Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 5 & 6: Σχολές της Διοικητικής Επιστήμης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιχειρηματική ηθική Υπέρβαση της ανθρώπινης ομορφίας. Προς τη θέωση…
Advertisements

Τέλος Ενότητας.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Η αναγκαιότητα συνθετικής προσέγγισης 1/6
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
Καμπυλότητα Φακού P c
Δράση μάσκας Μείωση ερεθισμού και επαναφορά των διασταλμένων πόρων.
Παράγοντες που επηρεάζουν τη δύναμη ενός μυός 1/2
Ορισμός Μάλαξη είναι ένα σύστημα μηχανικών χειρισμών που εκτελούνται στην επιφάνεια του ανθρώπινου σώματος (εδώ στο πρόσωπο), με τα χέρια ή με ειδικά μηχανήματα.
Βιοηθική και Δεοντολογία στην Φυσικοθεραπεία Ενότητα 7: Οι αντιλήψεις & ο ρόλος εργασίας των επιστημόνων υγείας H περίπτωση του νοσοκομείου Πατησίων Γεωργία.
Αλκίνια Χαρακτηριστική ομάδα: τριπλός δεσμός.
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 5: Θεματική επεξεργασία απεικονιστικών τεκμηρίων Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 12: Μάλαξη και εναλλακτικές θεραπευτικές προσεγγίσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ενότητα 1: Αγορά Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός.
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ) Ενότητα 1: Βασικές αρχές και ορισμοί Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Εισαγωγική Κατεύθυνση Διοίκησης.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 2: Απλός και σύνθετος τόκος και Εισαγωγή στο EXCEL Εργαστήριο 2 ης Εβδομάδας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 7 & 8: Επιχείρηση & Περιβάλλον - SWOT, PEST & Porter Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.
Εκτυπωτικά Υποστρώματα (Ε) Ενότητα 8: Μέτρηση της μεταβολής των διαστάσεων του χαρτιού μετά από βύθιση σε νερό Βασιλική Μπέλεση Επίκ. Καθηγήτρια Τμήμα.
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ενότητα 6: Ζήτηση Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Διάρκεια της άσκησης Η διάρκεια και η ένταση της άσκησης είναι σχετικές: Μεγαλύτερο διάλειμμα κατά την άσκηση παραπέμπει σε αερόβια διαδικασία. Μικρότερο.
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 7: Ισορροπία της αγοράς
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Ενότητα 10: Καμπύλες κόστους
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Αξιολόγηση επενδύσεων
Σημειώσεις/Διαφάνειες
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Σημειώσεις/Διαφάνειες
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Ενότητα 2: Εισοδηματικός περιορισμός
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ψυχιατρική Ενότητα 12: Εισαγωγή στις νευρώσεις
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 5 & 6: Σχολές της Διοικητικής Επιστήμης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων & Οργανισμών Α΄ εξάμηνο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας ATEI Ιονίων Νήσων – Αργοστόλι Διδάσκων: Α. Κουμπαρέλης Σημειώσεις: Σ. Μακρίδης, Α. Κουμπαρέλης

Βιβλιογραφία  Robbins P. S., Decenzo A. D., Coulter M., (2012), Διοίκηση Επιχειρήσεων- Αρχές και Εφαρνογές, Εκδ. Κριτική.  Williamson K., Johnson B. (2005), Εισαγωγή στο Μάνατζμεντ, Εκδ. Κριτική.  Κέφης Β., (2005), Ολοκληρωμένο Μάνατζμεντ – Βασικές Αρχές για τις σύγχρονες οικονομικές μονάδες. Εκδ. Κριτική.  Roger Bennet, (2001), Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (Μανατζμεντ), εκδ. Κλειδάριθμος.  Φλώρος Χρ., (1993), Σύγχρονη Διοικητική των Επιχειρήσεων, εκδ. Σύγχρονη Εκδοτική ΕΠΕ. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

Προσεγγίσεις της Διοικητικής Επιστήμης Η επιστημονική σχολή της Διοίκησης (F. Taylor) Η επιστημονική σχολή της Διοίκησης (F. Taylor) H κλασική διοικητική θεωρία (H. Fayol) H κλασική διοικητική θεωρία (H. Fayol) Γραφειοκρατικό πρότυπο (Μ Weber) Γραφειοκρατικό πρότυπο (Μ Weber) Η σχολή της συμπεριφοράς (Ε. Μayo) Η σχολή της συμπεριφοράς (Ε. Μayo) Κίνηση ανθρωπίνων σχέσεων (D. Mc Gregor) Κίνηση ανθρωπίνων σχέσεων (D. Mc Gregor) H θεωρία των συστημάτων H θεωρία των συστημάτων Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

Η επιστημονική σχολή της Διοίκησης (F. Taylor) Αντικείμενο της επιστημονικής Διοίκησης αποτέλεσε κατά κύριο λόγο η μελέτη της εργασίας του βιομηχανικού εργάτη, η οποία περιλαμβάνει: Αντικείμενο της επιστημονικής Διοίκησης αποτέλεσε κατά κύριο λόγο η μελέτη της εργασίας του βιομηχανικού εργάτη, η οποία περιλαμβάνει:  Aνάλυση και περιγραφή του έργου που πρόκειται να εκτελέσει κάθε εργαζόμενος και την..  Ανάλυση του τρόπου κατά τον οποίον πρέπει το έργο αυτό να εκτελεστεί. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

Ο Taylor διαπίστωσε ότι.. Η συνεργασία μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Η συνεργασία μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Οι εργάτες ήταν ανεκπαίδευτοι. Οι εργάτες ήταν ανεκπαίδευτοι. Η μειωμένη απόδοση και η σπατάλη χρόνου και υλικών είχαν επικρατήσει σε ανησυχητικό βαθμό. Η μειωμένη απόδοση και η σπατάλη χρόνου και υλικών είχαν επικρατήσει σε ανησυχητικό βαθμό. Υπήρχε διαμάχη μεταξύ εργατών και υπαλλήλων. Υπήρχε διαμάχη μεταξύ εργατών και υπαλλήλων. Soldiering, σκόπιμη καθυστέρηση της εργασίας από τους εργαζόμενους, λόγω του φόβου της απόλυσης, όταν ολοκληρώσουν το έργο τους. Soldiering, σκόπιμη καθυστέρηση της εργασίας από τους εργαζόμενους, λόγω του φόβου της απόλυσης, όταν ολοκληρώσουν το έργο τους. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

Σύμφωνα με τις παραπάνω διαπιστώσεις του Taylor η θεωρία της επιστημονικής διοίκησης στηρίζεται στα εξής: Επιστημονική επιλογή του προσωπικού. Επιστημονική επιλογή του προσωπικού. Παροχή κινήτρων. Παροχή κινήτρων. Συνεργασία μεταξύ προϊσταμένων – υφισταμένων. Συνεργασία μεταξύ προϊσταμένων – υφισταμένων. Μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των προσόντων και των δυνατοτήτων όλων των εργαζομένων, προς όφελος της επιχείρησης και αυτών των ίδιων. Μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των προσόντων και των δυνατοτήτων όλων των εργαζομένων, προς όφελος της επιχείρησης και αυτών των ίδιων. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Η επιστημονική σχολή της Διοίκησης (F. Taylor)

Ιδρυτής της σχολής είναι ο H. Fayol. Ιδρυτής της σχολής είναι ο H. Fayol. Η διαφορά του με τον Taylor βρίσκεται στο ότι δε μελέτησε την εργασία του απλού εργάτη, αλλά προσανατόλισε τις προσπάθειές του προς την κατεύθυνση βελτίωσης της αποτελεσματικότητας των διοικητικών στελεχών. Η διαφορά του με τον Taylor βρίσκεται στο ότι δε μελέτησε την εργασία του απλού εργάτη, αλλά προσανατόλισε τις προσπάθειές του προς την κατεύθυνση βελτίωσης της αποτελεσματικότητας των διοικητικών στελεχών. Η κλασική διοικητική θεωρία Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

Ο Fayol ταξινόμησε τις δραστηριότητες της επιχείρησης σε έξι βασικές κατηγορίες: Tεχνική λειτουργία Tεχνική λειτουργία Εμπορική λειτουργία Εμπορική λειτουργία Λειτουργία χρηματοδότησης (οικονομική λειτουργία). Λειτουργία χρηματοδότησης (οικονομική λειτουργία). Λειτουργία ασφάλειας Λειτουργία ασφάλειας Λογιστική λειτουργία Λογιστική λειτουργία Διοικητική λειτουργία Διοικητική λειτουργία Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

Tεχνική λειτουργία ή λειτουργία παραγωγής. Περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που αποσκοπούν στην επεξεργασία των προϊόντων και τη μετατροπή σε προϊόντα. Tεχνική λειτουργία ή λειτουργία παραγωγής. Περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που αποσκοπούν στην επεξεργασία των προϊόντων και τη μετατροπή σε προϊόντα. Εμπορική λειτουργία. Περιλαμβάνει τη διαδικασία εφοδιασμού της επιχείρησης με τα απαραίτητα υλικά μέσα και τη διαδικασία διάθεσης των προϊόντων στην αγορά. Εμπορική λειτουργία. Περιλαμβάνει τη διαδικασία εφοδιασμού της επιχείρησης με τα απαραίτητα υλικά μέσα και τη διαδικασία διάθεσης των προϊόντων στην αγορά. Λειτουργία χρηματοδότησης (οικονομική λειτουργία). Λειτουργία χρηματοδότησης (οικονομική λειτουργία). Λειτουργία ασφάλειας. Λειτουργία ασφάλειας. Λογιστική λειτουργία. Η λογιστική αποτελεί σύστημα συγκέντρωσης, κατάταξης και συστηματικής καταγραφής των πληροφοριών που αφορούν τις μεταβολές των περιουσιακών στοιχείων της επιχείρησης και διευκολύνουν τον περιοδικό προσδιορισμό των αποτελεσμάτων (κέρδη – ζημίες). Λογιστική λειτουργία. Η λογιστική αποτελεί σύστημα συγκέντρωσης, κατάταξης και συστηματικής καταγραφής των πληροφοριών που αφορούν τις μεταβολές των περιουσιακών στοιχείων της επιχείρησης και διευκολύνουν τον περιοδικό προσδιορισμό των αποτελεσμάτων (κέρδη – ζημίες). Διοικητική λειτουργία. Μεταξύ των παραπάνω έξι λειτουργιών υπάρχει στενή αλληλεξάρτηση και αλληλεπίδραση. Η διοικητική λειτουργία κατά τον Fayol, υποαναλύεται σε 5 επιμέρους λειτουργίες: Διοικητική λειτουργία. Μεταξύ των παραπάνω έξι λειτουργιών υπάρχει στενή αλληλεξάρτηση και αλληλεπίδραση. Η διοικητική λειτουργία κατά τον Fayol, υποαναλύεται σε 5 επιμέρους λειτουργίες:  Προγραμματισμό  Οργάνωση  Διεύθυνση  Συντονισμό  Έλεγχο. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

Αρχές Διοίκησης κατά Fayol Η αρχή του καταμερισμού της εργασίας Η αρχή του καταμερισμού της εργασίας Η αρχή της εξουσίας και της ευθύνης. Η αρχή της εξουσίας και της ευθύνης. Η αρχή της πειθαρχίας. Η αρχή της πειθαρχίας. Η αρχή της ενότητας της εντολής. Κάθε άτομο έχει μόνο έναν προϊστάμενο από τον οποίο παίρνει εντολές και λογοδοτεί. Η αρχή της ενότητας της εντολής. Κάθε άτομο έχει μόνο έναν προϊστάμενο από τον οποίο παίρνει εντολές και λογοδοτεί. Η αρχή της ενότητας της διεύθυνσης. Όλες οι δραστηριότητες της επιχείρησης πρέπει να κατευθύνονται από έναν μόνο μάνατζερ. Η αρχή της ενότητας της διεύθυνσης. Όλες οι δραστηριότητες της επιχείρησης πρέπει να κατευθύνονται από έναν μόνο μάνατζερ. Η αρχή της υποταγής του ατομικού συμφέροντος στο γενικό. Η αρχή της υποταγής του ατομικού συμφέροντος στο γενικό. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

Η αρχή της ανταμοιβής. Η αρχή της ανταμοιβής. Η αρχή της συγκέντρωσης. Η αρχή της συγκέντρωσης. Η αρχή της ιεραρχίας. Η αρχή της ιεραρχίας. Η αρχή της τάξης. Η αρχή της τάξης. Η αρχή της ισότητας. Η αρχή της ισότητας. Η αρχή της σταθερότητας της θητείας. Οι συνεχείς εναλλαγές του προσωπικού θα πρέπει να αποφεύγονται. Η αρχή της σταθερότητας της θητείας. Οι συνεχείς εναλλαγές του προσωπικού θα πρέπει να αποφεύγονται. Η αρχή της πρωτοβουλίας. Η αρχή της πρωτοβουλίας. Η αρχή της ομαδικής προσπάθειας. Η αρχή της ομαδικής προσπάθειας. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

Το γραφειοκρατικό πρότυπο του M. Weber Ο Weber ανέλυσε τρεις θεωρητικούς τύπους εξουσίας, την παραδοσιακή, τη χαρισματική και την νομική. Ο Weber ανέλυσε τρεις θεωρητικούς τύπους εξουσίας, την παραδοσιακή, τη χαρισματική και την νομική. Παραδοσιακή εξουσία είναι εκείνη που φέρεται και ασκείται κατά παράδοση (π.χ. Ελέω Θεού βασιλεία) Παραδοσιακή εξουσία είναι εκείνη που φέρεται και ασκείται κατά παράδοση (π.χ. Ελέω Θεού βασιλεία) Στην περίπτωση της χαρισματικής εξουσίας, οι διοικούμενοι υπακούουν με τη θέλησή τους και συμμορφώνονται με τα προστάγματα και τις κατευθύνσεις που δίνει ο χαρισματικός ηγέτης (π.χ. Bill Gates). Στην περίπτωση της χαρισματικής εξουσίας, οι διοικούμενοι υπακούουν με τη θέλησή τους και συμμορφώνονται με τα προστάγματα και τις κατευθύνσεις που δίνει ο χαρισματικός ηγέτης (π.χ. Bill Gates). Η νομική εξουσία θεμελιώνεται στην πεποίθηση για την ανωτερότητα του νόμου. Σε ένα τέτοιο σύστημα η υπακοή οφείλεται σε ένα πλέγμα απρόσωπων αρχών και κανόνων (π.χ. στρατός). Η νομική εξουσία θεμελιώνεται στην πεποίθηση για την ανωτερότητα του νόμου. Σε ένα τέτοιο σύστημα η υπακοή οφείλεται σε ένα πλέγμα απρόσωπων αρχών και κανόνων (π.χ. στρατός). Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

Σύμφωνα με το γραφειοκρατικό πρότυπο, η οργάνωση διαρθρώνεται σε γραφεία ή θέσεις. Σύμφωνα με το γραφειοκρατικό πρότυπο, η οργάνωση διαρθρώνεται σε γραφεία ή θέσεις.  Τα γραφεία οργανώνονται σε ιεραρχική δομή εξουσίας σε σχήμα πυραμίδας, στην οποία κάθε στέλεχος είναι υπεύθυνο απέναντι στους προϊσταμένους του. Οι αποφάσεις και οι ενέργειες διέπονται από ένα σαφώς προσδιορισμένο σύστημα κανόνων. Οι αποφάσεις και οι ενέργειες διέπονται από ένα σαφώς προσδιορισμένο σύστημα κανόνων. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Το γραφειοκρατικό πρότυπο του M. Weber

Ο σεβασμός και η πιστή εφαρμογή των κανόνων αυτών αποτελεί θεμελιώδη αρχή για τους οργανισμούς, εξασφαλίζοντας ομοιομορφία ενεργειών και συνέχεια των δραστηριοτήτων. Ο σεβασμός και η πιστή εφαρμογή των κανόνων αυτών αποτελεί θεμελιώδη αρχή για τους οργανισμούς, εξασφαλίζοντας ομοιομορφία ενεργειών και συνέχεια των δραστηριοτήτων. Η επικοινωνία έχει απρόσωπο χαρακτήρα. Η επικοινωνία έχει απρόσωπο χαρακτήρα. Η κοινωνική απόσταση μεταξύ των στελεχών των διαφόρων ιεραρχικών επιπέδων αποτρέπει, την επίδραση προσωπικών συναισθημάτων και προφυλάσσει τα στελέχη από κάθε εκτροπή από την ορθή κρίση. Η κοινωνική απόσταση μεταξύ των στελεχών των διαφόρων ιεραρχικών επιπέδων αποτρέπει, την επίδραση προσωπικών συναισθημάτων και προφυλάσσει τα στελέχη από κάθε εκτροπή από την ορθή κρίση. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Το γραφειοκρατικό πρότυπο του M. Weber

Τα στελέχη πρέπει να επιλέγονται με βάση αντικειμενικά κριτήρια, ώστε να εξασφαλίζεται η ομοιογένεια μεταξύ στελεχών αυτού του επιπέδου. Τα στελέχη πρέπει να επιλέγονται με βάση αντικειμενικά κριτήρια, ώστε να εξασφαλίζεται η ομοιογένεια μεταξύ στελεχών αυτού του επιπέδου. Οι προαγωγές πρέπει να γίνονται με βάση την αρχαιότητα ή την αποδοτικότητα ή με βάση και των δύο. Οι προαγωγές πρέπει να γίνονται με βάση την αρχαιότητα ή την αποδοτικότητα ή με βάση και των δύο. Ο Weber ποτέ δεν υποψιάστηκε τις μελλοντικές δυσχέρειες της γραφειοκρατίας. Αντίθετα, πίστευε ότι αυτό το μοντέλο διοίκησης θα μπορούσε να συμβάλει στη μεγιστοποίηση της ορθής λήψης των αποφάσεων και της αποτελεσματικότητας της διοίκησης. Ο Weber ποτέ δεν υποψιάστηκε τις μελλοντικές δυσχέρειες της γραφειοκρατίας. Αντίθετα, πίστευε ότι αυτό το μοντέλο διοίκησης θα μπορούσε να συμβάλει στη μεγιστοποίηση της ορθής λήψης των αποφάσεων και της αποτελεσματικότητας της διοίκησης. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Το γραφειοκρατικό πρότυπο του M. Weber

Η σχολή της συμπεριφοράς Η προσέγγιση της συμπεριφοράς θεωρεί ότι το αποτελεσματικό μάνατζμεντ είναι προϊόν κατανόησης του τρόπου εργασίας εκ μέρους του εργαζόμενου. Η προσέγγιση της συμπεριφοράς θεωρεί ότι το αποτελεσματικό μάνατζμεντ είναι προϊόν κατανόησης του τρόπου εργασίας εκ μέρους του εργαζόμενου. Ο Μayo έκανε έρευνες σε κλωστοϋφαντουργικές μονάδες των Η.Π.Α και παρατήρησε τα εξής. Ο Μayo έκανε έρευνες σε κλωστοϋφαντουργικές μονάδες των Η.Π.Α και παρατήρησε τα εξής. Οι εργάτες του παραπονέθηκαν για σωματικά προβλήματα στα πόδια, λόγω της φύσης της εργασίας και επίσης εξέφρασαν παράπονα ότι η εργασία τους δεν ήταν σπουδαία γι΄ αυτούς, πράγμα που είχε επίδραση στην αυτοεκτίμησή τους. Οι εργάτες του παραπονέθηκαν για σωματικά προβλήματα στα πόδια, λόγω της φύσης της εργασίας και επίσης εξέφρασαν παράπονα ότι η εργασία τους δεν ήταν σπουδαία γι΄ αυτούς, πράγμα που είχε επίδραση στην αυτοεκτίμησή τους. Ο Μayo αναγνώρισε ότι η έλλειψη του αισθήματος της ομάδας είχε ανατρέψει τελείως τις προσπάθειες της οργάνωσης. Ο Μayo αναγνώρισε ότι η έλλειψη του αισθήματος της ομάδας είχε ανατρέψει τελείως τις προσπάθειες της οργάνωσης. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

Το 1927 ο Mayo με τους συνεργάτες του ξεκίνησαν τις μελέτες Hawthorn, που έλαβαν χώρα στο ομώνυμα εργαστήρια της Western Electric Company, κοντά στο Σικάγο. Οι εργάτριες μεταφέρθηκαν σε μία απομονωμένη περιοχή του εργοστασίου και υποβλήθηκαν σε διαφορετικές εντάσεις φωτισμού για να διαπιστωθούν οι καλύτερες δυνατές συνθήκες για τη βελτίωση της αποδοτικότητας. Οι εργάτριες μεταφέρθηκαν σε μία απομονωμένη περιοχή του εργοστασίου και υποβλήθηκαν σε διαφορετικές εντάσεις φωτισμού για να διαπιστωθούν οι καλύτερες δυνατές συνθήκες για τη βελτίωση της αποδοτικότητας. Δημιουργήθηκαν δύο ομάδες εργατριών, που η μία δούλευε κάτω από κανονικές συνθήκες φωτισμού και η άλλη κάτω από μεταβαλλόμενες. Δημιουργήθηκαν δύο ομάδες εργατριών, που η μία δούλευε κάτω από κανονικές συνθήκες φωτισμού και η άλλη κάτω από μεταβαλλόμενες. Τα αποτελέσματα των πειραμάτων υπήρξαν μεγάλη έκπληξη για τους ερευνητές. Τα αποτελέσματα των πειραμάτων υπήρξαν μεγάλη έκπληξη για τους ερευνητές. Ανεξάρτητα από τη μεταβολή της έντασης του φωτός η παραγωγή αυξανόταν, ενώ δεν υπήρχε καμία συνάρτηση μεταξύ του φωτισμού και της παραγωγικότητας. Ανεξάρτητα από τη μεταβολή της έντασης του φωτός η παραγωγή αυξανόταν, ενώ δεν υπήρχε καμία συνάρτηση μεταξύ του φωτισμού και της παραγωγικότητας. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

Ο χώρος στον οποίο γίνονταν οι δοκιμές ήταν ευχάριστος για να δουλεύει κανείς σ’ αυτόν Ο χώρος στον οποίο γίνονταν οι δοκιμές ήταν ευχάριστος για να δουλεύει κανείς σ’ αυτόν Οι σχέσεις μεταξύ εργατριών και εργοδηγού ήταν πιο ομαλές κατά τη διάρκεια των πειραμάτων Οι σχέσεις μεταξύ εργατριών και εργοδηγού ήταν πιο ομαλές κατά τη διάρκεια των πειραμάτων Οι εργάτριες ανταποκρίθηκαν στο γεγονός ότι έπαιρναν μέρος σε ένα πείραμα με σημασία – Ο Mayo και οι συνεργάτες του όρισαν αυτή την τάση των ανθρώπων να ενεργούν διαφορετικά – δηλαδή πιο παραγωγικά – επειδή νιώθουν ότι παρατηρούνται επιστημονικά. Οι εργάτριες ανταποκρίθηκαν στο γεγονός ότι έπαιρναν μέρος σε ένα πείραμα με σημασία – Ο Mayo και οι συνεργάτες του όρισαν αυτή την τάση των ανθρώπων να ενεργούν διαφορετικά – δηλαδή πιο παραγωγικά – επειδή νιώθουν ότι παρατηρούνται επιστημονικά. Η εμπειρία συμμετοχής στο πείραμα φάνηκε ότι δημιούργησε ένα αυξημένο αίσθημα σκοπού, ευθύνης και ταυτότητας ομάδας. Η εμπειρία συμμετοχής στο πείραμα φάνηκε ότι δημιούργησε ένα αυξημένο αίσθημα σκοπού, ευθύνης και ταυτότητας ομάδας.

Κίνηση ανθρωπίνων σχέσεων Κατά τη θεωρία αυτή εκείνο το οποίο έχει σημασία για τον εργαζόμενο άνθρωπο και στο οποίο αυτός προσβλέπει είναι η ποιότητα των σχέσεων προς τους προϊσταμένους του. Κατά τη θεωρία αυτή εκείνο το οποίο έχει σημασία για τον εργαζόμενο άνθρωπο και στο οποίο αυτός προσβλέπει είναι η ποιότητα των σχέσεων προς τους προϊσταμένους του. Ο ΜcGregor διατύπωσε δύο θεωρίες από τις οποίες Ο ΜcGregor διατύπωσε δύο θεωρίες από τις οποίες  η μία είναι γνωστή ως θεωρία X και ανταποκρίνεται στην αυταρχική περί διοικήσεως αντίληψη  και η δεύτερη, γνωστή ως θεωρία Υ, εκπροσωπεί της απόψεις της θεωρίας των ανθρωπίνων σχέσεων. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

Η αυταρχική εξουσία βασίζεται σε δύο βασικές αρχές στην αρχή της συγκέντρωσης της εξουσίας και στην αρχή του έλεγχου. Η αυταρχική εξουσία βασίζεται σε δύο βασικές αρχές στην αρχή της συγκέντρωσης της εξουσίας και στην αρχή του έλεγχου. Η αυταρχική θεωρία εκφράζει απαισιοδοξία και αρνητισμό προς τις αρχές επιστημονικής διοίκησης του Taylor και των οπαδών του Η αυταρχική θεωρία εκφράζει απαισιοδοξία και αρνητισμό προς τις αρχές επιστημονικής διοίκησης του Taylor και των οπαδών του Η αυταρχική θεωρία δικαιολογεί τη στάση της αποδίδοντας στον εργαζόμενο άνθρωπο τα παρακάτω χαρακτηριστικά: Η αυταρχική θεωρία δικαιολογεί τη στάση της αποδίδοντας στον εργαζόμενο άνθρωπο τα παρακάτω χαρακτηριστικά:  Α. Ο άνθρωπος από τη φύση του αντιπαθεί την εργασία και προσπαθεί να την αποφύγει  Β Εξαιτίας αυτού, οι εργαζόμενοι για να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους θα πρέπει να ελέγχονται, να εξαναγκάζονται, να κατευθύνονται και να απειλούνται από τους προϊσταμένους τους.  Γ. Οι ανθρωποι προτιμούν να διευθύνονται, αποφεύγουν τις ευθύνες, δεν έχουν φιλοδοξίες και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η ασφάλεια. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Η αυταρχική εξουσία

Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Η θεωρία των ανθρωπίνων σχέσεων, αντίθετα από την αυταρχική θεωρία, υιοθετεί ορισμένες αρκετά θετικές και αισιόδοξες υποθέσεις για την ανθρώπινη φύση. Η θεωρία των ανθρωπίνων σχέσεων, αντίθετα από την αυταρχική θεωρία, υιοθετεί ορισμένες αρκετά θετικές και αισιόδοξες υποθέσεις για την ανθρώπινη φύση. Ο Mc Gregor θεωρούσε το μέσο εργαζόμενο ως άτομο ενεργητικό και δημιουργικό, ικανό να επιτελέσει μεγάλα πράματα αν του δινόταν η κατάλληλη ευκαιρία. Ο Mc Gregor θεωρούσε το μέσο εργαζόμενο ως άτομο ενεργητικό και δημιουργικό, ικανό να επιτελέσει μεγάλα πράματα αν του δινόταν η κατάλληλη ευκαιρία. Η θεωρία των ανθρωπίνων σχέσεων

Συγκεκριμένα η θεωρία των ανθρωπίνων σχέσεων (Θεωρία Υ) στηρίζεται στις παρακάτω υποθέσεις: Συγκεκριμένα η θεωρία των ανθρωπίνων σχέσεων (Θεωρία Υ) στηρίζεται στις παρακάτω υποθέσεις:  Α. Ο άνθρωπος όχι μόνο δεν αποφεύγει την εργασία αλλά τη θεωρεί ως κάτι το φυσικό όπως το παιγνίδι και η ανάπαυση  Β. Ο έλεγχος και η απειλή με ποινές δεν είναι τα μόνα μέσα τα οποία κάνουν τον άνθρωπο αποδοτικό και ικανό να πετύχει τους στόχους που του ανατίθενται.  Γ. Οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να αναλάβουν την πραγματοποίηση στόχων του οργανισμού στο μέτρο κατά το οποίο αμείβονται για τους στόχους αυτούς.  Δ. Οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να αναλάβουν ευθύνες κάτω από ευνοϊκές συνθήκες (όρους εργασίας).  Ε. Οι άνθρωποι έχουν την ικανότητα να προβαίνουν σε καινοτομίες που οδηγούν σε επίλυση προβλημάτων.  Στ. Οι άνθρωποι είναι ευφυείς αλλά οι εργασιακές συνθήκες δεν αξιοποιούν τις ικανότητές τους.

H θεωρία των συστημάτων Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Ως σύστημα ορίζεται ένα σύνολο στοιχείων τα οποία βρίσκονται μεταξύ τους σε λειτουργική αλληλεξάρτηση και αλληλεπίδραση. Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο, ένα μηχάνημα, ο ανθρώπινος οργανισμός, μια επιχείρηση, ένας εκπαιδευτικός οργανισμός κ.ά. Ως σύστημα ορίζεται ένα σύνολο στοιχείων τα οποία βρίσκονται μεταξύ τους σε λειτουργική αλληλεξάρτηση και αλληλεπίδραση. Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο, ένα μηχάνημα, ο ανθρώπινος οργανισμός, μια επιχείρηση, ένας εκπαιδευτικός οργανισμός κ.ά. Η επιχείρηση, ως οικονομική μονάδα που είναι, αποτελεί ένα σύστημα που.. Η επιχείρηση, ως οικονομική μονάδα που είναι, αποτελεί ένα σύστημα που..  Α. Δέχεται στοιχεία από το περιβάλλον της – τις εισροές (inputs). Τέτοια στοιχεία είναι διάφορα υλικά, τα χρηματικά μέσα, οι ανθρώπινες υπηρεσίες, οι πληροφορίες κ.ά.  Β. Τα μέσα αυτά υποβάλλονται από το σύστημα σε επεξεργασία και μετατροπή, με τη χρησιμοποίηση τεχνολογικών και διοικητικών διαδικασιών. Η επιχείρηση, ως οικονομική μονάδα που είναι, αποτελεί ένα σύστημα που.. Η επιχείρηση, ως οικονομική μονάδα που είναι, αποτελεί ένα σύστημα που..  Α. Αποδίδει στο περιβάλλον στοιχεία – τις εκροές (outputs). Οι εκροές είναι υλικά αγαθά που παράγει η επιχείρηση και διοχετεύει στην αγορά: προϊόντα, υπηρεσίες, πληροφορίες κ.ά. Το περιβάλλον ανταποκρινόμενο προς τις εκροές που δέχεται από το σύστημα το επανατροφοδοτεί με νέα στοιχεία (εισροές). Το περιβάλλον ανταποκρινόμενο προς τις εκροές που δέχεται από το σύστημα το επανατροφοδοτεί με νέα στοιχεία (εισροές).

Ανοικτά και κλειστά συστήματα Ένα σύστημα θεωρείται ανοικτό όταν βρίσκεται σε σχέση αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον του, ενώ αντίθετα ονομάζεται κλειστό όταν δεν αλληλεπιδρά με το περιβάλλον. Ένα σύστημα θεωρείται ανοικτό όταν βρίσκεται σε σχέση αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον του, ενώ αντίθετα ονομάζεται κλειστό όταν δεν αλληλεπιδρά με το περιβάλλον. Η επιχείρηση αποτελεί ανοικτό σύστημα και κάθε μεταβολή του περιβάλλοντος επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα την επιχείρηση. Η επιχείρηση αποτελεί ανοικτό σύστημα και κάθε μεταβολή του περιβάλλοντος επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα την επιχείρηση. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

Υποσυστήματα Μια άλλη θεμελιώδης ιδιότητα που έχουν τα συστήματα είναι ότι το καθένα από αυτά υπαναλύεται σε άλλα μικρότερα συστήματα τα οποία για το λόγο αυτό ονομάζονται υποσυστήματα. Μια άλλη θεμελιώδης ιδιότητα που έχουν τα συστήματα είναι ότι το καθένα από αυτά υπαναλύεται σε άλλα μικρότερα συστήματα τα οποία για το λόγο αυτό ονομάζονται υποσυστήματα. Ταυτόχρονα ανήκει σε ένα μεγαλύτερο σύστημα, το επονομαζόμενο και υπερσύστημα. Ταυτόχρονα ανήκει σε ένα μεγαλύτερο σύστημα, το επονομαζόμενο και υπερσύστημα. Τα υποσυστήματα αυτά βρίσκονται σε λειτουργική αλληλεξάρτηση και αλληλεπίδραση μεταξύ τους. Τα υποσυστήματα αυτά βρίσκονται σε λειτουργική αλληλεξάρτηση και αλληλεπίδραση μεταξύ τους. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

Συνεργία- Εντροπία Συνεργία είναι η τάση για ένωση των δυνάμεων δύο ή περισσότερων στοιχείων και η αντίληψη ότι το «όλο» που προκύπτει, είναι μεγαλύτερο από το άθροισμά που το αποτελούν. Συνεργία είναι η τάση για ένωση των δυνάμεων δύο ή περισσότερων στοιχείων και η αντίληψη ότι το «όλο» που προκύπτει, είναι μεγαλύτερο από το άθροισμά που το αποτελούν. Εντροπία είναι η τάση που έχει το σύστημα για εξασθένιση. Το σύστημα οδηγείται έτσι σε εξαφάνιση, εάν δεν ανατροφοδοτείται (feedback) σωστά από το περιβάλλον του. Εντροπία είναι η τάση που έχει το σύστημα για εξασθένιση. Το σύστημα οδηγείται έτσι σε εξαφάνιση, εάν δεν ανατροφοδοτείται (feedback) σωστά από το περιβάλλον του. Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC- ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.