Ψηφιακά Αποθετήρια Συζήτηση, ορισμός, βασικά χαρακτηριστικά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εξειδικευμένα συστήματα αναζήτησης εκπαιδευτικού λογισμικού  Αποθήκες μαθησιακών αντικειμένων  Διαμεσολαβητές εκπαιδευτικού υλικού  Πύλες διάθεσης ελεύθερου.
Advertisements

1 Βρίσκοντας Κατάλληλα Αντικείμενα Μάθησης: μια εμπειρική αξιολόγηση Μαρία-Στέλλα Βασιλειάδου Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Αρχειονομίας-
Μαρκου Παναγιώτης Το διαδίκτυο ως πηγη πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων Εκπαιδευτικά δίκτυα Ευρωπαϊκό δίκτυο σχολείων[ Canada's.
Finding Appropriate Learning Objects: An Empirical Evaluation.
Greenstone Digital Library Λογισμικό Ψηφιακών Βιβλιοθηκών GREENSTONE Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Α. Βαρβέρης
LOM Educational Ontology Αργυρώ Δαφέρμου Α.Μ Δημήτρης Καμπάς ΜΕΤ 4 Τηλέμαχος Τζανάκης Α.Μ Αναπαράσταση γνώσης στο διαδίκτυο.
Τεχνολογία της Πληροφορίας στην Επικοινωνία και τα ΜΜΕ Επικοινωνία και τα ΜΜΕ, Εισαγωγή στο Διαδίκτυο Διάλεξη 9 η.
ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά.
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Βόρειας Αμερικής Κεφ. 39 Ουρδας Ιωάννης 2013.
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #2.2: Η πολιτική των μεταφορών στην Ευρώπη. European framework. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών.
Μαθησιακά Αντικείμενα – Ανοικτά Μαθήματα: Σύγχρονες Τάσεις και Προκλήσεις.
Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΥ Γεώργιος Βουγιουκλής Τεχνικός Διευθυντής ELiDOC.
Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
Κανονικά πολύγωνα. Κανονικά πολύγωνα στη φύση, τέχνη, ανθρώπινες κατασκευές, Μαθηματικά …
Περιεχόμενα Παρουσίασης
SEcuring TRansit CONtainers
Ανοιχτά δεδομένα στη δημόσια υγεία Το παράδειγμα των ΗΠΑ και η προστιθέμενη αξία του για την Ευρωπαϊκή Ένωση Εβίκα Καραμαγκιώλη, Ελένη-Ρεβέκκα Στάιου,
Εισαγωγή στις βάσεις δεδομένων - Η ανατομία μιας βάσης δεδομένων
Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών
«Η σημασία των STARTUPS στην Υλοποίηση της Νέας Βιομηχανικής Πολιτικής» 2 Φεβρουαρίου 2017, Βόλος.
Αφήγηση και Ιστορίες στη Διδακτική της Γλώσσας Σούδη Αντωνία, 428
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά
ΔΟΜΗ, ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Βάσεις Δεδομένων και web-based Εφαρμογές
Ασκήσεις Κεφάλαιο 11.
Ενότητα # 2: Διαδικτυακές πηγές CLAUDIA BOETTCHER Τμήμα Ιστορίας
COMENIUS REGIO Δ.Δ.Ε. Β΄ ΑΘΗΝΑΣ
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ Επ. Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη
Εταιρική Διακυβέρνηση
19o forum αποτελεσματικότητα στην υγεία Κατσακούλης Ευάγγελος Περιφερειακός Σύμβουλος Δυτικής Ελλάδας.
Θρησκευτικά Α Γυμνασίου
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Γέρικο Νομού Έβρου Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Εκπαιδευτική ομάδα: Αλεξάνδρα- Ιωάννα Βερέττα & Νετζμεττήν Πίσκα.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ Ν.ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΠΡΟΙΚΑ
Ρομαντισμός.
ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ.
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΜΕΡΟΣ ΙV: Καθοριστικοί παράγοντες και Εμπόδια υιοθέτησης ΤΠΕ
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ
Σχέδιο προσέγγισης και υλοποίησης online μαθημάτων
Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Ά Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας
Εκπαιδευτικές δράσεις σε προγράμματα πληροφοριακής παιδείας:
Ηλεκτρονικές πηγές HEAL-Link: πεπραγμένα
Μαρία Αμπατζή, Ε2, Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ
Πιλοτική εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Συστήματος Δεικτών για Βιώσιμους Τουριστικούς Προορισμούς (European Tourism Indicator System for Sustainable Destinations)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Σχολείο Ανοιχτού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
Συστάδα 2: Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή και Υγεία
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
«Το κάπνισμα στην καθημερινή ζωή των μαθητών
Δημιουργώντας Εικονικές Συλλογές σε Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Αλεξάνδρα Παπάζογλου Φωτεινή Αραβανή
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Ιάσμου Εκπαιδευτικός: Μελέκ Ιμάμ
Χρίστος Τζάμας Διεύθυνση Υπηρεσιών Κατάρτισης Σεπτέμβριος 2018
ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΚΕΔΕ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΔΡΑΣΕΩΝ «Σχέδιο θέσεων για την διαχείριση.
TOOLS FOR ACADEMIC ELECTRONIC PUBLISHING
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
μυθοσ ο ψηφιακοσ Γυμνάσιο Αμφίκλειας Ομάδα ανάπτυξης
Βάσεις Δεδομένων 28/11/2018 Ενότητα Γ6.Μ2 (Βασικά Δομικά Συστατικά Στοιχεία και Κύρια Αντικείμενα μιας Βάσης Δεδομένων ) Ο Δάσκαλος.
Ανιχνεύοντας τη ρητορική online πληροφοριών:
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής
Ψηφιακά Εργαλεία, Τεχνολογίες και Υπηρεσίες Ανοικτών Δεδομένων
Βέλτιστες πρακτικές Ανοικτής Διακυβέρνησης - Παραδείγματα Εφαρμογής
Preserving Access to Digital Information
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ψηφιακά Αποθετήρια Συζήτηση, ορισμός, βασικά χαρακτηριστικά

Δομή Παρουσίασης Τι είναι ένα Ψηφιακό Αποθετήριο; Γιατί το χρειαζόμαστε; Τύποι Αποθετηρίων Τυπολογία Αποθετηρίων Χαρακτηριστικά Προσδοκίες Χρηστών Παραδείγματα Αποθετηρίων Τα «Πρέπει» των Αποθετηρίων

Ορισμός Ένα ψηφιακό αποθετήριο διαφοροποιείται από άλλες ψηφιακές συλλογές στα ακόλουθα: – Το περιεχόμενο κατατίθεται στο αποθετήριο είτε από το δημιουργό του είτε από τον ιδιοκτήτη του είτε από κάποιον τρίτο, – Η αρχιτεκτονική του αποθετηρίου διαχειρίζεται τόσο το περιεχόμενο όσο και τα μεταδεδομένα που το περιγράφουν, – Το αποθετήριο προσφέρει ένα ελάχιστο σετ υπηρεσιών όπως εισαγωγή αντικειμένων, αναζήτηση, κλπ, – Το αποθετήριο πρέπει να υποστηρίζεται και να συντηρείται συνεχώς

Ορισμός Ένα ψηφιακό αποθετήριο επιτρέπει την αποθήκευση, εύρεση και αναζήτηση σε μεταδεδομένα και/ή ψηφιακά αντικείμενα, αποθηκευμένα είτε τοπικά είτε σε μια διαμοιρασμένη υποδομή, Αλλά τι γίνεται όταν ο σκοπός της ύπαρξης ενός αποθετηρίου διαφοροποιείται;

Γιατί Αποθετήρια; Οι εκπαιδευτικοί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αναπτύσσουν περιεχόμενο που πρέπει να αποθηκευτεί και να μοιραστεί Τα αποθετήρια μπορούν επίσης να υποστηρίξουν την επανάχρηση αυτών των πηγών από την εκπαιδευτική κοινότητα, ενισχύοντας τις οικονομίες κλίμακας

Γιατί Αποθετήρια; Είναι το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για την περιγραφή και εντοπισμό ψηφιακών πηγών που περιγράφονται με μεταδεδομένα μέσα από ένα σχήμα μεταδεδομένων Οι πηγές μπορούν να βρεθούν με τη χρήση ενός συνόλου διαφορετικών τεχνικών αναζήτησης

Το φαινόμενο Google Η ακαριαία εξάπλωση του διαδικτύου, μαζί με την χρήση «πληρωμένων» αποτελεσμάτων έρευνας, οδήγησε σε χειρότερα αποτελέσματα αναζητήσεων Ανάγκη για εστιασμένα αποθετήρια γνώσης που εξυπηρετούν συγκεκριμένες κοινότητες χρηστών και προσφέρουν πιο «προχωρημένες» δυνατότητες αναζήτησης

Τύποι Αποθετηρίων Κατάλογος από εκπαιδευτικές πηγές που βρίσκονται στο διαδίκτυο – Εγγραφές μεταδεδομένων που περιγράφουν για τους χρήστες, εκπαιδευτικό περιεχόμενο που είναι διαθέσιμο σε διαδικτυακούς τόπους, εκτός του αποθετηρίου. Δεν αποθηκεύει καθόλου περιεχόμενο στην υποδομή του αποθετηρίου

Τύποι Αποθετηρίων Αποθετήριο Ψηφιακών Πηγών – Αποθετήριο που αποθηκεύει τόσο τα αντικείμενα όσο και τα μεταδεδομένα που τα περιγράφουν. Ο σκοπός αυτού του αποθετηρίου είναι να αποθηκεύσει συνήθως την ακαδημαϊκή ή εκπαιδευτική «παραγωγή» ψηφιακού υλικού ενός φορέα

Τύποι Αποθετηρίων Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων – Αποθετήριο που αποθηκεύει αντικείμενα που βρίσκονται αποθηκευμένα στις υποδομές του είτε στον παγκόσμιο ιστό και επιτρέπει την εισαγωγή και εξαγωγή τους με βάση πρότυπα που υποστηρίζουν τη χρήση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία

Τυπολογία Αποθετηρίων Ανάλογα με τον τύπο περιεχομένου: – Μη επεξεργασμένα επιστημονικά δεδομένα – Επεξεργασμένα επιστημονικά δεδομένα – Επιστημονικά άρθρα – Πτυχιακές εργασίες – Πλήρεις επιστημονικές έρευνες – Μαθησιακά Αντικείμενα – Εταιρικές εγγραφές και δεδομένα

Τυπολογία Αποθετηρίων Ανάλογα με την κάλυψη: – Προσωπικό (βιβλιοθήκη ενός ερευνητή) – Περιοδικό (καλύπτει ένα περιοδικό ή ένα σύνολο) – Τμήματος – Φορέα – Συνόλου Φορέων – Εθνικό – Διεθνές

Τυπολογία Αποθετηρίων Ανάλογα με τη λειτουργικότητα: – Ενισχυμένη πρόσβαση σε πηγές – Θεματική πρόσβαση σε πηγές – Διατήρηση ψηφιακών πηγών – Διαχείριση πηγών ενός φορέα – Διαμοιρασμός και επαναχρησιμοποιήση πηγών

Τυπολογία Αποθετηρίων Ανάλογα με το κοινό: – Μαθητές – Δάσκαλοι/Καθηγητές – Ερευνητές

Χαρακτηριστικά Αποθετηρίων

Χαρακτηριστικά Σχήμα Μεταδεδομένων – IEEE LOM, Dublin Core, ILOX, Proprietary Περιοχή – Επιστήμη, Μαθηματικά, Αρχιτεκτονική, κλπ Αριθμός ΜΑ Τρόπος Περιήγησης – Απλός, προχωρημένος, θεματικός, κλπ

Χαρακτηριστικά Peer Review – Περιεχομένου, μεταδεδομένων Λειτουργίες για το χρήστη – Χώρος εργασίας, προφίλ, αγαπημένα, κλπ Υποδομή – Κεντρικός server, διαμοιρασμένη αρχιτεκτονική

Χαρακτηριστικά Αποθήκευση Μεταδεδομένων – Oracle DB, SQL Server, κλπ Αποθήκευση ΜΑ – Υπερσυνδέσμους, αρχεία, έγγραφα, κλπ Σύνδεση με άλλα Αποθετήρια – API, Federated search, εισαγωγή LOM records Άλλο – Αυτόματη δημιουργία μεταδεδομένων

Προσδοκίες Χρηστών

Διαχείριση Μεταδεδομένων Οι χρήστες περιμένουν τα αποθετήρια να αποθηκεύουν πληροφορία (metadata) για τα ΜΑ που περιέχουν Οι χρήστες περιμένουν ο τρόπος περιγραφής των πηγών να είναι συμβατός με άλλα αποθετήρια ή κάποιο πρότυπο

Διαχείριση Μεταδεδομένων Εργαλεία για την εισαγωγή μεταδεδομένων να είναι μέρος της υποδομής του αποθετηρίου Τα μεταδεδομένα που χρησιμοποιούνται να είναι σύμφωνα με υπάρχοντα πρότυπα Μεταδεδομένα που δημιουργούνται αυτόματα Χρήση οντολογιών και ταξινομιών

Διαχείριση Περιεχομένου Να δίνεται η δυνατότητα μεταφόρτωσης και λήψης ΜΑ από το αποθετήριο Να υπάρχουν πρότυπα που να βοηθούν τη διανομή των ΜΑ Να υπάρχει περιγραφή των δικαιωμάτων για τα ΜΑ Να υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας προσωπικών συλλογών αντικειμένων Να υπάρχει η δυνατότητα προσδιορισμού του περιεχομένου με τρόπο μοναδικό

Υποστήριξη Να υπάρχει κάποιου είδους υποστήριξη από την κοινότητα των χρηστών γύρω από το αποθετήριο Ένα σετ υπηρεσιών, εργαλείων ή λειτουργιών που είναι έξω από τα όρια του φυσικού αποθετηρίου

Παραδείγματα Αποθετηρίων

Αποθετήρια Γενικού Σκοπού CLOE: Cooperative Learning Object Exchange, – European Knowledge Pool System (ARIADNE) – Multimedia Educational Resource for Learning and Online Teaching (MERLOT) –

Συγκεκριμένου Αντικειμένου Global Education Online Depository and Exchange (GEODE) – Health Education Assets Library (HEAL) – Math Forum –

Τα «Πρέπει» των Αποθετηρίων Κατηγοριοποίηση των ΜΑ με βάση την χρήση του Χρήση όσο το δυνατόν περισσότερων tags Διατήρηση της πρόσβασης στα ΜΑ Αναφορές σε άλλα αποθετήρια γνώσης Start small & then scale up Χρησιμοποιείστε όσο το δυνατόν περισσότερα πρότυπα

Τα «Πρέπει» των Αποθετηρίων Επικοινωνήστε ανοικτά με τους χρήστες και τον έξω κόσμο και συχνά Συμμετέχετε σε δραστηριότητες της ευρύτερης κοινότητας ανοικτού λογισμικού Λύστε τα θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας του περιεχομένου ή των μεταδεδομένων νωρίς!

Ψηφιακά Αποθετήρια Συζήτηση, ορισμός, βασικά χαρακτηριστικά