Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διδάσκοντες : Δημήτρης Χασάπης Χριστίνα Μισαηλίδου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διδάσκοντες : Δημήτρης Χασάπης Χριστίνα Μισαηλίδου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διδάσκοντες : Δημήτρης Χασάπης Χριστίνα Μισαηλίδου

2  Τι είναι τα Μαθηματικά;  Τα Μαθηματικά είναι η επιστήμη που μελετά θέματα που αφορούν την ποσότητα (δηλαδή τους αριθμούς) τη δομή (δηλαδή τα σχήματα), το χώρο, τη μεταβολή, τις σχέσεις όλων των μετρήσιμων αντικειμένων της πραγματικότητας και της φαντασίας μας (Βικιπαίδεια).  Περίπου κατηγορίες των σύγχρονων μαθηματικών (άλγεβρα και ευκλείδεια γεωμετρία αλλά και μη ευκλείδειες γεωμετρίες και τοπολογία).  Εργαλείο άλλων επιστημών  Αισθητική απόλαυση (θεωρία συνόλων)

3  Για έναν φιλόλογο η επιστήμη μελέτης της ποσότητας και του χώρου.  Για έναν παίκτη τυχερών παιγνιδιών η πιθανότητα 1/6 που έχω να φέρω 6 σε ένα ζάρι.  Για ένα προγραμματιστή μαθηματικά είναι τα διάφορα αλγοριθμικά προβλήματα που συναντάει στην κατασκευή ενός προγράμματος.  Για έναν φυσικό ή βιολόγο μια παγκόσμια γλώσσα ερμηνείας του κόσμου..  Για έναν μαθηματικό όμως τα μαθηματικά μάλλον προσεγγίζουν περισσότερο την φαντασία ενός έργου τέχνης που διαθέτει συγχρόνως γοητεία και αισθητική απόλαυση... (Μόσχος Α.,  ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΜΑΘΗΤΗ;

4  Γιατί διδάσκονται τα μαθηματικά στο σχολείο;  Για να αποκτήσουν οι πολίτες τις γνώσεις που τους είναι αναγκαίες για την κατανόηση του κόσμου γύρω τους και της ομαλής τους ένταξης μέσα σε αυτόν.  Για να αναπτύξουν έναν πιο θεωρητικό τρόπο σκέψης πέρα από τη διαίσθησή τους και την καθημερινή εμπειρία τους.

5 Η Μαρία και η Νάντια θέλουν να βάψουν τα δωμάτιά τους. Θέλουν να χρησιμοποιήσουν ακριβώς το ίδιο χρώμα. Η Μαρία θα χρησιμοποιήσει 3 κουτιά κίτρινης μπογιάς και 6 κουτιά κόκκινης μπογιάς. Η Νάντια θα χρησιμοποιήσει 7 κουτιά κίτρινης μπογιάς. Πόση κόκκινη μπογιά πρέπει να χρησιμοποιή- σει η Νάντια; 1. Απάντηση 2. Μπορείτε να σκεφτείτε ποια λανθασμένη απάντηση θα μπορούσε να δώσει ένα παιδί σε αυτό το πρόβλημα; (Αν είναι δυνατόν περιγράψτε και τον τρόπο σκέψης που οδήγησε σε αυτή τη λανθασμένη απάντηση). 3.Μπορείτε να προτείνετε κάποιο μοντέλο/εργαλείο/δραστηριότητα κλπ που θα βοηθούσε τα παιδιά οδηγηθούν στη σωστή απάντηση; 4. Αν το πρόβλημα αυτό δοθεί σε παιδιά της έκτης δημοτικού θα τους φανεί ΠολύΕύκολο Εύκολο MέτριαςΔυσκολίας Δύσκολο ΠολύΔύσκολο 5. Σε ποια ‘κατηγορία’ προβλημάτων θα μπορούσατε να εντάξετε το παραπάνω πρόβλημα;

6  Η Μαρία και η Νάντια θέλουν να βάψουν τα δωμάτιά τους. Θέλουν να χρησιμοποιήσουν ακριβώς το ίδιο χρώμα. Η Μαρία θα χρησιμοποιήσει 3 κουτιά κίτρινης μπογιάς και 6 κουτιά κόκκινης μπογιάς. Η Νάντια θα χρησιμοποιήσει 7 κουτιά κίτρινης μπογιάς. Πόση κόκκινη μπογιά πρέπει να χρησιμοποιήσει η Νάντια;  Απάντηση: 14 (πολλαπλασιαστική συλλογιστική-multiplicative reasoning)  Πιο συχνή λανθασμένη απάντηση: 2  Το ‘λάθος του σταθερού αθροίσματος’ (‘constant sum error’): 3+6=9 επομένως πρέπει και 7+2=9 άρα η απάντηση είναι 2.  Πολύ συχνή λανθασμένη απάντηση: 10  ‘Προσθετική στρατηγική’ (‘additive strategy’): 3+4=7 οπότε και 6+4=10.

7

8  Τι θα διδάξει ο δάσκαλος την ώρα των μαθηματικών ;  Πώς γράφεται ένα σχολικό βιβλίο μαθηματικών ; Πώς αξιολογείται ;  Πώς καθορίζεται το περιεχόμενο των σχολικών μαθηματικών ;  Πώς θα διδάξει ο δάσκαλος ένα συγκεκριμένο μάθημα ;  Πώς μαθαίνει ο μαθητής μαθηματικά ;  Συναντά δυσκολίες στην κατανοήση κάποιων μαθηματικών εννοιών ; Ποιων εννοιών ; Τι είδους δυσκολίες ; Υπάρχει κάτι που μπορεί να βοηθήσει ; Τι αισθάνεται για τα μαθηματικά ;

9  Τι είναι η Διδακτική των Μαθηματικών;  Διδακτική των μαθηματικών είναι ο επιστημονικός κλάδος που μελετά τις διαδικασίες της μάθησης και της διδασκαλίας των μαθηματικών. Βρίσκεται στην τομή επιστημονικών αντικειμένων όπως η Ψυχολογία, η Κοινωνιολογία, η Γλωσσολογία, η Επιστημολογία, η Ανθρωπολογία και η Γνωσιακή Επιστήμη (http://mathslife.eled.uowm.gr/).

10  Για διδάξει κάποιος μαθηματικά χρειάζεται να έχει όχι μόνο καλή γνώση του αντικειμένου αλλά ΚΑΙ παιδαγωγική γνώση του αντικειμένου την οποία ο Shulman ορίζει ως ‘γνώση απαραίτητη για τη διδασκαλία’. Αυτή η γνώση περιλαμβάνει την κατανόηση της ευκολίας ή δυσκολίας συγκεκριμένων μαθηματικών εννοιών, τις αντιλήψεις και προκαταλήψεις των μαθητών που επηρεάζουν την μάθηση αυτών των εννοιών, τη γνώση στρατηγικών για την αναδιοργάνωση αυτών των προκαταλήψεων κλπ. (Shulman, L.S., 1986, ‘Those who understand: Knowledge growth in teaching’, Educational Researcher, 15(2), 4-14).  Μια πολύ σημαντική πτυχή της εκπαίδευσης ενός δασκάλου είναι η ανάπτυξη της παιδαγωγικής γνώσης των μαθηματικών.


Κατέβασμα ppt "Διδάσκοντες : Δημήτρης Χασάπης Χριστίνα Μισαηλίδου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google