ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τύποι δεδομένων και τελεστές,
Advertisements

Στοιχειώδεις Δομές Δεδομένων TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Τύποι δεδομένων στη Java • Ακέραιοι.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Αναφορές Στοίβα και Σωρός Μνήμης Αντικείμενα ως ορίσματα.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Week 9: Input / Output Εβδομάδα 8: Είσοδος / Έξοδος [Input / Output]
Τελεστές ανάθεσης (assignment)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ ΘΕΩΡΙΑ ΔΙΑΛΕΞΗ 3 Υλικό και Λογισμικό
Scala Programming Language
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Αντικείμενα ως ορίσματα Εισαγωγή στις αναφορές.
1 Εισαγωγή στα Streams Υπάρχουν πάνω από 60 κλάσεις για input/output στο πακέτο Υπάρχουν πάνω από 60 κλάσεις για input/output στο πακέτο java.io.*; java.io.*;
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός & JAVA
Δρ. Μαρία Ι. Ανδρέου Εισαγωγή στον Αντικειμενόστρεφη Προγραμματισμό (Object-Oriented Programming) Data Types, Variables, and Arithmetic.
ΟΣΣ Δεκεμβρίου 2004 Σχεδιασμός Λογισμικού Γλώσσες Προγραμματισμού ΙΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΗΥ 150 – Προγραμματισμός Ξενοφών Ζαμπούλης 1 Δείκτες σε συναρτήσεις Δείκτης σε συνάρτηση – Περιέχει τη διεύθυνση του κώδικα της συνάρτησης – Ό π ως ένας.
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
ΛΟΓ102: Τεχνολογία Λογισμικού Ι Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ102:
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Κλάσεις και Αντικείμενα Αναφορές.
Streams Streams: κανάλια ροής δεδομένων Κανάλια εισόδου: ανάγνωση δεδομένων Κανάλια εξόδου: αποστολή δεδομένων Συνήθεις πηγές και προορισμοί δεδομένων:
ΛΟΓ102: Τεχνολογία Λογισμικού Ι Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ102:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Διδάσκοντες:Γιάννης Μαΐστρος Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Επιπλέον στοιχεία της C.
Βασικά στοιχεία της Java
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Εισαγωγή στη Java.
Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Διαφάνειες: ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Προσαρμογή 2014: Κώστας Στάμος)
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών Ενότητα 5: Τύπος πίνακα,Μεταβλητές με δείκτη, Πολυδιάστατοι πίνακες Επίκουρος Καθηγητής Χρήστος Μακρής Τμήμα.
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Ευάγγελος Γ. Ούτσιος Θεόδωρος Γ. Λάντζος.
ΔΟΜΗ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΕ C 1.Σχόλια 2.Οδηγίες προεπεξεργαστή 3.Ορισμοί τύπων 4.Δηλώσεις συναρτήσεων (πρωτότυπα) 5.Ορισμός της main 6.Ορισμοί συναρτήσεων.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Εισαγωγή στον Προγ/μό Η/Υ
Προγραμματισμός Η/Υ Τμήμα Πολιτικών Έργων Υποδομής
Η γλώσσα C Προγραμματισμός Ι
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Δεδομένα, μεταβλητές, υπολογισμοί
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Δυαδικό Σύστημα Δεκαδικό Σύστημα Δεκαεξαδικό Σύστημα
στην Επιστήμη των Υπολογιστών Κωδικός Διαφανειών: MKT110
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Δομές διακλάδωσης, επαναλήψεις, μέθοδοι
Τύποι Μεταβλητών.
Αγριάνη Νομού Έβρου Χουσεΐν Χατζή Χαλήλ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο
Εισαγωγή στον Προγ/μό Υπολογιστών
«Από τη MicroWorlds Pro στην Python»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ JAVA
Πρωτογενείς τύποι δεδομένων
Κεφάλαιο 10 Streams.
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
Αρχή συστήματος συντεταγμένων: Το σημείο 0,0,0 (x, y, z)
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
Εισαγωγή στη Java (Μέρος Α’)
ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Εργαστήριο 1.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
الحث الكهرومغناطيسي مؤشرات الأداء
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Διάλεξη #10: Εκτέλεση Java χωρίς το BlueJ
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Τύποι δεδομένων και τελεστές,
Week 9: Input / Output Διάλεξη #16: Είσοδος / Έξοδος [Input / Output]
ΕΝΟΤΗΤΑ 6 LCD ΟΘΟΝΕΣ.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Assignments, Expressions & Operators
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ

Μεταβλητές Οι γλώσσες προγραμματισμού υποστηρίζουν την πρόσβαση στα δεδομένα μέσω συμβολικών ονομάτων που καλούνται μεταβλητές Χαρακτηριστικά μεταβλητής – Το όνομά της – Η διεύθυνσή της στη μνήμη (αναφορά) – Η τιμή της Το περιεχόμενο (τιμή) μιας μεταβλητής μπορεί να αλλάζει στη διάρκεια εκτέλεσης ενός προγράμματος

Ερμηνεία μεταβλητών

Τύποι δεδομένων Ένας τύπος δεδομένων προσδιορίζει το πεδίο τιμών μιας μεταβλητής και τις πράξεις που μπορούν να γίνουν σε αυτή. • Η java απαιτεί την δήλωση του τύπου των μεταβλητών από τον προγραμματιστή. • Η δήλωση του τύπου μιας μεταβλητής προσδιορίζει τον αριθμό των bytes που θα δεσμευθούν στην μνήμη . • Πρωτογενείς τύποι δεδομένων (byte,char, short,int,long float, double,boolean) • Σύνθετοι τύποι (πίνακες, Αλφαριθμητικά) – int A[100]; – String str;

Τύποι δεδομένων – Επιτυγχάνουμε καλύτερη εκμετάλλευση της μνήμης • Δηλώνοντας το σωστό τύπο για τις μεταβλητές – Επιτυγχάνουμε καλύτερη εκμετάλλευση της μνήμης – Επιτυγχάνουμε καλύτερο έλεγχο κατά τη μεταγλώττιση του προγράμματος • μετρητής int • βάρος, μάζα, ταχύτητα float, double • όνομα, διεύθυνση, AT char [] ή char* (string) • λογική κατάσταση unsigned char • βαθμοί φοιτητών float grades[NMAX] • κόμβος λίστας struct Node { .. }

Πίνακας απλών τύπων δεδομένων char int , short, long float double byte boolean

Ακέραιος τύπος (short, int, long) • Αναπαριστά ακεραίους • Υποστηρίζονται τρεις διαφορετικοί τύποι: – short – int – long • Πεδίο τιμών για int ανάλογα με το μήκος λέξης (word size) του υπολογιστή Λέξη 16 bit: -32.768 έως +32.767 Λέξη 32 bit: -2.147.483.648 έως +2.147.483.647 2 ≤ bytes in short ≤ bytes in int ≤ bytes in long • Τυπικά μεγέθη στους σύγχρονους υπολογιστές: – 2 bytes (short), 4 bytes (int), 8 bytes (long)

Ορισμός μεταβλητών int x; int x, y, z; double r; Αρχικοποίηση int x = 1; int x, y = 0, z = 2; double r = 1.87; long abc = 42000000;

Τύπος char • Η τιμή εσωκλείεται με αποστρόφους (single quotes) • Αναπαριστά ατομικούς χαρακτήρες • Η τιμή εσωκλείεται με αποστρόφους (single quotes) – 'C', '2', '*', ',' • Λέξη-κλειδί: char – char choice= 'A'; – char x, y; • Μέγεθος 2 byte (συνήθως, εύρος τιμών 0 έως 65.535) • Η κωδικοποίηση των χαρακτήρων είναι unicode.

Τύποι πραγματικών αριθμών • Τύπος float • Τύπος double

Τύπος float • Αναπαριστά πραγματικούς αριθμούς θετικούς ή αρνητικούς (κινητής υποδιαστολής απλής ακρίβειας) – Αναπαράσταση σταθερής υποδιαστολής (ακρίβεια συγκεκριμένων δεκαδικών ψηφίων) π.χ., 0.012 – Αναπαράσταση κινητής υποδιαστολής (αυξημένη ακρίβεια δεκαδικών ψηφιών με επιστημονικό συμβολισμό) π.χ. 6.3Ε-05 • Μέγεθος 4 bytes. • Λέξη-κλειδί: float – float x;

Τύπος double αρνητικούς (κινητής υποδιαστολής διπλής ακρίβειας) • Αναπαριστά πραγματικούς αριθμούς θετικούς ή αρνητικούς (κινητής υποδιαστολής διπλής ακρίβειας) – Διπλάσια ακρίβεια δεκαδικών ψηφίων σε σχέση με float. • Μέγεθος 8 bytes • Λέξη-κλειδί: double – double x;

Τύπος byte • Αναπαριστά 1 byte δεδομένων δηλαδή 8 bits Μέγεθος 1 byte

Τύπος boolean • Μια μεταβλητή τύπου boolean μπορεί να πάρει δυο διακριτές τιμές true ή false Μέγεθος (Δεν ορίζεται) • Λέξη-κλειδί: bοοlean – boolean b;

Δήλωση μεταβλητών στη java • <τύπος δεδομένων> <λίστα μεταβλητών>; int count; int count, num; • <τύπος δεδομένων> <μεταβλητή>=<τιμή>; int count = 20; float num = 0.2;

Τελεστές (operators) • Σύμβολα ή λέξεις που αναπαριστούν μία συγκεκριμένη λειτουργία που εκτελείται σε ένα ή περισσότερα δεδομένα • Τα δεδομένα καλούνται τελεστέοι ή έντελα (operands) και μπορεί να είναι: – Μεταβλητές – Σταθερές – Κλήση συνάρτησης που επιστρέφει τιμή – Έκφραση (με χρήση παρενθέσεων) • Οι τελεστές χρησιμοποιούνται για το σχηματισμό εκφράσεων: num + 12 num1 > num2 (a+b)/c

Κατηγορίες τελεστών Την λειτουργία που εκτελούν : • Αριθμητικοί : ++, −−, +(unary), −(unary), *, /, %, +, − • Ανάθεσης : =, +=, −=, *=, /=, %= • Συσχετιστικοί : <, <=, >, >=, ==, != • Λογικοί : !, &&, || . • Διαχείρισης bits : <<, >>,>>>, &, ^ • Κλήση συνάρτησης : () • Τριαδική έκφραση συνθήκης: ?: • Ακολουθία : ,

Παράδειγμα • int x = 10; • int y = 20; x y • ++x; 11 20

Εκφράσεις • Συνδυασμός ενός ή περισσοτέρων τελεστέων και ενός ή περισσοτέρων τελεστών • Αριθμητικές (αποτέλεσμα αριθμητικού τύπου) (5*x+y/4)*8 • Σύγκρισης (αποτέλεσμα λογικού τύπου) x==3 a!=b (x+y) >= 4 • Λογικές (αποτέλεσμα λογικού τύπου) (x<5) && (x>=1) (x==0) || (y==0)

Εκτύπωση μεταβλητών • Γίνεται με τη συνάρτηση print και println της βασικής βιβλιοθήκης του πακέτου System.out • Παραδείγμα int num=1; System.out.println(“H τιμή της μεταβλητής num είναι ”+ num);

ΑΣΚΗΣΗ 1 Να γραφεί πρόγραμμα σε java με όνομα FahrenheitToCelsius στο οποίο να δηλώνεται μια μεταβλητή τύπου float και να δίνεται μια τυχαία αρχική τιμή. Στην συνέχεια, θεωρώντας ότι ο αριθμός αυτός αναπαριστά θερμοκρασία σε βαθμούς Φαρενάιτ, να γίνει μετατροπή σε κλίμακα Κελσίου και το αποτέλεσμα να τυπωθεί. Υπόδ: ο τύπος μετατροπής από Φαρενάιτ σε Κελσίου είναι C = (5/9) * (F - 32)

ΑΣΚΗΣΗ 2 Να γραφεί πρόγραμμα σε java με όνομα CalculateCircleData στο οποίο να δηλώνεται μια μεταβλητή r τύπου float για την ακτίνα του κύκλου. Δώστε μια τυχαία αρχική τιμή στην μεταβλητή r.Να οριστεί μεταβλητή p με τιμή 3.14. Να υπολογιστεί και να εκτυπωθεί το εμβαδόν και η περίμετρος του κύκλου.