Έχοντας μελετήσει αυτό το κεφάλαιο, θα πρέπει να είστε σε θέση να: (1)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Περιλήψεις Γιατί; Πως; Τι είναι; Ποιος τις κάνει;
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ενότητα 1: Αγορά Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 7: Ισορροπία της αγοράς
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Ενότητα 10: Καμπύλες κόστους
Άρθρο Συγγραφείς: Marcus Plescia, MD, MPH, Martha Groblewski, PhD, RD, LDN. Τίτλος: A Community Oriented Primary care Demonstration Project Refining.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Αξιολόγηση επενδύσεων
Σημειώσεις/Διαφάνειες
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Πληροφοριακή Συμπεριφορά
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Σημειώσεις/Διαφάνειες
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Κανονικοποίηση ΤΙ ΕΙΝΑΙ ; Τεχνική Διαδικασία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Ενότητα 2: Εισοδηματικός περιορισμός
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Εφαρμοσμένη Ενζυμολογία (Θ)
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ψυχιατρική Ενότητα 12: Εισαγωγή στις νευρώσεις
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 5.2: Αιθέρες Χριστίνα Φούντζουλα Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 12: Κατανόηση των συνεργατικών ομάδων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Έχοντας μελετήσει αυτό το κεφάλαιο, θα πρέπει να είστε σε θέση να: (1) Αντιπαραβάλετε τις ομάδες εργασίας και τις συνεργατικές ομάδες και να αναλύσετε την αυξανόμενη δημοτικότητα των συνεργατικών ομάδων στους οργανισμούς. Συγκρίνετε και να αντιπαραβάλετε τέσσερις τύπους συνεργατικών ομάδων. Εντοπίσετε τα χαρακτηριστικά των αποτελεσματικών συνεργατικών ομάδων. 9-1

Έχοντας μελετήσει αυτό το κεφάλαιο, θα πρέπει να είστε σε θέση να: (2) Δείξετε πώς οι οργανισμοί μπορούν να δημιουργήσουν ομαδικούς παίκτες. Αποφασίζετε πότε θα χρησιμοποιήσετε άτομα αντί για συνεργατικές ομάδες. Δείξετε πώς διαφέρει η κατανόηση που έχουμε για τις συνεργατικές ομάδες σε παγκόσμιο επίπεδο. 9-2

Γιατί είναι οι ομάδες τόσο δημοφιλείς; 9-3 Ο αυξημένος ανταγωνισμός επέβαλε την αναδιοργάνωση με στόχο την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα Οι ομάδες: Αξιοποιούν καλύτερα τα χαρίσματα των υπαλλήλων Είναι πιο ευέλικτες και ανταποκρίνονται καλύτερα στις αλλαγές Εκδημοκρατίζουν και παρακινούν

Ομάδες εργασίας και συνεργατικές ομάδες 9-4 Ομάδα εργασίας Μια ομάδα που αλληλεπιδρά κυρίως με στόχο την ανταλλαγή πληροφοριών και τη λήψη αποφάσεων, προκειμένου να βοηθηθεί το κάθε μέλος να αποδώσει εντός του πεδίου ευθύνης του Συνεργατική ομάδα εργασίας Δημιουργεί θετική συνεργία μέσω της συντονισμένης προσπάθειας. Οι ατομικές προσπάθειες έχουν ως αποτέλεσμα ένα επίπεδο απόδοσης υψηλότερο από το άθροισμα των ατομικών αυτών εισροών

Σύγκριση ομάδων εργασίας και συνεργατικών ομάδων εργασίας 9-5

Τέσσερις τύποι συνεργατικών ομάδων 9-6 9-6

Συνεργατικές ομάδες επίλυσης προβλημάτων 9-7 Μέλη συχνά από το ίδιο τμήμα Μοιράζονται ιδέες ή προτείνουν βελτιώσεις Σπάνια έχουν τη δικαιοδοσία να εφαρμόσουν μονομερώς κάποια από αυτές τις προτάσεις

Αυτοδιοικούμενες συνεργατικές ομάδες 9-8 10-15 υπάλληλοι σε εξαιρετικά συναφείς εργασίες Αναλαμβάνουν εποπτικά καθήκοντα: Σχεδιασμός και προγραμματισμός της εργασίας Ανάθεση καθηκόντων Λήψη λειτουργικών αποφάσεων/ανάληψη δράσης Συνεργασία με πελάτες Μπορεί να επιλέγουν και να αξιολογούν μέλη Η αποτελεσματικότητα έχει καταστασιακό χαρακτήρα

Διαλειτουργικές συνεργατικές ομάδες Μέλη από το ίδιο επίπεδο αλλά διαφορετικούς τομείς εντός του οργανισμού αλλά και μεταξύ οργανισμών Ανταλλάσσουν πληροφορίες Αναπτύσσουν νέες ιδέες και επιλύουν προβλήματα Συντονίζουν σύνθετα έργα Η ανάπτυξη μπορεί να είναι χρονοβόρα λόγω της πολυπλοκότητας και της ποικιλομορφίας 9-9

Εικονικές συνεργατικές ομάδες 9-10 Η τεχνολογία των υπολογιστών συνδέει τη διασκορπισμένη ομάδα Ειδικές προκλήσεις: Λιγότερες στενές κοινωνικές σχέσεις Προσανατολισμένες στην αποστολή τους Μέλη λιγότερο ικανοποιημένα

Τα βασικά στοιχεία των αποτελεσματικών συνεργατικών ομάδων 9-11 Πλαίσιο Σύνθεση Διαδικασία

Πλαισιακές συνιστώσες 9-12 Ύπαρξη επαρκών πόρων Αποτελεσματική ηγεσία και δομή Κλίμα εμπιστοσύνης στην ομάδα Αξιολόγηση απόδοσης και συστήματα ανταμοιβών που ανταποκρίνονται στις συνεισφορές της ομάδας

Συνιστώσα της σύνθεσης της συνεργατικής ομάδας 9-13 Ικανότητες των μελών Τεχνογνωσία Επίλυσης προβλημάτων Διαπροσωπικές Προσωπικότητα Ευσυνείδητα και ανοιχτά Κατανομή ρόλων Ποικιλομορφία Μέγεθος ομάδων Προτιμήσεις μελών

Συνιστώσες της διαδικασίας 9-14 Κοινός σκοπός Συγκεκριμένοι στόχοι Αποδοτικότητα ομάδας Χαμηλά επίπεδα σύγκρουσης Ελαχιστοποιημένη κοινωνική οκνηρία

Μετατροπή ατόμων σε ομαδικούς παίκτες 9-15 Επιλογή Απαιτούνται υπάλληλοι που διαθέτουν τόσο διαπροσωπικές όσο και τεχνικές δεξιότητες Εκπαίδευση Εργαστήρια για την επίλυση προβλημάτων, την επικοινωνία, τη διαπραγμάτευση, τη διαχείριση συγκρούσεων και την προγύμναση Ανταμοιβές Ενθαρρύνετε τις συνεργατικές προσπάθειες και όχι τις ανταγωνιστικές

Οι ομάδες δεν είναι πάντα η λύση: τρία τεστ 9-16 Η συνθετότητα της δουλειάς Μπορεί η δουλειά να γίνει καλύτερα από περισσότερα από ένα άτομα; Κοινός σκοπός Δημιουργεί η δουλειά έναν κοινό σκοπό ή μια σειρά στόχων για τους ανθρώπους στην ομάδα που υπερβαίνουν το σύνολο των ατομικών στόχων; Αλληλεξάρτηση Είναι τα μέλη της ομάδας αλληλεξαρτώμενα;

Παγκόσμιες προεκτάσεις 9-17 Η ομαδική εργασία είναι λιγότερο διαδεδομένη στις Ηνωμένες Πολιτείες Οι αυτοδιοικούμενες ομάδες ίσως είναι δύσκολο να καθιερωθούν σε παγκόσμιο επίπεδο – προβλήματα απόστασης εξουσίας Η πολιτισμική ποικιλομορφία της ομάδας δημιουργεί δυσκολίες βραχυπρόθεσμα

Προεκτάσεις για τους μάνατζερ Κοινά χαρακτηριστικά των αποτελεσματικών ομάδων: Διαθέτουν επαρκείς πόρους, αποτελεσματική ηγεσία, κλίμα εμπιστοσύνης και κατάλληλο σύστημα ανταμοιβών Διαθέτουν άτομα με τεχνικές και διαπροσωπικές δεξιότητες Η δουλειά προσφέρει ελευθερία, αυτονομία και την ευκαιρία να χρησιμοποιούν δεξιότητες Τα μέλη είναι αφοσιωμένα σε έναν κοινό σκοπό 9-18

Να θυμάστε... Η κατάλληλη επιλογή των μελών αυξάνει την πιθανότητα αποτελεσματικών ομάδων Η ομάδα θα πρέπει να δομείται με βάση τις ικανότητες, τις δεξιότητες, και τα κατάλληλα χαρακτηριστικά των μελών ανάλογα με την κατάσταση Οι μη προσωπικές συγκρούσεις μπορούν να οδηγήσουν σε καλύτερες ομαδικές αποφάσεις 9-19

Βιβλιογραφία Robbins, P. S. and Judge, A. T. (2011), Οργανωσιακή Συμπεριφορά: Βασικές Έννοιες και Σύγχρονες Προσεγγίσεις, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/από-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.