1 Η Μέθοδος Κόστους Ταξιδιού Η μέθοδος αποσκοπεί στον υπολογισμό της συνάρτησης ζήτησης (και του οφέλους) που προκύπτει από δραστηριότητες αναψυχής στην.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Άσκηση με αντίσταση Είναι ο οποιοσδήποτε τύπος ενεργητικής άσκησης στον οποίο η δυναμική ή στατική μυϊκή σύσπαση βρίσκει αντίσταση από μία εξωτερική.
Γενικά Ανιχνεύει μη αναμενόμενα (όχι του συστήματος ΑΒΟ) αλλοαντισώματα ή/και αυτοαντισώματα σε δείγμα ορού ασθενή. Ελέγχεται ο ορός σε 2-3 δείγματα.
Η αναγκαιότητα συνθετικής προσέγγισης 1/6
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
Καμπυλότητα Φακού P c
Παράγοντες που επηρεάζουν τη δύναμη ενός μυός 1/2
Ορισμός Μάλαξη είναι ένα σύστημα μηχανικών χειρισμών που εκτελούνται στην επιφάνεια του ανθρώπινου σώματος (εδώ στο πρόσωπο), με τα χέρια ή με ειδικά μηχανήματα.
Αλκίνια Χαρακτηριστική ομάδα: τριπλός δεσμός.
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 5: Θεματική επεξεργασία απεικονιστικών τεκμηρίων Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Μέρη μηχανής φύλλου όφσετ
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 12: Μάλαξη και εναλλακτικές θεραπευτικές προσεγγίσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ενότητα 1: Αγορά Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 3 : Μελλοντική αξία ράντας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 2: Απλός και σύνθετος τόκος και Εισαγωγή στο EXCEL Εργαστήριο 2 ης Εβδομάδας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 2: Διόρθωση αμετρωπιών με οφθαλμικούς φακούς Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος.
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ενότητα 6: Ζήτηση Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 7: Ισορροπία της αγοράς
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Ενότητα 10: Καμπύλες κόστους
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Η Μέθοδος Κόστους Ταξιδιού
Αξιολόγηση επενδύσεων
Σημειώσεις/Διαφάνειες
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Σημειώσεις/Διαφάνειες
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Ενότητα 2: Εισοδηματικός περιορισμός
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η Μέθοδος Κόστους Ταξιδιού Η μέθοδος αποσκοπεί στον υπολογισμό της συνάρτησης ζήτησης (και του οφέλους) που προκύπτει από δραστηριότητες αναψυχής στην ύπαιθρο. Η μέθοδος ξεκίνησε από μία απάντηση του οικονομολόγου Harold Hotelling στην ερώτηση του Διευθυντή της Υπηρεσίας Εθνικών Δρυμών των ΗΠΑ για την αξία των εθνικών πάρκων το Αναπτύχθηκε περαιτέρω από τους Clawson και Knetsch και σήμερα αναφέρεται σα μέθοδος H-C-K. Θεωρητικό Υπόβαθρο: Εάν θέλω να εκτιμήσω την αξία αναψυχής σε μια περιοχή, δηλαδή την επιθυμία του καταναλωτή να πληρώσει για να απολαύσει την υπηρεσία της αναψυχής, μπορώ να περιφράξω το χώρο και να χρεώνω εισιτήριο εισόδου. Από τη στιγμή που ο καταναλωτής αποφασίζει να μπει στο αυτοκίνητό του (ή άλλο μέσο μεταφοράς) και να ταξιδέψει στη θέση αναψυχής τότε η ωφέλεια που έχει είναι σίγουρα μεγαλύτερη από το κόστος που αναλαμβάνει για να ταξιδέψει στη θέση αυτή (συμπεριλαμβανομένου του κόστους του χρόνου που δαπανά). Συνεπώς: Μια καλή εκτίμηση της «τιμής» της υπηρεσίας είναι το κόστος ταξιδιού Μια καλή εκτίμηση της «ποσότητας» της υπηρεσίας είναι ο αριθμός των επισκέψεων Άρα, έχοντας «τιμή» και «ποσότητα» μπορώ να εκτιμήσω μία συνάρτηση ζήτησης

2 Η Αρχική Μέθοδος H-C-N (Με Ζώνες) Μεθοδολογία Με κέντρο ένα χώρο αναψυχής γράφουμε ομόκεντρους κύκλους που διαιρούν την περιβάλλουσα περιοχή σε ζώνες. Καθορίζουμε τη ζώνη προέλευσης των επισκεπτών του χώρου Για κάθε ζώνη προέλευσης υπολογίζονται οι μέρες επίσκεψης (αριθμός επισκέψεων) ανά άτομο σε ένα χρόνο. Για το βασικό υπόδειγμα H-C-N το V ορίζεται ως ο λόγος του συνόλου των επισκέψεων από τη ζώνη h στο χώρο j προς τον πληθυσμό της ζώνης h. Έτσι, η γεννήτρια συνάρτηση γίνεται: Βρίσκουμε το κόστος ταξιδιού από και προς το χώρο για κάθε ζώνη Με οικονομετρικές τεχνικές υπολογίζουμε τη καμπύλη ζήτησης Υπολογίζουμε πλεόνασμα καταναλωτή και συνολικό όφελος Τα απλά υποδείγματα κόστους ταξιδιού στηρίζονται σε μια συνάρτηση «γεννήτρια ταξιδιού», όπου V είναι ο αριθμός επισκέψεων, C είναι το κόστος ταξιδιού και X είναι ένα διάνυσμα άλλων μεταβλητών που μπορεί να εξηγούν τη ζήτηση για ταξίδια αναψυχής.

3 Η Αρχική Μέθοδος H-C-N (Με Ζώνες) Παράδειγμα Με κέντρο ένα χώρο αναψυχής γράφουμε ομόκεντρους κύκλους που διαιρούν την περιβάλλουσα περιοχή σε ζώνες.

4 Η Αρχική Μέθοδος H-C-N (Με Ζώνες) Παράδειγμα Ζώνη (h) Πληθυσμός N h Αριθμός Επισκέψεων V hj Μέσος Επισκέψεων Μέσο Κόστος Ταξιδιού C h Πλεόνασμα καταναλωτή Πλεόνασμα καταναλωτή ανά ταξίδι Συνολικό πλεόνασμα καταναλωτή (2)(3)4=(3)/(2)(5)(6)(7)(8) ,250,162,602, ,00 1, ,751,830,941, ,502,660,420, ,253,500,100, Γραμμική συνάρτηση ζήτησης V hj /N j =1,3-0,3C h

5 Η Αρχική Μέθοδος H-C-N (Με Ζώνες) Παράδειγμα ,25 0,50 0,75 1,00 1,25 0 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 Κόστος Ανά Επίσκεψη Μέσος Αριθμός Επισκέψεων για Κάθε Ζώνη P Β Παράδειγμα υπολογισμού του πλεονάσματος καταναλωτή για τη ζώνη 3: Γραφικά: Το Τρίγωνο ΑΒΡ Υπολογιστικά: Πλεόνασμα = Α

6 Η Ατομική Μέθοδος Κόστους Ταξιδιού Στην ατομική μέθοδο κόστους ταξιδιού η γεννήτρια συνάρτηση ταξιδιών είναι: όπου V ij είναι ο αριθμός επισκέψεων του καταναλωτή i στη θέση j, C ij το κόστος ταξιδιού του καταναλωτή i στη θέση j, και X i ένα διάνυσμα από παράγοντες που επηρεάζουν τη «ζήτηση» του καταναλωτή για επισκέψεις. Αριθμός Επισκέψεων το Χρόνο(V ij ) Συνολικό Κόστος Ανά Επίσκεψη Συνολικό Πλεόνασμα Καταναλωτή = όπου N j ο συνολικός αριθμός επισκέψεων στη θέση j (όλων των καταναλωτών)

7 Μεθοδολογικά Ζητήματα της Μεθόδου Κόστους Ταξιδιού 1. Η Βασική Υπόθεση Η βασική υπόθεση της μεθόδου θεωρεί ότι το κόστος ταξιδιού είναι ένδειξη της αξίας της αναψυχής (ή της «τιμής»). Σε πολλές περιπτώσεις οι καταναλωτές επιλέγουν να ζήσουν σε μέρη που βρίσκονται κοντά στους τόπους αναψυχής και έτσι, το κόστος ταξιδιού που αντιμετωπίζουν είναι, εκ προθέσεως, μικρό. Σε οικονομετρικούς όρους, το κόστος ταξιδιού είναι ενδογενές (προσδιορίζεται από άλλους παράγοντες) και συνεπώς η βασική υπόθεση παραβιάζεται. Στ περίπτωση αυτή η πραγματική ζήτηση είναι ψηλότερα από την υπολογιζόμενη και συνεπώς το πλεόνασμα του καταναλωτή είναι υποεκτιμημένο. Αριθμός Επισκέψεων το Χρόνο(V ij ) Συνολικό Κόστος Ανά Επίσκεψη Εκτιμηθείσα Πραγματική

8 Μεθοδολογικά Ζητήματα της Μεθόδου Κόστους Ταξιδιού 1. Η Βασική Υπόθεση - Συνέχεια Η βασική υπόθεση προϋποθέτει ότι ο καταναλωτής δαπανά σε κόστος ταξιδιού για να επισκεφθεί ένα συγκεκριμένο χώρο αναψυχής. Τι γίνεται όμως όταν: Ο καταναλωτής επισκέπτεται αρκετούς χώρους στη διάρκεια ενός ταξιδιού Ο καταναλωτής απολαμβάνει το ταξίδι κυρίως και όχι την επίσκεψη στο χώρο αναψυχής (η επίσκεψη είναι η αφορμή για το ταξίδι – Καβάφης;) Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει υπερεκτίμηση του πλεονάσματος καταναλωτή Ο βαθμός υπερεκτίμησης μπορεί να ελεγχθεί με ερωτήσεις-φίλτρα και ενδεχομένως να υπάρξουν διορθωτικές μετατροπές στη υπό εκτίμηση συνάρτηση ζήτησης. Οι διορθωτικές μετατροπές γίνονται κυρίως συμπεριλαμβάνοντας (ή όχι) ένα «κόστος ευκαιρίας» για το χρόνο που ο καταναλωτής δαπανά στο ταξίδι και στη διάρκεια παραμονής του στη θέση αναψυχής.

9 Μεθοδολογικά Ζητήματα της Μεθόδου Κόστους Ταξιδιού 2. Το Κόστος Ταξιδιού Στη βιβλιογραφία το κόστος ταξιδιού αποτελείται από δύο, όχι τόσο διακριτά, μέρη: 1.Το κόστος της επίσκεψης 2.Το κόστος ευκαιρίας του χρόνου (ταξιδιού και επίσκεψης, travel and on-site time) Το κόστος ταξιδιού μπορεί να είναι το κόστος βενζίνας ή εισιτηρίου, το συνολικό κόστος του αυτοκινήτου ή το κόστος που ο καταναλωτής υποκειμενικά προσλαμβάνει σαν κόστος ταξιδιού. Τα καλύτερα αποτελέσματα επιτυγχάνονται με το πρώτο ή το τρίτο μέτρο κόστους. Ο χρόνος ταξιδιού έχει αρνητική ή θετική χρησιμότητα; Το κόστος ευκαιρίας του χρόνου (εάν ο χρόνος ταξιδιού έχει αρνητική χρησιμότητα) προσεγγίζεται συνήθως από το μισθό του καταναλωτή. Το ίδιο γίνεται και για το χρόνο επίσκεψης. Όταν ο χρόνος υπολογίζεται στο κόστος ταξιδιού πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή διότι υπάρχει κίνδυνος υπερ- ή υποεκτίμησης του πλεονάσματος του καταναλωτή.

10 Μεθοδολογικά Ζητήματα της Μεθόδου Κόστους Ταξιδιού 3. Άλλα Ζητήματα Συνωστισμός. Είναι η κατάσταση στην οποία ο αριθμός επισκεπτών σε μία θέση είναι πάνω από την χωρητικότητα της θέσης, δηλαδή τον επιστημονικά υπολογιζόμενο αριθμό επισκεπτών. Κάτω από κατάσταση συνωστισμού, η μέθοδος κόστους ταξιδιού υποεκτιμά το πλεόνασμα του καταναλωτή. Χειρισμός των χαρακτηριστικών της θέσης επίσκεψης. Ύπαρξη εναλλακτικών (υποκατάστατων) θέσεων. Οικονομετρικά θέματα: Δειγματοληπτική μεροληψία (selection and truncation bias) Επιλογή συναρτησιακής μορφής (functional form) και οι επιπτώσεις της στη μέτρηση του πλεονάσματος του καταναλωτή Πολυσυγγραμικότητα (multicollinearity) Ετεροσκεδαστικότητα (heteroscedasticity)

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC- ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.