Ο ΧΡΟΝΟΣ 1 Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ο χρόνος εννοείται "η ακαθόριστη κίνηση της ύπαρξης και των γεγονότων στο παρελθόν, το παρόν, και το μέλλον, θεωρούμενη ως σύνολο". 2 Γενικά Χρόνος χαρακτηρίζεται η ακριβής μέτρηση μιας διαδικασίας από το παρελθόν στο μέλλον. Κάθε φυσικό φαινόμενο π.χ. μια πτώση αντικειμένου στο έδαφος εξελίσσεται στην έννοια της ορισμένης χρονικής περιόδου. Ο χρόνος μετράται σε μονάδες όπως το δευτερόλεπτο και με ειδικά όργανα τα χρονόμετρα π.χ. ρολόι. Οι καθημερινές εμπειρίες αποδεικνύουν πως ο χρόνος "κυλάει" με τον ίδιο πάντα ρυθμό και μόνο προς μια κατεύθυνση - από το παρελθόν προς το μέλλον. Η κίνηση γενικότερα ούτε μπορεί να διακοπεί αλλά και ούτε να αντιστραφεί στην έννοια του χρόνου. Παρά ταύτα, όπως εξηγεί η ειδική θεωρία της σχετικότητας, αυτή η κίνηση μπορεί να επιβραδυνθεί με ασύλληπτα μεγάλες ταχύτητες. παρελθόνπαρόνμέλλον 2 φυσικό φαινόμενοχρονόμετραθεωρία της σχετικότητας Ένας άλλος στερεότυπος ορισμός για τον χρόνο είναι "ένα μη χωρικό γραμμικό συνεχές στο οποίο τα γεγονότα συμβαίνουν με εμφανώς μη αναστρέψιμη τάξη". Πρόκειται για μείζονα έννοια η οποία λειτουργεί τόσο ως θεμελιώδης οντότητα, όσο και ως σύστημα μέτρησης. Με τον χρόνο ασχολήθηκε τόσο η φιλοσοφία όσο και η επιστήμη, διαμορφώνοντας ενίοτε αντιφατικές απόψεις για το νόημά του. Επί της ουσίας οι διαφοροποιήσεις δεν αφορούν στις μονάδες μέτρησης του χρόνου αλλά στο αν ο χρόνος ως οντότητα είναι δυνατόν να μετρηθεί ή αποτελεί τμήμα του μετρητικού συστήματος.φιλοσοφίαεπιστήμη Ο ΧΡΟΝΟΣ 2 Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ο θεσμός της θερινής ώρας καθιερώθηκε στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 1970 όταν τα οξυμένα ενεργειακά προβλήματα μας ανάγκασαν να βρούμε τρόπους εξοικονόμησης της ενέργειας. Σύμφωνα με αυτόν, την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου προσθέτουμε μία πλασματική ώρα στις κανονικές ώρες κάθε ωριαίας ατράκτου την οποία αφαιρούμε και πάλι την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου. Έτσι, όταν έχουμε θερινή ώρα ο Ήλιος δύει μία ώρα αργότερα - σύμφωνα με τα διορθωμένα ρολόγια μας - οπότε ελαττώνεται και ο χρόνος που περνάει ανάμεσα στην δύση του Ήλιου και της ώρας που πάμε για ύπνο. Αυτό σημαίνει ότι καταναλώνουμε λιγότερο ηλεκτρικό ρεύμα για τις διάφορες δραστηριότητές μας απ’ ότι αν δεν αλλάζαμε την ώρα» μας λέει ο κ. Σιμόπουλος. «Το ίδιο συμβαίνει και το πρωί - σε μικρότερο βαθμό βέβαια - αφού ακόμη και με την προσθήκη της μίας ώρας η ανατολή του Ήλιου συμβαίνει τους θερινούς μήνες όλο και πιο νωρίς οπότε και το πρωινό εγερτήριο έρχεται, έτσι κι αλλιώς, μετά την ανατολή του Ήλιου. Από την άλλη πλευρά, κατά τους χειμερινούς μήνες δεν υπάρχει καμία διαφορά στην κατανάλωση του ηλεκτρικού γιατί απλούστατα ο Ήλιος δύει πολύ νωρίτερα και ανατέλλει πολύ αργότερα, οπότε δεν έχουμε καμία εξοικονόμηση ενέργειας με την πλασματική προσθήκη της μίας ώρας στα ρολόγια μας Ο ΧΡΟΝΟΣ 3 Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ετυμολογία Ετυμολογία ωροδείκτης < ὡ ροδείκτης στην καθαρεύουσα < ὥ ρα + δείκτης Ουσιαστικό ὡ ροδείκτης καθαρεύουσα ὥ ραδείκτης Ουσιαστικό ωροδείκτης αρσενικό η μικρότερη από τις δύο βελόνες ενός ρολογιού -εκείνη που δείχνει την ώραβελόνες ρολογιούώρα Ετυμολογία Ετυμολογία λεπτοδείκτης < λεπτό + δείκτης Ουσιαστικόλεπτόδείκτης Ουσιαστικό λεπτοδείκτης αρσενικό ο μεγάλος δείκτης του ρολογιού, αυτός που δείχνει τα λεπτά της ώραςδείκτηςρολογιούλεπτάώρας Ο ΧΡΟΝΟΣ 4 Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ο ΧΡΟΝΟΣ 5 Η ώρα είναι 8 ακριβώς. Μμμ..σιγά! Κι εγώ το ήξερα !! Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ο ΧΡΟΝΟΣ 6 Η ΩΡΑ Ο μικρός δείκτης δείχνει 1 Ο μεγάλος το 6. Άρα, η ώρα είναι 1 και μισή. Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας !! Ο ΧΡΟΝΟΣ 7 Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης