Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ ΨΥΧΙΚΟΥ
Advertisements

Γιώργος Γιαλλουρίδης, Παναγιώτης Χριστοδούλου Λεμεσός 2006
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΘΑΡΗΣ – ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΙΠΕΡΤΗ
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Εμπειρίες και Προβληματισμοί σε Μαθητοκεντρικές Μεθόδους Διδασκαλίας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Δράσεις του Κ.Μ.Σ. του Δημ.Σχολείου Δευτεράς κατά τη σχολική χρονιά Μαθητικές Εκλογές Ανακοίνωση-Ενημέρωση όλων των τάξεων Εκλογές Α΄τετραμήνου.
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
9ο Γυμνάσιο Καλλιθέας «Μάνος Χατζιδάκις»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
΄΄Γερά δόντια…Καλύτερη υγεία΄΄
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη Μαλούντας
5 ο Γυμνάσιο Γαλατσίου Ενημέρωση Γονέων 21/9/2011.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Υπεύθυνοι Προγράμματος: Προδρόμου Χρυσούλα (ΠΕ. 05) Γαβριηλίδου Ευθυμία (ΠΕ. 02) Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης Τμήμα: Γ2 Επιμέλεια:
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
1 ο Γυμνάσιο Ρέντη Πρόγραμμα μαθημάτων της Γ! Τάξης.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Γ2 τάξη Δημοτικού Σχολείου Αρναίας
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΩ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΓΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΖΩΗΣ.
Δυσκολίες των Μαθηματικών
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η   Για τη διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος Σας γνωρίζουμε.
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
1 ο Νηπιαγωγείο Βραχναιίκων
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
Νηπιαγωγείο Λουσικών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο Κύρκος Νικόλας, Καθηγητής Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής

Γυμνάσιο Λινόπετρας Μαθητές από……… 31 Περιφέρειες - Κοινότητες Δημοτικά (Ζυγίου-Μαρί, Μονής-Μοναγρουλίου, Καλαβασού, Μουταγιάκας, Λινόπετρας, Ποτ. Γερμασόγειας Α΄ (Χριστάκειο), Ποτ. Γερμασόγειας Β΄ (Columbia), Περιφερειακό Γερμασόγειας, Παρεκκλησιάς, ΚΖ΄ Δημοτικό, Πύργου, Μαρωνίου – Ψεματισμένου, ΚΣΤ΄ Τρυχερούσας, ΚΑ΄Δημοτικό, ΣΤ΄ Αγ. Νικολαόυ, Β΄ Αγ. Αθανασίου)

(διάστημα Μάρτιος – Απρίλιος) Επισκέψεις – Ξεναγήσεις Μαθητών Στ΄ Τάξης Δημοτικών Σχολείων στο Γυμνάσιο Διαχωρισμός σε ομάδες και παρακολούθηση διδασκαλίας-μαθήματος Ετοιμασία «πακέτου» βιβλίων / εγχειρίδιων εξεταζομένων μαθημάτων Α΄ Γυμνασίου (επίδοση στους δασκάλους)

(διάστημα Μάρτιος – Απρίλιος συνέχεια) Ενημερωτική συνάντηση με μαθητές και δασκάλους (Σ.Ε.Α. και Δ/ντης) Ετοιμασία και επίδοση στους μαθητές πληροφοριακού εντύπου για το Γυμνάσιο (βασικές παράμετροι λειτουργίας και ωρολόγιο πρόγραμμα)

(διάστημα Μάιος – Ιούνιος) Επίσκεψη Καθηγητή Σ.Ε.Α στα Δημοτικά (έγκαιρη και σφαιρική ενημέρωση για τα παιδιά που θα φοιτήσουν στο Γυμνάσιο / επίδοση ερωτηματολογίου για συμπλήρωση από γονείς - κηδεμόνες και προσκόμιση του κατά την περίοδο των εγγραφών)

(διάστημα Σεπτέμβριος - Οκτώβριος) Ξενάγηση μαθητών στους χώρους του σχολείου Επίσκεψη Καθηγητή Σ.Ε.Α. σε όλες τις Α΄ Τάξεις (επίλυση απορροιών, συμπλήρωση ερωτηματολογίου, σκιαγράφηση ρόλων και υποχρεώσεων κτλ.) Συνεντεύξεις – Γνωριμία με αριθμό μαθητών (γραφείο Σ.Ε.Α.)

Στόχος είναι οι μαθητές μας να είναι όσο το δυνατό καλύτερα προετοιμασμένοι και να διαθέτουν τα απαραίτητα εφόδια για να κάνουν το βήμα αυτό χωρίς να σκοντάψουν.

Διδάσκοντες / Σ.Ε.Α. / Διευθυντική Ομάδα Για να είναι ωστόσο αποτελεσματική αυτή η πορεία των μαθητών πρέπει μέσα σε περιβάλλον δημοκρατικότητας και αλληλοσεβασμού να γίνεται προσπάθεια σε τρία επίπεδα: Μαθητής Γονείς Διδάσκοντες / Σ.Ε.Α. / Διευθυντική Ομάδα

Τι μπορούν να κάνουν γονείς / εκπαιδευτικοί Δημιουργούμε θετικό κλίμα στην οικογένεια / στην τάξη Δημιουργούμε κουλτούρα συνεργασίας Είμαστε οι ίδιοι θετικά πρότυπα Εξασφαλίζουμε τη συμμετοχή του παιδιού στη θέσπιση ορίων Ζητούμε τη γνώμη του παιδιού (Οικογενειακό Συμβούλιο / Γενική Συνέλευση της τάξης) Δημιουργούμε ευκαιρίες επιλογών Βρίσκουμε εναλλακτικές λύσεις σε τηλεόραση και υπολογιστή Παίζουμε, χορεύουμε, γελούμε και τραγουδάμε, συζητάμε και διαβάζουμε Διευκολύνουμε να ξεδιπλώσει τις δημιουργικές του ικανότητες και τα ταλέντα

Τι μπορούν να κάνουν οι μαθητές (περιβάλλον σχολείου) Μαθαίνουμε μαζί….. Συνεργαζόμαστε……. Μοιραζόμαστε…… Εκφραζόμαστε……. Χαλαρώνουμε……. Δημιουργούμε……. Εμπιστευόμαστε την ομάδα…….. Εκφραζόμαστε, μιλάμε, ακούμε…… Δενόμαστε, αναπτύσσουμε φιλίες….. Περνάμε καλά, νιώθουμε όμορφα……

Τι μπορούν να κάνουν οι μαθητές (αποτελεσματική μελέτη) Οργάνωση στρατηγικής μελέτης και υλικού (βιβλία, τετράδια, σημειώσεις) Ξεκάθαρο πρόγραμμα (ωράρια, προτεραιότητες, υποχρεώσεις) Σταθερό περιβάλλον μελέτης χωρίς περισπασμούς Χρόνος – Ευκαιρία για επανάληψη Όχι στο διάβασμα της τελευταίας στιγμής Ώρα για ξεκούραση, διάλειμμα, ψυχαγωγία Σωστή και ποιοτική διατροφή

Τι μπορούν να κάνουν οι μαθητές (διαγώνισμα - εξέταση) Αποφυγή όσων μου προκαλούν άγχος (το άγχος είναι κολλητικό) Αδιαφορία στο πώς γράφουν και τι κάνουν οι άλλοι Επικεντρώνομαι σε όσα γνωρίζω Έλεγχος πρώτα όλου του γραπτού – Οργάνωση χρόνου Ρωτώ τον εαυτό μου: «Τι είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί;» Είναι λιγάκι απίθανο να έρθει το τέλος του κόσμου αν δεν πάω καλά σε μια εξέταση!

Τελικός στόχος……………. Συνεργασία Αλληλοκατανόηση Επιτυχία!

Άλλωστε……………. «Ό,τι αντιμετωπίζεται μπορεί να μην αλλάζει πάντα, αλλά τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει εάν δεν αντιμετωπιστεί!»

Σας ευχαριστώ πολύ!