Φυσικοθεραπεία σε ειδικές πληθυσμιακές μονάδες Ενότητες 6-7: Ο ρόλος της άσκησης στην παιδική και εφηβική ηλικία Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιχειρηματική ηθική Υπέρβαση της ανθρώπινης ομορφίας. Προς τη θέωση…
Advertisements

Τέλος Ενότητας.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Άσκηση με αντίσταση Είναι ο οποιοσδήποτε τύπος ενεργητικής άσκησης στον οποίο η δυναμική ή στατική μυϊκή σύσπαση βρίσκει αντίσταση από μία εξωτερική.
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Μυϊκή χαλάρωση Όσο ελαττώνεται η μυϊκή ενέργεια τόσο χαλαρός γίνεται ο μυς. Όταν ένας μυς βρίσκεται σε ανεπιθύμητη σύσπαση δεν μπορεί να εργασθεί φυσιολογικά.
Καμπυλότητα Φακού P c
Παράγοντες που επηρεάζουν τη δύναμη ενός μυός 1/2
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 5: Θεματική επεξεργασία απεικονιστικών τεκμηρίων Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 12: Μάλαξη και εναλλακτικές θεραπευτικές προσεγγίσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Ψυχιατρική Ενότητα 17: Θεραπευτικές παρεμβάσεις στην ψυχιατρική Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 10: Αποτελέσματα μάλαξης – Κοιλιακή χώρα Δωροθέα Μακρυγιάννη Pt MSc Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 2: Διόρθωση αμετρωπιών με οφθαλμικούς φακούς Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Αρχές Προγράμματος Η οργάνωση προγράμματος ενεργητικής κίνησης βασίζεται στις αρχές που χαρακτηρίζουν την άσκηση: Υπερ-φόρτιση Εξειδίκευση Εξατομίκευση.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Διάρκεια της άσκησης Η διάρκεια και η ένταση της άσκησης είναι σχετικές: Μεγαλύτερο διάλειμμα κατά την άσκηση παραπέμπει σε αερόβια διαδικασία. Μικρότερο.
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Γιατί τρεφόμαστε ; Ενέργεια Απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (nutrients)
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Υποβοηθούμενη Ενεργητική Άσκηση
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Προδιαγραφές σωστής εφαρμογής
Άρθρο Συγγραφείς: Marcus Plescia, MD, MPH, Martha Groblewski, PhD, RD, LDN. Τίτλος: A Community Oriented Primary care Demonstration Project Refining.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Φυσικοθεραπεία σε ειδικές πληθυσμιακές μονάδες (Ε)
Στατική Διάταση Στατική διάταση (isometric, controlled, slow) Διατήρηση συγκεκριμένης θέσης, η οποία είναι πιθανόν να επαναληφθεί ή όχι.
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 1: Θέσεις Χαλάρωσης
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Βιολογική Μηχανική Εργονομία (Ε)
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φυσικοθεραπεία σε ειδικές πληθυσμιακές μονάδες Ενότητες 6-7: Ο ρόλος της άσκησης στην παιδική και εφηβική ηλικία Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Ο ρόλος της άσκησης στη παιδική και εφηβική ηλικία Γιατί δεν ασκήθηκε; Υπάρχει φυσιολογική ανάπτυξη,οστεοπενικό συνδρ., μυική αδυναμία ή ασυμετρία; Ποιο το οικείο περιβάλλον; Ποια η προσωπικότητά του;

Πρόληψη ή αντιμετώπιση; Ανάπτυξη κορυφαίας οστικής πυκνότητας Εκμάθηση σωστής στάσης Συνδυασμός διατροφής & τρόπου ζωής Ευαίσθητες ηλικίες όχι υπερβολές

Δομή & αρχιτεκτονική οστών Ανάπτυξη Διατήρηση Προσαρμογή Συντήρηση

Οι μεγαλύτερες φορτίσεις στα οστά προέρχονται από τη δράση των ΜΥΩΝ Burr 1997, Bruggemann 1998

Τα οστά προσαρμόζουν την μάζα και την αρχιτεκτονική τους, ανάλογα με τις μηχανικές φορτίσεις ) (Θεωρία Μηχανοστάτη)

Πόση φόρτιση; Κάταγμα Κατασκευή Άναρχου Οστού Κατασκευή Ανακατασκευή Αχρηστία microstrains

Στόχος η παραγωγή νέου οστού; Επαναλαμβανόμενες κινήσεις Μεγάλη ένταση Μικρή διάρκεια Frost 1997, Turners 1998,Heinous et al 1995

Ηλικία; Αύξηση μυϊκής μάζας και ισχύος στην παιδική και εφηβική ηλικία συνοδεύεται από αντίστοιχη αύξηση οστικής μάζας και αντοχής. Zanchetta et al 1995, Ferreti et al 1998, Calmels et al 1995, De Schepper et al 1997, Westerlind et al 1998, Turner 1999.

Αποτελέσματα; Εμφανέστερα σε μεγάλη απώλεια Οστικής Μάζας. Διατηρούνται όσο διατηρείται η άσκηση. Forwood et Burr 1993.

ΑΣΚΗΣΗ & ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Η αύξηση της μυϊκής ισχύος στη παιδική ηλικία δεν ακολουθεί τους ίδιους κανόνες εργοφυσιολογίας λόγω ορμονικής κατάστασης κατά την εφηβεία εμφανίζονται διαφορές μεταξύ αγοριών και κοριτσιών

Άσκηση στο νερό; “A Styrofoam flotation aid being used” από Sandstein διαθέσιμο με άδεια CC BY 2.0SandsteinCC BY 2.0

Επιβάρυνση στα βιολογικά στοιχεία Κάθε παιδί χρειάζεται το δικό του πρόγραμμα κινησιοθεραπείας μέσα και έξω από το νερό “swimming” από White77 διαθέσιμο με άδεια CC0 Public DomainswimmingWhite77CC0 Public Domain

Οι ιδιαιτερότητες του υγρού στίβου Η ΑΝΩΣΗ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΌΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΟΥ/ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟΥ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΑΡΚΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΚΑΘΕΤΗ ΦΟΡΤΙΣΗ ΟΙ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΞΗΡΟ ΕΔΑΦΟΣ

Πρόληψη & αντιμετώπιση Ο ρόλος της φυσικοθεραπείας/υδροθεραπείας Η ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟΝΕΡΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΙΤΕ ΜΕ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ,ΕΙΤΕ ΜΕ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΑΠΌ ΤΟΝ ΦΥΣ/Η “US Navy N-6326B-090 Lyn A. Boulanger, a Naval Medical Center San Diego occupational therapist, assists Marine Corps Staff Sgt. Jesse A. Cottle, a bilateral amputee, while he practices swimming during endurance training” από U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Jake Berenguer διαθέσιμο ως κοινό κτήμαUS Navy N-6326B-090 Lyn A. Boulanger, a Naval Medical Center San Diego occupational therapist, assists Marine Corps Staff Sgt. Jesse A. Cottle, a bilateral amputee, while he practices swimming during endurance training

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ Άσκηση; Η ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ή ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ “Foundation-20F9-0353” από Wyrdlight διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0Foundation-20F9-0353WyrdlightCC BY-SA 3.0 “Step exercise” από Kengucjun διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0Step exerciseKengucjunCC BY-SA 3.0

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ή Παιχνίδι; Ο ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΣΚΟΥΜΕΝΟ ΤΟΣΟ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΕΞΩ ΑΠΌ ΑΥΤΟΝ “A personal trainer demonstrating use of a Bosu ball” από LocalFitness διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0A personal trainer demonstrating use of a Bosu ballLocalFitnessCC BY-SA 3.0 “Table_tennis_Rio_2007” από High Contrast διαθέσιμο με άδεια CC BY 3.0 brTable_tennis_Rio_2007High ContrastCC BY 3.0 br

Κατασκευή, ανακατασκευή, συντήρηση Δυναμικά και όχι Στατικά φορτία Μικρής διάρκειας φορτία Οστεοκύτταρα προσαρμόζονται και απαιτούν λιγότερο σε φορτία ρουτίνας ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ή παιχνίδι; Ασκήσεις με φόρτιση Ασκήσεις κλειστής κινητικής αλυσίδας Σταθερός εβδομαδιαίος προγραμματισμός Στόχος ομαδικές > “jumping rope” από tpsdave διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain jumping ropetpsdaveCC0 Public Domain

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΑΝΑ ΗΛΙΚΙΑ όχι βία στο χρόνο πλήρους δραστηριοποίησης αξιολόγηση της αιτίας του αρχικού τραυματισμού/παθησης σαφής προσδιορισμός στόχων του θεραπευτικού σχεδιασμού

Ελαστικότητα & ηλικία Όχι βία επί των βιολογικών ιστών μυστικό της αποκατάστασης

Θεραπευτική άσκηση και παιγνίδι Ωραία άσκηση …. αλλά ταιριάζει με την βιομηχανική πρόληψη των επιβαρύνσεων της ΣΣ?? Μήπως χρειάζεται τροποποίηση????????? “Yoga Class at a Gym” από LocalFitness διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0Yoga Class at a GymLocalFitnessCC BY-SA 3.0

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Γεωργία Πέττα Γεωργία Πέττα. «Φυσικοθεραπεία σε ειδικές πληθυσμιακές μονάδες. Ενότητα 1: Άσκηση στο νερό και τρίτη ηλικία». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.ocp.teiath.gr

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (1/2) Το Έργο αυτό κάνει χρήση περιεχομένου από τα ακόλουθα έργα:

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.