ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Αποτελεσματικές Τεχνικές Επικοινωνίας
Θεοδωράκη Ελένη-Μαρία Μάθημα: Τεχνικές Επικοινωνίας.
 Εκτίμηση Ικανοτήτων  Αντιμετώπιση Άγχους  Σχεδιασμός Παρουσίασης  Οργάνωση της Παρουσίασης  Έλεγχος του Περιβάλλοντος  Πραγματοποίηση Παρουσίασης.
Βασικεσ αρχεσ επικοινωνιακησ αγωγήσ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Στο εργαστήριο Τεχνικές Επικοινωνίας. Παίρνοντας ότι καλύτερο από το εργαστήριο •Τολμήστε •Κάντε ερωτήσεις •Μάθετε από τους άλλους •Φυσικός Εαυτός.
Communication in Mother tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΕΣΤΙΑΣΗ. → Οι άνθρωποι τείνουν να συζητούν για αυτά που λένε οι άλλοι άνθρωποι. → Το μοντέλο που παρέχουμε ως σύμβουλοι, συμβάλλει και προσδιορίζει το.
Αντανάκλαση Συναισθήματος
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΛΟΥΣΙΜΟ – ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΗΓΕΣΙΑΣ Οργανωμένο από την Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Διεθνής Οργάνωση Λεσχών.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Communication in Mother Tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
Όλες οι παρατηρήσεις για κάποιο άτομο περιλαμβάνουν και θετικά και αρνητικά σημεία. Σχολιάστε τη συμπεριφορά του ατόμου, όχι την εντύπωσή σας για το άτομο.
Επικοινωνία σχολείου-οικογένειας
ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ;
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ &ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΕ.ΣΥ.Π. ΝΕΑΠΟΛΗΣ & ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Σ.Ε.Π. ΘΕΜΑ: Πρόσβαση στην τριτοβάθμια.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
 Προσαρμόζοντας τις προσδοκίες Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι το δυσλεκτικό παιδί τους χρειάζεται να προσπαθήσει περισσότερο και με διαφορετικό τρόπο.
Προώθηση / Επικοινωνία
Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΗΓΕΣΙΑΣ Οργανωμένο από την Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Του Π. Θέματος 117 Ελλάδος.
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 12: Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Σχεσιοδυναμική και προσωποκεντρική συμβουλευτική Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Πανεπιστήμιο Πατρών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Α΄ΕΞΑΜΗΝΟΥ. Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
Εισηγητές: Βαλεντίνα Τουμάνιου Ζαχαρίας Ιωάννου Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Θεωρία επικοινωνίας Υπεύθυνη σεμιναρίου Δρ. Γεωργία Ψαρρά.
Ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη και ο ρόλος της στην νοσηλευτική φροντίδα.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 11: Ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη και ο ρόλος της στην νοσηλευτική φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής,
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Συνέντευξη με νήπια.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήματος Νοσηλευτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
«Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία!»
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Διαδικασία επικοινωνίας
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
στοWord 5 νέοι τρόποι εργασίας Συνεργασία με οποιονδήποτε, οπουδήποτε
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Ετυμολογία Το άγχος προέρχεται ετυμολογικά από το ρήμα «άγχω» που σημαίνει αισθάνομαι πνιγμό. Πρόκειται για: Μια φυσιολογική αντίδραση σε έναν επικείμενο.
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Α ΕΞΑΜΗΝΟ ΚΑΥΚΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ.
Μη λεκτική επικοινωνία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

Ορισμός Επικοινωνίας Επικοινωνία είναι η διαδικασία κατά την οποία ένα άτομο στέλνει ένα μήνυμα σε ένα άλλο άτομο το οποίο το λαμβάνει, το επεξεργάζεται και δείχνει ότι το μήνυμα έχει ερμηνευθεί

Για να ολοκληρωθεί η επικοινωνία πρέπει ο παραλήπτης να βεβαιώσει τη λήψη κι την κατανόηση του μηνύματος

Η επικοινωνία είναι μια συνεχής , κυκλική διαδικασία που πραγματοποιείται με δύο τρόπους Α. Λεκτικά Β. Μη λεκτικά

H λεκτική επικοινωνία αποτελείται από λέξεις σε γραπτή ή προφορική μορφή

Η μη λεκτική επικοινωνία γίνεται : -χωρίς λέξεις - με χειρονομίες - με εκφράσεις - με τη στάση σώματος - με τη χροιά της φωνής - με τη γενική εμφάνιση

Η μη λεκτική επικοινωνία Η μη λεκτική επικοινωνία Φανερώνει περισσότερα για το τι αισθάνεται το άτομο και τι σκέφτεται σε σχέση με αυτά που εκφράζει με λέξεις Μπορεί να βρίσκεται σε ασυμφωνία με τη λεκτική επικοινωνία

Ένας μορφασμός καθώς τον γυρίζουν στο πλευρό Μια σφιγμένη έκφραση Νευρική ενασχόληση με τα καλύμματα του κρεβατιού Η άκαμπτη στάση του σώματος Οι αργές κινήσεις συχνά υποδηλώνουν ΠΟΝΟ παρόλο που οι ίδιοι οι ασθενείς μπορεί να δηλώνουν ότι είναι καλά

Παράγοντες που επηρεάζουν την επικοινωνία Η κουλτούρα Η προηγούμενη εμπειρία Τα συναισθήματα Η διάθεση Η συμπεριφορά Οι αντιλήψεις του ατόμου Η εικόνα για τον εαυτό

Η κουλτούρα Κάθε κουλτούρα έχει τους δικούς της κανόνες Προσωπικός χώρος Οπτική επαφή Τόνος φωνής Χειρωνομίες

Η Προηγούμενη Εμπειρία επηρεάζει: Τον τρόπο αντίληψης του μηνύματος Την ερμηνεία του μηνύματος

Συναισθήματα Ένα αγχώδες άτομο μπορεί να μην ακούσει σωστά τι λέγεται Ένα αγχώδες άτομο μπορεί να ερμηνεύσει το μήνυμα με τελείως διαφορετικό τρόπο από την πρόθεση του αποστολέα Ένα άτομο με κατάθλιψη επικοινωνεί με ελάχιστες λέξεις Ένα αναστατωμένο άτομο μιλά με έντονο ή σκληρό τόνο.

Διάθεση Πρέπει να έχετε θετική διάθεση προς τον ασθενή Ενδιαφέρον – Στοργή – Ανοικτό νοηματικό λόγο Αν δεν εγκρίνετε τη συμπεριφορά του ασθενή μπορεί να χρησιμοποιήσετε άκαμπτη στάση σώματος, αυστηρή έκφραση και να είστε απόμακροι κατά τη διάρκεια των επαφών Μη λαμβάνεται προσωπικά μη ευχάριστα σχόλια τα οποία μπορούν να ειπωθούν από έναν αναστατωμένο, φοβισμένο ασθενή.

Επικοινωνία με ηλικιωμένους Όταν επικοινωνείτε με ένα ηλικιωμένο άτομο προσπαθείτε να μη μιλάτε με γρήγορο ρυθμό Παραχωρείστε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στο άτομο για να επεξεργαστεί το μήνυμα και να σχηματίσει μια απάντηση

Δεξιότητες Επικοινωνίας Ενεργητική Ακρόαση Ερμηνεία των μη λεκτικών μηνυμάτων Αμφίδρομη σχέση Εστίαση της προσοχής Προσαρμογή του στυλ

Ενεργητική Ακρόαση Αυτοσυγκέντρωση Ερμηνεία λεκτικών και μη λεκτικών μηνυμάτων Προσοχή στα συναισθήματα και στις λέξεις Αποδέσμευση από σκέψεις Εκδήλωση ενδιαφέροντος Σχέση εμπιστοσύνης Οπτική επαφή Κλίση σώματος Επικέντρωση στο πρόσωπο του ομιλητή Νεύμα Άνετη στάση σώματος

Ερμηνεία μη λεκτικών μηνυμάτων Στάση σώματος Χειρονομίες Τόνος φωνής Εκφράσεις προσώπου Κίνηση ματιών Ένα χαμόγελο Εφίδρωση χεριών

Η ερμηνεία των μη λεκτικών μηνυμάτων πρέπει να γίνεται με βάση την κουλτούρα του ομιλητή και όχι του ακροατή Π.Χ. η οπτική επαφή σε κάποιες κοινωνίες θεωρείται αγένεια Εάν τα λεκτικά μηνύματα δεν ταιριάζουν με τα μη λεκτικά, τότε ο ακροατής πρέπει να αναζητήσει τι πραγματικά επιθυμεί να μεταδώσει ο ομιλητής

Αμφίδρομη Σχέση Ανατροφοδότηση του μηνύματος Επαναδιατύπωση με άλλες λέξεις της σημασίας του μηνύματος Διατύπωση ερώτησης π.χ. Ο πονοκέφαλός είναι ισχυρός;

Εστίαση της προσοχής Ομαλή επαναφορά της προσοχής του συνομιλητή εάν διαπιστωθεί ότι έχει αποσπασθεί η προσοχή του. Εξοικονόμηση χρόνου Π.Χ. ¨ Νομίζω ότι συζητούσαμε για……¨ ¨ Θα επανέλθουμε αργότερα σε αυτό , αλλά τώρα χρειάζεται να μάθω …….¨

Η προσαρμογή του στυλ Το στυλ και το επίπεδο επικοινωνίας του ασθενή πρέπει να λαμβάνονται υπόψη Ο ασθενής μπορεί να είναι αργός, ήρεμος Δώστε τον αναγκαίο χρόνο για επεξεργασία και απόκριση Παρουσίαση – Έκφραση συναισθημάτων ασθενή

Τεχνικές θεραπευτικής Επικοινωνίας Η σιωπή Ανοιχτές – Κλειστές ερωτήσεις Αναδιατύπωση Άγγιγμα Διευκρινίσεις Γενικές κατευθυντήριες δηλώσεις Προσφορά του εαυτού Ενθάρρυνση της λεπτομερούς ανάλυσης Παροχή πληροφοριών Εναλλακτικές λύσεις

Η σιωπή Προσφέρει χρόνο στον ασθενή να σκεφθεί και να απαντήσει Με μη λεκτικά μηνύματα υποδεικνύονται το ενδιαφέρον και η υπομονή Είναι δύσκολη τεχνική επικοινωνίας γιατί ο νοσηλευτής συχνά δεν αισθάνεται άνετα και τείνει να της δώσει πολύ γρήγορα τέλος

Ανοιχτές Ερωτήσεις Μια ανοιχτή Ερώτηση είναι ευρεία Ανοιχτές Ερωτήσεις Μια ανοιχτή Ερώτηση είναι ευρεία Υποδηλώνει μόνο το κεντρικό θέμα Απαιτεί απάντηση με περισσότερες από μία ή δύο λέξεις Επιτρέπει στον ασθενή να αναπτύξει το θέμα με λεπτομέρειες ή να επιλέξει κάποιες πτυχές του θέματος για συζήτηση Βοηθούν στην έναρξη μιας συζήτησης ή στη συνέχιση με άλλο θέμα Δημιουργούν θετική ατμόσφαιρα

Κλειστές Ερωτήσεις Μονολεκτική απάντηση με ένα ¨ναι¨ ή ¨όχι¨ Ο ακροατής παραμένει μόνο στο θέμα και είναι συνοπτικός Χρησιμοποιούνται για τη συλλογή πληροφοριών

Αναδιατύπωση Παράφραση του βασικού μηνύματος που μεταδίδει ο ασθενής Αντανάκλαση : οι ίδιες οι λέξεις που χρησιμοποιεί ο ασθενής ανακλώνται

Άγγιγμα Θεραπευτικό μέσο Υποδηλώνει υποστήριξη Χρησιμοποιείται όταν είναι δύσκολο να βρεθούν οι κατάλληλες λέξεις Λαμβάνεται υπόψη το πολιτισμικό υπόβαθρο Απαιτείται προφορική άδεια και σύμφωνη γνώμη Επιδεικνύει ζεστασιά και ενδιαφέρον

Διευκρινίσεις Βοηθούν στην επιβεβαίωση της σωστής λήψης του μηνύματος Βοηθούν όταν ο διάλογος είναι αναλυτικός

Γενικές Κατευθυντήριες Δηλώσεις Χρησιμοποιούνται για να οδηγηθεί η συζήτηση προς μια κατεύθυνση π.χ. Πως περάσατε τη νύχτα σας; Είναι ερωτήσεις που δεν μπορούν να απαντηθούν με ένα ναι ή ένα όχι π.χ. Ίσως θα θέλατε να μιλήσετε για τη χημειοθεραπεία σας…

Προσφορά του εαυτού Διαθέσιμος Να απαντάτε σύντομα στις εκκλήσεις για βοήθεια Να ελέγχετε κάτι αμέσως Ενημέρωση για το χρόνο επιστροφής σας Εκπλήρωση υποσχέσεων ¨Θα καθίσω απλά εδώ μαζί σας για λίγο¨

Ενθάρρυνση λεπτομερούς ανάλυσης Πείτε μου και άλλα για αυτό Δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω τα όσα μου λέτε Με τα σχόλια αυτά συγκεντρώνονται επιπλέον πληροφορίες για ένα συγκεκριμένο θέμα

Παροχή πληροφοριών Για φαρμακευτική αγωγή Για επεμβάσεις Για διαγνωστικές εξετάσεις Για προσωπική υγιεινή φροντίδα και περιποίηση Στο τέλος επιβεβαιώστε ότι ο ασθενής κατανόησε τις πληροφορίες που του δόθηκαν

Εναλλακτικές λύσεις Οι νοσηλευτές βοηθούν τους ασθενείς να λύσουν προβλήματα Τους βοηθούν να λάβουν υπόψη τις πιθανές εναλλακτικές λύσεις Π.χ. Μπορείτε να λάβετε υπόψη σας ……. Έχετε σκεφθεί ότι……. Ποιες σκέφτεστε εσείς ως πιθανές λύσεις; Αποφεύγετε να δίνετε συμβουλές