Πλήξεις Τα χέρια επικρούουν εναλλάξ και με σχετική ταχύτητα, ανάλογη του σκοπού θεραπείας η επαφή θεραπεύου - ασθενούς είναι αιφνίδια & σύντομη (Σακελλάρη,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η αξιολόγηση της ψυχικής υγείας 1/2
Advertisements

Αξιολόγηση επενδύσεων
Στόχος Να υπάρχει ποικιλία στην τροφή για
Ανάγκες των ασθενών Φυσικές ανάγκες
Μικρή ανασκόπηση….
Συσκευασία υπό πίεση 1/2 Δοχείο συσκευασίας, βαλβίδα, Βυθιζόμενος σωλήνας, προωθητικό. Δοχείο Λευκοσίδηρος (σίδηρος με κασσίτερο), Αλουμίνιο (εσωτερικά.
Συνείδηση Επίπεδα Προϋποθέσεις καλής λειτουργίας Διαταραχές.
Ανατρίψεις Εν τω βάθει θωπείες
Κεντρικός τομέας κάτω γνάθου
Βασικά χαρακτηριστικά επιστήμης 1/2
Προδιαγραφές Αναλυτική περιγραφή μαθήματος
Πρωτεΐνες και αμινοξέα
Α. Αρχή της προτεραιότητας
Διάταση Διάταση είναι η θεραπευτική τεχνική η οποία έχει ως στόχο να αυξήσει το εύρος της κίνησης μέσω της επιμήκυνσης των παθολογικά βραχυμένων δομών.
Περιεχόμενα Καρτεσιανό Σύστημα Συντεταμένων,
Η προσωπική αλλαγή 1/17 Το άτομο που εμπλέκεται στην εξάρτηση από παράνομες ψυχότροπες ουσίες για μεγάλο χρονικό διάστημα θέτει σε σοβαρό κίνδυνο τη.
Υπολογισμός ροής χορήγησης ενδοφλέβιων διαλυμάτων
Η ανάγκη χρήσης μεταβλητών
Βιοηθική Κατά το δεύτερο ήμισυ του προηγούμενου αιώνα αναπτύχθηκε μια νέα τεχνολογία, η Βιοτεχνολογία, βασισμένη στην απίστευτα γοργή ανάπτυξη των Μοριακών.
Δραστηριότητες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας 1/2
Η θεωρητική βάση της εργασίας με την οικογένεια 1/2
Συνέντευξη Συζήτηση με σκόπιμο στόχο τον οποίο οι συμμετέχοντες αποδέχονται. Η συνέντευξη μοιάζει με τη συζήτηση: Περιλαμβάνουν λεκτική και μη λεκτική.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
Η έμβια ύλη αναπαράγεται
Ψυχική Υγεία - Ψυχική Νόσος - Φυσιολογικότητα (Ορισμός, κριτήρια, βασικές έννοιες) (Ι) Α. Ψυχική Υγεία Σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας σαν "ψυχική.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ Σύστημα Παραγωγής Διανομής Σύστημα Διεύθυνσης
Αρχή του αρχειακού δεσμού
Σχέδιο ναυπηγικών γραμμών: Νομείς
Βιολογία Ενότητα 11: Κυτταρική επικοινωνία Αναστασία Κανέλλου,
Διατροφή γυναίκας, παιδιού
Φροντίδα μετά την αιμοληψία 1/3
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Οικονομικά Εργαλεία & Περιβαλλοντική Προστασία στην Ελλάδα ΜΑΘΗΜΑ 10.
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Διατροφή Ενότητα 22: Διατροφή και άθληση
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Κινησιοθεραπεία (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή Δρ. Ευθυμία Ζέρβα, MSc, PhD
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε)
Αξιολόγηση επενδύσεων
Υπηρεσίες Πληροφόρησης
Δίκαιο Επιχειρήσεων ΙΙ
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αξιολόγηση επενδύσεων
Διατροφή-Διαιτολογία
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Πολιτική πληροφόρησης
Ακίνητη Προσθετική ΙI Ενότητα 4: Ο σύνδεσμος της γέφυρας (α’ μέρος)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 13: Αυχενική μοίρα – Εφαρμογές
Ψυχιατρική Ενότητα 6: Οριακή σύγκρουση Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Διατροφή-Διαιτολογία
Ψυχιατρική Ενότητα 8: Μηχανισμοί άμυνας Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 6: Κάτω άκρο - Εφαρμογές
Διατροφή-Διαιτολογία
Διατροφή-Διαιτολογία
Διατροφή γυναίκας, παιδιού
Ψυχιατρική Ενότητα 4: Συνέχεια ψυχικών λειτουργιών
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 12: Πρόσωπο – Εφαρμογές
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων - E
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 9: Καινοτομίες στις τεχνολογίες όφσετ
Μέθοδοι προσωρινής αποτρίχωσης
Ειδική Κοσμητολογία (Θ)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Εφαρμοσμένη Ενζυμολογία (Θ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενότητα 5: Πλήξεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 5: Πλήξεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Πλήξεις Τα χέρια επικρούουν εναλλάξ και με σχετική ταχύτητα, ανάλογη του σκοπού θεραπείας η επαφή θεραπεύου - ασθενούς είναι αιφνίδια & σύντομη (Σακελλάρη, Σφετσιώρης)

Πλήξεις Το χέρι δεν προσαρμόζεται στο ανάγλυφο της περιοχής αλλά λαμβάνεται υπόψη η υποδόρια σύσταση της περιοχής που θα γίνει ο χειρισμός Δεν εφαρμόζονται συχνά Ρυθμός είναι περίπου 3^/sec (Atchison, 1996)

Πλήξεις - Τεχνικά σημεία εφαρμογής Οι αρθρώσεις του άνω άκρου του θεραπευτή πρέπει να είναι χαλαρές Αποφεύγονται οστεώδεις προεξοχές Όχι σε επεξεργασία παθολογικών ιστών (Domenico et Wood 1997) Ωφέλιμες στην Αναπνευστική Φυσικοθεραπεία Μερικές φορές οι χειρισμοί είναι θορυβώδεις Μετά τις πλήξεις ακολουθούν οπωσδήποτε θωπείες (Σακελλάρη, Σφετσιώρης)

Πλήξεις - Πελεκισμοί (hacking) Κτυπήματα εναλλάξ με την ωλένια πλευρά του χεριού και τον καρπό σε μέση θέση και χαλαρό Τα δάκτυλα ελαφρά σε απαγωγή και οι παλάμες αντικριστές Προκαλούνται κραδασμοί που επιδρούν στις μυϊκές ίνες και το μεσοκυττάριο υγρό Οι κραδασμοί μεταφέρονται σε βάθος γιατί η επιφάνεια πλήξης είναι μικρή

Πλήξεις - Παλαμισμοί (cupping - clapping) Χειρισμός με την παλάμη, τα δάκτυλα σε προσαγωγή και τον αντίχειρα σε μικρή αντίθεση σε σχέση με τον δείκτη Θορυβώδης χειρισμός( βεντούζα)

Πλήξεις - Ραπίσματα (slapping) Κρούσεις με την παλαμιαία ή ραχιαία επιφάνεια των δάκτυλων Όχι από πολύ ψηλά γιατί μπορεί να προκαλέσουν πόνο

Πλήξεις - Κονδυλισμοί - Χτυπήματα (beating) Τα δάκτυλα κλειστά σε γροθιά Ρυθμός Άργος 6κ/10 sec σε περιοχές με μεγάλο μαλακό υπόστρωμα (πχ γλουτούς) αναπνευστική παροχέτευση Πλήξεις – δακτυλισμοί - (tapping) Ήπιες κρούσεις με την παλαμιαία ακραία επιφ. των δακτύλων Εφαρμόζονται σε μικρές επιφάνειες,όπως το πρόσωπο

Πλήξεις - Τσιμπήματα (pincements) Χειρισμός με τον αντίχειρα και τον δείκτη Εφαρμόζεται κυρίως στην μυϊκή μάζα Επιφανειακός χειρισμός για μικρές επιφάνειες, διεργετικός και αφυπνιστικός ΠΛΗΞΕΙΣ-ΠΛΑΤΑΓΙΣΜΑΤΑ Χειρισμός με ανοικτή παλάμη και δάκτυλα χαλαρά με ρυθμό περίπου 2-6 Επιφανειακός χειρισμός και κυρίως για ερεθισμό των τριχοειδών αγγείων (Σακελλάρη)

Δονήσεις Μυο - χαλαρωτική δράση Ψυχολογική επίδραση (νευροφυτική επίδραση) Αναπνευστική φυσικοθεραπεία ( έντονοι χειρ) Προσοχή όχι πρόκληση πόνου Σακελλάρη -Σφετσιώρης Ωθήσεις - Ταλαντώσεις που η συχνότητα και το πλάτος ποικίλλει Υψηλή συχνότητα - μικρό πλάτος = καταπραϋντικό Χαμηλή συχνότητα - υψηλό πλάτος = διεγερτικό Για μακροχρόνια χρήση εφαρμ. συσκευές Σφετσιωρης

Δονήσεις Η δόνηση δημιουργείται στους βραχίονες του θερ/η  αντιβράχιο  ακρα χείρα  ασθενή Παλαμική δόνηση για μεγάλες περιοχές Δακτυλική δόνηση (εκτός αντ.) για μικρές Συνεχή δόνηση 6-8δ παύση-επανάληψη Μη συνεχή δόνηση 1δ παύση-επανάληψη, καλή για τα οιδήματα (Σακελλάρη)

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Γεωργία Πέττα 2014. Γεωργία Πέττα 2014. «Τεχνικές μάλαξης (Θ). Ενότητα 5: Πλήξεις». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.