Η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο Μαθητές σε ρίσκο Bullying.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Εκφοβισμός στο σχολείο
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Επιμελήθηκαν οι: Αλέξανδρος Π. Βλαδίμηρος Ε. Νίκος Π.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Πρόληψη & αντιμετώπιση Ερασμία Φείδη Ψυχοπαιδαγωγός – Αναπληρώτρια Επιστημονικά Υπεύθυνη Κέντρου Πρόληψης «Σχεδία»
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ-ΣΥΖΗΤΗΣΕ ΤΟ-ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ ΤΟ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
School factors related to bullying: a qualitative study of early adolescent students Σχολικοί παράγοντες που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό: μια.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Ονομα ομαδασ: ‘’NUMBER 2’’
Σχολικός Εκφοβισμός.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
εκπαιδευτικη μεταβαση
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Ερευνα για την σχολικη βια
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο Μαθητές σε ρίσκο Bullying

Προεφηβεία Προεφηβεία: τι συμβαίνει τώρα;  Αλλαγή  Συναισθηματικές διακυμάνσεις (ευαισθησία, εσωτερικές συγκρούσεις, λύπη – ενθουσιασμό, σιγουριά – ανασφάλεια, άγχος και ένταση)  Έντονα συναισθήματα άγχους  Αναστάτωση  Αποχωρισμό και αποχαιρετισμό  Αβεβαιότητα  Προσαρμογή και ενσωμάτωση  Μεταμόρφωση στην αυτό-εικόνα (αλλαγές στο σώμα και στη συμπεριφορά)  Νέες κοινωνικές συμπεριφορές

Μεταβατικές περίοδοι: εκδήλωσης προβλημάτων αλλά και περίοδοι πρόληψης ή αποκλιμάκωσης του επικίνδυνου ρίσκου  από το σπίτι στο νηπιαγωγείο  από το δημοτικό στην Α’ γυμνασίου  από το γυμνάσιο στην Α’ Λυκείου  Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς  Αλλαγή πολιτισμικού περιβάλλοντος

Η μετάβαση περιλαμβάνει…  Μετακίνηση από τη μια εκπαιδευτική βαθμίδα στην άλλη και από το ένα αναπτυξιακό στάδιο στο άλλο  Συνεχείς προσπάθειες σύνδεσης με τη νέα πραγματικότητα/περιβάλλον  Αλλαγές σε πολλά επίπεδα :σχολικό, οικογενειακό, φιλικό  Αποχωρισμούς με ανθρώπους και καταστάσεις της παιδικής ηλικίας  Ενέργειες προσαρμογής

Σχετικές έρευνες δείχνουν ότι οι μεταβάσεις αυτές σχετίζονται με: Χαμηλή σχολική επίδοση Αυξημένα προβλήματα συμπεριφοράς στην τάξη και στην οικογένεια Αυξημένη πιθανότητα δυσπροσαρμογής λόγω του ότι νιώθει ευάλωτος αυτήν την περίοδο Μεγάλο άγχος και αγωνία σχετικά με το αν θα κερδίσουν την αποδοχή από συνομήλικους και αν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σχολικές απαιτήσεις

Μαθητές σε ρίσκο Ανάληψη ρίσκου: ένα φυσιολογικό χαρακτηριστικό της εφηβείας Όλοι οι έφηβοι ρισκάρουν. Ρίσκο: ανυπακοή, κάπνισμα, κοπάνα, επικίνδυνη οδήγηση, ράφτιγκ, πρωταθλητισμός, θεατρική εκδήλωση, έκθεση ζωγραφικής, διαγωνισμός κατασκευών, hacking, κλπ. Οι ριψοκίνδυνες ενέργειες χωρίζονται φυσιολογικές-μη επικίνδυνες και σε επικίνδυνες-ριψοκίνδυνες.

Τι σημαίνει «σε επικίνδυνο ρίσκο»;  Σχολική αποτυχία  Εγκατάλειψη του σχολείου (μαθητική διαρροή drop out)  Χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών  Ατομικές πράξεις βίας προς συνομηλίκους  Φθορά σχολικής περιουσίας ή ξένης ιδιοκτησίας  Συλλογικές πράξεις βίας, χουλιγκανισμός, συμμορίες  Αυτόβουλη εκτέλεση επικίνδυνων πράξεων π.χ. οδήγηση με μεγάλη ταχύτητα χωρίς κράνος κ.α.  Υποβάθμιση υγείας, (κακή διατροφή, αποφυγή άθλησης κ.α.)  Σεξουαλική κακοποίηση (θύτης/θύμα)  Σεξουαλικώς μεταδιδόμενο νόσημα  Ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη

Παράγοντες επικινδυνότητας  H πρόωρη διακοπή του σχολείου  H έλλειψη εμπλοκής σε σχολικές δραστηριότητες  H ελλιπής γονική επίβλεψη  Οι αρνητικές προσδοκίες από τους δασκάλους  Το ανασφαλές αρνητικό κλίμα και οι ασαφείς πολιτικές στο σχολείο  Η αποτυχία κοινωνικοποίησης που εκδηλώνεται με την απουσία ουσιαστικών σχέσεων στο σχολείο και στη ζωή  Η χαμηλή σύνδεση και δέσμευση με το σχολείο

 Προσωπικότητα του εφήβου  οικογενειακό περιβάλλον  Συνομήλικοι-παρέες  Σχολείο  Άμεσος και ευρύτερος κοινωνικός περίγυρος

Οι έρευνες δείχνουν ότι: Οι ριψοκίνδυνες συμπεριφορές:  είναι αποτέλεσμα μιας πολύπλοκης διαπλοκής και έκφρασης διαφόρων παραγόντων της ζωής των εφήβων. Κανένας παράγοντας από μόνος του δεν μπορεί να εξηγήσει επαρκώς τη ριψοκίνδυνη πράξη.  αναπτύσσονται με τον καιρό και αλλάζουν καθώς μεγαλώνουν τα παιδιά.  αρχίζουν σε μικρότερη ηλικία από ότι παλαιότερα. Όσο νωρίτερα, τόσο χειρότερες μεγαλώνοντας.  δεν εμφανίζονται μεμονωμένες αλλά συνυπάρχουν συσχετισμένες με άλλες με τρόπο που να επιτρέπει την πρόβλεψή τους.  Είναι συχνά λειτουργικές για το δράστη. Αν και έχουν κόστος, έχουν και οφέλη αναγνώρισης, αποδοχής, εκτίμησης, θαυμασμού, ρόλου στην παρέα, αντιμετώπισης άγχους.

Bullying  «παλικαρισμός»  «εκφοβισμός»  «θυματoπoίηση»  «σχολική επιθετικότητα»  «σχολική τρομοκρατία»  «ενδοσχολική βία»  θύματα, θύτες, μάρτυρες -παρατηρητές

Olweus (1993)

 Η απάντηση για την επίλυση των επιθέσεων δεν βρίσκεται  ούτε στην απομάκρυνση των επιθετικών μαθητών από το σχολείο  ούτε στις πυροσβεστικές παρεμβάσεις υπό την πίεση των γεγονότων χωρίς την απαιτούμενη συνέπεια, συνέχεια και σύνδεση με τη συνολική λειτουργία του σχολείου.  Η ανάπτυξη και εφαρμογή ενιαίας στρατηγικής σχετικά με τον εκφοβισμό με τη συμμετοχή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας πιθανόν να αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη απάντηση στο επίμαχο θέμα.

Το σχολείο και η κοινωνία των ενηλίκων θα μπορούσαν να δώσουν πολύ καλύτερες απαντήσεις στη σύγχρονη παιδική και εφηβική βία:  να μάθουμε να ακούμε τα παιδιά μας, να συναντούμε την αλήθεια τους, να κουβεντιάζουμε με ειλικρίνεια μαζί τους, να κάνουμε και να τηρούμε καθαρές συμφωνίες, να τα εμπιστευόμαστε και να κερδίζουμε την εμπιστοσύνη τους, να τους δίνουμε ρόλο στην επίλυση των συγκρούσεων που βιώνουν, να αναγνωρίζουμε την αξία τους και, κυρίως, να είμαστε έμπρακτα κοντά τους. Να σχετιζόμαστε ουσιαστικά και διαρκώς μαζί τους.

Βιβλιογραφία  Βλάχος, Ι. (2005) Έφηβοι σε Ρίσκο, ppt  Τσιώτρα Σ., Αγγέλου M, Κάλφας Π., Τομέας Πρόληψης ΚΕΘΕΑ, (2011), Πρόγραμμα υποστήριξης αλλόγλωσσων μαθητών στο μεταβατικό στάδιο από το δημοτικό στο γυμνάσιο, παρουσίαση στο Διεθνές Συνέδριο «Εκπαίδευση και Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων», ppt  Καλογεράκη Ξ., (2006) σημειώσεις επιθετικής συμπεριφοράς  Ελληνιάδου Ε., (2008) σημειώσεις Παιδαγωγικής Ψυχολογίας και Γενικής Διδακτικής Έλενα Ελληνιάδου