O Σχεδιασμός Περιβαλλόντων Μάθησης σε υπολογιστή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Περιλήψεις Γιατί; Πως; Τι είναι; Ποιος τις κάνει;
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Συμπλήρωση Προτύπου Διδακτικού Σχεδιασμού
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Διάρκεια της άσκησης Η διάρκεια και η ένταση της άσκησης είναι σχετικές: Μεγαλύτερο διάλειμμα κατά την άσκηση παραπέμπει σε αερόβια διαδικασία. Μικρότερο.
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Παρουσίαση ναυπηγικών γραμμών 1/3
Άρθρο Συγγραφείς: Marcus Plescia, MD, MPH, Martha Groblewski, PhD, RD, LDN. Τίτλος: A Community Oriented Primary care Demonstration Project Refining.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Παραδείγματα προσβάσιμων προτύπων
Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ (Ε)
Άσκηση 7 (1 από 5) Υπολογισμοί μηκών τόξων σφαίρας. Το έτος 2035 μ.Χ., μετά από πυρηνική καταστροφή και λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου, που πήρε εκρηκτικές.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Στατική Διάταση Στατική διάταση (isometric, controlled, slow) Διατήρηση συγκεκριμένης θέσης, η οποία είναι πιθανόν να επαναληφθεί ή όχι.
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Κανονικοποίηση ΤΙ ΕΙΝΑΙ ; Τεχνική Διαδικασία
Προετοιμασία εργασίας
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ψυχιατρική Ενότητα 12: Εισαγωγή στις νευρώσεις
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Διδακτική της Πληροφορικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Διδακτική της Πληροφορικής Ενότητα 5: Εκπαιδευτικό λογισμικό Διδακτικές προσεγγίσεις στην Πληροφορική Κλειώ Σγουροπούλου Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

O Σχεδιασμός Περιβαλλόντων Μάθησης σε υπολογιστή Πρέπει να δίνει απάντηση στα ερωτήματα : Πώς; Τι και γιατί; μαθαίνει Ποιος; (Laurillard, 1993) Η δημιουργία μοντέλων στην απάντηση των ερωτημάτων Οι σύγχρονες θεωρίες μάθησης ως απάντηση στο πως ο μαθητής μαθαίνει Η έρευνα στο αντικείμενο μάθησης στο τι και γιατί ο μαθητής μαθαίνει Η έρευνα για το μαθητή και τις ανάγκες του σε σχέση με τη μάθηση του αντικειμένου στο ποιος μαθαίνει

Θεωρίες Μάθησης & Σχεδιασμός ΕΛ Ο συμπεριφορισμός ή το μοντέλο του μηχανικού (Skinner) Έμφαση στην καλή προετοιμασία και παρουσίαση του αντικειμένου, (όσο πιο καλή είσοδο έχουμε τόσο πιο καλή έξοδο θα πάρουμε) δημιουργία εξωτερικών κινήτρων (επιβράβευση της επιθυμητής συμπεριφοράς) Αγνοούνται : οι νοητικές λειτουργίες των ατόμων που μαθαίνουν οι ατομικές διαφορές, τα εσωτερικά κίνητρα, το πλαίσιο συμφραζομένων στο οποίο συντελείται η μάθηση (η δραστηριότητα) η διεπιστημονικότητα του αντικειμένου

Ο συμπεριφορισμός και ο Σχεδιασμός ΕΛ Ο συμπεριφορισμός και ο Σχεδιασμός ΕΛ Επικράτησε στα αρχικά στάδια σχεδιασμού εκπαιδευτικού λογισμικού Έδωσε έμφαση: Στην πολύ καλή παρουσίαση του αντικειμένου (εικόνες, χρώματα, υπερσύνδεσμοι, πολυμέσα, διαδίκτυο) Τεμαχισμός του αντικειμένου μάθησης σε ενότητες που παρατίθενται κατά σειρά δυσκολίας Εξάσκηση τύπου ασκησάρι (drill & practice) Εξωτερική διόρθωση του λάθους - προσπάθησε πάλι!! Επιβράβευση της επιθυμητής συμπεριφοράς μπράβο!!, συγχαρητήρια!!! Εξωτερική αξιολόγηση (βαθμοί, επίπεδα κλπ)

Οι Κοινωνικές και Εποικοδομιστικές Προσεγγίσεις στη Μάθηση Παραδοχές: Η μάθηση αποτελεί μια ενεργητική υποκειμενική και κατασκευαστική δραστηριότητα του ατόμου, προκειμένου να προσαρμοστεί στο περιβάλλον στο οποίο ζει, προϋπόθεση για την οποία είναι η δημιουργία ισχυρού εσωτερικού κινήτρου

Η Κοινωνικο-πολιτισμική Προσέγγιση στη μάθηση 1/5 Η Κοινωνικο-πολιτισμική Προσέγγιση στη μάθηση 1/5 Kordaki, M. & Potari, D (1998). A learning environment for the conservation of area and its measurement: a computer microworld, Computers & Education 31 (4)

Η Κοινωνικο-πολιτισμική Προσέγγιση στη μάθηση 2/5 Η Κοινωνικο-πολιτισμική Προσέγγιση στη μάθηση 2/5 Τα προβλήματα διεπιστημονικού χαρακτήρα δυνατότητας πολλαπλών επιλύσεων και διερευνητικού περιεχομένου Η ανατροφοδότηση Δεν δίνεται εξωτερική ανατροφοδότηση με τη μορφή επιβράβευσης ή της πρότασης των σωστών απαντήσεων αλλά intrinsic feedback

Η Κοινωνικο-πολιτισμική Προσέγγιση στη μάθηση 3/5 Η Κοινωνικο-πολιτισμική Προσέγγιση στη μάθηση 3/5 Η πρότερη γνώση των μαθητών Η πολιτισμική γνώση για το αντικείμενο Οι κοινές δυσκολίες των παιδιών Οι δυνατότητες των Η/Υ και οι αναπαραστάσεις οι πολλαπλές οι διασυνδεδεμένες οι δυναμικές αναπαραστάσεις

Η Κοινωνικο-πολιτισμική Προσέγγιση στη μάθηση 4/5 Η Κοινωνικο-πολιτισμική Προσέγγιση στη μάθηση 4/5 Ο ρόλος των εργαλείων Τα εργαλεία και ο συνδυασμός κοινωνικών και εποικοδομιστικών προσεγγίσεων στη μάθηση Ο διπλός ρόλος των εργαλείων : κατασκευαστικός και εξερευνητικός Δόμηση του αντικειμένου μάθησης εστιασμένο στις βασικές έννοιες, δημιουργία μοντέλων και ιεραρχικών δικτύων εννοιών και υπο- εννοιών τους, στόχος η δημιουργία εννοιολογικών εργαλείων Διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι βασικές έννοιες οικοδομούνται από τους μαθητές

Η Κοινωνικο-πολιτισμική Προσέγγιση στη μάθηση 5/5 Η Κοινωνικο-πολιτισμική Προσέγγιση στη μάθηση 5/5 Ο ρόλος των εργαλείων Εργαλεία με τα οποία ο μαθητής κυρίως κατασκευάζει - εξερευνά Πραγματοποίηση πολλαπλών και διασυνδεδεμένων αναπαραστάσεων κυμαινόμενης διαφάνειας, ώστε να είναι δυνατή η επίλυση και η διερεύνηση προβλήματος με πολλαπλούς τρόπους, Εργαλεία που δίνουν intrinsic feedback Εργαλεία ανεξάρτητα

Σχεδιασμός ΕΛ (πως) 1/2 Διατύπωση κοινωνικών και εποικοδομιστικών προσεγγίσεων στη γνώση και τη μάθηση με τη μορφή εκπαιδευτικών προδιαγραφών ΕΛ. Απαιτήσεις για παροχή στο μαθητή δυνατοτήτων: ενεργητικής κατασκευής της γνώσης ανάπτυξης προσωπικών στρατηγικών επίλυσης εικονικής αναπαράστασης των ενεργειών του μαθητή ως ανατροφοδότηση μη διάθεση συστήματος αυτόματης αξιολόγησης ανάπτυξης μεθόδων αυτοδιόρθωσης

Σχεδιασμός ΕΛ (πως) 2/2 Συνέχεια… διαθεσιμότητα εργαλείων που να ανταποκρίνονται στον τρόπο που μαθαίνει ο μαθητής αλληλεπίδρασης του μαθητή με γνώση που είναι κατασκευασμένη από τον πολιτισμό πειραματισμού τοποθέτησης και επίλυσης προβλημάτων κατασκευής πολλαπλών αναπαραστάσεων

Σχεδιασμός ΕΛ (τι και γιατί) 1/2 Βασικά σημεία στην κατασκευή του μοντέλου του γνωστικού αντικειμένου Το μέρος του γνωστικού αντικειμένου που θα υλοποιηθεί στο ηλεκτρονικό περιβάλλον Η επιλογή της δόμησης του περιεχομένου μάθησης και η κατασκευή αντίστοιχων εργαλείων Ο ρόλος και το είδος των αναπαραστάσεων που σχετίζονται με το ειδικό γνωστικό αντικείμενο και το είδος των εργαλείων για την κατασκευή των αντίστοιχων αναπαραστάσεων Ο τύπος της δραστηριότητας που θα δώσει στους μαθητές ευκαιρίες για τη μάθηση του γνωστικού αντικειμένου

Σχεδιασμός ΕΛ (τι και γιατί) 2/2 Συνέχεια…. Τα εργαλεία με έμφαση στην κατανόηση και όχι στο τεχνικό μέρος Το είδος της αλληλεπίδρασης και η ελευθερία εξερεύνησης Το είδος ανατροφοδότησης Το είδος της βοήθειας Οι γνωστικές απαιτήσεις των μαθητών

Σχεδιασμός ΕΛ (ποιος) Μοντέλο πιθανών ενεργειών του μαθητή Επιλογή βασικών και ουσιαστικών δραστηριοτήτων που αφορούν στις έννοιες που συγκροτούν το αντικείμενο μάθησης Διατύπωση υποθέσεων για πιθανή πραγματοποίηση των δραστηριοτήτων από τους μαθητές Ανατροφοδότηση σχεδίασης

Προδιαγραφές ποιότητας ΕΛ Το ΕΛ πρέπει να είναι: Κατάλληλο: Οι εκπαιδευτικοί στόχοι να ανταποκρίνονται στο επίπεδο των μαθητών. Η παρουσίαση των εννοιών να αντανακλά κάποια θεωρία μάθησης Φιλικό: Εύκολη αλληλεπίδραση χωρίς συγχύσεις Απλό: Απλή ροή, απλοί κανόνες χρήσης Ευέλικτο: Χρήση σε μια ποικιλία μαθησιακών καταστάσεων Δυναμικό: Κατάλληλη ανάδραση για οποιοδήποτε τρόπο αλληλεπίδρασης Δομημένο: Απαιτήσεις του εκπαιδευτικού θέματος πρέπει να ταιριάζουν με τις δυνατότητες των εργαλείων Επαληθεύσιμο: Προδιαγραφές λειτουργικού σχεδιασμού να ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές του εκπαιδευτικού σχεδιασμού Λιτό: Οικονομία, ταχύτητα, όχι υπερβολές σε πόρους και μέσα

Μεθοδολογία για τη Σχεδίαση ΕΛ Βασισμένη στις αρχές της Λογισμικής Μηχανικής (Software Engineering) Identification of Educational Needs Selection of life-cycle model Planning, Estimation, Quality negotiation Educational Requirements Specification System and Software Requirements Specification Design Contents Software Implementation – Prototypes (iterative) Verification and validation (evaluation in context) Documentation Technical Didactical

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Κλειώ Σγουροπούλου 2014. Κλειώ Σγουροπούλου. «Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Διδακτική της Πληροφορικής. Ενότητα 5: Εκπαιδευτικό λογισμικό». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί και δοθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.