ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: Περιβαλλοντική Επικοινωνία και Πληροφόρηση Η Συνεισφορά των Περιβαλλοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων στη διάχυση των μηνυμάτων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Άσκηση με αντίσταση Είναι ο οποιοσδήποτε τύπος ενεργητικής άσκησης στον οποίο η δυναμική ή στατική μυϊκή σύσπαση βρίσκει αντίσταση από μία εξωτερική.
Πολιτική πληροφόρησης Ενότητα 11: Ανακεφαλαίωση Μέρος Ι Δρ Αλέξανδρος Κουλούρης Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Η αναγκαιότητα συνθετικής προσέγγισης 1/6
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
Καμπυλότητα Φακού P c
Δράση μάσκας Μείωση ερεθισμού και επαναφορά των διασταλμένων πόρων.
Παράγοντες που επηρεάζουν τη δύναμη ενός μυός 1/2
Ορισμός Μάλαξη είναι ένα σύστημα μηχανικών χειρισμών που εκτελούνται στην επιφάνεια του ανθρώπινου σώματος (εδώ στο πρόσωπο), με τα χέρια ή με ειδικά μηχανήματα.
Αλκίνια Χαρακτηριστική ομάδα: τριπλός δεσμός.
Ορισμός Τα υψίσυχνα ρεύματα είναι υψηλής συχνότητας εναλλασσόμενα ρεύματα. Δεν διεγείρουν τα αισθητικά και κινητικά νεύρα και έτσι δεν υπάρχει κίνδυνος.
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 5: Θεματική επεξεργασία απεικονιστικών τεκμηρίων Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Δίκαιο Επιχειρήσεων ΙΙ Ενότητα 3: ΕΥΡΥΤΕΡΟΙ ΝΟΜΟΙ ROLLAND Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια.
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 12: Μάλαξη και εναλλακτικές θεραπευτικές προσεγγίσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ενότητα 1: Αγορά Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός.
Ψυχιατρική Ενότητα 17: Θεραπευτικές παρεμβάσεις στην ψυχιατρική Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ) Ενότητα 1: Βασικές αρχές και ορισμοί Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Εισαγωγική Κατεύθυνση Διοίκησης.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 2: Απλός και σύνθετος τόκος και Εισαγωγή στο EXCEL Εργαστήριο 2 ης Εβδομάδας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 2: Διόρθωση αμετρωπιών με οφθαλμικούς φακούς Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος.
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ενότητα 6: Ζήτηση Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Ενότητα 10: Καμπύλες κόστους
Άρθρο Συγγραφείς: Marcus Plescia, MD, MPH, Martha Groblewski, PhD, RD, LDN. Τίτλος: A Community Oriented Primary care Demonstration Project Refining.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Αξιολόγηση επενδύσεων
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Ενότητα 2: Εισοδηματικός περιορισμός
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: Περιβαλλοντική Επικοινωνία και Πληροφόρηση Η Συνεισφορά των Περιβαλλοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων στη διάχυση των μηνυμάτων της περιβαλλοντικής προστασίας

Μία από τις μεγαλύτερες και πιο αναγνωρίσιμες Μη Κυβερνητικές Περιβαλλοντικές Οργανώσεις διεθνώς Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της: Οι εντυπωσιακές παρεμβάσεις των μελών της και η έμφαση που δίνει σε δράσεις που προκαλούν το ενδιαφέρον των Μ.Μ.Ε. Η Greenpeace βάσει της δράσης των ακτιβιστών της εφαρμόζει μια προσέγγιση παραδειγματική στο επίπεδο των αποτελεσμάτων της περιβαλλοντικής επικοινωνίας και πληροφόρησης του ευρύτερου κοινού Η επιτυχής επικοινωνιακά στρατηγική της Greenpeace έχει φέρει και τους πόρους που διασφαλίζουν τη λειτουργία της (συνδρομές μελών και δωρεές)

Greenpeace Κλεισόβης 9, Αθήνα, τηλ & 5, fax

Τα αρχέγονα δάση Ορισμός: Δάση παλιά, δάση αιώνων, που αναπτύχθηκαν και εξελίχθηκαν με καθόλου ή ελάχιστη ανθρώπινη επέμβαση. Δάση τα οποία αποτελούν παγκόσμια κληρονομιά και ευθύνη για ολόκληρη την ανθρωπότητα Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: Τα αρχέγονα δάση του πλανήτη παρουσιάζουν πολύ μεγάλη ποικιλία. Περιλαμβάνουν αρκτικά, εύκρατα και τροπικά δάση, κωνοφόρα και πλατύφυλλα δένδρα, δάση βροχής κλπ. Επηρεάζουν το κλίμα της γης, ελέγχοντας τις βροχοπτώσεις και την εξάτμιση. Συμβάλλουν στη σταθεροποίηση του κλίματος αποθηκεύοντας τεράστιες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα που, υπό άλλες συνθήκες, θα επιδείνωνε τις κλιματικές αλλαγές. Επίσης προσφέρουν καταφύγιο σε εκατομμύρια ανθρώπους των οποίων η επιβίωση εξαρτάται άμεσα από αυτά. Επιπλέον σε αυτά τα δάση συναντάμε τα 2/3 των ζώων και των φυτών που ζουν στην ξηρά Απειλή:Σε ολόκληρο τον πλανήτη τα αρχέγονα δάση βρίσκονται σε κρίση. αυτός ο μοναδικός πλούτος απειλείται με οριστική εξαφάνιση. Ήδη, περισσότεροι από 87 διαφορετικοί πολιτισμοί έχουν εξαφανιστεί για πάντα από τα δάση της Βραζιλίας, ενώ μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένεται η εξαφάνιση μερικών χιλιάδων ειδών ζώων και φυτών. Κινητοποιήσεις-δράσεις:Το 1992, στην Παγκόσμια Συνδιάσκεψη για το Περιβάλλον, που πραγματοποιήθηκε στο Ρίο υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών, οι εκπρόσωποι των κρατών κατέληξαν σε μια διεθνή νομικά δεσμευτική συμφωνία: τη Σύμβαση για τη Βιοποικιλότητα (Convention on Biological Diversity, CBD). Όμως μέχρι σήμερα, οι χώρες που δεσμεύτηκαν για την εφαρμογή της Σύμβασης έχουν υλοποιήσει ελάχιστες δεσμεύσεις

Η δράση της Greenpeace για τη σωτηρία των αρχέγονων δασών

Πλάνο δράσης της Greenpeace Εμπλοκή των καταστημάτων της επιχείρησης Lapeyre, που αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία μεταπώλησης βιομηχανικών ειδών ξυλουργίας στην ευρωπαϊκή αγορά. (Σημείωση: Η εν λόγω εταιρεία διαθέτει πάνω από 100 σημεία πώλησης σε χώρες όπως η Γαλλία, το Βέλγιο, η Ισπανία, η Ελβετία και οι Γαλλικές Αντίλλες). Σημαντικό ποσοστό της πρώτης ύλης για την επιχείρηση, προέρχεται από τα αρχέγονα δάση του Αμαζονίου Άλλες περιοχές προέλευσης της ξυλείας είναι τα αρχέγονα δάση του Καναδά, της Κεντρικής Αφρικής και της Νοτιο-Ανατολικής Ασίας Πολλά από τα είδη δέντρων των οποίων το ξυλώδες μέρος εμπορεύεται η εταιρεία περιλαμβάνονται στον κατάλογο της Παγκόσμιας Ένωσης για τη Φύση και είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα διατρέχοντας άμεσο ή έμμεσο κίνδυνο εξαφάνισης

Σημαντικά είδη δέντρων που υλοτομούνται στην Αμαζονία Curupixa Tree Tauari Tree

Σημείωση... Η πολυεθνική επιχείρηση Lapeyre εκτός του ότι συμμετέχει στην καταστροφή των δασών μέσω: της αγοράς ξύλου από προμηθευτές που αδιαφορούν για τους κανόνες δασικής διαχείρισης της αγοράς από προμηθευτές που εμπορεύονται παράνομη ξυλεία, Είναι συγχρόνως και ιδιοκτήτης της εταιρείας Εldorado, μιας από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές εταιρείες πριονισμένης ξυλείας του βραζιλιάνικου κρατιδίου του Παρά Αποτέλεσμα: Η Lapeyre αποτελεί στις μέρες μας τον μεγαλύτερο λιανικό πωλητή προϊόντων ξυλείας που προέρχονται από την Αμαζονία και αγοράζει το μεγαλύτερο μέρος του ξύλου από την Εldorado

Discover our product ranges... When you click on your chosen product you will be directed to the French site, to get more details. Site map - Site map Accessories Kitchen tiling Kitchenettes Household appliances Sinks Taps Facades only Furniture Tables and legs Working tops AccessoriesKitchen tilingKitchenettesHousehold appliancesSinksTapsFacades onlyFurnitureTables and legsWorking tops Accessories and maintenance Baths Tiling Showers Furniture & cabinets Plumbing Taps Sanitary ware & toilets Technical products Accessories and maintenanceBathsTilingShowersFurniture & cabinetsPlumbingTapsSanitary ware & toiletsTechnical products Accessories and maintenance Floor tiling Central heating / air conditioning Ladders Stairs Wainscoting Parquets and laminated flooring Cupboards Interior doors Storage Accessories and maintenanceFloor tilingCentral heating / air conditioningLaddersStairsWainscotingParquets and laminated flooringCupboardsInterior doorsStorage Accessories and maintenance Garden Equipment Patio and balcony tiling Windows, velux roof-lights and sliding windows Guard rails Motorizations Portals Apartment entrance doors Entrance doors Garage doors Security Shutters Accessories and maintenanceGarden EquipmentPatio and balcony tilingWindows, velux roof-lights and sliding windowsGuard railsMotorizationsPortalsApartment entrance doorsEntrance doorsGarage doorsSecurityShutters

Προκαταρκτική έρευνα της Greenpeace και αποτελέσματα H έρευνα της περιβαλλοντικής ΜΚΟ κατά την περίοδο έδειξε ότι: Το 50% των επιχειρήσεων που προμήθευσαν ξυλεία στην Eldorado εκμεταλλεύονταν, μετέφεραν ή αποθήκευαν παράνομη ξυλεία Τουλάχιστον 14 από τις εταιρείες προμηθευτές λειτουργούσαν παράνομα καθώς δεν είχαν καταγραφεί από την αρμόδια κυβερνητική περιβαλλοντική υπηρεσία Η διοίκηση της Lapeyre αρνιόταν πεισματικά να συνεργαστεί με την Greenpeace στο πλαίσιο της χάραξης μιας ορθής και αειφορικής χρήσης-εκμετάλλευσης του φυσικού πόρου, δηλαδή των αρχέγονων δασών

Στρατηγική ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης από τη ΜΚΟ 28 Απριλίου 2000: Οργάνωση από τα μέλη της Greenpeace παρουσιάσεων μπροστά από τα καταστήματα της Lapeyre προκειμένου να προβληματιστεί το κοινό και οι πιθανοί αγοραστές προϊόντων ξυλείας. Οι παρουσιάσεις αυτές ενημέρωναν τόσο για τις παράνομες δραστηριότητες των προμηθευτών της εταιρείας στη Βραζιλία όσο και για την αθέτηση δέσμευσης από την Lapeyre για την παροχή στοιχείων στους καταναλωτές περί της ονομασίας και προέλευσης της ξυλείας που εμπορεύεται και χρησιμοποιεί. 17 Μαΐου 2000: Επίσημη τοποθέτηση-καταγγελία του διευθυντή της γαλλικής Greenpeace κατά την ετήσια Γενική Συνέλευση των μετόχων της Lapeyre, σχετικά με τις πρακτικές του ομίλου στην Αμαζονία Ιούνιος 2000: Οργάνωση του «Γύρου Γαλλίας» για την προστασία του Αμαζονίου, όπου στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας οργανώθηκαν δράσεις διαμαρτυρίας μπροστά από τα καταστήματα της Lapeyre με αποτέλεσμα τη μαζική υπογραφή σχετικού ψηφίσματος της ΜΚΟ. Ιούλιος 2000: Η Greenpeace εμπόδισε το ξεφόρτωμα μεγάλης ποσότητας ξυλείας που είχε ως αποδέκτη της Lapeyre.

Αποτελέσματα της στρατηγικής 12 Σεπτεμβρίου 2000: Μετά από μήνες πίεσης, ο όμιλος Lapeyre δεσμεύτηκε να προμηθεύεται, μέχρι και το 2005, μόνο προϊόντα που προέρχονται από δάση πιστοποιημένα από έναν ανεξάρτητο οργανισμό, αναγνωρισμένο από την Greenpeace. H δέσμευση αυτή αφορούσε το σύνολο των προμηθειών ξυλείας, από την Αμαζονία, αλλά και από την Αφρική, την Ασία και τον Καναδά. Τελικώς η Lapeyre, μία εταιρεία κυρίαρχη στο χώρο της βιομηχανικής επεξεργασμένης ξυλείας, δείχνει με την αλλαγή της στάση της στο σύνολο των ανταγωνιστών της, τον δρόμο για τη βιώσιμη διαχείριση των δασών

Εν κατακλείδι η μέθοδος σχεδιασμού δράσης από την Greenpeace: Ανάλυση της κατάστασης (έρευνα, συγκέντρωση και αξιολόγηση στοιχείων) Προσδιορισμός των εμπλεκομένων φορέων και των ρόλων τους Σχεδιασμός συγκεκριμένων και αποτελεσματικών δράσεων Στην περίπτωση της συγκεκριμένης ΜΚΟ, προτίμηση σε δράσεις εντυπωσιασμού που στοχεύουν να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των Μ.Μ.Ε. με δεδομένη τη γενικότερη στάση μέσων ενημέρωσης απέναντι σε περιβαλλοντικά προβλήματα

Εταιρική κοινωνική ευθύνη Ο όρος Εταιρική κοινωνική ευθύνη (Corporate Social Responsibility) αναφέρεται στις ενέργειες των επιχειρήσεων που αποσκοπούν στην συμβολή αντιμετώπισης περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων. Συγκεκριμένα οι επιχειρήσεις αποτελούν οντότητες οι οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το κοινωνικό σύνολο μέσα στο οποίο δραστηριοποιούνται, επηρεάζοντας και επηρεαζόμενες από τα δεδομένα της εποχής και του χώρου δράσης τους. Οφείλουν επομένως να αναγνωρίζουν την ευθύνη που τους αναλογεί, απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον. Να σέβονται δηλαδή τις αρχές και τις αξίες που χαρακτηρίζουν τον πολιτισμό μας (τον σεβασμό προς τον άνθρωπο - την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την παροχή ίσων ευκαιριών, τον σεβασμό στο περιβάλλον που κληρονομήσαμε και την βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και της ποιότητας ζωής).

Θεωρίες σχετικά με την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη Υπάρχουν αρκετές θεωρίες σχετικά με την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Η πιο διαδεδομένη και απλή είναι η θεωρία των ενδιαφερόμενων μερών ή εμπλεκόμενων μερών (οι όροι ακόμα δεν έχουν παγιωθεί στην Ελλάδα). Τα ενδιαφερόμενα μέρη αποτελούν το περιβάλλον (άμεσο και έμμεσο) το οποίο αλληλεπιδρά με την επιχείρηση και έχει ενδιαφέρον από τις δραστηριότητες της (o αγγλικός όρος είναι Stakeholders δηλαδή αυτοί που κρατούν-έχουν ενδιαφέρον). Οι άμεσα ενδιαφερόμενοι σε μία επιχείρηση είναι οι μέτοχοι, οι εργαζόμενοι, οι δανειστές-πιστωτές (τράπεζες). Έμμεσα ενδιαφερόμενοι είναι το Κράτος, οι τοπικές κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιείται μία επιχείρηση, οι ομάδες πίεσης (pressure groups) π.χ. ακτιβιστές, διαδηλωτές, κ.α. ΠΡΟΣΟΧΗ: Η Θεωρία των ενδιαφερόμενων μερών βοηθάει την επιχείρηση να λάβει υπόψη της όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (τόσο άμεσα όσο και έμμεσα) και να ξεκινήσει μία ουσιώδη διαδικασία διαλόγου πριν καθορίσει το πρόγραμμα δράσης της όσον αφορά την εταιρική κοινωνική της ευθύνη.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY- NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.