ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αντοχή πλοίου ΙΙ (Θ) Ενότητα 10: Η μέθοδος των πεπερασμένων στοιχείων Αλέξανδρος Θεοδουλίδης, Επικ.Καθηγητής Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε. Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Advertisements

Κάμψη ενισχυμένων πλακών (1 από 2)
Η αντοχή του πλοίου Διαμήκης αντοχή Εγκάρσια αντοχή Τοπική αντοχή.
Πηγές τάσης/ρεύματος R , L, C
Ορισμοί Ελαστικότητα: Η ιδιότητα ενός σώματος να επανέρχεται στην αρχική του μορφή, όταν τα φορτία που προκαλούν την παραμόρφωσή του παύουν να επιδρούν.
Τέλος Ενότητας.
Στρέψη του πλοίου Στρεπτικές καταπονήσεις αναπτύσσονται σε ένα πλοίο κυρίως: λόγω της πλεύσης σε πλάγιους μετωπικούς ή ακολουθούντες κυματισμούς (quartering.
Διατομή σύνθετης δοκού
Εισαγωγή, Ορισμοί και θέση του προβλήματος (1 από 2)
Μαγνητικό πεδίο γύρω από ρευματοφόρο αγωγό
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
1 Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 10: Γραμμή Φορτώσεως (Ύψος εξάλων) Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος.
Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 12: Λόγοι Κύριων Διαστάσεων και Συντελεστές Μορφής Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Eγγειοβελτιωτικά έργα και επιπτώσεις στο περιβάλλον Ενότητα 1 : Εκπόνηση μελέτης Ευαγγελίδης.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Ενότητα : ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’,
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΜΗΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ (εργαστήριο) Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Παρουσίαση ναυπηγικών γραμμών 1/3
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ 1/12
Γενικά (1 από 4) Το πλοίο , ως κοίλο σώμα που επιπλέει στην επιφάνεια του νερού , αποτελείται από ένα τμήμα μέσα στο νερό και ένα τμήμα έξω από το νερό.
Βάρος Το απόλυτο βάρος του αντικειμένου, που διαχειρίζεται το άτομο είναι σημαντικό. Οι παράγοντες, που καθορίζουν την ροπή που πρέπει να υπερνικηθεί.
ΝΑΥΠΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ CASD
Άσκηση 7 (1 από 5) Υπολογισμοί μηκών τόξων σφαίρας. Το έτος 2035 μ.Χ., μετά από πυρηνική καταστροφή και λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου, που πήρε εκρηκτικές.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Διδάσκων: Γεώργιος Στεφανίδης
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Ανάλυση και Σχεδιασμός Μεταφορών Ι
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΔΙΚΤΥΩΜΑΤΑ
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Κανονικοποίηση ΤΙ ΕΙΝΑΙ ; Τεχνική Διαδικασία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Διδάσκων: Γεώργιος Στεφανίδης
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ηλεκτροτεχνία Εργαστήριο Ι
Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Ενότητα : ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΕΓΚΑΡΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ (εργαστήριο)
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ ΜΕ ΔΙΑΜΗΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΜΑ ΚΥΤΟΥΣ
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Ενότητα 1 : ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’, Τμήμα Ναυπηγικών Μηχανικών ΤΕ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Η κατασκευή του πλοίου πρέπει : 1.Να παρέχει την απαιτούμενη αντοχή στις διάφορες κοπώσεις που υφίσταται. 2.Να παρέχει στεγανότητα ώστε να εξασφαλίζεται η πλευστότητα και η διατήρησή της σε οποιεσδήποτε συνθήκες. 3.Να επιτυγχάνονται τα 1 & 2 με όσο το δυνατό λιγότερο βάρος και μικρότερη δαπάνη υλικού.

Σκάφος : Η στεγανή κατασκευή του σκάφους αποτελείται : - από το εξωτερικό περίβλημα (πυθμένας, πλευρές και το κατάστρωμα) - από τον εσωτερικό σκελετό. Κατάλληλες ενισχύσεις σχηματίζουν : - διαμήκη σκελετό - εγκάρσιο σκελετό

Φάτνωμα ελάσματος : ενισχυμένο από δύο ενισχυμένες δοκούς (πρωτεύοντα ενισχυτικά σε μεγάλη απόσταση) με διατομή μορφής Τ και τρείς ενισχύσεις απλές (δευτερεύοντα ενισχυτικά, σε μικρές ισαποστάσεις). ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ Το σκάφος αποτελείται από ελάσματα που ενισχύονται με : - Απλά ενισχυτικά (δευτερεύοντα, σε ισαποστάσεις) - Ενισχυμένες δοκούς (πρωτεύοντα σε αποστάσεις πολλαπλάσιες των απλών) που στηρίζουν τα δευτερεύοντα ενισχυτικά. Τα ενισχυμένα ελάσματα του σκάφους έχουν μια σειρά (διάταξη) παράλληλων απλών ενισχυτικών, αλλά δύο διατάξεις ενισχυμένων δοκών. Τα ελάσματα αποτελούνται από δύο διατάξεις ενισχυτικών κάθετες μεταξύ τους.

ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Καθηγητής : Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Τα ελάσματα έχουν πάχος που κυμαίνεται από (4 –50) mm, πλάτος μέχρι 3,5 m, μήκος μέχρι 12 m /15 m. Το σύνηθες πλάτος είναι περίπου (1,5 – 2,5) m και το πάχος κλιμακώνεται κάθε 0,5 m. Το βάρος ενός ελάσματος εμβαδού 1 m2 πάχους 1 mm, λαμβάνεται ίσο με 7,8 kg. Μορφοσίδηροι Ελάσματα ορθογωνική ράβδος Στρογγυλή ράβδος Ημιστρογγυλή ράβδος Ορθογωνική ράβδος

ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Καθηγητής : Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Ναυπηγία, Ιωάν. Κολλινιάτη, Ιδρ. Ευγενίδου

ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Καθηγητής : Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής

Στείρα (stem post), (κοράκι) Ship Construction, D.J.Eyres

Stren post Ship Construction, D.J.Eyres

A 2 Ναυπηγία, Ιωάν. Κολλινιάτη, Ιδρ. Ευγενίδου

ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Καθηγητής : Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής

-Σειρά ελασμάτων τρόπιδας : Keel strake plates -Σειρά ελασμάτων ζωστήρα : Sheer strake plates - Ενδιάμεσες σειρές : ΄δίπλα από ελάσματα τρόπιδας μέχρι σειρά ελασμάτων ζωστήρα. Ονομασία / αρίθμηση ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ ΕΛΑΣΜΑΤΑ Από πλώρη / δίπλα από τρόπιδα / μέχρι ζωστήρα Plate D12 port = έλασμα D12 αριστερά : το 12 ο έλασμα από πλώρα τη σειράς D της αριστερής πλευράς. Ελάσματα ζωστήρα / τρόπιδας : μόνο όνομα σειράς και αριθμό Sheer strake plate 24 port : 24 ο έλασμα του ζωστήρα αριστερής πλευράς

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ

Εγκάρσιο σύστημα ενίσχυσης : όταν οι απλές ενισχύσεις (δευτερεύοντα ενισχυτικά) είναι τοποθετημένα σε επίπεδα εγκάρσια = κάθετα στο διάμηκες επίπεδο συμμετρίας του πλοίου. Διάμηκες σύστημα ενίσχυσης : όταν οι απλές ενισχύσεις (δευτερεύοντα ενισχυτικά) είναι τοποθετημένα σε επίπεδα διαμήκη = παράλληλα στο διάμηκες επίπεδο συμμετρίας του πλοίου. Μικτό σύστημα ενίσχυσης : οι δευτερεύουσες ενισχύσεις είναι τοποθετημένες : -Σε επίπεδα διαμήκη = παράλληλα στο διάμηκες επίπεδο συμμετρίας του πλοίου σε ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ – ΠΥΘΜΕΝΑ – ΟΡΟΦΗ ΔΙΠΥΘΜΕΝΟΥ. -Σε επίπεδα εγκάρσια = κάθετα στο διάμηκες επίπεδο συμμετρίας του πλοίου σε ΠΛΕΥΡΕΣ του πλοίου ( κυρίως σε Φ/Γ πλοία ξηρού φορτίου, διότι τα διαμήκη προξενούν προβλήματα διάβρωσης λόγω παρουσίας υγρασίας του φορτίου ).

Σχηματικά : Διάμηκες σύστημα κατασκευαστικής ενίσχυσης Εγκάρσιο σύστημα κατασκευαστικής ενίσχυσης Ναυπηγία, Ιωάν. Κολλινιάτη, Ιδρ. Ευγενίδου Μικτό σύστημα κατασκευαστικής ενίσχυσης

Διάμηκες σύστημα κατασκευαστικής ενίσχυσης

ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Καθηγητής : Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Μικτό σύστημα ενίσχυσης

Διπύθμενο

21 Διπύθμενο διαμήκους κατασκευής Διπύθμενο εγκάρσιας κατασκευής

Απλός πυθμένας

ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Καθηγητής : Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής

Έλασμα πυθμένα Κυρτό γάστρας 1 = έδρα

ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Καθηγητής : Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής

27 ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Καθηγητής : Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής

Εσωτερική διαμόρφωση κύτους πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Σημείωση : Οι ενισχυμένες δοκοί που περιλαμβάνονται στον πίνακα, δεν βρίσκονται πάντοτε ταυτόχρονα σε κάθε τύπο κατασκευαστικής ενίσχυσης.

1

1 Σημείωση : Οι ενισχυμένες δοκοί που περιλαμβάνονται στον πίνακα, δεν βρίσκονται πάντοτε ταυτόχρονα σε κάθε τύπο κατασκευαστικής ενίσχυσης.

Εκπόνηση κατασκευαστικών Σχεδίων

ΓΡΑΜΜΗ ΛΕΠΤΗ ΣΥΝΕΧΗΣ : παριστάνει ακμές, άκρες, οριοθέτηση ελασμάτων (ραφές, σόκκορα) ΓΡΑΜΜΗ ΧΟΝΤΡΗ : παριστάνει κατασκευαστικό στοιχείο σε τομή, (πάχος ελάσματος). Το πάχος μπορεί να παρασταθεί και με δύο λεπτές γραμμές με σκίαση. ΓΡΑΜΜΗ ΔΙΑΚΕΚΟΜΜΕΝΗ : παριστάνει έλασμα τοποθετημένο πίσω από ΧΟΝΤΡΗ κατασκευαστικό στοιχείο, όπως έλασμα πλήρους έδρας κάτω από οροφή διπύθμενου, αγκώνας κ.α.

ΓΡΑΜΜΗ ΔΙΑΚΕΚΟΜΜΕΝΗ : παριστάνει απλό (δευτερεύον) ενισχυτικό πίσω ΛΕΠΤΗ από κατασκευαστικό στοιχείο, όπως αντινομέας μιας ανοικτής έδρας. ΓΡΑΜΜΗ - ΣΗΜΕΙΟ ΧΟΝΤΡΗ : παριστάνει ενισχυμένη δοκό (πρωτεύον ενισχυτικό) πίσω από κατασκευαστικό στοιχείο όπως ενισχυμένο ζυγό (εγκαρσίωμα) κάτω από το έλασμα του καταστρώματος. ΓΡΑΜΜΗ - ΣΗΜΕΙΟ ΛΕΠΤΗ : παριστάνει άξονα συμμετρίας, λεπτομέρεια ευρισκόμενη σε διαφορετικό επίπεδο από αυτό που παρουσιάζεται στο σχέδιο. (Σε πολλές περιπτώσεις παριστάνονται και τα δευτερεύοντα ενισχυτικά πίσω από ελάσματα).

Για σχεδίαση με τις γραμμές

37

Επιλογή Ενισχυτικού

Κατασκευαστικά χαρακτηριστικά ενισχυτικού -Ύψος κορμού -Πάχος κορμού -Ροπή αντίστασης (διατομής που περιλαμβάνει την τομή του ενισχυτικού και το συνεργαζόμενο έλασμα). Εξαρτώνται από : -είδος και μέγεθος φόρτισης -Απόσταση μεταξύ των στηρίξεων (ανυποστήρικτο μήκος) -Τύπος και αποτελεσματικότητα σύνδεσης στα άκρα -Υλικό κατασκευής

Έλεγχος ενισχυτικού -Ροπή αντιστάσεως w -Επιφάνεια διατομής Α -Ροπή αδρανείας I

1

Σημειώματα

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.