Χρώμα Γραφικών Τεχνών Ενότητα 2: Ιστορική αναδρομή Δρ. Αναστάσιος Ε. Πολίτης Τεχνολογία Γραφικών Τεχνών Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Περιλήψεις Γιατί; Πως; Τι είναι; Ποιος τις κάνει;
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Άσκηση με αντίσταση Είναι ο οποιοσδήποτε τύπος ενεργητικής άσκησης στον οποίο η δυναμική ή στατική μυϊκή σύσπαση βρίσκει αντίσταση από μία εξωτερική.
Γενικά Ανιχνεύει μη αναμενόμενα (όχι του συστήματος ΑΒΟ) αλλοαντισώματα ή/και αυτοαντισώματα σε δείγμα ορού ασθενή. Ελέγχεται ο ορός σε 2-3 δείγματα.
Πολιτική πληροφόρησης Ενότητα 11: Ανακεφαλαίωση Μέρος Ι Δρ Αλέξανδρος Κουλούρης Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Η αναγκαιότητα συνθετικής προσέγγισης 1/6
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
Καμπυλότητα Φακού P c
Δράση μάσκας Μείωση ερεθισμού και επαναφορά των διασταλμένων πόρων.
Παράγοντες που επηρεάζουν τη δύναμη ενός μυός 1/2
Ορισμός Μάλαξη είναι ένα σύστημα μηχανικών χειρισμών που εκτελούνται στην επιφάνεια του ανθρώπινου σώματος (εδώ στο πρόσωπο), με τα χέρια ή με ειδικά μηχανήματα.
Αλκίνια Χαρακτηριστική ομάδα: τριπλός δεσμός.
Περιγραφή Είναι κύματα που εκπέμπονται σε πολύ μεγάλες συχνότητες.
Ορισμός Τα υψίσυχνα ρεύματα είναι υψηλής συχνότητας εναλλασσόμενα ρεύματα. Δεν διεγείρουν τα αισθητικά και κινητικά νεύρα και έτσι δεν υπάρχει κίνδυνος.
Ακίνητη Προσθετική ΙI Ενότητα 7: Γέφυρα ολική χυτή με όψη (α’ μέρος) Αριστείδης Γαλιατσάτος DDs, Dr Dent. Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα Οδοντικής.
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Τομογραφική Απεικονιστική Ανατομική Ενότητα 8: Τομογραφική ανατομική αγγειακού δένδρου - ΜRΑ Γεωργία Οικονόμου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Ραδιολογίας.
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 5: Θεματική επεξεργασία απεικονιστικών τεκμηρίων Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Μέρη μηχανής φύλλου όφσετ
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 12: Μάλαξη και εναλλακτικές θεραπευτικές προσεγγίσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ) Ενότητα 1: Βασικές αρχές και ορισμοί Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Εισαγωγική Κατεύθυνση Διοίκησης.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων Ενότητα 12: Αναγέννηση Μικελάτου Ευθυμία Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 2: Διόρθωση αμετρωπιών με οφθαλμικούς φακούς Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χρώμα Γραφικών Τεχνών Ενότητα 2: Ιστορική αναδρομή Δρ. Αναστάσιος Ε. Πολίτης Τεχνολογία Γραφικών Τεχνών Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Το χρώμα στην αρχαιότητα (1 από 4) Όπως και στις περισσότερες επιστήμες, οι αρχαίοι Έλληνες ήσαν εκείνοι οι οποίοι διατύπωσαν τις πρώτες θεωρίες για το χρώμα. Προσεγγίζοντας το χρώμα από την φιλοσοφική του θεώρηση, αλλά και βασισμένος σε δικές του παρατηρήσεις, ο Αριστοτέλης (384 – 322 π.Χ.) θεωρείται ως ο ιδρυτής της θεωρίας του χρώματος. 1

Το χρώμα στην αρχαιότητα (2 από 4) Η θεωρία του Αριστοτέλη διατυπώθηκε βάσει της αντίληψης ότι ανάμεσα στον ανθρώπινο οφθαλμό και το χρωματισμένο αντικείμενο υπάρχει “διαφάνεια”, δηλαδή ότι το φως είναι μία “ιδιότητα” της διαφάνειας. Όταν η “διαφάνεια” είναι φωτεινή, είναι δυνατή η λειτουργία της όρασης. Δηλαδή, με άλλα λόγια διατυπώθηκε για πρώτη φορά το αξίωμα ότι το φως είναι χρώμα ή ότι χωρίς φως (δηλαδή την ύπαρξη μιας φωτεινής πηγής και της ακτινοβολίας που εκπέμπεται από αυτήν), δεν υπάρχει χρώμα. 2

Το χρώμα στην αρχαιότητα (3 από 4) Λευκό ΚίτρινοKόκκινοMπλεMαύρο 3 Με βάση την θεωρία του Αριστοτέλη, τα χρώματα κατατάσσονται σε μία γραμμική διάταξη από το λευκό προς το μαύρο με ενδιάμεσα τα χρώματα κίτρινο, κόκκινο και μπλε. Η κατάταξη αυτή των χρωμάτων από τον Αριστοτέλη βασίστηκε στην παρατήρηση της αλλαγής των χρωμάτων του ορίζοντα κατά την δύση του ηλίου, δηλαδή, σύμφωνα με τον σπουδαίο Έλληνα φιλόσοφο, στην αλλαγή χρώματος της “διαφάνειας” σε ένα ηλιοβασίλεμα. Στην θεωρία του Αριστοτέλη βασίστηκαν οι σχετικές με το χρώμα θεωρίες, μέχρι τον Μεσαίωνα.

Το χρώμα στην αρχαιότητα (4 από 4) Στη συνέχεια, ο Ευκλείδης ( ), διατύπωσε τη θεωρία ότι η παρατήρηση των χρωμάτων και γενικότερα η αίσθηση της όρασης λαμβάνει χώρα όταν “ακτινοβολίες” (κατ’ άλλους σωματίδια) που προέρχονται από τα χρωματισμένα αντικείμενα συναντούν ακτινοβολίες που προέρχονται – δημιουργούνται από τον ανθρώπινο οφθαλμό. 4

Από την αρχαιότητα στον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση (1 από 6) Η παρατήρηση μέσω της όρασης, η πρόσληψη και η αντίληψη των χρωμάτων, οι ακτινοβολίες, το ουράνιο τόξο και τα χρώματα της ίριδας αποτέλεσαν επί αιώνες θέματα έρευνας, στη συνέχεια από τους Ρωμαίους, τους Άραβες και ερευνητές στην Κίνα και την Ιαπωνία. Ωστόσο, η θεωρία των χρωμάτων και ευρύτερα της διαδικασίας της όρασης και της παρατήρησης παρέμεινε στο επίπεδο των παρατηρήσεων του Αριστοτέλη έως και τον Μεσαίωνα. Για παράδειγμα, ακόμη και ο Γκαίτε βασίστηκε στη θεωρία του Αριστοτέλη για να αναπτύξει την δική του θεωρία των χρωμάτων. 5

Ιδιαίτερα σημαντική συμβολή είχαν στην εξέλιξη της γνώσης στην χρωματική θεωρία πλήθος ερευνητών. Ενδεικτικά, Άραβες επιστήμονες μετέφεραν την αρχαία ελληνική επιστημονική παράδοση, τις παρατηρήσεις και τις ανακαλύψεις στην Μέση Ανατολή. 6 Από την αρχαιότητα στον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση (2 από 6)

Ο Αlhazen για παράδειγμα ( ), μαθηματικός, φυσικός και αστρονόμος, ανέπτυξε αναγνωρισμένες θεωρίες για την οπτική και την χρωματική αίσθηση που συνοψίστηκαν στο βιβλίο του “Book of Optics”. Ο Roger Bacon (Αγγλία ), ανέπτυξε περαιτέρω την θεωρία του Αlhazen και με το έργο του “Opus Majus”, έθεσε τις βάσεις της επιστήμης της οπτικής στην Ευρώπη. 7 Από την αρχαιότητα στον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση (3 από 6)

Περαιτέρω, στο χρονικό διάστημα ανάμεσα στον 12ο και τον 14ο αιώνα, μεταφράστηκαν ο Αριστοτέλης, η γεωμετρία του Ευκλείδη και η αστρονομία του Πτολεμαίου στα Λατινικά, δίνοντας σημαντική ώθηση στους επιστήμονες και ερευνητές της Αναγέννησης στην ανάπτυξη των επιστημών και σε νέες ανακαλύψεις, μεταξύ αυτών και του χρώματος. 8 Από την αρχαιότητα στον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση (4 από 6)

Ιδιαίτερα σημαντικές επίσης ήταν οι αστρονομικές ανακαλύψεις και η μελέτη του φαινομένου του ουράνιου τόξου από πλειάδα ερευνητών οι οποίοι διατύπωσαν θεωρίες για την δημιουργία του φαινομένου. Μεταξύ άλλων ο Κέπλερ και ο Κοπέρνικος. 9 Από την αρχαιότητα στον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση (5 από 6)

Η μεγάλη έκρηξη στην ανάπτυξη των θεωριών της παρατήρησης, της αντίληψης του χρώματος και της δημιουργίας του χρωματικού αισθήματος παρατηρήθηκε στη χρυσή κατά πολλούς εποχή της αναγέννησης. Λαμβάνει χώρα έκτοτε, με την ταυτόχρονη εξέλιξη των επιστημών και των τεχνολογικών και λοιπών εξελίξεων στην Ευρώπη μετά το Μεσαίωνα η έρευνα στους τομείς του φωτός, των ακτινοβολιών, της διαδικασίας της όρασης και της παρατήρησης των χρωμάτων. 10 Από την αρχαιότητα στον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση (6 από 6)

Σημαντικοί ερευνητές στην εξέλιξη της βασικής γνώσης στο χρώμα (1 από 5) Ερευνητές, επιστήμονες, φιλόσοφοι, καλλιτέχνες, αστρονόμοι και φυσικοί άρχισαν να αναπτύσσουν θεωρίες και να πειραματίζονται με τα σύνθετα αντικείμενα του φωτός, των ακτινοβολιών και της παρατήρησης των χρωμάτων. Μεταξύ αυτών : Ο Grosseteste, ο οποίος πρώτος τεκμηρίωσε τη διάκριση ανάμεσα στην απόχρωση και στον κορεσμό – βαθμό κόρου των χρωμάτων. 11 Συνεχίζεται…

Σημαντικοί ερευνητές στην εξέλιξη της βασικής γνώσης στο χρώμα (2 από 5) Ο Leonardo DaVinci (1510) έθεσε φιλοσοφικά ερωτήματα μεταξύ άλλων, στο αν το πράσινο είναι ένα πρωτεύον χρώμα και εάν το λευκό αντιπροσωπεύει ένα χρώμα ή όχι. Το 1613 εμφανίστηκαν οι πρώτες έρευνες στην θεωρία ανάμειξης των χρωμάτων, όπως για παράδειγμα από τον d'Aguilon, ο οποίος ωστόσο απέτυχε να αποδείξει λόγω έλλειψης της σχετικής γνώσης στην εποχή του, ότι η προσθετική και αφαιρετική ανάμειξη των χρωμάτων είναι δύο διαφορετικές διαδικασίες και προσεγγίσεις στην ανάμειξη των χρωμάτων. 12

Το 1760, ο Lambert προσπάθησε να δημιουργήσει όλα τα χρώματα με την ανάμειξη των βασικών θεωρούμενων τότε χρωμάτων κυρίως της ζωγραφικής, δηλαδή το κόκκινο, το μπλε και το κίτρινο. Απέτυχε επειδή ακριβώς δεν μπορούν να παραχθούν όλα τα χρώματα εφόσον τα βασικά χρώματα (χρωστικές, πικμέντα) δεν είναι αυτά της αφαιρετικής ανάμειξης των χρωμάτων όπως την γνωρίζουμε σήμερα, δηλαδή το κυανό, η ματζέντα και το κίτρινο. 13 Σημαντικοί ερευνητές στην εξέλιξη της βασικής γνώσης στο χρώμα (3 από 5)

O Friedrich J. Keppler ( ), περιέγραψε την πορεία των ακτινοβολιών στον ανθρώπινο οφθαλμό και την δημιουργία της αντίστροφης εικόνας στον αμφιβληστροειδή χιτώνα το 1611 και έθεσε τις βάσεις για την γεωμετρική οπτική. 14 Σημαντικοί ερευνητές στην εξέλιξη της βασικής γνώσης στο χρώμα (4 από 5)

Ισαάκ Νεύτων (1 από 2) O Ισαάκ Νεύτων ( ), βασισμένος στις προϋπάρχουσες παρατηρήσεις και ανακαλύψεις προηγούμενων ερευνητών στο φαινόμενο του ουράνιου τόξου, στην οπτική και στην παρατήρηση των χρωμάτων, εξέλιξε την αρχική αυτή γνώση πειραματιζόμενος με ένα πρίσμα. Το 1672 ο Νεύτων παρατήρησε ότι όταν το φως περνά μέσα από ένα πρίσμα, αναλύεται σε διάφορα χρώματα (δηλαδή πρώτος παρατήρησε την ανάλυση του λευκού φωτός στα χρώματα που συνθέτουν το ορατό φάσμα της ηλιακής ακτινοβολίας). Με βάση τις παρατηρήσεις του, ο Νεύτων δημιούργησε την δική του χρωματική θεωρία η οποία εδράζεται στο ότι το χρώμα μπορεί να αναλυθεί ως θεωρία, μόνο μέσα από τους φυσικούς νόμους. 15

Ισαάκ Νεύτων (2 από 2) Ο Νεύτων ήταν ο πρώτος ο οποίος σχημάτισε ένα χρωματικό διάγραμμα, κατατάσσοντας τα χρώματα στη δισδιάστατη επιφάνεια με τρόπο ώστε να συνδυαστούν η κόκκινη-μωβ και η μπλε – ιώδης χρωματικές περιοχές, κάτι που αποτέλεσε τη βάση για την διαγραμματική απεικόνιση του χρωματικού διαγράμματος του CIE- 1931, με τον συνδυασμό της απεικόνισης των χρωματικών περιοχών των δύο άκρων του ορατού φάσματος που παρατηρείται στον χρωματικό κύκλο του Νεύτωνα. 16 elizabethhall70.wordpress.com

Γιόχαν Βόλφγκανγκ Γκαίτε Σε αντίθεση με τον Νεύτωνα, ο Γκαίτε (Johann Wolfgang von Goethe, 1749 – 1835), βάσισε την θεωρία του με το έργο του των 2000 σελίδων “Περί της θεωρίας των Χρωμάτων - Zur Farbenlehre” στο ότι το χρώμα είναι μια υποκειμενική αίσθηση, και επομένως ο άνθρωπος είναι ο πρωταρχικός παράγοντας της ανάλυσής του. Το 1793 ο Γκαίτε σχεδίασε έναν χρωματικό κύκλο, κατατάσσοντας τα χρώματα σε μία δισδιάστατη απεικόνιση. 17

Ο χρωματικός κύκλος του Γκαίτε Το 1809 διεύρυνε τον χρωματικό του κύκλο με χαρακτηριστικά και ιδιότητες των χρωμάτων από τον άνθρωπο – παρατηρητή. Στο έργο του “Zur Farbenlehre”, ο Γκαίτε περιέλαβε την αισθητική διάσταση (φαντασία, λόγος, διανόηση, ευαισθησία) στους χρωματικούς κύκλους που σχεδίασε και ανέπτυξε. 18 “GoetheFarbkreis”, από Dicklyon διαθέσιμο ως κοινό κτήμαGoetheFarbkreisDicklyon

Leon Battista Alberti Πολύ νωρίτερα, ήδη από το 1435, ο Ιταλός Leon Battista Alberti ( ) περιέγραψε το πρώτο τρισδιάστατο σύστημα ανάμιξης των χρωμάτων. Ο Alberti βασίστηκε στην παρατήρηση της ανάμειξης των βασικών χρωμάτων από τους ζωγράφους (κόκκινο, κίτρινο, μπλε) ώστε να δημιουργηθούν περισσότερα χρώματα. Ο Alberti προσέθεσε την τρίτη διάσταση της φωτεινότητας στον χρωματικό του χώρο. 19 colorsystem.com

Η έρευνα και η μελέτη μόνο για την ιστορική εξέλιξη των χρωματικών θεωριών θα μπορούσε να γεμίσει ένα βιβλίο της τάξης των 1000 σελίδων. Στο πλαίσιο όμως του περιορισμένου περιεχομένου των σημειώσεων, περιλήφθηκαν ενδεικτικές και μόνο παραθέσεις επιλεγμένων εξελίξεων και ανακαλύψεων που είναι σημαντικές για την συνέχεια της μελέτης της του χρώματος στις γραφικές τέχνες. Σε κάθε περίπτωση όμως, υπάρχει μεγάλο πεδίο μελέτης στην ιστορία του χρώματος και την εξέλιξη των σχετικών θεωριών. 20 Σημαντικοί ερευνητές στην εξέλιξη της βασικής γνώσης στο χρώμα (5 από 5)

Thomas Young Ένα ίσως από τα πλέον πιο σημαντικά ευρήματα για την περαιτέρω ανάπτυξη του χρώματος ήταν η θεωρία που διατύπωσε ο Thomas Young ( ). Το 1807 ο Young, βασισμένος στις προηγούμενες ανακαλύψεις της φυσιολογίας του ανθρώπινου οφθαλμού και της οπτικής, κατέληξε στο λογικό (όπως αποδείχθηκε) συμπέρασμα ότι δεν θα μπορούσε να υπάρχει ένας φωτοευαίσθητος υποδοχέας στον ανθρώπινο οφθαλμό για το κάθε χρώμα που παρατηρεί και αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος. Στη συνέχεια, διατύπωσε τον συλλογισμό ότι υπάρχουν τρεις υποδοχείς υπεύθυνοι για την αντίληψη των χρωμάτων και τους προσδιόρισε ότι έχουν ευαισθησία στα χρώματα κόκκινο, πράσινο και μωβ (red, green, violet). 21

Λοιπές βασικές ανακαλύψεις στην εξέλιξη της θεωρίας και της πρακτικής του Χρώματος Η θεωρία του Young αποδείχτηκε σωστή και επιβεβαιώθηκε αργότερα με την ανακάλυψη ότι ο ανθρώπινος οφθαλμός αντιλαμβάνεται το χρώμα με τα τρία είδη των κωνίων που είναι ευαίσθητα στην κόκκινη, μπλε και πράσινη ακτινοβολία αντίστοιχα. Με βάση τη θεωρία του Young, αναπτύχθηκαν δύο αντικρουόμενες θεωρίες για την πρόσληψη και αντίληψη των χρωμάτων από τον ανθρώπινο οφθαλμό : H τριχρωματική θεωρία των Young-Helmholtz και η H θεωρία των αντιπάλων διεργασιών (opponent-process) του Ewald Hering. 22

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Αναστάσιος Ε.Πολίτης Αναστάσιος Ε.Πολίτης. «Χρώμα Γραφικών Τεχνών. Ενότητα 2: Ιστορική αναδρομή». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.ocp.teiath.gr

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.