Συντήρηση Μεταλλικών Αντικειμένων Ενότητα 1: Εισαγωγή – Μέταλλα και διάβρωση Βασιλική Αργυροπούλου Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων & Έργων Τέχνης Ανοικτά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Εξευγενισμός φυτικών λαδιών
Άσκηση με αντίσταση Είναι ο οποιοσδήποτε τύπος ενεργητικής άσκησης στον οποίο η δυναμική ή στατική μυϊκή σύσπαση βρίσκει αντίσταση από μία εξωτερική.
Γενικά Ανιχνεύει μη αναμενόμενα (όχι του συστήματος ΑΒΟ) αλλοαντισώματα ή/και αυτοαντισώματα σε δείγμα ορού ασθενή. Ελέγχεται ο ορός σε 2-3 δείγματα.
Υλικά Υλικά: Μυελός των οστών. Χρώση σιδήρου..
Πολιτική πληροφόρησης Ενότητα 11: Ανακεφαλαίωση Μέρος Ι Δρ Αλέξανδρος Κουλούρης Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Η αναγκαιότητα συνθετικής προσέγγισης 1/6
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Μυϊκή χαλάρωση Όσο ελαττώνεται η μυϊκή ενέργεια τόσο χαλαρός γίνεται ο μυς. Όταν ένας μυς βρίσκεται σε ανεπιθύμητη σύσπαση δεν μπορεί να εργασθεί φυσιολογικά.
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
Καμπυλότητα Φακού P c
Δράση μάσκας Μείωση ερεθισμού και επαναφορά των διασταλμένων πόρων.
Παράγοντες που επηρεάζουν τη δύναμη ενός μυός 1/2
Ορισμός Μάλαξη είναι ένα σύστημα μηχανικών χειρισμών που εκτελούνται στην επιφάνεια του ανθρώπινου σώματος (εδώ στο πρόσωπο), με τα χέρια ή με ειδικά μηχανήματα.
Αλκίνια Χαρακτηριστική ομάδα: τριπλός δεσμός.
Περιγραφή Είναι κύματα που εκπέμπονται σε πολύ μεγάλες συχνότητες.
Αλδεΰδες και Κετόνες Δομή και ιδιότητες.
Ορισμός Τα υψίσυχνα ρεύματα είναι υψηλής συχνότητας εναλλασσόμενα ρεύματα. Δεν διεγείρουν τα αισθητικά και κινητικά νεύρα και έτσι δεν υπάρχει κίνδυνος.
Ακίνητη Προσθετική ΙI Ενότητα 7: Γέφυρα ολική χυτή με όψη (α’ μέρος) Αριστείδης Γαλιατσάτος DDs, Dr Dent. Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα Οδοντικής.
Αιματολογία ΙΙΙ (Ε) Ενότητα 4: Χρώση Sudan Black B (SBB) Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative.
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 5: Θεματική επεξεργασία απεικονιστικών τεκμηρίων Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Μέρη μηχανής φύλλου όφσετ
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 12: Μάλαξη και εναλλακτικές θεραπευτικές προσεγγίσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 10: Αποτελέσματα μάλαξης – Κοιλιακή χώρα Δωροθέα Μακρυγιάννη Pt MSc Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων Ενότητα 12: Αναγέννηση Μικελάτου Ευθυμία Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Διατροφή- Διαιτολογία Ενότητα 18: Διατροφή και δυσλιπιδαιμίες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Εκτυπωτικά Υποστρώματα (Ε) Ενότητα 8: Μέτρηση της μεταβολής των διαστάσεων του χαρτιού μετά από βύθιση σε νερό Βασιλική Μπέλεση Επίκ. Καθηγήτρια Τμήμα.
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος Ενότητα 8: Κινητικά σημεία Ευθυμία Μικελάτου Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 2: Διόρθωση αμετρωπιών με οφθαλμικούς φακούς Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συντήρηση Μεταλλικών Αντικειμένων Ενότητα 1: Εισαγωγή – Μέταλλα και διάβρωση Βασιλική Αργυροπούλου Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων & Έργων Τέχνης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σκοποί Κατανόηση της φύσης των μετάλλων και των ιδιοτήτων τους. Κατανόηση της διαδικασίας διάβρωσης των μετάλλων. Κατανόηση αναγκών και προβλημάτων.

Διατύπωση του προβλήματος Παρά τη φαινομενική τους σταθερότητα, τα μετάλλινα τέχνεργα διαβρώνονται και είναι ευπαθή σε φυσικές και χημικές φθορές. Λόγω του μεγάλου εύρους χρήσεων των μετάλλων, τα αντικείμενα που περιέχουν μέταλλο ή είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένα από μέταλλα απαντώνται παντού και αποτελούν ένα μεγάλο μέρος πολλών συλλογών που βρίσκονται σε μουσεία, σε γκαλερί και σε κάποιες βιβλιοθήκες.

Τύποι Μετάλλινων Αντικειμένων από Μουσειακές Συλλογές © PROMET project

Τα περισσότερα στοιχεία του περιοδικού πίνακα είναι Μέταλλα! “Periodic table-metals” από Lambiam διαθέσιμο ως κοινό κτήμαPeriodic table-metalsLambiam

Αυτοφυή Μέταλλα Αυτοφυές μέταλλο είναι αυτό που απαντάται στη φύση στη μεταλλική του μορφή, είτε καθαρό είτε σε κράμα. “Native gold nuggets” από Aramgutang διαθέσιμο ως κοινό κτήμαNative gold nuggetsAramgutang “Native Copper Macro Digon3-crop” από Mav διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 2.5Native Copper Macro Digon3-crop MavCC BY-SA 2.5 Αυτοφυής ΧρυσόςΑυτοφυής Χαλκός

Μη Αυτοφυή Μέταλλα Ο αυτοφυής σίδηρος στη γη προέρχεται από μετεωρίτες και η προέλευσή του θεωρείται εξω-γήινη. Διαφορετικά, σίδηρος πρέπει να εξαχθεί από σιδηρούχο μετάλλευμα στη γη και να υποστεί επεξεργασία για την κατασκευή μετάλλινων αντικειμένων. Σιδηρούχο μετάλλευμα από τη Γη “Slag from iron ore melting” από Knud Winckelmann διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0Slag from iron ore meltingKnud WinckelmannCC BY-SA 3.0 “Severel iron meteorites - Nantan, China” από Ra'ike διαθέσιμο ως κοινό κτήμα CC BY-SA 3.0Severel iron meteorites - Nantan, ChinaRa'ikeCC BY-SA 3.0 Σίδηρος από Μετεωρίτες

Αρχαίες Μεταλλουργικές Τεχνικές Οι αρχαιομεταλλουργοί μελετούν τις μεθόδους και τις τεχνικές κατασκευής αρχαίων μετάλλινων αντικειμένων. Αρχαία Ελλάδα Αρχαία Αίγυπτος “CCSWorldHistory” στο ccsworldhistory.wikispaces.com διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 2.5CCSWorldHistoryccsworldhistory.wikispaces.comCC BY-SA 2.5 “history of metals” στο jahschem.wikispaces.com διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0history of metalsjahschem.wikispaces.comCC BY-SA 3.0

Κραμάτωση Μετάλλων Τα κράματα των μετάλλων από δύο ή περισσότερα μέταλλα βρίσκουν ακόμη περισσότερες εφαρμογές, καθώς ο συνδυασμός δύο ή και περισσοτέρων μετάλλων δίνει υλικά με διαφορετικές ιδιότητες από τα αρχικά μέταλλα. Μπρούντζος (bronze) Cu + Sn Κράμα αργύρου (sterling) Ag+Cu “Chinese Export Punch Bowl, Hung Chong and Co” από Daderot διαθέσιμο με άδεια CC0 1.0Chinese Export Punch Bowl, Hung Chong and CoDaderotCC0 1.0 “Pottedchurchill” από Nemerov διαθέσιμο με άγνωστη άδειαPottedchurchill Nemerov

Φυσικές Ιδιότητες των Μετάλλων Στερεά Καλοί αγωγοί θερμότητας και ηλεκτρισμού Δύσκολα διαπερατά από ακτίνες Χ Ορισμένα είναι μαγνητικά (π.χ. Fe, Ni, Co) Γενικά σκληρά, ελατά και όλκιμα Σχεδόν λευκό χρώμα με μεταλλική λάμψη εκτός από χαλκό και χρυσό Γενικά υψηλή πυκνότητα “MagnetEZ” από Zimbres διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 2.0 BRMagnetEZZimbresCC BY-SA 2.0 BR

Η διάβρωση ενός μετάλλου εξαρτάται από το περιβάλλον και τις χημικές ιδιότητες του μετάλλου Μέταλλο σε ένα Περιβάλλον ΆνοσοΕνεργόΠαθητικό

Τα Υλικά Αποθήκευσης μπορούν να Διαβρώσουν τα Μέταλλα Τα μολύβδινα αντικείμενα, όσον αφορά τις διαδικασίες διάβρωσης, παθητικοποιούνται κατά τη διάρκεια της ταφής, αλλά εάν τοποθετηθούν σε αποθηκευτικό περιβάλλον με υλικά που εκλύουν οργανικά οξέα, αρχίζει η ενεργός διάβρωσή τους έως ότου να μετατραπούν σε ΣΚΟΝΗ! Πίστωση φωτογραφίας Arc’Antique

Η Σκουριά είναι μια Χημική Ιδιότητα του Σιδήρου adictoaciencia.blogspot.gr

Η Αμαύρωση είναι μια Χημική Ιδιότητα του Αργύρου ©Photograph courtesy of Sandra Santesso, Parks Canada, WinnipegPhotograph courtesy of Sandra Santesso, Parks Canada, Winnipeg

Η Αμαύρωση είναι μια Χημική Ιδιότητα του Ορείχαλκου(Cu+Zn) © trusper.comtrusper.com

Χαλκός (Cu) Ελαφρύ κόκκινο ή ροζ χρώμα Ελατός (μπορεί να σφυρηλατηθεί σε φύλλο) Μη μαγνητικό μέταλλο Υψηλή θερμική και ηλεκτρική αγωγιμότητα Μαλακός, κραματώνεται συχνά με άλλα μέταλλα για να σκληρύνει, π.χ. μπρούτζος, ορείχαλκος © periodictable.comperiodictable.com

Χρυσός (Au) Πολύτιμο μέταλλο Καθαρή μορφή- κίτρινο χρώμα Μη μαγνητικό μέταλλο Μαλακός, ευκολία στη κατεργασία Δεν εμφανίζει αμαύρωση ή διάβρωση Σκληραίνει σε κράμα με Cu ή Ag “Tuthankhamun Egyptian Museum” από Uspn διαθέσιμο με άδειαTuthankhamun Egyptian MuseumUspn CC BY-SA 3.0

Άργυρος(Ag) Πολύτιμο μέταλλο Καθαρή μορφή- λευκό γυαλιστερό χρώμα Ευπαθής σε αμαύρωση Μαλακός, ελατός, εύκολα χαράσσεται Σκληραίνει σε κράμα με Cu “Psusennes”απόJerzystrzeleckiδιαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0PsusennesJerzystrzeleckiCC BY-SA 3.0

Σίδηρος (Fe) Καθαρός σίδηρος- λευκός/αργυρόχρωμος σε πρόσφατη τομή Σχετικά σκληρό μέταλλο Υψηλό σημείο τήξης και βρασμού Μαγνητικός Ισχυρή τάση να ‘σκουριάζει’ Κραματώνεται με άλλα στοιχεία (μέταλλα και αμέταλλα όπως ο άνθρακας) © Μουσείο Καθάργης

Μόλυβδος (Pb) Το πιο βαρύ κοινό μέταλλο Κυανόχρωμο-γκρίζο. Σε πρόσφατη τομή λευκό-μεταλλικό Μη μαγνητικό μέταλλο Πολύ μαλακό μέταλλο Ανθεκτικό στη διάβρωση Χαμηλό σημείο τήξης Ικανότητα της καθαρής μεταλλικής επιφάνειας να αφηνει μαύρο σημάδι σε χαρτί όταν τριφτεί Πίστωση φωτογραφίας Arc’Antique

Κασσίτερος (Sn) Αργυρόχρωμο-λευκό χρώμα Μη μαγνητικό μέταλλο, μαλακό και ελατό Το πιο χαμηλό σημείο τήξης από τα κοινά μέταλλα Μη τοξικός, δε μολύνει την τροφή “Empty tin can ” από Sun Ladder~commonswiki διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0Empty tin can Sun Ladder~commonswiki CC BY-SA 3.0

Γιατί εκδηλώνεται η διάβρωση; Ηλεκτροχημική θεώρηση Τι είναι άνοδος; Η άνοδος είναι το ηλεκτρόδιο που χάνει ηλεκτρόνια και γίνεται οξείδωση. Όταν διαβρώνεται το μέταλλο είναι η άνοδος. Τα ηλεκτρόνια φεύγουν από την άνοδο σε εξωτερικό κύκλωμα. Τι είναι κάθοδος; Η κάθοδος είναι το ηλεκτρόδιο που καταναλώνει ηλεκτρόνια και γίνονται αναγωγές. Αναγωγή γίνεται στην κάθοδο. Τα ηλεκτρόνια έρχονται προς την κάθοδο σε εξωτερικό κύκλωμα. 4 προϋποθέσεις για δημιουργία κελιού διάβρωσης Ιονικό ρεύμα ΆνοδοςΚάθοδος Ηλεκτρονιακό ρεύμα

Γιατί εκδηλώνεται η διάβρωση; Ηλεκτροχημική θεώρηση Τι είναι ηλεκτρολύτης; Διαλύματα (υδατικά διαλύματα) τα οποία άγουν το ηλεκτρικό ρεύμα. Οι αγωγοί ιόντων (ηλεκτρολύτες) επιτρέπουν στα ιόντα να ρέουν και να μορφοποιούν μέρος του κυκλώματος για τη διάβρωση. 4 προϋποθέσεις για δημιουργία κελιού διάβρωσης Ιονικό ρεύμα ΆνοδοςΚάθοδος Ηλεκτρονιακό ρεύμα

Γιατί εκδηλώνεται η διάβρωση; Ηλεκτροχημική θεώρηση Ηλεκτρική αγωγιμότητα είναι η εξωτερική σύνδεση ανάμεσα στην άνοδο και στην κάθοδο που επιτρέπει στα ηλεκτρόνια που παράγονται στην άνοδο με την ανοδική αντίδραση (οξείδωση) να ρέουν προς την κάθοδο, όπου μπορούν να καταναλωθούν από την καθοδική αντίδραση (αναγωγή). π.χ. Μία μπαταρία δε λειτουργεί αν δε συνδεθεί ο αρνητικός με το θετικό πόλο με κάποιο μέσο. 4 προϋποθέσεις για δημιουργία κελιού διάβρωσης Ιονικό ρεύμα ΆνοδοςΚάθοδος Ηλεκτρονιακό ρεύμα

Ηλεκτροχημική Διάβρωση του Σιδήρου (Αέρας) (Εναπόθεση Σκουριάς) (Σταγόνα Νερού) (Κάθοδος)(Άνοδος) “Corrosion”, κεφάλαιο 19.6 από το βιβλίο Principles of General Chemistry διαθέσιμοPrinciples of General Chemistry με άδεια CC BY-NC-SA 3.0CC BY-NC-SA 3.0

Πως μπορούμε να σταματήσουμε τη διάβρωση; (μία σημαντική ερώτηση για όλους τους συντηρητές)

Στοιχεία ηλεκτροχημείας Ηλεκτρολυτικό στοιχείο: χρειάζεται ηλεκτρικό ρεύμα για να προκαλέσει οξειδοαναγωγική αντίδραση Γαλβανικό στοιχείο: μια οξειδοαναγωγική αντίδραση που παράγει ηλεκτρικό ρεύμα “Electrolytic cell charge” από RodEz2 διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0Electrolytic cell chargeRodEz2CC BY-SA 3.0 “Galvanic cell with no cation flow” από Burpelson AFB διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0Galvanic cell with no cation flowBurpelson AFBCC BY-SA 3.0

Γαλβανική διάβρωση Η γαλβανική διάβρωση είναι επιταχυνόμενη διάβρωση του μετάλλου γιατί βρίσκεται σε ηλεκτρική επαφή με ένα πιο ευγενές μέταλλο σε διαβρωτικό ηλεκτρολύτη. Τα καλύτερα παραδείγματα στη συντήρηση είναι τα επιμεταλλωμένα μέταλλα. “Galvanic corrosion-1b” από Mcapdevila διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0Galvanic corrosion-1bMcapdevilaCC BY-SA 3.0

Τύποι Διάβρωσης Μορφή Όψη Τομή Διαβρωμένα Διάβρωσης Αντικείμενα Ομοιόμορφη Τοπική Βελονισμοί Περικρυσταλλ ική Ρωγμώδης Ρώγμωση λόγω πίεσης Κόπωση Γαλβανική Εκλεκτική Φθορά

Γαλβανική Σειρά Η γαλβανική σειρά είναι ένας κατάλογος από μέταλλα και κράματα μετάλλων ταξινομημένα σύμφωνα με το ηλεκτροδιακό δυναμικό τους σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον.

Ολοκληρωμένη διαχείριση και προστασία Η διαδικασία της συντήρησης δεν προυποθέτει πάντα την επέμβαση στο αντικείμενο για την αφαίρεση ή τον καθαρισμό των στρωμάτων της διάβρωσης και την ανάδειξη της αρχικής επιφάνειας και των αξιών και πληροφοριών που φέρει το τέχνεργο/μνημείο.

Συντήρηση Τεκμηρίωση Παρακολούθηση Προστασία Αποθήκευση Ολοκληρωμένη διαχείριση και προστασία

Συλλογή και καταγραφή πληροφοριών Αντιμετώπιση αναγκών και προβλημάτων Αφαίρεση επικαθίσεων Αφαίρεση ενεργών προϊόντων διάβρωσης Ανάδειξη των τεχνολογικών χαρακτηριστικών (αρχική επιφάνεια, διακόσμηση) Αναστολή της δράσης διαβρωτικών παραγόντων Προστασία στο χρόνο Στόχοι επεμβάσεων

Πεδίο εφαρμογής συντήρησης Αντικείμενο/Μνημείο Περιβάλλον έκθεσης/ Αποθήκευσης Επεμβατική Συντήρηση (καθαρισμός, σταθεροποίηση, στερέωση/συγκόλληση, επικάλυψη) Προληπτική Συντήρηση Προληπτική Συντήρηση (μέθοδοι και υλικά ελέγχου και ρύθμισης διαβρωτικών παραγόντων)

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Βασιλική Αργυροπούλου, Μαρία Γιαννουλάκη Βασιλική Αργυροπούλου, Μαρία Γιαννουλάκη. «Συντήρηση Μεταλλικών Αντικειμένων. Ενότητα 1: Εισαγωγή – Μέταλλα και διάβρωση». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.ocp.teiath.gr

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων 39 Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Explanation of the third party works’ use 40 The reuse of the work is not allowed. Permission from the creator is required. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC The reuse, sharing and adaptation of the work is allowed as long as creator is credited appropriately The reuse, sharing and adaptation of the work is allowed as long as creator is credited appropriately and the derivative work is distributed with the same license. The reuse of the work is allowed as long as creator is credited appropriately. Commercial use is not allowed The reuse, sharing and adaptation of the work is allowed as long as creator is credited appropriately and the derivative work is distributed with the same license. Commercial use is not allowed. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND The reuse of the work is allowed as long as creator is credited appropriately. No derivatives are allowed. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND The reuse of the work is allowed as long as creator is credited appropriately. Derivatives and commercial use are allowed. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα The reuse, sharing and adaptation of the work is allowed as the commercial use without crediting the creator. χωρίς σήμανσηUsually the reuse of the work is not allowed

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.