Κοινωνική Εργασία με Παιδιά και Εφήβους Ενότητα 3: Προαγωγή και Πρόληψη της ψυχοκοινωνικής υγείας των παιδιών στο σχολείο και κοινωνική εργασία Χάρης Ασημόπουλος,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Άσκηση με αντίσταση Είναι ο οποιοσδήποτε τύπος ενεργητικής άσκησης στον οποίο η δυναμική ή στατική μυϊκή σύσπαση βρίσκει αντίσταση από μία εξωτερική.
Πολιτική πληροφόρησης Ενότητα 11: Ανακεφαλαίωση Μέρος Ι Δρ Αλέξανδρος Κουλούρης Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Η αναγκαιότητα συνθετικής προσέγγισης 1/6
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
Μυϊκή χαλάρωση Όσο ελαττώνεται η μυϊκή ενέργεια τόσο χαλαρός γίνεται ο μυς. Όταν ένας μυς βρίσκεται σε ανεπιθύμητη σύσπαση δεν μπορεί να εργασθεί φυσιολογικά.
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
Καμπυλότητα Φακού P c
Δράση μάσκας Μείωση ερεθισμού και επαναφορά των διασταλμένων πόρων.
Παράγοντες που επηρεάζουν τη δύναμη ενός μυός 1/2
Ορισμός Μάλαξη είναι ένα σύστημα μηχανικών χειρισμών που εκτελούνται στην επιφάνεια του ανθρώπινου σώματος (εδώ στο πρόσωπο), με τα χέρια ή με ειδικά μηχανήματα.
Βιοηθική και Δεοντολογία στην Φυσικοθεραπεία Ενότητα 7: Οι αντιλήψεις & ο ρόλος εργασίας των επιστημόνων υγείας H περίπτωση του νοσοκομείου Πατησίων Γεωργία.
Αλκίνια Χαρακτηριστική ομάδα: τριπλός δεσμός.
Περιγραφή Είναι κύματα που εκπέμπονται σε πολύ μεγάλες συχνότητες.
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 5: Θεματική επεξεργασία απεικονιστικών τεκμηρίων Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Μέρη μηχανής φύλλου όφσετ
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 12: Μάλαξη και εναλλακτικές θεραπευτικές προσεγγίσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Ψυχιατρική Ενότητα 17: Θεραπευτικές παρεμβάσεις στην ψυχιατρική Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ) Ενότητα 1: Βασικές αρχές και ορισμοί Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Εισαγωγική Κατεύθυνση Διοίκησης.
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 10: Αποτελέσματα μάλαξης – Κοιλιακή χώρα Δωροθέα Μακρυγιάννη Pt MSc Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Διατροφή- Διαιτολογία Ενότητα 18: Διατροφή και δυσλιπιδαιμίες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 2: Διόρθωση αμετρωπιών με οφθαλμικούς φακούς Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Διάρκεια της άσκησης Η διάρκεια και η ένταση της άσκησης είναι σχετικές: Μεγαλύτερο διάλειμμα κατά την άσκηση παραπέμπει σε αερόβια διαδικασία. Μικρότερο.
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Η Εκπαίδευση Είναι το λίκνο που ανατρέφει: Δημόσιους λειτουργούς,
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Άρθρο Συγγραφείς: Marcus Plescia, MD, MPH, Martha Groblewski, PhD, RD, LDN. Τίτλος: A Community Oriented Primary care Demonstration Project Refining.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Πληροφοριακή Συμπεριφορά
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κοινωνική Εργασία με Παιδιά και Εφήβους Ενότητα 3: Προαγωγή και Πρόληψη της ψυχοκοινωνικής υγείας των παιδιών στο σχολείο και κοινωνική εργασία Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

 Η πρόληψη, ως έννοια και ως πρακτική, συνδέεται στενά με την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας και ανάπτυξης, ιδιαίτερα στις πρώιμες παρεμβάσεις.  Η πρώιμη προληπτική παρέμβαση επιδιώκει εξίσου : Την αποφυγή εμφάνισης δυσκολιών ή καθυστερήσεων στην ανάπτυξη, και Την προώθηση των παραγόντων που ενδυναμώνουν τα χαρακτηριστικά και διευκολύνουν τα αναπτυξιακά επιτεύγματα του παιδιού και τη λειτουργικότητα της οικογένειας. Πρόληψη 1

Προβλήματα ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων  Το ποσοστό παιδιών και εφήβων με ψυχικές διαταραχές είναι υψηλό (14-18%) και αυξάνεται διεθνώς. Μόνο ένα μικρό ποσοστό αυτών των παιδιών και εφήβων ( περίπου 15-20%) καταλήγουν σε υπηρεσίες ψυχικής υγείας.  Τα προβλήματα συμπεριφοράς, συναισθήματος και μάθησης εμποδίζουν τα παιδιά να προσαρμοστούν στην πραγματικότητα και τις απαιτήσεις του σχολείου δημιουργώντας πρόσθετες δυσκολίες, τόσο στο ίδιο το παιδί όσο και στη λειτουργία της τάξης. 2

 Η πορεία ενός παιδιού που εμφανίζει συμπτώματα κάποιας διαταραχής μπορεί να διαφοροποιηθεί σημαντικά εάν τα προβλήματα εντοπιστούν εγκαίρως και αποτελέσουν αντικείμενο μέριμνας.  Ο έγκαιρος εντοπισμός δυσκολιών έχει βρεθεί ότι μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένα ποσοστά σχολικής αποτυχίας και διακοπής της σχολικής φοίτησης, σε αύξηση των πιθανοτήτων για μελλοντική επαγγελματική αποκατάσταση και σε μείωση της παραπτωματικής συμπεριφοράς. Η σημασία έγκαιρου εντοπισμού πρώιμων ενδείξεων προβλημάτων ψυχικής υγείας 3

 Οι διαταραχές που πρωτοεμφανίζονται στην παιδική ηλικία, αν δεν αντιμετωπιστούν εγκαίρως, έχουν αυξημένη πιθανότητα να καταλήξουν σε σοβαρής μορφής ψυχοπαθολογία στην ενήλικη ζωή.  Το παιδί ενδέχεται να μην μπορέσει να ακολουθήσει το ρυθμό της ανάπτυξης και προόδου των συνομηλίκων του. Το γεγονός αυτό έχει αρνητικές συνέπειες στη συναισθηματική και την κοινωνική του ζωή και στις σχέσεις του με την οικογένεια και τους συνομήλικούς του. Οι επιπτώσεις του μη έγκαιρου εντοπισμού των δυσκολιών 4

 Το σύγχρονο σχολείο καλείται να διαδραματίσει ένα σύνθετο ρόλο, που περιλαμβάνει : Όχι μόνο την προαγωγή της μάθησης Αλλά και την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών. Ο σύγχρονος ρόλος του σχολείου 5

1.Παρεμβάσεις σε ολόκληρο το μαθητικό πληθυσμό και στοχεύουν στην προαγωγή της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης και υγείας των μαθητών και στην πρόληψη εκδήλωσης προβληματικών συμπεριφορών ή άλλων δυσκολιών. 2.Παρεμβάσεις σε ομάδες του μαθητικού πληθυσμού που βρίσκονται αντιμέτωπες με παράγοντες που θέτουν σε κίνδυνο την ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη. 3.Παρεμβάσεις οι οποίες στοχεύουν στον έγκαιρο εντοπισμό και αντιμετώπιση πρώιμων ενδείξεων κάποιας διαταραχής ή δυσκολίας. Κατηγορίες προγραμμάτων πρώιμης προληπτικής παρέμβασης στο σχολείο 6

 Η κοινωνική εργασία στο σχολείο σκοπεύει : στην υποστήριξη της ψυχοκοινωνικής εξέλιξης των μαθητών, στην ανάπτυξη των κοινωνικών τους δεξιοτήτων, και στην ενδυνάμωση της ψυχικής τους ανθεκτικότητας. Κοινωνική εργασία, πρόληψη και προαγωγή της ψυχικής υγείας στο σχολείο 1/2 7

 Για να επιτύχουν το σκοπό αυτό οι σχολικοί κοινωνικοί λειτουργοί, παρεμβαίνουν ολιστικά, δηλαδή στο πεδίο όπου εμπλέκονται : τα παιδιά, οι οικογένειες, τα σχολεία και οι κοινότητες. Κοινωνική εργασία, πρόληψη και προαγωγή της ψυχικής υγείας στο σχολείο 2/2 8

 Οι παρεμβάσεις ειδικότερα αφορούν σε : Ψυχοκοινωνικές εκτιμήσεις και αξιολογήσεις μαθητών, Ατομική συμβουλευτική, Ομαδική συμβουλευτική, Παρεμβάσεις σε καταστάσεις κρίσης, Συμβουλευτική γονέων και συμβουλευτική εκπαιδευτικών, Έρευνα, και Σχεδιασμό και ανάπτυξη προγραμμάτων πρόληψης και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας των παιδιών. Παρεμβάσεις των σχολικών κοινωνικών λειτουργών 9

 Ο στόχος των παρεμβάσεων είναι : 1. Η ενίσχυση των προστατευτικών παραγόντων της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των μαθητών, 2. Η αντιμετώπιση των παραγόντων κινδύνου της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των μαθητών. Στόχοι των παρεμβάσεων των κοινωνικών λειτουργών στο σχολείο 10

 Από τους πλέον σοβαρούς παράγοντες κινδύνου της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών στα σχολεία, που θεωρείται και από τα μεγαλύτερα σύγχρονα σχολικά προβλήματα, είναι ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών.  Οι επιπτώσεις που έχει στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη και εξέλιξη των παιδιών είναι πολλές και καθοριστικές, οι οποίες εάν δεν διαγνωσθούν και δεν αντιμετωπισθούν έγκαιρα έχουν κακή πρόγνωση. Ενδεικτικό παράδειγμα παρεμβάσεων πρόληψης και αντιμετώπισης : Εκφοβισμός 11

 Οι παρεμβάσεις της κοινωνικής εργασίας για την πρόληψη και αντιμετώπιση του εκφοβισμού στο σχολείο προσδιορίζονται από το πλαίσιο των καλών και κατάλληλων πρακτικών και πολιτικών που προτείνονται ως προς την αντιμετώπιση του προβλήματος. Κοινωνική εργασία και εκφοβισμός στο σχολείο 12

1)Αλλαγή του κλίματος στο σχολείο για το φαινόμενο του εκφοβισμού. 2)Εκτίμηση της κατάστασης με έρευνα. 3)Εξασφάλιση της υποστήριξης εκ μέρους όλων της σχολικής κοινότητας για την αντιμετώπιση του προβλήματος. 4)Συγκρότηση επιτροπής που θα συντονίζει τις δράσεις του σχολείου για την πρόληψη. 5)Εκπαίδευση όλου του προσωπικού του σχολείου στην πρόληψη και αντιμετώπιση του εκφοβισμού. Καλές πρακτικές πρόληψης και αντιμετώπισης του προβλήματος 1/3 13

Καλές πρακτικές πρόληψης και αντιμετώπισης του προβλήματος 2/3 6)Δημιουργία πλαισίου κανόνων που να βοηθούν τους μαθητές να απέχουν από εκφοβιστικές συμπεριφορές και να βοηθούν τους μαθητές που εκφοβίζονται. 7)Κατάλληλη και αποτελεσματική επίβλεψη. 8)Παρεμβάσεις σε ατομικό επίπεδο για μαθητές που εμπλέκονται στα περιστατικά εκφοβισμού. 9)Παρεμβάσεις σε ομαδικό επίπεδο με συζητήσεις στη τάξη για τις σχέσεις των παιδιών. 10)Εξασφάλιση της συνέχειας στο χρόνο των προσπαθειών δίχως να υπάρχει ημερομηνία λήξης των δραστηριοτήτων πρόληψης και αντιμετώπισης. 14

Καλές πρακτικές πρόληψης και αντιμετώπισης του προβλήματος 3/3  Οι κοινωνικοί λειτουργοί, για την ανάπτυξη αυτών των παρεμβάσεων στο σχολείο, αξιοποιούν τις βασικές μεθόδους της Κοινωνικής Εργασίας με Άτομα, της Κοινωνικής Εργασίας με Ομάδα, την Κοινωνική Εργασία με την Οικογένεια, την Κοινοτική Εργασία και την Κοινωνική Έρευνα  Συνεργάζονται, με ολιστική προσέγγιση, αφενός με τους μαθητές και τους γονείς τους και αφετέρου με τους εκπαιδευτικούς, αλλά και με άλλους επαγγελματίες και φορείς στην κοινότητα. 15

 Στην ατομική κοινωνική εργασία οι κοινωνικοί λειτουργοί συνεργάζονται με τους μαθητές και τους γονείς τους, με σκοπό την αξιολόγηση της κατάστασης και την διερεύνηση επιπτώσεων στην ανάπτυξη, στη σχολική επίδοση και στις κοινωνικές σχέσεις.  Η εκτίμηση στηρίζεται στη συλλογή πληροφοριών : Της πορείας της ανάπτυξης του παιδιού, Της λειτουργικότητας της οικογένειας και των σχέσεων στο σχολείο και Της συχνότητας, της σοβαρότητας και της διάρκειας συνυπαρχόντων συμπτωμάτων. Ατομική κοινωνική εργασία για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού στο σχολείο 1/2 16

Ατομική κοινωνική εργασία για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού στο σχολείο 2/2  Η αξιολόγηση των παραγόντων αυτών, σε συνδυασμό με την διατύπωση των πιθανών αιτιών, οδηγούν στο σχεδιασμό της κατάλληλης παρέμβασης που είναι δυνατόν να συμπεριλαμβάνει : Συμβουλευτική υποστηρικτική εργασία με τους μαθητές, τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς, Ψυχοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις των εκπαιδευτικών, Και εάν κρίνεται απαραίτητο παραπομπή μαθητών σε ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες για διάγνωση και θεραπεία. 17

1.Οι κοινωνικοί λειτουργοί αναπτύσσουν ψυχοεκπαιδευτικές ομάδες μαθητών σχετικά με : την αλληλεπίδραση, την έκφραση συναισθημάτων, την ενίσχυση της ενσυναίσθησης, την υποστήριξη της αλληλεγγύης, την αποδοχή της διαφορετικότητας, και την πρόληψη του εκφοβισμού. Ομαδική κοινωνική εργασία για την πρόληψη του εκφοβισμού στο σχολείο 1/3 18

Ομαδική κοινωνική εργασία για την πρόληψη του εκφοβισμού στο σχολείο 2/3 2.Οι κοινωνικοί λειτουργοί αναπτύσσουν ομάδες γονέων - ευαισθητοποίησης - σχετικά με θέματα : ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών, προβλημάτων ψυχικής υγείας παιδιών, ενδυνάμωσης του γονικού ρόλου, υποστήριξης των παιδιών τους στην αντιμετώπιση του εκφοβισμού, και συνεργασιμότητας με το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου. 19

Ομαδική κοινωνική εργασία για την πρόληψη του εκφοβισμού στο σχολείο 3/3 3.Οι κοινωνικοί λειτουργοί αναπτύσσουν ομάδες εκπαιδευτικών σε θέματα : ψυχοκοινωνικής υγείας των παιδιών, πρώιμης ανίχνευσης προβλημάτων ψυχικής υγείας μαθητών, παρέμβασης σε καταστάσεις κρίσης, πρόληψης και αντιμετώπισης του εκφοβισμού μεταξύ των μαθητών και διαχείρισης ζητημάτων στη συνεργασία με τους γονείς.  Τέλος, υποστηρίζουν την δημιουργία επιτροπής κατά του εκφοβισμού στο σχολείο και συντονίζουν την λειτουργία και τις δραστηριότητές της. 20

 Στην κοινωνική εργασία με την κοινότητα ( τόσο την σχολική όσο και την ευρύτερη κοινότητα της περιοχής ) οι κοινωνικοί λειτουργοί συνεργάζονται με το σύλλογο διδασκόντων και το σύλλογο γονέων του σχολείου και με φορείς και υπηρεσίες της κοινότητας.  Επιδιώκουν : Ειδικότερα, την ανάπτυξη συλλογικών κοινοτικών δραστηριοτήτων για το πρόβλημα της βίας και του εκφοβισμού, και Γενικότερα, την ανάπτυξη προγραμμάτων πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας του παιδιού στην κοινότητα. Κοινωνική εργασία με την κοινότητα για την πρόληψη του εκφοβισμού στο σχολείο 21

 Στην κοινωνική έρευνα για τον σχολικό εκφοβισμό, οι κοινωνικοί λειτουργοί υποστηρίζουν τις προσπάθειες που αναπτύσσει το σχολείο στο να εκτιμήσει με αξιόπιστη έρευνα την κατάσταση σχετικά με τον εκφοβισμό.  Στόχοι είναι : να μελετηθεί ο τρόπος που οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί κατανοούν τον εκφοβισμό, να μελετηθεί πώς βιώνουν τις σχετικές εμπειρίες, και να προσδιορισθούν οι ανάγκες υποστήριξής τους. Κοινωνική έρευνα για τον σχολικό εκφοβισμό 1/2 22

Κοινωνική έρευνα για τον σχολικό εκφοβισμό 2/2  Τα αποτελέσματα της έρευνας θα χρησιμοποιηθούν στις δραστηριότητες ευαισθητοποίησης στο σχολείο και στη κοινότητα για τον εκφοβισμό, με παρουσίαση στις ομάδες επιμόρφωσης και σε ημερίδες, και για το σχεδιασμό αποτελεσματικών παρεμβάσεων στο σχολείο.  Οι κοινωνικοί λειτουργοί έχουν τη δυνατότητα να διεξάγουν έρευνα για τον εκφοβισμό στο σχολείο : με μεθοδολογία ποσοτική ( με τη χρήση ερωτηματολογίων ), με μεθοδολογία ποιοτική ( με ατομικές και ομαδικά εστιασμένες συνεντεύξεις ), και με μεθοδολογία συνδυαστική. 23

 Η εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης και προαγωγής της Ψυχικής Υγείας αποσκοπεί στη δημιουργία ενός θετικού σχολικού περιβάλλοντος.  Οι σύγχρονες τάσεις της ψυχικής υγείας των παιδιών : Δίνουν έμφαση στην ψυχική ανθεκτικότητα των παιδιών και στη δημιουργία ενός σχολείου που « νοιάζεται και φροντίζει » για την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών, Αναδεικνύουν τη συμβουλευτική διάσταση του ρόλου του εκπαιδευτικού, ως βασική προϋπόθεση καλής επικοινωνίας και ποιοτικών σχέσεων των μελών της σχολικής κοινότητας. Σύνοψη 24

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Χάρης Ασημόπουλος Χάρης Ασημόπουλος. «Κοινωνική Εργασία με Παιδιά και Εφήβους. Ενότητα 3: Προαγωγή και Πρόληψη της ψυχοκοινωνικής υγείας των παιδιών στο σχολείο και κοινωνική εργασία ». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.ocp.teiath.gr

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί και δοθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.