Φωνητική αλλαγή Φωνολογική Μεταβολή Ι. Τα είδη II. Τα αίτια.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η φωνολογική επίγνωση.
Advertisements

ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τα Τμήματα: ●Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Φωτογραφίας και.
ΔΙΑΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΒΑΡΟΥΣ
Μηχανικές Ταλαντώσεις
3.2 Προβλήματα φυσικής μετάδοσης
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΙΔΑΝΙΚΑ ΑΕΡΙΑ
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
Είναι σαφές ότι το μόρφωμα που κείται στα βόρεια σύνορα μας, η πρώην επαρχία της Γιουγκοσλαυΐας γνωστή παλαιότερα ως VARDARSKA και σήμερα ως Σκόπια (FYROM),
Πότε λέμε ότι δύο σώματα αλληλεπιδρούν;
Φωνητική-Φωνολογία Η Φωνητική εξετάζει τη φυσιολογία της ομιλίας και περιγράφει τους ήχους όπως παράγονται από τα φωνητικά όργανα του ανθρώπου ή τους αναλύει.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΧΟΛΗ ΝΟΜΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ.
ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΩΝ ΕΠΑΦΩΝ ΕΡΕΥΝΑ Ε.Μ.Α.Σ. ΤΙ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΣΑΣ; ΕΡΕΥΝΑ Ε.Μ.Α.Σ.
Παλλόμενοι Μεταβλητοί Αστέρες
3.1 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ.
Κατανοεί τη συμπεριφορά της χωρητικής, αντίστασης στο Ε.Ρ.
ΑΣΚΗΣΗ 1η Μέτρηση διαφοράς φάσεως και συχνότητας
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑΣ ΙΙ ΑΣΚΗΣΗ Συντονισμός. I->max όταν |Ζ|=R, δηλ. Lω ο -1/Cω ο =0 => Τότε έχουμε συντονισμό έντασης f o : συχνότητα συντονισμού.
Αναζήτηση Κατά Βάθος Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure) ΥΛΗ → έννοιες Περιεχόμενο ΜΟΡΦΗ → σημασίες ΥΛΗ → φθόγγοι Έκφραση ΜΟΡΦΗ → φωνήματα.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
Τυπολογία Εισαγωγή. Τι είναι η Τυπολογία ; Σημαντικός – ίσως ο πιο σημαντικός (;) – κλάδος της Γλωσσολογίας Προσπαθεί έμμεσα να απαντήσει στο βασικό ερώτημα.
ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΑΝΤΩΝΙΑ ΣΤ 1. Η ΑΣΚΗΣΗ ΒΟΗΘΑΣΤΟ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ. ΟΤΑΝ ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΣΤΕ ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ. ΕΠΙΣΗΣ Η ΑΣΚΗΣΗ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ Γ. Σιδερίδης. ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ- ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί ακριβώς τη χρειαζόμαστε; Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί.
ΕΠΑ.Λ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΟΜΑΔΑ Β΄. ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ.
Πειράματα και παρατηρήσεις Υποθέσεις έρευνας. Πείραμα ή παρατήρηση;  Το κάπνισμα προκαλεί καρκίνο;  Πώς βγήκε αυτό το συμπέρασμα;  Τί μέθοδος χρησιμοποιήθηκε.
Τυπολογία των φθόγγων Φωνολογία και συστήματα γραφής.
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
8. Ρινικά σύμφωνα ΠΑΝΤΑ ΗΧΗΡΑ ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΤΑ!
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
Παρουσίαση των Ημερησίων ΕΠΑ.Λ.
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό
5A ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Πλήρης αναφορά Βιβλιογραφίας θα αναρτηθεί με την ολοκλήρωση των σημειώσεων.
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
8. Φωνολογία.
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
TA ΦΩΝΗΕΝΤΑ ΤΗΣ ΚΝΕ Χαρακτηριστικά φωνηέντων:
Από την γλωσσική ποικιλία στην γλωσσική μεταβολή
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
«Φωνητική-Φωνολογία: εφαρμογές στην εκπαίδευση»
Φωνολογική Μεταβολή Ι. Τα είδη II. Τα αίτια
Μάθημα VIII. Διαστήματα (αναστροφές).
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
Οι γεωγραφικές συντεταγμένες της Γης
Όταν δύο μπάλες μπιλιάρδου συγκρούονται , έρχονται σε επαφή , δέχονται μεγάλες δυνάμεις (δράση – αντίδραση ) σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και οι ταχύτητές.
Η Φωνολογία της Αρχαίας Ελληνικής
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure)
Θεώρημα των Hecksher – Ohlin (H-O):
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
Εισαγωγή στη Γλωσσολογία (Ενότητα 4 – Φωνολογία)
Επαναληπτικές ερωτήσεις Φυσικής
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
ΑΣΚ. 1.29* ΒΙΒΛΙΟ Μ. ΛΟΥΚΑ Ένας κανονικός άνδρας παντρεύτηκε μια κανονική γυναίκα και απέκτησαν ένα αλφικό παιδί. Με ποια πιθανότητα, α) το δεύτερό τους.
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φωνητική αλλαγή Φωνολογική Μεταβολή Ι. Τα είδη II. Τα αίτια

Απώλεια *έφερε-τ → έφερε [parle] → [parl] Αρχ. Αγγλ. Munecas → monks Ενόμισε → Νόμισε

Επενθετικές αλλαγές Ανήρ → *ανρός → ανδρός Λατ. Schula → Αρχ.Γαλ. Escole Κάνουν → Κάνουνε Καθόμουν → Καθόμουνα

Μετάθεση Αρχ. Αγγλ. Bridd → bird Αρχ. Αγγλ. Waeps → wasp Αφροδίτη → Αφορδίτα (Κρητ.)

Απλολογία Λατ. Nutri + trix → *nutritrix → nutrix Αποστρατιωτικοποίηση → Αποστρατικοποίηση

Αφομοίωση Πλήρης: γεγραφ-μένος → γεγραμ-μένος Μερική: Αγγλ. In-tend / Im-press Οπισθοχωρητική: έβδομον → έδδομον (Θεσσ.) Προχωρητική: Πγερμ *fulnaz → *fullaz (Πβ. Αγγλ. Full) Εξ επαφής Εξ αποστάσεως: ορφανός → αρφανός. Φωνηεντική αρμονία

Ανομοίωση Λατ. Arbor → Ισπ. Arbol Νόμος του Grassmann: *dhidhemi → *thithemi → tithemi Πταίω → Φταίω

Είδος φθόγγων Ι Παιδί → Πιδί (Κλείσιμο) [Βόρεια ιδιώματα] Σίδηρον → Σίδερον (Άνοιγμα) [Μεσαιωνική]

Είδος φθόγγων ΙΙ Την πόλη → [timboli] (Ηχηροποίηση)

Ο Νόμος του Grimm

Άσκηση α) ΑΕ ερυθρίνος > ΝΕ λυθρίνι β) ΑΕ αμφιφορεύς > ΑΕ αμφορεύς γ) Ισλ. *gulθ > gull δ) ΝΕ καθόμουν > καθόμουνα ε) ΑΕ *κατύβρισις > καθύβρισις στ) ελευθερία > λευτεριά ζ) ΟΕ fi:fta > fifth η) Αρχ.Ισπ. omne > hombre

Νεογραμματικοί Η «υπόθεση των Νεογραμματικών»: η φωνητική αλλαγή είναι συστηματική Φωνητικοί νόμοι Όχι τόσο απόλυτο, όμως κατά βάση ισχύει «Παράδοξο του Sturtevant»

Δομιστές Λειτουργικές σχολές (κύκλος της Πράγας, Martinet) Η έμφαση στην αρχιτεκτονική του συστήματος ως φορέα μεταβολών Εν μέρει σωστά, όμως δεν απαντούν γιατί οι μεταβολές δεν συμβαίνουν πάντοτε σε περίπτωση ευνοϊκών προϋποθέσεων

Ο ομιλητής-ακροατής ως παράγοντας αλλαγής Φωνητική αλλαγή κατά την παραγωγή Ρόλος της συχνότητας Φωνητική αλλαγή κατά την πρόσληψη Έμφαση στη χρήση και όχι τόσο στη δομή της γλώσσας