της Σουμάτρα Γιγαντιαίο καλαμάρι Αγριόγατα Πρίστης ή «ξυλουργός καρχαρίας.
Click to add Text Φυσικά φαινόμενα Μαργιάννα Άννα ΣΤ’1.
Φυσική για Επιστήμονες και Μηχανικούς Εισαγωγή – Φυσική και μετρήσεις.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής Αρχιτεκτονική Υπολογιστών 9 ο Μάθημα.
O επεξεργαστής: Η δίοδος δεδομένων (datapath) και η μονάδα ελέγχου (control) 4 κατηγορίες εντολών: Αριθμητικές-λογικές εντολές (add, sub, slt κλπ) –R Type.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής Αρχιτεκτονική Υπολογιστών
Ενισχυτική διδασκαλία
Γραφή μετρήσεων με σημαντικά ψηφία
INSTRUCTIONS LANGUAGE OF THE MACHINE
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής Αρχιτεκτονική Υπολογιστών
MIPS: Σύνολο εντολών, γλώσσα μηχανής & μεθοδολογία σχεδίασης
for (παράσταση_1; παράσταση_2; παράσταση_3)
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής Αρχιτεκτονική Υπολογιστών
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής Αρχιτεκτονική Υπολογιστών
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής Αρχιτεκτονική Υπολογιστών
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής Αρχιτεκτονική Υπολογιστών
O επεξεργαστής: Η δίοδος δεδομένων (datapath) και η μονάδα ελέγχου (control) 4 κατηγορίες εντολών: Αριθμητικές-λογικές εντολές (add, sub, slt κλπ) –R Type.
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Εισαγωγή στον Προγ/μό Υπολογιστών
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Υποστήριξη διαδικασιών στο υλικό των υπολογιστών
ΤΕΙ Ηρακλείου Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων
ΒΙΒΛΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Σελίδες 2ο Κεφάλαιο - Παράγραφο 2.7 ΔΟΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Δομή Επιλογής , 8.1.
Υποστήριξη διαδικασιών στο υλικό των υπολογιστών
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
O επεξεργαστής: Η δίοδος δεδομένων (datapath) και η μονάδα ελέγχου (control) 4 κατηγορίες εντολών: Αριθμητικές-λογικές εντολές (add, sub, slt κλπ) –R Type.
Λήψη Αποφάσεων και Συναρτήσεις Ελέγχου
O επεξεργαστής: Η δίοδος δεδομένων (datapath) και η μονάδα ελέγχου (control) 4 κατηγορίες εντολών: Αριθμητικές-λογικές εντολές (add, sub, slt κλπ) –R Type.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τ.Ε.Ι. Κρήτης Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής Αρχιτεκτονική Υπολογιστών Τ.Ε.Ι. Κρήτης Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής Αρχιτεκτονική Υπολογιστών 7ο Μάθημα

Επεξήγηση κώδικα του Παραδείγματος 2 του 6ου μαθήματος Το Παράδειγμα 2 ζητούσε δύο αριθμούς x και y: Για να τους συγκρίνει μεταξύ τους και να τυπώσει τον μεγαλύτερο Να δώσει ένα μύνημα ισότητας αν είναι ίσοι Να συγκρίνει τον μεγαλύτερο από τους 2 αριθμούς που δώσατε με τη σταθερά 5 Αν είναι μεγαλύτερο, τυπώνει το άθροισμα x + y Αν είναι μικρότερο, τυπώνει το γινόμενο x * y Ξαναξεκινά από την αρχή

Δήλωση ταμπελών για breakpoints μέσα στο πρόγραμμα .data x: .asciiz "\n Dose x = " y: .asciiz "\n Dose y = " nl: .asciiz "\n\n" greater: .asciiz "\n O megaliteros arithmos pou edoses einai:" equal: .asciiz "\n Ta dyo noumera pou edoses einai isa! \n" sum: .asciiz "\n x + y = " multi: .asciiz "\n x * y = " .text .globl main .globl stage1 .globl xgreater .globl stage2 .globl equalNum .globl immcomparison .globl plus Δήλωση μετα- βλητών συμβο- λοσειράς Δήλωση ταμπελών για breakpoints μέσα στο πρόγραμμα

main: stage1: addi $2, $0, 4 la $4, x syscall addi $2, $0, 5 add $10, $2, $0 la $4, y add $11, $2, $0 Εδώ ξεκινάει το stage 1 του προγράμματος για αυτό βάζουμε και το κατάλληλο breakpoint Τυπώνεται στην κονσόλα: Dose x = Και εδώ πρέπει να δώσετε ένα x νούμερο Το x νούμερο διαβάζεται από την κονσόλα και αποθηκεύεται στον καταχωρητή $10 Τυπώνεται στην κονσόλα: Dose y = Δίνετε το y νούμερο Και εδώ το y νούμερο διαβάζεται και καταχωρείται στον καταχωρητή $11

beq $10, $11, equalNum slt $15, $10, $11 beq $15, $0, xgreater Εδώ γίνεται η σύγκριση μεταξώ των x και y, αν x = y. Αν είναι ίσα, ο PC μεταβαίνει στην ταμπέλα equalNum beq $10, $11, equalNum slt $15, $10, $11 beq $15, $0, xgreater addi $2, $0, 4 la $4, greater syscall addi $2, $0, 1 add $4, $11, $0 add $12, $0, $11 j stage2 xgreater: add $4, $10, $0 add $12, $0, $10 Αν x!=y τότε γίνεται έλεγχος της ανισότητας x < y Αν $15 = 0 (ψευδής η παραπάνω ανισότητα) τότε μεταβαίνει ο PC στη ταμπέλα xgreater. Αλλιώς εκτελεί τα παρακάτω. Τυπώνεται στην κονσόλα: Ο μεγαλύτερος αριθμός που έδωσες είναι: Τυπώνει τον αριθμό και τον αποθηκεύει σε έναν άλλο καταχωρητή $12 για την σύγκριση που θα γίνει στο stage2, και στη συνέχεια μεταβαίνει στο stage2 Εδώ ο PC θα έρθει μόνο αν η παραπάνω >>beq ισχύει. Αυτό σημαίνει ότι το x είναι το μεγαλύτερο, άρα το τυπώνει εδώ και μεταβαίνει αυτομάτως στο stage2

equalNum: addi $2, $0, 4 la $4, equal syscall j stage2 stage2: slti $16, $12, 5 beq $16, $0, plus mul $18, $10, $11 la $4, multi addi $2, $0, 1 add $4, $18, $0 j stage1 Εδώ δείχνει ο PC όταν τα x = y. Τυπώνεται στην κονσόλα ότι «τα δύο νούμερα που έδωσες είναι ίσα» μεταβαίνει άμεσα στο stage2 του προγράμματος Εδώ ξεκινά το stage2 του προγράμματος Εδώ γίνεται η σύγκριση του μεγαλύτερου αριθμού που δώσαμε Πριν με τον αριθμό 5 (x ή y < 5). Αν δεν ισχύει αυτό, ο PC μεταβαίνει στη ταμπέλα plus όπου γίνεται η πρόσθεση Αλλιώς γίνεται ο πολλαπλασιασμός x * y Και τυπώνεται το γινόμενο κα αμέσως μετά το πρόγραμμα μεταβαίνει στη ταμπέλα stage1 για να ξαναξεκινήσει

plus: add $17, $10, $11 addi $2, $0, 4 la $4, sum syscall addi $2, $0, 1 add $4, $17, $0 j stage1 Εδώ έρχεται ο PC όταν το x ή το y > 5. Άρα γίνεται το Άθροισμα και τυπώνεται στην κονσόλα και στη συνέχεια μεταβαίνει ξανά στο stage1 του προγράμματος για να ξαναξεκινήσει.

Παράδειγμα: Φτιάξτε δύο πίνακες Α[5] και Β[5] των οποίων τα στοιχεία τα δίνετε από το πληκτρολόγιο. Να υπολογίζεται και να τυπώνεται το άθροισμα των στοιχείων των δύο πινάκων (Το άθροισμα α = και το άθροισμα β = ) Αν το άθροισμα του Α είναι μεγαλύτερο από το άθροισμα του Β, να τυπώνεται ο πίνακας Α, διαφορετικά να τυπώνεται ο πίνακας Β