Εργαστηριακό σεμινάριο Χειμερινό εξάμηνο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
Advertisements

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Πολυμορφισμός – Αφηρημένες κλάσεις Interfaces (διεπαφές)
POINTERS, AGGREGATION, COMPOSITION. POINTERS TO OBJECTS.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Αναφορές Αντικείμενα ως ορίσματα.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Αναφορές Στοίβα και Σωρός Μνήμης Αντικείμενα ως ορίσματα.
Κεφάλαιο 6 Threads. 2 Στον παραδοσιακό προγραμματισμό όταν ένα πρόγραμμα εκτελείται ονομάζεται process (διεργασία) και οι εντολές του εκτελούνται σειριακά.
Μάθημα : Βασικά Στοιχεία της Γλώσσας Java
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Αντώνιος Συμβώνης, ΣΕΜΦΕ, ΕΜΠ, Slide 1 Εβδομάδα 3: Υλοποίηση μεθόδων.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Πίνακες Κλάσεις και Αντικείμενα.
Μήτρες (templates)  Μία μήτρα είναι ένα κομμάτι κώδικα που περιέχει παραμέτρους οι οποίες δέχονται ως τιμές τύπους δεδομένων.  Είναι ένας μηχανισμός.
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Εβδομάδα 2: Υπο-τύποι και πολυμορφισμός [sub-typing and polymorphism]
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Στατικές μέθοδοι και μεταβλητές Εσωτερικές κλάσεις.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Σύνθεση αντικειμένων Παράδειγμα: Τμήμα πανεπιστημίου.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 7. 2 Στόχοι μαθήματος Δημιουργία συναρτήσεων από το χρήστη Δομή προγράμματος με συναρτήσεις Συναρτήσεις και παράμετροι.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Εισαγωγή στη Java II.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ C++ Και ομοιότητες και διαφορές με την C.
Είσοδος & Έξοδος στη C++ Ι
Εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό Κλάσεις και αντικείμενα Κλάσεις και αντικείμενα Κατασκευαστές κλάσεων (constructors) Κατασκευαστές κλάσεων.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Αντικείμενα ως ορίσματα Εισαγωγή στις αναφορές.
1 Εισαγωγή στη Java Χρήσιμες Διευθύνσεις Χαρακτηριστικά της Java Εργαλεία της Java Εργαλεία της Java Μεταγλώττιση στοιχειωδών εφαρμογών.
ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ 26 Οκτωβρίου Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός Ένα νέο προγραμματιστικό μοντέλο (paradigm) το οποίο στηρίζεται στις κλάσεις και τα.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Copy Constructor Deep and Shallow Copies.
ΟΣΣ Δεκεμβρίου 2004 Σχεδιασμός Λογισμικού Γλώσσες Προγραμματισμού ΙΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Έλεγχος Ονομάτων (Name Control) Για ένα πρόγραμμα που αποτελείται από πολλά τμήματα κάποια από τα οποία έχουν πιθανώς γραφτεί από άλλους προγραμματιστές.
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Συναρτήσεις.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Κλάσεις και Αντικείμενα Αναφορές.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 9: Κληρονομικότητα. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος, Καθηγητής. Τμήμα.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 6: Πίνακες και Παράμετροι στην main. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 2: Μεταβλητές και Τύποι Δεδομένων. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 8: Κατασκευαστές. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος, Καθηγητής. Τμήμα.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Κλάσεις και Αντικείμενα.
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 10: Αφηρημένες τάξεις. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος, Καθηγητής.
Πολυδιάστατοι Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Οντοκεντρικός Προγραμματισμός
Βασικές έννοιες Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού ΙΙ
Κατανεμημένα Συστήματα
Πίνακες και αλφαριθμητικά
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Java DataBase Connectivity
Εφαρμογές Υπολογιστών
Κλάσεις και αντικείμενα
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Βασικές έννοιες Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού ΙΙ
Wrapper Classes, Abstract Classes and Interfaces
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΚΑΤΑΝΕΜΗΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ)
Εισαγωγή στον Προγ/μό Η/Υ
Εισαγωγή στον Προγ/μό Υπολογιστών
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Εισαγωγή στη Java Χαρακτηριστικά της Java Εργαλεία της Java
Κεφάλαιο 10 Streams.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργαστηριακό σεμινάριο Χειμερινό εξάμηνο 2006-7 Εισαγωγή στην JAVA Εργαστηριακό σεμινάριο Χειμερινό εξάμηνο 2006-7

Πλεονεκτήματα της JAVA: Έχει φορητότητα Αντικειμενοστραφής και απλούστερη της C++ Μεγάλη βιβλιοθήκη έτοιμων κλάσεων Χρησιμοποιεί πολλά στοιχεία της C

Υπάρχουν 3 Τύποι Δεδομένων: Πρωτογενής Π. χ: int, double… String Έτοιμο πακέτο της Java Κλάσεις Τις δημιουργούμε εμείς

Ένα Πρόγραμμα Java σε σχεδιάγραμμα:

Η Κλάση αποτελείτε από: Επικεφαλίδα Μεταβλητές και αντικείμενα Μεθόδους

Επικεφαλίδα Public class ClassName Κλάση: Public class ClassName Π. χ: Public Class Diplasio Μεταβλητή: [ορατότητα] <τύπος> <όνομα> [=<τιμή>]; Π. χ: public double x; int b=5; Μέθοδος: [ορατότητα] <τύπος> <όνομα> ([παράμετροι]) Π. χ: Public void MyMethod() {… } Private int MyMethod(double x)

Παράδειγμα Θα φτιάξουμε ένα πρόγραμμα που θα υπολογίζει το διπλάσιο ενός αριθμού.

Το Πρόγραμμά μας σε Σχεδιάγραμμα:

Κώδικας: Public class Diplasiasmos//επικεφαλίδα της κλάσης { //μέθοδος που θα επιστρέφει το διπλάσιο public double returnDiplasio(double x) { return(2*x); } //method } //class

Πως «επικοινωνούν» δυο κλάσεις μεταξύ τους; Πρόβλημα! Πως «επικοινωνούν» δυο κλάσεις μεταξύ τους;

Αντικείμενα obj1.method1(a,b); class1 obj1=new class1(); obj1.c; Δημιουργία αντικειμένου: <όνομα κλάσης> <όνομα αντικειμένου>= new <όνομα κλασης>(); class1 obj1=new class1(); Πρόσβαση σε μεταβλητή: <Όνομα αντικειμένου>.<όνομα μεταβλητής>; obj1.c; Κλήση μεθόδου <Όνομα αντικειμένου>.<όνομα μεθόδου>(); obj1.method1(a,b);

Κλάση εφαρμογής Public class Diplasio { Public static void main(String[]args) //επικεφαλίδα της main { double arithmos=5; //μεταβλητές για τον αριθμό double diplasio; //και το διπλάσιό του Diplasiasmos Dip=new Diplasiasmos();//δημιουργία αντικειμένου Dip.returnDiplasio(arithmos);//κλήση μεθόδου diplasio=Dip.returnDiplasio(arithmos); /*κλήση της μεθόδου και αποθήκευση του αριθμού*/ System.Out.Println(diplasio);//εμφάνιση του αποτελέσματος }//main }//class

public class Class1 { private int a=5; private int b=3; public int c; public void method1() /*Το “void” σημαίνει πως η συνάρτηση δεν επιστρέφει τίποτα*/ c=(2*a+b); } //method1 } //class

public class Class1 { private int a=5; private int b=3; private int c; public void method1() c=(2*a+b); } //method1 public int accessc() //μέθοδος για να μας επιστρέφει την μεταβλητή c return(c); } //access } //class

Επικοινωνία με τον Χρήστη Η κλάση JOptionPane Μέθοδοι: showInputDialog showMessageDialog

Είσοδος Πληροφορίας από τον Χρήστη String s; s=JOptionPane.showInputDialog(<μήνυμα>); Μετατροπή σε: Int: int a; a=Integer.parseInt(s); Double: double b; b=Double.parseDouble(s);

Εμφάνιση πληροφορίας στον Χρήστη Γενική διατύπωση: JOptionPane.showMessageDialog(null, s); Π.χ: JOptionPane.showMessageDialog(null, “O αριθμός είναι: 5”); 2)Int b=7; JOptionPane.showMessageDialog(null,“…”+b); 3) String s=“Ειρήνη”; JOptioPane.showMessageDialog(null,“To onoma einai: ”+s); 4)JOptionPane.showMessageDialog(null,“Hello!”);

Τροποποίηση της Άσκησης: Θα φτιάξουμε ένα πρόγραμμα που θα ζητά από τον χρήστη ένα αριθμό και θα του εμφανίζει το διπλάσιό του.

Πληροφορίες, ανακοινώσεις και έγγραφα στην eclass στο μάθημα: math109: "Εργαστήριο Υπολογιστών. Ταχύρυθμο μάθημα βασικών δεξιοτήτων πληροφορικής. Πανεπιστημιακό έτος 2006-07. Χειμερινό εξάμηνο. Σεμινάριο Java« Διδάσκων Ε.Ράπτης, Γ.Ασκαλίδης (Απαιτείτε εγγραφή στην eclass)

Εργαστηριακό Σεμινάριο “Εισαγωγή στην JAVA” 2006-2007 Γ. Ρ