Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Η πορεία του έργου, το μέλλον και η σύνδεσή του με το Ίδρυμα και την κοινωνία Ταγκούλης Αλέξανδρος Ερευνητής σε θέματα Ηλεκτρονικής Μάθησης Ομάδα Υποστήριξης ΤΕΙ Αθήνας
Οφέλη καθηγητών από τη συμμετοχή τους στο Έργο Σεβαστό % των μελών Ε.Π. που ήθελε να δημιουργήσει ή να βελτιώσει το μάθημά του, αξιοποίησε τις υπηρεσίες που παρείχε η Ομάδα (Πολλές υποχρεώσεις-> παραμέληση διδακτικού υλικού) Αξιοποίηση βιντεοσκοπημένου υλικού στη διδασκαλία Οργάνωση μαθήματος και παροχή διδακτικού υλικού στους φοιτητές μέσω eclass και πλατφόρμας ανοιχτών μαθημάτων Ετοιμασία μαθήματος μέσα από την αξιοποίηση άλλων ανοιχτών μαθημάτων εντός και εκτός ιδρύματος Ενσωμάτωση video, animations και άλλου ψηφιακού υλικού 2
Αξιοποίηση διαδικτυακών μαθημάτων βελτίωση μαθησιακών αποτελεσμάτων Το φθινόπωρο του 2012 στο κρατικό πανεπιστήμιο του San Hose πραγματοποιήθηκε ένα πείραμα σε συνεργασία με την πλατφόρμα edX: Ενσωμάτωσαν υλικό από ένα διαδικτυακό μάθημα σε ένα παραδοσιακό μάθημα Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά: Στο παραδοσιακό μάθημα έως τώρα το ποσοστό επιτυχίας κυμαινόταν στο 55% Στο υβριδικό αυτό μάθημα τα ποσοστά επιτυχίας έφτασαν το 91%! Ο ιδρυτής της πλατφόρμας Coursera δήλωσε ότι σαφώς καλύτερο το μοντέλο της μεικτής μάθησης. online.wsj.com
Εκπαίδευση: Newsletter 4
Αξιοποίηση τεχνολογιών στη διδασκαλία
Οφέλη προβολής διδακτικού έργου Προβολή μεταπτυχιακών μαθημάτων Προβολή άλλων αποτελεσμάτων (εκδόσεων στο ΤΕΙ, εκδόσεων καθηγητών, σημειώσεων, ερευνητικών έργων) Προβολή του ιδρύματος και του διδακτικού έργου των τμημάτων μέσω του opencourses.gr 6
Οφέλη μελών Ε.Π.: Δημιουργία ανοιχτού ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού Ενημέρωση και εκπαίδευση των μελών σχετικά με την ευχρηστία και την προσβασιμότητα στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού Ενημέρωση και εκπαίδευση των μελών Ε.Π. σε ζητήματα πνευματικών δικαιωμάτων και αναζήτησης ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων 8
Εκκαθάριση ζητημάτων πνευματικής ιδιοκτησίας Αντικατάσταση προστατευόμενου περιεχομένου με Ανοιχτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους – Αναφορά εικόνων και φωτογραφιών στην ίδια διαφάνεια ώστε κατά την επαναχρησιμοποίηση από 3ους να εξασφαλίζεται η αναφορά στο δημιουργό Αιτήσεις σε εκδοτικούς οίκους για επαναχρησιμοποίηση περιεχομένου – Δημιουργία υποδειγμάτων στα ελληνικά & στα αγγλικά Δημιουργία περιεχομένου από τα μέλη Ε.Π. (φωτογραφίες από τους εργαστηριακούς χώρους, κατά τη διδασκαλία, σχέδιο) 9
Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων 10 Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.
ΑΕΠ = Επίσημη πολική - εργαλείο ucl.ac.uk/teaching-learning/teaching_tools
Εργαλειοθήκη
Τι μένει; Μένει η πλατφόρμα με τα μαθήματα -> OCP Μένει ο ιστότοπος του έργου με όλο το ενημερωτικό και εκπαιδευτικό υλικό -> opencourses.gr, wiki, wikimedia, newsletters Μένει ο εξοπλισμός αξίας ευρώ, σταθερός (εγκατεστημένος σε 17 αίθουσες) και κινητός (3 κάμερες) Μένει η τεχνογνωσία σε θέματα βιντεοσκοπήσεων στο Ίδρυμα καθώς ο υπεύθυνος για τα αντίστοιχαθέματα στο ΤΕΙ είναι και τεχνικός υπεύθυνος του Έργου. 13
Τι μένει; Μένει στο Ίδρυμα βελτιωμένο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό Μένει η πρώτη αυτή οργανωμένη προσπάθεια διάχυσης και διάδοσης της ανοιχτής κουλτούρας στο ίδρυμα αλλά και εξωστρέφειας του ιδρύματος 14
Τι θα αλλάζαμε, τι θα κάναμε στο εξής: Σαφείς στόχους για τους φοιτητές το ευρύτερο κοινό 15
Φοιτητές-> βελτίωση μαθησιακών αποτελεσμάτων Σύνδεση με τη διδασκαλία στο Ίδρυμα Εκπαιδευτικά σενάρια αξιοποίησης των ΑΜΜ Υβριδικά μοντέλα και μοντέλα αναποδογυρισμένης τάξης 16
Ευρύτερο κοινό -> απόκτηση ή βελτίωση ψηφιακών δεξιοτήτων & επιχειρηματικότητα Άνθρωποι που μπαίνουν για πρώτη φορά στην αγορά εργασίας Άνθρωποι που θέλουν να βελτιώσουν τη θέση τους στην αγορά εργασίας Άνθρωποι που θέλουν να επανενταχτούν στην αγορά εργασίας. Άνθρωποι που θέλουν να αλλάξουν αντικείμενο 17
Αγορά εργασίας MOOCs με στόχο ανάπτυξη συγκεκριμένων δεξιοτήτων Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ορίσει 8 βασικές δεξιότητες για τη δια βίου μάθηση Το πλαίσιο αυτό ορίζει οκτώ βασικές δεξιότητες και περιγράφει τις απαραίτητες γνώσεις, ικανότητες και στάσεις που αφορούν καθεμία. Οι βασικές αυτές δεξιότητες είναι: 1.επικοινωνία στη μητρική γλώσσα, 2.η επικοινωνία σε ξένες γλώσσες, 3.μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και στην τεχνολογία. 4.η ψηφιακή ικανότητα περιλαμβάνει τη χρήση της Τεχνολογίας της κοινωνίας της πληροφορίας (ΤΚΠ) και, κατ’ επέκταση, βασικές δεξιότητες στην τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ) 18
Αγορά εργασίας 5.οι μεταγνωστικές ικανότητες (Learning to learn) συνδέονται με τη μάθηση, την ικανότητα επιδίωξης και οργάνωσης της ατομικής μάθησης, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, σύμφωνα με τις ανάγκες ενός ατόμου και με επίγνωση των μεθόδων και των ευκαιριών· 6.κοινωνικές ικανότητες και ικανότητες που σχετίζονται με την ιδιότητα του πολίτη. 7.το αίσθημα πρωτοβουλίας και η επιχειρηματικότητα αναφέρονται στην ικανότητα του ατόμου να μετατρέπει τις ιδέες του σε πράξη. 8.η πολιτιστική γνώση και έκφραση, η οποία περιλαμβάνει εκτίμηση της σημασίας της δημιουργικής έκφρασης ιδεών, εμπειριών και συναισθημάτων σε ένα φάσμα μέσων μαζικής επικοινωνίας (μουσική, θέατρο, λογοτεχνία και εικαστικές τέχνες). 19
2 βασικές κατηγορίες Μαθήματα που αποσκοπούν στην απόκτηση/βελτίωση των δεξιοτήτων που αναφέρθηκαν Μαθήματα επιχειρηματικότητας π.χ. ατομική επιχείρηση, start-up (πιθανή σύνδεση με ΜΟΚΕ) Τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να κερδίσουν το μεγάλο στοίχημα σύνδεσης με την αγορά εργασίας και με την επιχειρηματικότητα 20
Ομάδα Υποστήριξης Ανοιχτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων Τηλ. επικοινωνίας : Εmail : Ηλεκτρονική Διεύθυνση: opencourses.teiath.gropencourses.teiath.gr Ευχαριστώ για την προσοχή σας! Ταγκούλης Αλέξανδρος,