Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Κ. ΓΚΟΥΤΖΙΑΜΑΝΗ-ΣΩΤΗΡΙΑΔΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Κ. ΓΚΟΥΤΖΙΑΜΑΝΗ-ΣΩΤΗΡΙΑΔΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Κ. ΓΚΟΥΤΖΙΑΜΑΝΗ-ΣΩΤΗΡΙΑΔΗ

2 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Ο γενικός σκοπός της Φ.Α. δεν αλλάζει Οι ειδικοί στόχοι διαμορφώνονται σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών Οι ειδικοί στόχοι διαμορφώνονται σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών Όλα τα παιδιά μπορούν να ευεργετηθούν από την άσκηση και το παιχνίδι, αρκεί να γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές Όλα τα παιδιά μπορούν να ευεργετηθούν από την άσκηση και το παιχνίδι, αρκεί να γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές Πριν από τον σχεδιασμό του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος απαιτείται αξιολόγηση παρούσας κινητικής συμπεριφοράς Πριν από τον σχεδιασμό του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος απαιτείται αξιολόγηση παρούσας κινητικής συμπεριφοράς

3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ (συνέχεια) Απαιτείται γνώση ύπαρξης άλλων παθολογικών καταστάσεων (π.χ. επιληψία, άλλα συνοδά προβλήματα) Απαιτείται γνώση ύπαρξης άλλων παθολογικών καταστάσεων (π.χ. επιληψία, άλλα συνοδά προβλήματα) Απαιτείται συνεργασία με δάσκαλο και με ομάδα αποκατάστασης Απαιτείται συνεργασία με δάσκαλο και με ομάδα αποκατάστασης Ο χώρος άσκησης πρέπει να εξασφαλίζει την ασφάλεια των παιδιών Ο χώρος άσκησης πρέπει να εξασφαλίζει την ασφάλεια των παιδιών Το είδος και ο βαθμός αναπηρίας θα καθορίσουν τις προσαρμογές που απαιτούνται στο χώρο, στους κανονισμούς, στα όργανα κ.α. Το είδος και ο βαθμός αναπηρίας θα καθορίσουν τις προσαρμογές που απαιτούνται στο χώρο, στους κανονισμούς, στα όργανα κ.α.

4 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ (συνέχεια) Κεφάλι- Θέσεις του σώματος (συμμετρία) Κεφάλι- Θέσεις του σώματος (συμμετρία) Λανθασμένη στάση Λανθασμένη στάση Σημεία «κλειδιά» Σημεία «κλειδιά» Σταθεροποίηση όπου απαιτείται Σταθεροποίηση όπου απαιτείται Tοποθέτηση στο αμαξίδιο Tοποθέτηση στο αμαξίδιο Tοποθέτηση βοηθητικών μέσων (ορθοστάτες, καθίσματα, αναπηρικά αμαξίδια) Tοποθέτηση βοηθητικών μέσων (ορθοστάτες, καθίσματα, αναπηρικά αμαξίδια) Φυσιολογικές θέσεις - φυσιολογική σειρά κινήσεων Φυσιολογικές θέσεις - φυσιολογική σειρά κινήσεων Αντανακλαστική δραστηριότητα - Παθολογικό πρότυπο Αντανακλαστική δραστηριότητα - Παθολογικό πρότυπο

5 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ (συνέχεια) Υποστήριξη από τον ΚΦΑ και συνασκήσεις όπου απαιτείται Υποστήριξη από τον ΚΦΑ και συνασκήσεις όπου απαιτείται Διατάσεις Διατάσεις Παθητική κίνηση για χαλάρωση Παθητική κίνηση για χαλάρωση Ανάλυση έργου Ανάλυση έργου Επαναλήψεις Επαναλήψεις Όχι πολλές αλλαγές σε μια δραστηριότητα Όχι πολλές αλλαγές σε μια δραστηριότητα Έμφαση στον τρόπο Έμφαση στον τρόπο Νοερή εξάσκηση Νοερή εξάσκηση

6 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ (συνέχεια) Βάρος στα όργανα Βάρος στα όργανα Στην αθέτωση και στην αταξία είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούνται βαριές μπάλες ενώ στη σπαστικότητα μικρή συμπαγή μπάλα ή φ/σάκουλο Στην αθέτωση και στην αταξία είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούνται βαριές μπάλες ενώ στη σπαστικότητα μικρή συμπαγή μπάλα ή φ/σάκουλο Τα παιδιά με σπαστικότητα: αργά Τα παιδιά με σπαστικότητα: αργά Τα παιδιά με αθέτωση: να χαλαρώνουν πριν την εκτέλεση Τα παιδιά με αθέτωση: να χαλαρώνουν πριν την εκτέλεση

7 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ (συνέχεια) Τα παιδιά που έχουν διάσπαση προσοχής πρέπει να υποβοηθούνται έτσι ώστε να μάθουν να συγκεντρώνονται στο έργο τους Τα παιδιά που έχουν διάσπαση προσοχής πρέπει να υποβοηθούνται έτσι ώστε να μάθουν να συγκεντρώνονται στο έργο τους Δυνατοί θόρυβοι και αγχώδεις καταστάσεις πρέπει να αποφεύγονται ή να μειώνονται στο ελάχιστο εάν τα παιδιά δεν είναι εξοικειωμένα Δυνατοί θόρυβοι και αγχώδεις καταστάσεις πρέπει να αποφεύγονται ή να μειώνονται στο ελάχιστο εάν τα παιδιά δεν είναι εξοικειωμένα Δραστηριότητες με υψηλό ανταγωνισμό αυξάνουν την ανώμαλη κινητικότητα- Πρέπει να δίνονται βαθμιαία Δραστηριότητες με υψηλό ανταγωνισμό αυξάνουν την ανώμαλη κινητικότητα- Πρέπει να δίνονται βαθμιαία

8 ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ Π.Κ.Α Βασικές αναπτυξιακές δεξιότητες -(θεμελιώδη κινητικά πρότυπα Βασικές αναπτυξιακές δεξιότητες -(θεμελιώδη κινητικά πρότυπα Η αδρή κίνηση των ατόμων με ΕΠ έχει εξεταστεί στο παρελθόν από διαφορετικούς ερευνητές (Russell και συν, 1989; Kourtessis & Reid, 1997; Nordmark, Hagglund & Jarnio, 1997; Russell και συν, 2000; Ketelaar και συν, 2001; Liao & Hwang, 2003; Ostensjo, Brogren, Carlberg, & Vollestad, 2004). Η αδρή κίνηση των ατόμων με ΕΠ έχει εξεταστεί στο παρελθόν από διαφορετικούς ερευνητές (Russell και συν, 1989; Kourtessis & Reid, 1997; Nordmark, Hagglund & Jarnio, 1997; Russell και συν, 2000; Ketelaar και συν, 2001; Liao & Hwang, 2003; Ostensjo, Brogren, Carlberg, & Vollestad, 2004). Οι Nordmark και συνεργάτες (1997), εξετάζοντας την αξιοπιστία του Gross Motor Function Measure (GMFM-88), υποστήριξαν ότι το GMFM-88 είναι ένα χρήσιμο και αξιόπιστο ερευνητικό εργαλείο για την εκτίμηση της αδρής κινητικότητας των παιδιών με ΕΠ. Οι Nordmark και συνεργάτες (1997), εξετάζοντας την αξιοπιστία του Gross Motor Function Measure (GMFM-88), υποστήριξαν ότι το GMFM-88 είναι ένα χρήσιμο και αξιόπιστο ερευνητικό εργαλείο για την εκτίμηση της αδρής κινητικότητας των παιδιών με ΕΠ.

9 Σωματογνωσία Σωματογνωσία Αμφιπλευρικότητα – πλευρικότητα Αμφιπλευρικότητα – πλευρικότητα Ισορροπία Ισορροπία Οπτικο-κινητικός συντονισμός- Οπτικο-κινητικός συντονισμός- Αντίληψη του χώρου Αντίληψη του χώρου Προσανατολισμός – Κατεύθυνση Προσανατολισμός – Κατεύθυνση Αντίληψη της κίνησης του σώματος μέσα στο χώρο Αντίληψη της κίνησης του σώματος μέσα στο χώρο Αντίληψη του χρόνου -Ρυθμός Αντίληψη του χρόνου -Ρυθμός

10 ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ Π.Κ.Α Φυσική κατάσταση Φυσική κατάσταση Παιχνίδι Παιχνίδι Κολύμβηση Κολύμβηση Αθλοπαιδιές Αθλοπαιδιές Αθλήματα Αθλήματα Δραστηριότητες για την αντίληψη της χαλάρωσης Δραστηριότητες για την αντίληψη της χαλάρωσης Ορθοσωμικές ασκήσεις Ορθοσωμικές ασκήσεις Αναπνευστικές ασκήσεις Αναπνευστικές ασκήσεις

11 Κολύμβηση Θερμοκρασία 34-35° Θερμοκρασία 34-35° Εξοικείωση Εξοικείωση Συμμετρικές κινήσεις Συμμετρικές κινήσεις Αργές κινήσεις Αργές κινήσεις Αναπνευστικές ασκήσεις Αναπνευστικές ασκήσεις Έλεγχος κεφαλής Έλεγχος κεφαλής Ύπτια θέση σε αρχικά στάδια Ύπτια θέση σε αρχικά στάδια Χρήση βοηθητικών μέσων Χρήση βοηθητικών μέσων

12 ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ Στην αίθουσα (προσβασιμότητα, ασφάλεια) Στην αίθουσα (προσβασιμότητα, ασφάλεια) Στα όργανα (βάρος, μέγεθος) Στα όργανα (βάρος, μέγεθος) Στους κανονισμούς (μείωση, απλοποίηση) Στους κανονισμούς (μείωση, απλοποίηση) Στις αποστάσεις (μείωση) Στις αποστάσεις (μείωση) Στον χρόνο της δραστηριότητας και της συμμετοχής (μείωση ή αύξηση) Στον χρόνο της δραστηριότητας και της συμμετοχής (μείωση ή αύξηση) Στη μεθοδολογία Στη μεθοδολογία

13 Ενδεικτικές Δραστηριότητες Σλάλομ Precision throw High throw Ball thrust Kick ball


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Κ. ΓΚΟΥΤΖΙΑΜΑΝΗ-ΣΩΤΗΡΙΑΔΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google