Βασικές Έννοιες Η αξιολόγηση είναι η απόδοση μιας ορισμένης αξίας σε κάποιο πρόσωπο ή πράγμα με βάση συγκεκριμένα, σαφή και προκαθορισμένα κριτήρια και.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
3 α. Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη σε σχέση με το μαθητή (μορφές, κριτήρια, τεχνικές κ.λπ.) Ιωάννα Κομνηνού.
Advertisements

Επιχειρηματική ηθική Υπέρβαση της ανθρώπινης ομορφίας. Προς τη θέωση…
Τέλος Ενότητας.
Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 4: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (β μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Περιλήψεις Γιατί; Πως; Τι είναι; Ποιος τις κάνει;
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Διάρκεια της άσκησης Η διάρκεια και η ένταση της άσκησης είναι σχετικές: Μεγαλύτερο διάλειμμα κατά την άσκηση παραπέμπει σε αερόβια διαδικασία. Μικρότερο.
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Φυσικοθεραπεία σε ειδικές πληθυσμιακές μονάδες (Ε)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Διδακτική της Πληροφορικής
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ψυχιατρική Ενότητα 5: Η διαμόρφωση του ψυχισμού
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μέθοδοι Διδασκαλίας στη Νοσηλευτική Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Μέθοδοι Διδασκαλίας στη Νοσηλευτική Ενότητα 11: Αξιολόγηση της Μάθησης Ελένη Ευαγγέλου, Ευγενία Βλάχου Τμήμα Νοσηλευτικής Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Βασικές Έννοιες Η αξιολόγηση είναι η απόδοση μιας ορισμένης αξίας σε κάποιο πρόσωπο ή πράγμα με βάση συγκεκριμένα, σαφή και προκαθορισμένα κριτήρια και μέθοδο εκτιμήσεως.

Βασικά χαρακτηριστικά Αξιολόγηση των εκπαιδευομένων σε σχέση με τους στόχους/ σκοπούς /αποτελέσματα. Αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και όχι απλώς ένα μέτρο μέτρησης της επίτευξης. Ενθάρρυνση της αυτοαξιολόγησης. «Αν μια χρονιά δεν διεξέλθω όλο το πρόγραμμα διδασκαλίας κανείς δεν θα παραπονεθεί, αλλά αν αποφασίσω να μην κάνω εξετάσεις ή να περάσω όλο τον κόσμο, αυτό θα προκαλέσει κατακραυγή». Bernard Diu

Εκπαιδευτική αξιολόγηση Περιλαμβάνει: Έλεγχο προόδου μαθητών. Έλεγχο της λειτουργικότητας του συστήματος: τρόπος οργάνωσης, εκπαιδευτικά προγράμματα, παιδαγωγικές μέθοδοι, διδακτικό και διοικητικό προσωπικό.

Είδη αξιολόγησης της επίδοσης Επεισοδιακή αξιολόγηση. Συνεχής. Ενδιάμεση. Τελική ή συνολική.

Είδη εξεταστικών δοκιμασιών Τρόπος : γραπτές ή προφορικές. Χρόνος: καθημερινές, διμηνιαίες, ετήσιες κ.λπ. Σκοπιμότητα: εισαγωγικές, κατατακτήριες, απολυτήριες, πτυχιακές κ.λπ. Αριθμός εξεταζομένων: ατομικές, ομαδικές. Ως προς την έκταση: εθνικές, ενδοσχολικές κ.λπ.

Είδη εξεταστικών μεθόδων Εξετάσεις ελεύθερης απάντησης. Αντικειμενικά τεστ επίδοσης. Μεικτή μέθοδος (συνδυασμός των δύο προηγούμενων).

Στάδια εξεταστικής δοκιμασίας Καθορισμός του περιεχομένου και των αντικειμενικών στόχων της εξέτασης. Επιλογή εξεταστικής μεθόδου. Ανάλυση και έλεγχος της καταλληλότητας των ερωτήσεων. Τελική διαμόρφωση του εξεταστικού μέσου, σύνταξη οδηγιών και βαθμονόμηση ερωτήσεων. Στάθμιση δοκιμασίας.

Χαρακτηριστικά μιας καλής αξιολόγησης Εγκυρότητα (καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερη ύλη, περισσότερες γνωστικές δεξιότητες). Αξιοπιστία (ίδιο αποτέλεσμα όσες φορές εφαρμόζεται). Αντικειμενικότητα (ανεξάρτητη από άσχετους προς την αξία του κρινόμενου παράγοντες).

Ταξινόμηση διδακτικών στόχων Γνωστικός Τομέας. Συναισθηματικός Τομέας. Ψυχοκινητικός Τομέας.

Κατηγορίες στόχων γνωστικού τομέα Γνώση. Κατανόηση. Εφαρμογή. Ανάλυση. Σύνθεση. Αξιολόγηση.

Κατηγορίες στόχων συναισθηματικού τομέα Πρόσληψη (συνειδητοποίηση, δεκτικότητα, εκλεκτικότητα). Ανταπόκριση (συγκατάθεση, θέληση για ανταπόκριση, ικανοποίηση από ανταπόκριση). Εκτίμηση Αξιών (αποδοχή, προτίμηση, δέσμευση). Οργάνωση αξιών (εννοιοποίηση, οργάνωση). Χαρακτηρισμός με βάση ένα σύστημα αξιών).

Κατηγορίες στόχων ψυχοκινητικού τομέα Αντανακλαστικές κινήσεις. Βασικές θεμελιακές κινήσεις. Αντιληπτικές δεξιότητες (κιναισθητική διάκριση, οπτική και ακουστική διάκριση, συγχρονισμένες κινητικές δεξιότητες). Φυσικές ικανότητες (αντοχή, δύναμη, ευλυγισία). Κινήσεις δεξιότητας. Κινητική επικοινωνία.

Τύποι αξιολόγησης 1/2 Αξιολόγηση με ερωτήσεις που προϋποθέτουν απαντήσεις τύπου ανάπτυξης ή τύπου γραπτών δοκιμίων Πλεονεκτήματα: Ελεύθερη ανάπτυξη ιδεών, δυνατότητα αξιολόγησης της συνθετικής ικανότητας, ανάπτυξη πρωτότυπων ιδεών, αξιοποίηση φαντασίας και άλλων σχετικών γνωστικών δεξιοτήτων

Τύποι αξιολόγησης 2/2 Αξιολόγηση με ερωτήσεις που προϋποθέτουν απαντήσεις τύπου ανάπτυξης ή τύπου γραπτών δοκιμίων. Μειονεκτήματα. χαμηλή εγκυρότητα, χαμηλή αξιοπιστία διαβαθμολογητή, δεν είναι ξεκάθαρες, η διόρθωση χρονοβόρα και κουραστική, κουραστική και για τους εκπαιδευόμενους, η βαθμολογία επηρεάζεται από τη γραφική ικανότητα τους, δίνεται περιθώριο επιλογής . Αξιολόγηση με τη χρήση κλινικών σεναρίων μελέτης περιπτώσεων.

Αντικειμενικές δοκιμασίες 1/3 Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Ερωτήσεις διαζευκτικής απάντησης ή του τύπου «σωστό- λάθος». Ερωτήσεις σύζευξης. Ερωτήσεις συμπλήρωσης κενού. Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης.

Αντικειμενικές δοκιμασίες 2/3 Πλεονεκτήματα Υψηλή εγκυρότητα, Κριτήρια ομοιόμορφα, Αποφεύγεται η κόπωση, Αξιοπιστία στη βαθμολόγηση, Ταχύτητα στη βαθμολόγηση, Φύλαξη σε τράπεζα θεμάτων, Εξέταση μεγάλου αριθμού ατόμων.

Αντικειμενικές δοκιμασίες 3/3 Μειονεκτήματα Η προετοιμασία καλών ερωτήσεων απαιτεί χρόνο και δεξιότητα εκπαιδευτικού. Οι σπουδαστές μπορεί να «μαντέψουν» την απάντηση. Δεν είναι απαραίτητη η έκφραση με λόγο.

Γενικοί κανόνες 1/3 Ακρίβεια και σαφήνεια στη διατύπωση. Η δυσκολία των ερωτήσεων να ανταποκρίνονται στο μέσο βαθμό ικανότητας των μαθητών. Αποφυγή λεπτομερειών ή εξεζητημένων θεμάτων. Ο ερωτήσεις πρέπει να είναι αυτοτελείς. Να μην προδίδεται η ορθή απάντηση.

Γενικοί κανόνες 2/3 Οι ερωτήσεις πρέπει να καλύπτουν όσο το δυνατόν περισσότερη έκταση της προς εξέταση ύλης. Αποφυγή αρνητικής διατύπωσης. Συμφωνία αυτού που διδάχθηκε με αυτό που εξετάζεται. Στόχος η διανοητική επεξεργασία και όχι η απομνημόνευση.

Γενικοί κανόνες 3/3 Η σειρά των ερωτήσεων να μην ακολουθεί τη διάταξη της ύλης του βιβλίου. Πρέπει να αποφεύγονται οι ίδιες ερωτήσεις όταν οι εξετάσεις δεν απέχουν χρονικά μεταξύ τους. Οι ερωτήσεις πρέπει να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και να προτάσσονται οι εύκολες. Πρέπει να δίνονται διευκρινίσεις, όπου αυτό είναι αναγκαίο.

Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης Πλεονεκτήματα: αντικειμενικότητα στην αξιολόγηση, έλεγχος μεγάλου μέρους της ύλης, οικονομία χρόνου. Μειονεκτήματα: απαιτείται αυξημένη κριτική ικανότητα, υποκειμενικότητα βαθμολογίας, γλωσσική ικανότητα.

Τέλος Ενότητας Ευχαριστώ!!!

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Ευγενία Βλάχου, Ελένη Ευαγγέλου 2014. Ευγενία Βλάχου, Ελένη Ευαγγέλου. «Μέθοδοι Διδασκαλίας στη Νοσηλευτική. Ενότητα 11: Αξιολόγηση της Μάθησης». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.