Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 11: Μορφές Πλώρης Μορφές Πρύμνης Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Διατομή σύνθετης δοκού
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Eλαστικότητα του δέρματος με τη μέθοδο της αναρρόφησης/επιμήκυνσης (Συσκευή Cutometer) 1 Ελαστικό λέγεται το υλικό πού αλλάζει σχήμα (παραμορφώνεται)
Άσκηση με αντίσταση Είναι ο οποιοσδήποτε τύπος ενεργητικής άσκησης στον οποίο η δυναμική ή στατική μυϊκή σύσπαση βρίσκει αντίσταση από μία εξωτερική.
Γενικά Ανιχνεύει μη αναμενόμενα (όχι του συστήματος ΑΒΟ) αλλοαντισώματα ή/και αυτοαντισώματα σε δείγμα ορού ασθενή. Ελέγχεται ο ορός σε 2-3 δείγματα.
Η αναγκαιότητα συνθετικής προσέγγισης 1/6
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Μυϊκή χαλάρωση Όσο ελαττώνεται η μυϊκή ενέργεια τόσο χαλαρός γίνεται ο μυς. Όταν ένας μυς βρίσκεται σε ανεπιθύμητη σύσπαση δεν μπορεί να εργασθεί φυσιολογικά.
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
Καμπυλότητα Φακού P c
Δράση μάσκας Μείωση ερεθισμού και επαναφορά των διασταλμένων πόρων.
Θεωρία πλοίου ΙΙ (Θ) Ενότητα 3 : Υπολογισμός της αντίστασης με τη μέθοδο FORMDATA Αλέξανδρος Θεοδουλίδης, Επικ.Καθηγητής Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε.
Παράγοντες που επηρεάζουν τη δύναμη ενός μυός 1/2
Ορισμός Μάλαξη είναι ένα σύστημα μηχανικών χειρισμών που εκτελούνται στην επιφάνεια του ανθρώπινου σώματος (εδώ στο πρόσωπο), με τα χέρια ή με ειδικά μηχανήματα.
Αλκίνια Χαρακτηριστική ομάδα: τριπλός δεσμός.
Περιγραφή Είναι κύματα που εκπέμπονται σε πολύ μεγάλες συχνότητες.
Αλδεΰδες και Κετόνες Δομή και ιδιότητες.
Ακίνητη Προσθετική ΙI Ενότητα 7: Γέφυρα ολική χυτή με όψη (α’ μέρος) Αριστείδης Γαλιατσάτος DDs, Dr Dent. Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα Οδοντικής.
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Τομογραφική Απεικονιστική Ανατομική Ενότητα 8: Τομογραφική ανατομική αγγειακού δένδρου - ΜRΑ Γεωργία Οικονόμου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Ραδιολογίας.
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 5: Θεματική επεξεργασία απεικονιστικών τεκμηρίων Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Μέρη μηχανής φύλλου όφσετ
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ενότητα 1: Αγορά Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός.
Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 12: Λόγοι Κύριων Διαστάσεων και Συντελεστές Μορφής Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός.
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 10: Αποτελέσματα μάλαξης – Κοιλιακή χώρα Δωροθέα Μακρυγιάννη Pt MSc Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Διατροφή- Διαιτολογία Ενότητα 18: Διατροφή και δυσλιπιδαιμίες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 2: Διόρθωση αμετρωπιών με οφθαλμικούς φακούς Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Παρουσίαση ναυπηγικών γραμμών 1/3
Γενικά (1 από 4) Το πλοίο , ως κοίλο σώμα που επιπλέει στην επιφάνεια του νερού , αποτελείται από ένα τμήμα μέσα στο νερό και ένα τμήμα έξω από το νερό.
ΝΑΥΠΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ CASD
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Άσκηση 7 (1 από 5) Υπολογισμοί μηκών τόξων σφαίρας. Το έτος 2035 μ.Χ., μετά από πυρηνική καταστροφή και λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου, που πήρε εκρηκτικές.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd Ενότητα 11: Μορφές Πλώρης Μορφές Πρύμνης Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής Επίκουρος Καθηγητής Διπλ. Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός M.Sc. ‘’Διασφάλιση Ποιότητας’’, Τμήμα Ναυπηγικών Μηχανικών ΤΕ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Μορφές πλώρης – Μορφές πρύμνης (1 από 3) Τα περιγράμματα της πλώρης και τα περιγράμματα της πρύμνης τείνουν να εξέχουν από τα ίχνη της πρωραίας και της πρυμναίας καθέτου και το σχήμα τους εξαρτάται από τη μορφή που αποφασίζεται να δοθεί στο συγκεκριμένο πλοίο.  Η πλώρη είναι μια πολύπλοκη και ειδικά ενισχυμένη κατασκευή, με στόχο να αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά οι ιδιαίτερες καταπονήσεις. Η ακμή της πλώρης ήταν σχετικά λεπτή, και η κατασκευή γινόταν με χυτό μέταλλο (φουρκέτα). Νεώτερες μορφές πλώρης δεν είναι πλέον λεπτές ούτε κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου από χυτό μέταλλο. 1

Μορφές πλώρης – Μορφές πρύμνης (2 από 3)  Η πρύμνη είναι πολύπλοκη κατασκευή με ιδιαίτερη κατασκευαστική ενίσχυση. Δέχεται ισχυρές δυνάμεις πίεσης και από υδροστατικές πιέσεις του νερού, αλλά και από τη λειτουργία έλικας (ή ελίκων) και πηδαλίου (ή πηδαλίων). Το σπουδαιότερο κατασκευαστικό στοιχείο στην πρύμη είναι το ποδόστημα ( συχνά κατασκευάζεται από χυτό μέταλλο ή συγκολλητό με ιδιαίτερα ισχυρή ενίσχυση) και κυρίως το πιο χαμηλό τμήμα μέχρι και το ελικόστημα. Η μορφή της πρύμνης εξαρτάται από τον τύπο του πλοίου, αριθμό ελίκων, αριθμό πηδαλίων. 2

Μορφές πλώρης – Μορφές πρύμνης (3 από 3) Στα μονοέλικα πλοία κάτω από την ίσαλο σχεδίασης έχει περίπου κατακόρυφο περίγραμμα κοντά στην πρυμναία κάθετο. Στα διπλέλικα πλοία το περίγραμμα της πρύμνης κατέρχεται σταδιακά με εσωτερική ή εξωτερική καμπυλότητα (ή συνδυασμό των δύο) και τις περισσότερες φορές συμπληρώνεται από μια κατασκευή μικρού πλάτους (κότσι) επί του διαμήκους επιπέδου του πλοίου. Η κατασκευή αυτή διαχωρίζει τα «νερά» των δύο ελίκων, αυξάνει τη βρεχόμενη επιφάνεια αλλά μειώνει τις ολισθήσεις σε εγκάρσια μετακίνηση του πλοίου. 3

Μορφές πλώρης (1 από 6) Κάθετη Πλώρη Ευθύγραμμο περίγραμμα και κατακόρυφο, πάνω και κάτω από την ίσαλο σχεδίασης και συνδέεται με τη τρόπιδα με ένα τμήμα μέτριας καμπυλότητας. Νομείς μορφής U, γεμάτες και ανοικτές καμπύλες παρισάλων. Σχήμα πλώρης με μικρό κατασκευαστικό κόστος. 4

Μορφές πλώρης (2 από 6) Πλώρη κεκλιμένη – Πλώρη (μερικώς) κάθετη (προκλίνουσα) Το περίγραμμα της πλώρης είναι ευθύγραμμο με κλίση προς πλώρα με γωνίες κλίσης (15 ° – 30 ° ), με αποτέλεσμα σταθερής (κατά προσέγγιση) γωνίας εισόδου σε μεγάλη περιοχή του βυθίσματος. Τα έξαλλα του πλοίου διευρύνονται γρήγορα με ταχεία απόσβεση της κατακόρυφης ταλάντωσης. Το άνω μέρος της πλώρης κατασκευάζεται από καμπύλο έλασμα με ακτίνες καμπυλότητας αυξανόμενες προοδευτικά προς τα άνω, στην ίσαλο και κάτω από την ίσαλο με συμπαγή κατασκευή. Νομείς λίγο άνοιγμα προς τα έξω, οι καμπύλες των παρισάλων γεμάτες και ανοικτές από χαμηλά προς τα άνω. Συνήθης ο συνδυασμός της κεκλιμένης πλώρης από την ίσαλο και πάνω (περιοχή των εξάλλων) πρώραθεν της πρωραίας καθέτου, με το τμήμα του περιγράμματος της πλώρης κάθετο κάτω από την ίσαλο. 5

Μορφές πλώρης (3 από 6) 6

Μορφές πλώρης (4 από 6) Πλώρη τύπου CLIPPER (προκλίνουσα) Περίγραμμα αρκετά κεκλιμένο προς πλώρα. Παρουσιάζει χαμηλά μια καμπυλότητα προς τα άνω και υψηλά μια καμπυλότητα προς τα κάτω με αλλαγή κατεύθυνσης στην ένωση των δύο καμπυλών. Νομείς συνήθως μορφής V, μικρή καμπυλότητα οι χαμηλές παρίσαλοι. Η πλώρη αυτή περιορίζει τη ζημιά σε σύγκρουση και προστατεύει τα πρωραία ύφαλα. Η μεγάλη πλευρική επιφάνεια αντιστέκεται στον άνεμο και το πλοίο δεν στρέφει προς τον άνεμο (δεν «ορτσάρει»). 7

Μορφές πλώρης (5 από 6) Πλώρη παγοθραυστικού Η ιδιαίτερη αυτή μορφή επιτρέπει στο πλοίο υπό την επίδραση της πρόωσης να «ανέβει» στους πάγους και στη συνέχεια να τους σπάσει με το βάρος του. Το περίγραμμα της πλώρης αμέσως κάτω από την ίσαλο σχεδίασης είναι ευθύγραμμο με έντονη κλίση, ώστε να δημιουργείται ένα κεκλιμένο επίπεδο που διευκολύνει το «ανέβασμα» της πλώρης στον πάγο. 8

Μορφές πλώρης (6 από 6) Πλώρη Φάλκης Από τις παλαιότερες μορφές πλώρης, που κατά κανόνα είχαν τα ιστιοφόρα. Κατάλληλη διαμόρφωση πλώρης για τη στήριξη πρόβολου και διακόσμηση πλώρης με τις περίφημες γοργόνες. Στις σημερινές κατασκευές η πλώρη αυτή χρησιμοποιείται στα ξύλινα σκάφη (θαλαμηγά πλοία), επιτρέπει δε μεγαλύτερο άνοιγμα των νομέων στο κατάστρωμα. 9

Πλώρη με Βολβό (1 από 3) Το περίγραμμα της πλώρης είναι ευθύγραμμο από πάνω προς τα κάτω με ελαφριά κλίση προς πρύμα. Κάτω από την ίσαλο σχεδίασης και πρώραθεν της πρωραίας καθέτου, προέκταση της γάστρας με όγκο διάφορης μορφής, που συνήθως εξέχει και εγκάρσια από τη γάστρα με ανάλογη μορφή των παρισάλων. Οι καμπύλες των παρισάλων είναι λεπτές στο ύψος της ισάλου σχεδίασης, ενώ κάτω από την ίσαλο σχεδίασης οι νομείς διευρύνονται σε σχήμα τόξου, γίνονται πιο ογκώδεις και κυρτές στην περιοχή που αρχίζει ο βολβός στην περιοχή των υφάλων. 10

Πλώρη με Βολβό (2 από 3) Η παρουσία του βολβού συνεπάγεται μείωση του ύψους κύματος στην πλώρη, διόρθωση της κατανομής του κυματισμού στην πρύμνη (γέμισμα της κοιλάδας του κύματος στην πρύμνη) και μικρότερη αντίσταση στην πρόωση του πλοίου. Βολβοειδής πλώρη συναντάται σε : επιβατηγά και ταχέα φορτηγά – πολεμικά με μεγάλα ηχοβολιστικά – ογκώδη γενικά πλοία – αλλά και αλιευτικά υπερπόντιας αλιείας. 11

Πλώρη με Βολβό (3 από 3) 12

Μορφές πρύμνης (1 από 8) Πρύμνη με καμπύλη (ελλειπτικό σχήμα) Το περίγραμμα της πρύμνης πάνω από την ίσαλο σχεδίασης ανοίγει σαν «βεντάλια» και ταυτόχρονα παρουσιάζει μια ευρεία έκταση προς πρύμα. Σε ορισμένες περιπτώσεις (π.χ. ρυμουλκά) η προς πρύμα έκταση της πρύμνης στο ύψος του κυρίου καταστρώματος κατασκευάζεται με κατεύθυνση προς πλώρα ή κατακόρυφα. Οι καμπύλες των παρισάλων πάνω από την ίσαλο σχεδίασης τελειώνουν με κυρτή καμπυλότητα και με ευρεία ημι- πλάτη. Η ελλειπτική μορφή πρύμνης παρέχει κατάστρωμα στην πρύμνη με ευρεία επιφάνεια που έχει μεγάλη εφαρμογή στα αλιευτικά πλοία. 13

Μορφές πρύμνης (2 από 8) 14 Πρύμνη με καμπύλη (ελλειπτικό σχήμα)

Μορφές πρύμνης (3 από 8) Πρύμνη «ΚΑΤΑΔΡΟΜΙΚΟΥ» Η συνηθέστερη μορφή πρύμνης, παλαιότερα χρησιμοποιείτο στα πολεμικά πλοία. Το περίγραμμα από το υψηλότερο σημείο και προς τα κάτω έχει αρχικά μια κλίση ομαλή προς πρώρα και κατεβαίνει κάθετα μέχρι την τρόπιδα στην περιοχή του ελικοστήματος. Μεγάλο τμήμα της καμπύλης είναι μέσα στη θάλασσα και οι παρίσαλοι κάτω από την ίσαλο σχεδίασης παρουσιάζουν καμπυλότητα έντονα κυρτή στο τελείωμά τους. Παρουσιάζει αυξημένο μήκος ισάλου, το πλοίο είναι λεπτότερο στην περιοχή αυτή, με αποτέλεσμα για ορισμένο εκτόπισμα να διαπιστώνεται μικρότερη αντίσταση πρόωσης. Αυξάνεται το εμβαδόν της ισάλου επιφανείας, οπότε βελτιώνεται η ευστάθεια και δημιουργείται επαρκής εσωτερικός χώρος στην πρυμναία περιοχή. 15

Μορφές πρύμνης (4 από 8) 16 Πρύμνη «ΚΑΤΑΔΡΟΜΙΚΟΥ»

Μορφές πρύμνης (5 από 8) 17

Μορφές πρύμνης (6 από 8) Πρύμνη «ΚΑΘΡΕΠΤΗ» ή Πρύμνη ΑΒΑΚΟΣ (παπαδιά) Οι παρίσαλοι και τα ίχνη των διαμήκων τομών τελειώνουν με ευθύγραμμο τμήμα χωρίς κυκλικής μορφής ένωση με την αντίστοιχη υπόλοιπη καμπύλη, αλλά με απότομη γωνιακή σύνδεση. Η ακροπρυμναία περιοχή του πλοίου αποτελείται από μια επίπεδη επιφάνεια κάθετη ή λίγο κεκλιμένη προς πρύμα, που κατασκευαστικά έχει μικρό κόστος. Η πρύμνη σχήματος άβακος, χρησιμοποιείται ευρύτατα σε πολεμικά – εμπορικά – μικρά ταχύπλοα πλοία – κ.λ.π. Βελτιώνει τη γενική διάταξη παρέχοντας μεγαλύτερη επιφάνεια καταστρώματος και άντωση, επιτρέποντας τη μεταφορά βαρών χωρίς σημαντική πρυμναία διαγωγή. Η αύξηση άνωσης επιτυγχάνεται και με την προσθήκη σφηνών, όπως φαίνεται στο επόμενο σχήμα. 18

Μορφές πρύμνης (7 από 8) 19 Η σφήνα επίσης επιδρά επί της ροής του νερού δίνοντας σε αυτό ώθηση προς τα κάτω ώστε να μειώνεται το ύψος του κύματος και επομένως η απώλεια ενέργειας.

Μορφές πρύμνης (8 από 8) Με την επιτυχή σχεδίαση της πρύμνης επιδιώκονται: Μείωση της διάσπασης της ροής. Ομοιόμορφη ροή του νερού στην περιοχή της έλικας. Επαρκείς ανοχές της έλικας για την αποφυγή κραδασμών. 20

Ανοχές έλικας - κλωβού 21

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Γεώργιος Χατζηκωνσταντής Γεώργιος Χατζηκωνσταντής. «Ναυπηγικό σχέδιο και αρχές casd. Ενότητα 11: Μορφές Πλώρης Μορφές Πρύμνης». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.ocp.teiath.gr

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.