Εργαστήριο Στατιστικής (9 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Α. Βαφειάδης Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Προηγμένες Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών Κεφαλαίο Πρώτο Αρχιτεκτονική.
Advertisements

O ελεύθερος χρόνος παιδιών σχολικής ηλικίας
Πόσο βλέπουμε διαφημίσεις;
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΦΥΛΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒEΙΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΕΠΑΛ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΑΣΧΟΛΙΕΣ-ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ.
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒEΙΑ
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
Βασικές Αρχές Μέτρησης
Νίκος Ψαρουδάκης Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Μπεττίνα Χάιδιτς Επίκουρη Καθηγήτρια Υγιεινής-Ιατρικής Στατιστικής
1 Α. Βαφειάδης Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Προηγμένες Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών Κεφαλαίο Πρώτο Αρχιτεκτονική.
ΜΑΡΙΑ ΜΠΡΑΣΤΙΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ - ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΟΥΤΣΗ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
Πειραματικές Μονάδες Ένα φυτό Ένα πειραματικό τεμάχιο (plot)
Εργαστήριο Στατιστικής (7 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ: ΟΙΚΟΝΟΜΕΤΡΙΑ ΔΙΑΛΕΞΗ 05 Μαρί-Νοέλ.
Στατιστικές Υποθέσεις III (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)
Αρχές επαγωγικής στατιστικής Τμήμα :Νοσηλευτικής Πατρών Διδάσκουσα: Παναγιώταρου Αλίκη Διάλεξη 9.
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική Ενότητα 2: Επαγωγική Στατιστική Βασίλης Γιαλαμάς Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Έλεγχος υποθέσεων για αναλογίες. Εάν έχουμε αναλογίες σχετικά με ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό σε έναν πληθυσμό τότε κάνουμε ελέγχους υποθέσεων για.
Εργαστήριο Στατιστικής (8 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Στατιστικές Υποθέσεις (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)
Στατιστικές Υποθέσεις (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)
ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ.
ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Η πιο συνηθισμένη στατιστική υπόθεση είναι η λεγόμενη Υπόθεση Μηδέν H 0. –Υποθέτουμε ότι η εμφανιζόμενη διαφορά μεταξύ μιας.
Έλεγχος Υποθέσεων Ο έλεγχος υποθέσεων αναφέρεται στη διαδικασία αποδοχής ή απόρριψης μιας στατιστικής υπόθεσης, Κατά την εκτέλεση ενός στατιστικού ελέγχου,
Διαστήματα Εμπιστοσύνης για αναλογίες. Ποιοτικές μεταβλητές χαρακτηρίζονται εκείνες οι οποίες τα στοιχεία τους δεν έχουν μετρηθεί με κάποιον τρόπο – οι.
Διάστημα εμπιστοσύνης για τη διακύμανση. Υπολογισμός Διακυμάνσεως και Τυπικής Αποκλίσεως Όταν τα δεδομένα αφορούν πληθυσμό – μ είναι ο μέσος του πληθυσμού.
Ε. Νέλλας Ανάλυση Δεδομένων με Χρήση του Στατιστικού Πακέτου SPSS για Windows (Τεύχος Διαφανειών 2) 1.
Σχεδιασμός Γεωργικών Πειραμάτων. Πειραματικές Μονάδες Ένα Φυτό Ένα Τεμάχιο (Plot) του χωραφιού.
Στατιστική Ανάλυση. Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι Ποιες είναι οι διαφορές; Πότε χρησιμοποιούνται; Πότε κάνω στατιστική ανάλυση;
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Έλεγχος ανεξαρτησίας (συσχέτισης) 2 κατηγορικών μεταβλητών
Πέτρος Ρούσσος, PhD Επίκ. Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
Στατιστικές Υποθέσεις
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Δειγματοληψία Στην Επαγωγική στατιστική οδηγούμαστε σε συμπεράσματα και αποφάσεις για τις παραμέτρους ενός πληθυσμού με τη βοήθεια ενός τυχαίου δείγματος.
Στατιστικές Υποθέσεις
Εκτιμητική: σημειακές εκτιμήσεις παραμέτρων
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΠΣ Τραπεζικής & Χρηματοοικονομικής
Στατιστικές Υποθέσεις II
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
5o Μάθημα: Το τεστ χ2 Κέρκυρα.
Στατιστικές Υποθέσεις III
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
Πειραματικές Μονάδες Ένα φυτό Ένα πειραματικό τεμάχιο (plot)
Έλεγχος ανεξαρτησίας (συσχέτισης) 2 κατηγορικών μεταβλητών
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Εφαρμογές Στατιστικής στην Τεχνολογία Τροφίμων (Θ)
Απλή γραμμική παλινδρόμηση
Στατιστικές Υποθέσεις
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧ/ΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2 ΔΔΕ.
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 7: Μη-Παραμετρικές Δοκιμασίες
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η: Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων
Στατιστικές Υποθέσεις III
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Βιοστατιστική (Θ) ΤΕΙ Αθήνας Ενότητα 3: Περιγραφική στατιστική
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 5: Μη-Παραμετρικές Δοκιμασίες ΤΕΙ Αθήνας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργαστήριο Στατιστικής (9 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)

Περιπτώσεις 1.Ποιοτική με Ποσοτική (7 ο εργαστήριο) 2.Ποσοτική με Ποσοτική (8 ο εργαστήριο) 3.Ποιοτική με Ποιοτική (9 ο εργαστήριο)

Περίπτωση 2: Ποσοτική με Ποσοτική Έστω ότι η μία ερώτηση Q1 είναι ποιοτική και η Q2 είναι ποιοτική Τότε ΣΧΕΣΗ μεταξύ των ερωτήσεων, σημαίνει τα ποσοστά των διαφόρων κατηγοριών της Q1, ΔΕΝ είναι τα ίδια σε όλες τις κατηγορίες της Q2 Δηλαδή??

Παράδειγμα 1 Θέλουμε να δούμε αν o ΤΟΠΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ (Ποιοτική) έχει σχέση με την ΚΥΡΙΟΤΕΡΗ ΑΣΧΟΛΙΑ των μαθητών (Ποιοτική) Χρησιμοποιούμε το αρχείο mathites

Στο SPSS Analyze  Descriptive statistics  Crosstab Επιλέγουμε τις μεταβλητές που μας ενδιαφέρουν (ΤΟΠΟΣ / ΑΣΧΟΛΙΑ) η μία στο ROWS και η άλλη στο COLUMNS και παίρνουμε το αποτέλεσμα…..

To Output (1) Τόπος Κατοικίας * Κυριότερη ασχολία στον ελεύθερο χρόνο Crosstabulation Count Κυριότερη ασχολία στον ελεύθερο χρόνο Total Υπολογισ τές Αθλητισμ ός Μουσική / χορός Τηλεόρασ η / Κιν/φος Διάβασμ α εξωσχολι κών βιβλίων Τόπος Κατοικίας Ηράκλειο Ρέθυμνο Χανιά Total

Επειδή οι αριθμοί στον πίνακα δεν είναι ποσοστά, υπάρχει μια δυσκολία να διαβαστεί. Μπορούμε σε ένα τέτοιο πίνακα, να βρούμε ποσοστά ως προς τις γραμμές ή τις στήλες. Για το λόγο αυτό επιλέγουμε στο Analyze  Descriptive statistics  Crosstab, επιπλέον την επιλογή Cells, και διαλέγουμε Row Percentages αντί για Observed, οπότε….

To Output (2) Κυριότερη ασχολία στον ελεύθερο χρόνο Total ΥπολογιστέςΑθλητισμός Μουσική / χορός Τηλεόραση / Κιν/φος Διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων Τόπος Κατοικίας Ηράκλειο15,0%30,0%40,0%10,0%5,0%100,0% Ρέθυμνο 0% 38,5%15,4%30,8%15,4%100,0% Χανιά26,7%6,7%33,3%6,7%26,7%100,0% Παρατηρούμε ότι τα ποσοστά, είναι εντελώς διαφορετικά σε κάθε γραμμή του πίνακα. Αυτό σημαίνει πως γενικά είναι διαφορετικές οι κύριες ασχολίες των μαθητών σε κάθε πόλη. Αυτό σημαίνει ΣΧΕΣΗ των ερωτήσεων στο Δείγμα φυσικά!

Πως από το Δείγμα, βγάζουμε συμπέρασμα για ΟΛΟΚΛΗΡΟ τον πληθυσμό? Μαζί με τον πίνακα με τα ποσοστά, ψάχνουμε στην απάντηση για τον αριθμό SIG (Τιμή p) Συγκρίνουμε το p με το 0,05 (ή 5%) Αν p<0,05 τότε οι ερωτήσεις μας έχουν σημαντική σχέση μεταξύ τους αν p>0,05 τότε οι ερωτήσεις δεν έχουν καμία σχέση και τα ευρήματα του Δείγματος ήταν τυχαία και όχι σημαντικά

Chi-square Test Για να βγάλουμε το p, επιλέγουμε Analyze  Descriptive statistics  Crosstab, επιπλέον την επιλογή Statistics, και διαλέγουμε Chi-Square Βλέπουμε το p, στην πρώτη γραμμή, στη σειρά Pearson’s Chi-square Valuedf Asymp. Sig. (2-sided) Pearson Chi-Square 14,1528,078 Likelihood Ratio 16,4108,037 Linear-by- Linear Association 1,0241,312 N of Valid Cases 48 Τιμή p

Συμπέρασμα Αφού το p=0,078 > 0,05, άρα οι ερωτήσεις δεν έχουν σχέση μεταξύ τους. Αυτό σημαίνει πως αυτό που βρήκαμε στο δείγμα μας ήταν τυχαίο. Δηλαδή, οι ασχολίες των παιδιών μπορούν να θεωρηθούν γενικά ίδιες, ανεξάρτητα από την πόλη που κατοικούν.

Παράδειγμα 2 Να εξετάσουμε αν υπάρχει σχέση ανάμεσα στο φύλο και στην κυριότερη ασχολία των μαθητών. Με τις εντολές που γνωρίζουμε, βρίσκουμε ότι p=0,026 < 0,05, συνεπώς οι ερωτήσεις έχουν κάποια σχέση. Άρα οι προτιμήσεις αγοριών/κοριτσιών για Τον ελεύθερο χρόνο τους, είναι γενικά διαφορετικές

Ερμηνεία της σχέσης Από τα ποσοστά αγοριών κοριτσιών, συμπεραίνουμε πως τα αγόρια προτιμούσαν τον ελεύθερο χρόνο τον αθλητισμό και τους υπολογιστές, ενώ τα κορίτσια μουσική/χορό και διάβασμα βιβλίων. Φύλο * Κυριότερη ασχολία στον ελεύθερο χρόνο Crosstabulation % within Φύλο Κυριότερη ασχολία στον ελεύθερο χρόνο Total ΥπολογιστέςΑθλητισμός Μουσική / χορός Τηλεόραση / Κιν/φος Διάβασμα εξωσχολικώ ν βιβλίων ΦύλοΚορίτσι7,7%11,5%42,3%15,4%23,1%100,0% Αγόρι22,7%40,9%18,2%13,6%4,5%100,0% Total14,6%25,0%31,3%14,6% 100,0%