Θεωρία Gestalt ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Translation Practice. I Τα Fractal είναι μία τάξη πολύπλοκων γεωμετρικών μορφών που έχουν την ιδιότητα της αυτοομοιότητας. Τα Fractal διαφέρουν από τα.
Advertisements

1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Giannakodimou Aliki Kourkouta.
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
“ Ἡ ἀ γάπη ἀ νυπόκριτος. ἀ ποστυγο ῦ ντες τ ὸ πονηρόν, κολλώμενοι τ ῷ ἀ γαθ ῷ, τ ῇ φιλαδελφί ᾳ ε ἰ ς ἀ λλήλους φιλόστοργοι, τ ῇ τιμ ῇ ἀ λλήλους προηγούμενοι.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 5: Ανάπτυξη Περιεχομένου 1/9 19/3/2015 Διάλεξη 5 Εργαλεία Συγγραφής Περιεχομένου Ανάπτυξη.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
6/26/2015HY220: Ιάκωβος Μαυροειδής1 HY220 Asynchronous Circuits.
Business English Ενότητα # 9: Financial Planning Ευαγγελία Κουτσογιάννη Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #5: Key result indicators (KRIs), Performance Indicators (PIs), Key Performance Indicators (KPIs)
Προσομοίωση Δικτύων 4η Άσκηση Σύνθετες τοπολογίες, διακοπή συνδέσεων, δυναμική δρομολόγηση.
Γλώσσα R! R language Μερικά παραδείγματα 1.Γράφοντας το «ν παραγοντικό», n! Fact
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Η έννοια της Τέχνης (What is art 1) Διδάσκων: Καθηγητής Χρήστος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης Η ιστορία της Τέχνης τους τελευταίους δυο αιώνες - Pablo.
Προσομοίωση Δικτύων 3η Άσκηση Δημιουργία, διαμόρφωση μελέτη σύνθετων τοπολογιών.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Μαθαίνω με “υπότιτλους”
Relations Chapter 9.
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Αίσθηση και Αντίληψη ,./ Δαφνη Ρουμανη.
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Αντίληψη Αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος (sensory perception). Η αντίληψη αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου.
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /3 Χειμερινό εξάμηνο
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
“PROBLEM SOLVING AND DECISION MAKING”
Στο μάθημα συζητήσαμε για το spatial frequency tuning των κυττάρων της V1, που σημαίνει ότι τέτοια κύτταρα έχουν μέγιστη απόκριση για τον προτεινόμενο.
Εγώ είμαι η θύρα: όποιος περάσει θα βρει σωτηρία.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
Ρωμαίους 10:17 Επομένως για να πιστέψει κανείς Χρειάζεται ν’ακούσει,
Συνοδευτική Επιστολή COVER LETTER What is it? - Τι είναι αυτό;
Το χάρτινο θέατρο εμφανίζεται στη Ευρώπη στα τέλη του 18ου αιώνα
Adjectives Introduction to Greek By Stephen Curto For Intro to Greek
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
We are the world Τραγούδι με μήνυμα για την ισότητα των παιδιών και όλων των ανθρώπων 13/12/2016 Παναγιώτης Γαλατσίδας.
Προσαρμοστικά μοντέλα
Ψαλμός 86:11 Το δρόμο σου Κύριε δίδαξε με θα στην αλήθεια σου και πάνω
Στο βάθος της καρδιάς μου.
στον Ιησού που μας έδωσε την πίστη την οποία και τελειοποιεί.
(ALPHA BANK – EUROBANK – PIRAEUS BANK)
Ό,τι βρίσκεται στη Γραφή
Το ιερό δισκοπότηρο της ΙΕ γλωσσολογίας
ζωντανός και δραστικός.
Αυτός είναι ο Αμνός του Θεού την αμαρτία που παίρνει πάνω του
Γιατί και ο Υιός του Ανθρώπου δεν ήρθε για
Ο Θεός Φροντίζει για Μας
Ο Θεός Φροντίζει για Μας
Συμβολική Ανθρωπολογία
Ανάλυση Γεωργικού Οικογενειακού Εισήματος (ΓΟΕ)
Postgraduate Courses related to Clinical Criminology and Legal Psychology - Italy WE CAN – ΜΠΟΡΟΥΜΕ! Cyberbullying – Κυβερνοεκφοβισμός Δίκτυο Δράσης για.
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
Children with visual disability in the digital environment
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
aka Mathematical Models and Applications
GLY 326 Structural Geology
Find: angle of failure, α
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
Class X: Verbal Roots and Imperfect © Dr. Esa Autero
τ [lb/ft2] σ [lb/ft2] Find: c in [lb/ft2] σ1 = 2,000 [lb/ft2]
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
3Ω 17 V A3 V3.
Deriving the equations of
CPSC-608 Database Systems
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεωρία Gestalt ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΜΗΜΑ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Νiklaus Troxler

Gestalt θεωρία Μας βοηθά να κατανοήσουμε πως αντιλαμβανόμαστε αισθητηριακά την οπτική φόρμα, οργανώνοντας τα μέρη της σε ενιαίο νοηματικό σύνολο. “το όλον είναι μεγαλύτερο από το άθροισμα των μερών» Αποδείχθηκε ότι κάθε μορφή για να γίνει αντιληπτή πρέπει να είναι απλή και ξεκάθαρη. It helps us to understand how we perceive sensory visual form, organizing the single parts in a conceptual whole. "The whole is greater than the sum of its parts" It turned out that each form in order to be perceived has to be simple and clear.

Α. Νόμος της καλής μορφής: αναγνώριση της οπτικής διαμόρφωσης από ένα ελάχιστο ποσοστό πληροφοριών. συμμετρία, απλότητα, ισορροπία, δυνατότητα απομνημόνευσης A. Law of good form: identification of the optical configuration of a minimum number of information. These forms are characterized by symmetry, simplicity, balance and are easy to remember.

ΚΛΕΙΣΙΜΟ ή ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ (Closure): τοποθέτηση των στοιχείων με τρόπο ώστε να διαβάζονται ως ενιαίο σύνολο. Όταν κοιτάμε ένα σύνολο από επιμέρους σχήματα, αρχικά αναζητάμε το πιο εύκολα αναγνωρίσιμο σχήμα. Η τάση της αντίληψης να γεμίζει τα κενά ώστε να δημιουργηθεί ένα αναγνωρίσιμο αντικείμενο. 1.  Closure: placement of data so as to be read as a whole. When looking at a set of individual schemes, we try to identify the most easily recognizable shape.

2. ΟΙΚΕΙΟΤΗΤΑ Ή ΣΥΓΓΕΝΕΙΑ: Αν μη οικεία σχήματα επιδειχθούν για σύντομο χρονικό διάστημα, η αναπαράστασή τους θα είναι σχήματα πιο συγγενή μεταξύ τους. 2. Familiarity or Relevance: If unfamiliar shapes are displayed for a short time, their representation will be shapes that are more related to each other.

Β. Αρχές ομαδοποίησης αντικειμένων: τάση να ομαδοποιούμε οπτικά στοιχεία, να δημιουργούμε τάξη και οργάνωση. B. Principles of grouping objects: a tendency to group together visual elements, creating order and organization.

1. ΓΕΙΤΝΙΑΣΗ: Τα οπτικά στοιχεία που βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο φαίνονται σα να ανήκουν το ένα στο άλλο. 1. Neighborhood: The visual elements that are close to each other appear as if they belong to each other.

2. ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ (Similarity): ομαδοποίηση όμοιων με βάση δηλαδή τα κοινά χαρακτηριστικά. group of similar objects based on shared characteristics.

3. ΣΥΝΕΧΕΙΑ(continuation): Όταν ένα οπτικό στοιχείο σκεπάζει μέρος γειτονικού, διαβάζονται και τα 2 σαν συνέχεια, χωρίς διακοπή. Στοιχεία τα οποία ακολουθούν μία γραμμή ομαδοποιούνται. ‘Όταν ακολουθούν το ένα μετά το άλλο δίνουν την αίσθηση της κίνησης. When an optical element covers part of another one next to it, they are read continuously, without interruption. Items which follow a line are grouped. When one follows the other, they give a sense of motion.

4. φαινομενική κίνηση 4. Principle of apparent motion: Kινηματογραφικές ταινίες, animation ή ακόμη και μια απλή μετατόπιση, μεγέθυνση ή παραμόρφωση ενός αντικειμένου στο κουμπί ενός web site είναι παραδείγματα φαινομενικής κίνησης. O εγκέφαλος αντιλαμβάνεται την κίνηση σαν συνεχή, διότι του είναι πιο απλό, εύκολο και κατανοητό. 4. Principle of apparent motion: In the principle of continuity we have grouped a number of elements in the space. The apparent motion is the organization of visual elements in time. Cinema films, animation or even a simple movement, growth or deformation of a web site button are examples of apparent motion. In fact there is no motion. There is simply a set of uniform data that change throughout time. The brain perceives movement as continuous, it is simple, easy and understandable.  

5. ΕΓΓΥΤΗΤΑ(proximity): Αναφέρεται στην οπτική απόσταση των οπτικών στοιχείων μεταξύ τους. Refers to the visual distance of the among the optical elements.

Ποιο στοιχείο επικρατεί στην ομαδοποίηση στο παρακάτω παράδειγμα?

6. Συνδεσιμότητα (Uniform Connectedness): Την εγγύτητα υποσκιάζει η συνδεσιμότητα. Αντιλαμβανόμαστε ενωμένα στοιχεία όταν όλα είναι όμοια μεταξύ τους. Connectivity is strongest than Proximity. We understand united elements when all elements are similar.

Οι μορφές γίνονται αντιληπτές σαν να στηρίζονται πάνω από ένα φόντο. Μορφή – φόντο Οι μορφές γίνονται αντιληπτές σαν να στηρίζονται πάνω από ένα φόντο. Μια μορφή προκύπτει από το κλείσιμο των ορίων που την χωρίζουν από μία άλλη (Gestalt). The forms are perceived as being supported over a background. One form is the result of the closure of the limits of another one (Gestalt).

Αμεταβλητότης αντικειμένων unchangeable objects Για μας τα οικοδομήματα αυτά παραμένουν ορθογώνια ακόμη και αν τα βλέπουμε παραμορφωμένα. Tο μάτι βλέπει τραπέζια, μικρότερα και μεγαλύτερα, βλέπει φόρμες αλλοιωμένες από την απόσταση, αλλά ο εγκέφαλος τείνει να συνεχίσει να αντιλαμβάνεται τα αρχικά απλούστερα σχήματα The eye sees trapeze, smaller and larger, sees defective forms because of the distance, but the brain tends to continue to recognize simple shapes. Form, and therefore the size of an object are perceived unchanged.

Ψευδαίσθηση - iIlusion Πρόκειται για την διαφορά εκείνη που προκύπτει από αυτό που βλέπουμε και αυτό που φανταζόμαστε πως έπρεπε να δούμε. It is the difference between what we see and what we imagine that we should have seen. "The term illusion is only useful when the difference of the natural and psychological world makes us commit mistakes in our dealings with physical objects. “ Arnheim

http://www.paul-rand.com/posters.shtml Αρμάντο Μιλάνι

Shigeo Fukuda

Νiklaus Troxler

Νiklaus Troxler

Νiklaus Troxler