ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 19/3/2015 & 27/3/2015 4 η παράδοση Ροή ομιλίας & Φώνηση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Advertisements

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
KINΔΥΝΟΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΟΥ & Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ Φ/Θ ΣΤΗ ΠΡΟΛΗΨΗ - ΘΕΡΑΠΕΙΑ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΘΟΡΥΒΟΣ
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Βουλγάρογλου Γρηγόριος.
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
Το παιδί με στασιμότητα βάρους
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Αδρενολευκοδυστροφία (ALD)
Διάσκεψη Σερρών Ιουνίου 2004 Ερίκ Γκαζόν Σύμβουλος σε θέματα Εργασιακών Σχέσεων & Απασχόλησης Ποιές είναι οι προοπτικές απασχόλησης στους νόμους.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Όλες οι παρατηρήσεις για κάποιο άτομο περιλαμβάνουν και θετικά και αρνητικά σημεία. Σχολιάστε τη συμπεριφορά του ατόμου, όχι την εντύπωσή σας για το άτομο.
ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Διαταραχές Λόγου και Μαθησιακές Δυσκολίες
Ιατρική του Ύπνου ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
4.4 Τρόπος ζωής και ασθένειες
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΜΙΛΙΑΣ - ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 4Ν-ΕΡΜ11.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΡΟΗΣ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ. Σκοπός και στόχοι του μαθήματος Να αποκτήσουν οι φοιτητές: Σφαιρική γνώση γύρω από την φύση των διαταραχών της ροής. Την.
ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ 1.Δυσκολία στη ροή του λόγου/ αντανακλαστικές συσπάσεις/ συναισθηματική εμπλοκή/ αρνητική στάση στην επικοινωνία/ τροποποίηση κοινωνικής ζωής.
ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ η φυσική προετοιμασία των παικτών η ψυχοπνευματική τους προετοιμασία η εκμάθηση της βασικής τεχνικής η θεμελίωση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιδίωξη: βελτίωση ποιότητας με συνεχή βελτίωση των διεργασιών με βάση τις οποίες παράγονται τα προϊόντα Παράγοντες: ελεγχόμενες μεταβλητές.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Η Αξιολόγηση των Διαταραχών της Άρθρωσης και των Φωνολογικών Διαταραχών Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 6.
ΜΑΘΗΜΑ 10ο. Ανάρρωση και πρόγνωση  Είναι χαρακτηριστικό του εγκεφαλικού ότι οι περισσότεροι ασθενείς παρουσιάζουν βελτίωση, ανεξάρτητα από το αν μπαίνουν.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑ 024 ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΑΣΚΗΣΗ Διδάσκοντες.
ΤΡΑΥΜΑΤΙΚΗ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΒΛΑΒΗ TRAUMATIC BRAIN INJURY.
ΤΡΑΥΛΙΣΜΌΣ & ΔΙΑΤΑΡΑΧΈΣ ΟΜΙΛΊΑΣ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2016.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 5.
ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ Ο τραυλισμός ξεκινά κατά την πρώτη παιδική ηλικία ∙ η προσχολική ηλικία αποδεικνύει τη μεγάλη συχνότητα καινούριων περιπτώσεων.
Παρατήρηση & παρακολούθηση ασθενούς. Αξιολόγηση Συστηματική και συνεχής συλλογή δεδομένων του ασθενούς, η επιβεβαίωση της εγκυρότητάς τους και η γνωστοποίησή.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 8.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ Διδάσκουσα: ΣΤΕΦΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΚΟΡΙΝΑ, MSc SLT Πανεπιστημιακός Υπότροφος τμ. Λογοθεραπείας- ΤΕΙ Δυτικής.
ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Μελέτη Περίπτωσης 1 Παραπομπή από γονείς Παιδί 4,6 ετών
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΚΑΡΔΙΟΠΑΘΕΙΕΣ
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Θέματα Γλωσσολογίας (α)
Βράγχος Φωνής – Αντιμετώπιση
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Ετυμολογία Το άγχος προέρχεται ετυμολογικά από το ρήμα «άγχω» που σημαίνει αισθάνομαι πνιγμό. Πρόκειται για: Μια φυσιολογική αντίδραση σε έναν επικείμενο.
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου. ΟΡΙΣΜΟΣ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος,
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Γλωσσική ανάπτυξη – Κατάκτηση γλώσσας
Εικονογράφηση: Πριάμη Ευγενία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 19/3/2015 & 27/3/ η παράδοση Ροή ομιλίας & Φώνηση

Διαταραχές της Ροής της Ομιλίας- Εξελικτικός Τραυλισμός Από αιώνες απασχολεί τον άνθρωπο Αιγυπτιακά ιερογλυφικά Αριστοτέλης: νευρικότητα Δημοσθένης: έλλειψη ηθικής δύναμης 19 ος αι.:Τρύπες στο κρανίο, κόψιμο γλώσσας Ανεξάντλητο το ερευνητικό/θεωρητικό του κομμάτι, άγνωστες πτυχές

Τι είναι η διαταραχή ροής της ομιλίας; Ανώμαλη μετάβαση από ήχο σε ήχο, συλλαβών, λέξεων Επαναλήψεις Επιμήκυνση Μπλοκάρισμα Επαναδιατύπωση Παρεμβολή φωνημάτων Δευτερεύουσες συμπεριφορές: αποφυγή βλεμ. επαφής, τικ, πίεση χειλιών, μορφασμοί, κακή ψυχολογία

Άτομα που τραυλίζουν vs άτομα που παρουσιάζουν δυσρυθμίες Ενδολεκτικές δυσρ. : τ-τ-τι θέλεις; Μεταξύ λέξεων δυσρ. : τι θε-θε-θέλεις; τι-τι-τι θέλεις; τιιιθέλεις;

Παιδιά & τραυλισμός Κατά τη διάρκεια της γλωσσικής και φωνολογικής ανάπτυξης είναι φυσικό να παρουσιάσουν δυσρυθμίες Πότε είναι φυσιολογικές και πότε αποτελούν ένδειξη τραυλισμού; Ποιοτική και ποσοτική αξιολόγηση των δυσρυθμιών Αντίδραση στις δυσρυθμίες

Ορισμός τραυλισμού Δεν υπάρχει Ποικίλλει ανάλογα με τη θεωρητική άποψη των ερευνητών για τη φύση και τα αίτιά της Η αξιολόγηση λοιπόν περιλαμβάνει όχι μόνο αξιολόγηση των επιμέρους χαρακτηριστικών της λεκτικής επικοινωνίας, αλλά του ατόμου ως σύνολο

Αξιολόγηση της ροής της ομιλίας Διαφοροδιάγνωση τραυλισμού από φυσιολ. Δυσρυθμίες Αξιολόγηση της σοβαρότητας Εκτίμηση της πρόγνωσης (χωρίς βοήθεια-για τα παιδιά) Συλλογή δεδομένων για σχεδιασμό της θεραπείας

Αξιολόγηση της ροής της ομιλίας για ενήλικες Σοβαρότητα του τραυλισμού Ψυχολογία του ατόμου, σχετικά πιστεύω Προηγούμενες παρεμβάσεις Περιβάλλον Εξέλιξη του προβλήματος από την έναρξη Πώς και πού επηρεάζεται η ζωή του ατόμου Κίνητρο για θεραπεία Καταστάσεις «δύσκολες» που προκαλούν ιδιαίτερο πρόβλημα

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Μονόλογος 2-3 λεπτών 2-3 λεπτά συζήτηση Ομιλία στο τηλέφωνο με άγνωστο άτομο 2-3 λεπτά συνομιλία με συγγενή / φίλο Ανάγνωση κειμένου Δείγμα από το σπίτι

Συλλογή ποσοτικών & ποιοτικών δεδομένων Συχνότητα δυσρυθμιών (ποσοστό τραυλισμού): στις 100 συλλαβές ή λέξεις – πιο αντιπροσωπευτικός στις συλλαβές Π.χ. X δυσρ. / x συλλ. (x) 100 Είδος δυσρ. Π.χ. : # επαναλήψεις / # συλλαβές (x) 100 Ομάδες / συμπλ. Δυσρ. : θ___θαθαθάλασσα (Επ. + ΕΣ) Μ.Ο. Επ./Επ. : θαθαθαθάλασσα (3), κοκότα (1), δαδαδάχτυλο (2) > (3+1+2) / 3 =2 Μέση διάρκεια Δυσρ. : 10 μακρύτερες δυσρ. / sec. Ή ms Ταχύτητα ομιλίας / λεπτό : συλλαβές ή λέξεις ανά λεπτό Ρυθμός & διάρκεια Επ. : θε-θε-θέλω vs θε-θέλω (διάρκεια) ή πε--- πε-πέρα vs πε-----πε—πέρα (ρυθμός) Χροιά & ένταση φωνής Δευτερεύουσες μη λεκτικές συμπεριφορές

Εκτίμηση των δεδομένων Παιδιά: 72% ενδολεκτικές δυσρ. Vs 34% για Κ/Φ Παιδιά: 6-8 δυσρ./100 συλ.Κ/Φ Vs 17 δυσρ./100 συλ. Παιδιά: 3>δυσρ. Ενδολεκτικές 25%> Επ. δύο επαναλήψεις ανά Επ. (π.χ. θε-θε-θε- θέλω) : τραυλισμός (Yairi, 1997) Κορίτσια vs αγόρια Ιστορικό Αντιδράσεις Ηλικία Συνοδά προβλήματα

Διαταραχές Φώνησης & Αντήχησης Ποικιλία σε βαθμό σοβαρότητας Ύψος, ένταση, ποιότητα, αντήχηση, σταθερότητα, ευελιξία Πολύπλοκης αιτιολογίας : 1. λειτουργικές (συμπεριφοράς) και 2. οργανικές

Διαταραχές Φώνησης Λειτουργικές Μυϊκή ένταση – χωρίς αλλαγές στο βλεννογόνο Μυϊκή ένταση – με αλλαγές στο βλεννογόνο (οζίδια, πολύποδες) Ψυχογενείς (ηβιφωνία, τρανσέξουαλ) Οργανικές Γενετικές – επίκτητες κατασκευαστικές Νευρολογικές (παράλυση φ.χ. – Ε.Π.) Ενδοκρινολογικές Ασθένειες του λάρυγγα : καρκίνος, κύστες, λαρυγγίτιδα

Λήψη ιστορικού στη φωνή Έναρξη προβλήματος Φύση (ξαφνική ή σταδιακή) Πορεία (σταθερή ή αναλλασσόμενη) Τι πιστεύει ο ασθενής: για τον αντίκτυπο στο κοινωνικό περίγυρο, την πιθανή αιτία, για τη διαταραχή Χρήση της φωνής στο σπίτι/στην εργασία/στο χόμπυ Συνήθειες, ιατρικές ασθένειες, φάρμακα, άγχος και άλλες καταστάσεις

Αξιολόγηση ΑΝΑΠΝΟΗ : Κλειδική, θωρακική ή διαφραγματική; /a/ : παρατεταμένο για διάρκεια /z/, /s/ : παρατεταμένο για διάρκεια (κακός λαρυγγικός έλεγχος;) Μυϊκή αντοχή : μέτρημα γρήγορο και παρατήρηση τυχουσών εναλλαγών Βήχας δυνατός : γλωττιδικό κλείσιμο Φωνητική συχνότητα : νότες Ένταση

Αξιολόγηση Αξιολόγηση της φωνής από τον ίδιο τον ασθενή Επίσημα τεστ