Ταξινόμηση υλικού Προσεκτική επιλογή υλικού.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιχειρηματική ηθική Υπέρβαση της ανθρώπινης ομορφίας. Προς τη θέωση…
Advertisements

Τέλος Ενότητας.
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 9: Qualified Dublin Core Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Περιλήψεις Γιατί; Πως; Τι είναι; Ποιος τις κάνει;
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 9: Θησαυροί: Εισαγωγή Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Παρεμβαλλόμενα ρεύματα
Συμπλήρωση Προτύπου Διδακτικού Σχεδιασμού
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Διάρκεια της άσκησης Η διάρκεια και η ένταση της άσκησης είναι σχετικές: Μεγαλύτερο διάλειμμα κατά την άσκηση παραπέμπει σε αερόβια διαδικασία. Μικρότερο.
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Παρουσίαση ναυπηγικών γραμμών 1/3
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Άσκηση 7 (1 από 5) Υπολογισμοί μηκών τόξων σφαίρας. Το έτος 2035 μ.Χ., μετά από πυρηνική καταστροφή και λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου, που πήρε εκρηκτικές.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Κανονικοποίηση ΤΙ ΕΙΝΑΙ ; Τεχνική Διαδικασία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Τεχνικές Λήψης Βιολογικών Υλικών (E)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 5.2: Αιθέρες Χριστίνα Φούντζουλα Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεθοδολογία έρευνας Ενότητα 4: Τέχνη και τεχνική της συγγραφής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Μεθοδολογία έρευνας Ενότητα 4: Τέχνη και τεχνική της συγγραφής Ιωάννα Γκρεκ Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Ταξινόμηση υλικού Προσεκτική επιλογή υλικού. Προσεκτικός έλεγχος για τον εντοπισμό του εξειδικευμένου βιβλιογραφικού υλικού. Σημείο σταθερής αναφοράς ο τίτλος της εργασίας, η υποστήριξη στόχων και αντικειμενικού σκοπού.

Σύνθεση-συγγραφή Δεν αρκεί αποκλειστικά και μόνο η πρωτοτυπία της έρευνας. Θα πρέπει να παρουσιαστεί με την επιβεβλημένη ποιότητα δομής και περιεχομένου. Η επιστημονική εργασία χρειάζεται στην τελική της μορφή να είναι άρτια και ολοκληρωμένη.

Σύνταξη-συγγραφή Απαιτείται: Επιμονή και υπομονή για την ολοκλήρωση εργασίας. Λογοτεχνικό ύφος δεν αρμόζει σε επιστημονικό γράψιμο. Ακρίβεια και σαφήνεια, λιτότητα διατύπωσης. Αναθεωρήσεις. Επανεξέταση γραπτών «μερών» λίγες μέρες μετά τη συγγραφή. Αναγκαίες επεξηγήσεις για άτομα που δεν σχετίζονται με το επιστημονικό πεδίο. Με την ολοκλήρωση καλό είναι να ζητηθεί η τεκμηριωμένη γνώμη συνεργάτη.

Τελικό σχέδιο Αποτέλεσμα όλης της ερευνητικής και συγγραφικής προσπάθειας. Υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες για: Διαμόρφωση σελίδας, επιλογή γραμματοσειράς και μεγέθους. Τίτλο και αναγραφή ονομάτων συγγραφέων. Τίτλους και υποτίτλους κειμένου και σχήματα. Χρήση αναφορών. Αρίθμηση σελίδων.

Σύνθεση δεδομένων-δομή Αρχή-αντικειμενικός σκοπός, μέση-έρευνα, αποτελέσματα-συμπεράσματα. Γίνεται η έκθεση του προβληματισμού και των αξόνων εργασίας. Μετά τη γενική διάταξη ακολουθεί ειδική διάταξη για κάθε θεματική ενότητα. Παρουσιάζεται και αξιολογείται με συστηματικό τρόπο το σύνολο του υλικού.

Συγγραφικό ύφος Σαφήνεια και ακρίβεια λόγου. Αντικατάσταση συνηθισμένων ρημάτων και φράσεων με άλλα ακριβή και σαφή. Αποφυγή εξεζητημένου ύφους. Αποφυγή χρήσης πρώτου ενικού προσώπου. Κάθε πρόταση έχει το δικό της ολοκληρωμένο νόημα. Επαναλήψεις, πλεονασμοί και συνεχείς αναφορές κουράζουν και δηλώνουν προχειρότητα συγγραφής.

Ο Επιστημονικός λόγος 1/2 ‘Έχει: Επιγραμματικότητα. Αποφυγή βερμπαλισμών, στόμφου και εξεζητημένων εκφράσεων. Καθαρότητα λόγου χωρίς υπονοούμενα ή υπαινιγμούς. Παραγράφους ολοκληρωμένες με λογική σειρά.

Ο επιστημονικός λόγος 2/2 Χρειάζεται: Σαφήνεια στη δομή. Ακρίβεια στην επιλογή των λέξεων/όρων. Οικονομία σε λέξεις. Γλαφυρότητα και απλότητα.

Τελικό κείμενο Εισαγωγή: συνοπτική και επαρκής αναφορά θέματος. Κυρίως κείμενο: Υλικά και μέθοδοι, στοιχεία & έρευνα, αποτελέσματα, πορίσματα. Έλεγχοι: Για επαναλαμβανόμενα στοιχεία, Για χρήση των «απαραίτητων» βιβλιογραφικών αναφορών. Συμπεράσματα.

Σημειώσεις-αναφορές Αναφορές: Εντός του κειμένου. Στο τέλος του άρθρου/βιβλίου. Δείκτης και παραπομπή στο κάτω μέρος της σελίδας.

Γενική και ειδική βιβλιογραφία Τελευταίο μέρος γραπτής επιστημονικής εργασίας. Στο τέλος κάθε κεφαλαίου, υπό την έννοια της εξειδικευμένης βιβλιογραφικής αναφοράς. Σπάνια στην αρχή, πριν από το πρώτο κεφάλαιο. Πρέπει να αναφερθούν όλα τα στοιχεία ταυτότητας βιβλίου. Τελικός έλεγχος βάσει προδιαγραφών περιοδικού/εκδότη.

Πίνακες Σκοπός όχι ο εντυπωσιασμός αλλά η καλύτερα οργανωμένη δομή και μορφή της γραπτής παρουσίασης. Κάποιοι πίνακες μπορούν να αντικατασταθούν από διαγράμματα. Όλοι οι αριθμοί πρέπει να συμφωνούν με τις αναφορές στο κείμενο. Καλά δομημένοι πίνακες με τίτλο, κεφαλίδες, επικεφαλίδες, πεδία αναφοράς.

Εικόνες Επιλογή εικόνων με βάση τα παρακάτω κριτήρια: Δίνουν τα απαραίτητα στοιχεία για την έρευνα και συχνά είναι πιο από αποτελεσματικές από το κείμενο. Αποδίδουν έμφαση όπου απαιτείται, όταν απαιτείται. Δίνουν έμφαση στο συγκεκριμένο εικονιζόμενο και στο σκοπό της δημοσίευσης. Όταν απεικονίζονται ασθενείς σε συγκεκριμένη φωτογραφία είναι απαραίτητο να εξασφαλίζεται η γραπτή άδεια του εικονιζομένου προσώπου.

Ευρετήριο Τελευταίο μέρος επιστημονικής εργασίας. Στο τέλος βιβλίου/εργασίας. Είτε ένα είτε περισσότερα π.χ. Ενιαίο ευρετήριο όρων, Ερευτήριο κύριων ονομάτων, Ερευτήριο πραγμάτων κτλ.

Περίληψη (Abstract) Ο συγγραφέας θα πρέπει: Να εξηγεί με σαφήνεια μεθόδους και τεχνικές που εφαρμόζει. Να διατυπώνει με σαφήνεια την υπόθεση εργασίας. Να μην γράφει πράγματα που δεν αναφέρονται στο κυρίως μέρος. Να μην κάνει αναφορές στη βιβλιογραφία. Να μην αναπτύσσει λεπτομερειακά στοιχεία με αριθμούς και δεδομένα. Να αποφεύγει περιττές προτάσεις.

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Ιωάννα Γκρεκ 2015. Ιωάννα Γκρεκ. «Μεθοδολογία έρευνας. Ενότητα 4: Τέχνη και τεχνική της συγγραφής». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.