Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

2

3 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ά1 ΛΥΚΕΙΟΥ Σχολικό έτος

4 Η εποχή μας χαρακτηρίζεται ως ΄΄ Ο ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ’’

5 Αλλά τι είναι επικοινωνία
Είναι η διαδικασία με την οποία ένας πομπός Α μεταβιβάζει πληροφορίες σε ένα δέκτη Β, με στόχο να ενεργήσει πάνω του με τρόπο ώστε να προκαλέσει σε αυτόν την εμφάνιση ιδεών, πράξεων ή συναισθημάτων και σε τελική ανάλυση να επηρεάσει την κατάσταση του και τη συμπεριφορά του.

6 ΜΟΡΦΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Η λεκτική επικοινωνία: Είναι η επικοινωνία που πραγματοποιείται με την ομιλία και με τη χρήση της γλώσσας.

7 Η μη λεκτική επικοινωνία: Είναι η μετάδοση μηνυμάτων με τη στάση του σώματος μας, του τόνου της φωνής μας, τις γκριμάτσες κ.α. Η υγιής επικοινωνία απαιτεί και από τα δυο μέρη (λεκτική, μη λεκτική) να βρίσκονται σε αρμονία.

8 Πνευματική και ψυχική επικοινωνία Όπως Αγάπη-Φιλία
Οικονομική επικοινωνία Αγορές και πωλήσεις Μαζική επικοινωνία Μ.Μ.Ε. (ΤV-INTERNET- ΚΙΝΗΤΑ…)

9 ΚΟΙΝΩΝΙΑ Σύνολο ατόμων που συγκροτούν ένα ενιαίο οργανωμένο σύνολο σε συγκεκριμένα χωρικά όρια. Άρα κοινωνία και επικοινωνία είναι έννοιες αλληλένδετες καθώς η μια προϋποθέτει την άλλη.

10 ΄ ΄ Ο άνθρωπος είναι ον φύσει κοινωνικό και πολιτικό και αυτός που μπορεί να ζήσει μακριά από τις ανθρώπινες κοινωνίες είναι θηρίο ή Θεός ΄ ΄ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ

11 Τι μας προσφέρει η κοινωνία;
Προάγει τον πολιτισμό Αναπτύσσει την προσωπικότητα του ατόμου Περιορίζει την εγωιστική φύση του ατόμου Εθίζει το άτομο στην αυτοπειθαρχία-αυτοσεβασμό και υπευθυνότητα

12 Σήμερα η Τεχνολογία Επικοινωνιών οδηγεί στην έκρηξη της επικοινωνίας, γι’ αυτό μιλάμε για ‘’ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ’’ Όμως η τεχνολογία δεν δημιουργεί ‘’κοινωνία’’ γιατί η κοινωνία δεν οργανώνεται με βάση την τεχνολογία, αλλά με βάση τις ανθρώπινες σχέσεις και τις αξίες.

13

14

15 ΠΟΙΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Είναι κοινή πεποίθηση ότι το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα της κοινωνίας είναι η ανυπαρξία ουσιαστικής επικοινωνίας. Η ουσιαστική επικοινωνία βασίζεται σε δυο βασικούς άξονες, στην εκτίμηση και εμπιστοσύνη που δείχνουμε στον εαυτό μας και στο σεβασμό της διαφορετικότητας του άλλου.

16 Επικοινωνία είναι να ακούς αυτό που έχει να σου πει ο άλλος:
Με σεβασμό Με πραγματικό ενδιαφέρον Με κατανόηση Χωρίς διακοπές

17 ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΕΜΠΟΔΙΑ: Οι εντολές-διαταγές προκαλούν φόβο-αγανάκτηση-θυμό Οι απειλές: Δημιουργείται εχθρότητα, υποταγή Ηθικολογίες Το να λέμε δηλαδή στον άλλο τι πρέπει να κάνει, τον θέτει σε θέση άμυνας γιατί νοιώθει ότι δεν εμπιστεύονται την κρίση του. Κριτική-Κατηγορία π.χ. είσαι άσχετος …. δεν ξέρεις τι σου γίνεται. Τα άτομα νοιώθουν ανεπαρκή και κατώτερα Ερμηνείες π.χ. τα λες αυτά γιατί ζηλεύεις. Οδηγούν σε διακοπή της επικοινωνίας. Να μην ακούμε τον άλλο όταν μιλά αλλά να σκεφτόμαστε τι θα του πούμε. Όταν κάποιος μας μιλά για το πρόβλημα του εμείς να μη στεκόμαστε σ’ αυτό, αλλά να βρίσκουμε αφορμή για να πούμε για τα δικά μας προβλήματα.

18 Ο ΚΑΛΟΣ ΣΥΖΗΤΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΣ ΑΚΡΟΑΤΗΣ

19 ΑΜΕΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (σε παραδοσιακές κοινωνίες)
Πριν λίγες δεκαετίες στην Ελλάδα, οι άνθρωποι είχαν μια πραγματική και άμεση επικοινωνία. Ο ένας βοηθούσε τον άλλο ,συμμετείχε δηλαδή στις χαρές και στις λύπες του άλλου. Μοιρασμένη χαρά διπλή χαρά, μοιρασμένη λύπη μισή λύπη. Οι γείτονες έβγαιναν έξω στις αυλές και στα σοκάκια, συνομιλούσαν και ψυχαγωγούνταν. Τα παιδιά έπαιζαν στις γειτονιές και στην οικογένεια οι άνθρωποι μιλούσαν και συμμετείχαν στις χαρές και στα προβλήματα του κάθε μέλους. Ενώ τότε αυτά ήταν αυτονόητα τώρα δεν γίνονται γιατί όλοι κάθονται σε έναν υπολογιστή η γύρω από μια τηλεόραση αδιαφορώντας ουσιαστικά ο ένας για τον άλλο.

20 Πολλές οικογένειες επικοινωνούν σήμερα όταν συμβεί κάποια διακοπή ρεύματος και τότε αποφασίζουν να μιλήσουν. -Βέβαια δεν σημαίνει ότι η παραδοσιακή κοινωνία ήταν κοινωνία αγγέλων η ότι δεν είχε αρνητικά – για παράδειγμα η επικοινωνία με τα ξενιτεμένα πρόσωπα ήταν δύσκολη ενώ σήμερα έχουμε το… Skype. -Επίσης η συνεχής κοινωνική κριτική (κουτσομπολιό) που δεν σε αφήνει να κάνεις αυτό που θέλεις και πιστεύεις αλλά αυτό που ήθελαν οι άλλοι.

21

22 Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ‘ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ’
Οι δίαυλοι επικοινωνίας έχουν πολλαπλασιαστεί πέρα από κάθε φαντασία. Έχουμε τηλέφωνα - τηλεοράσεις – διαδίκτυο – εφημερίδες… Η διάθεση για κοινωνία ανθρώπινη έχει αρχίσει να εξαφανίζεται ακόμα ανάμεσα σε γονείς και παιδιά , αδέλφια, συζύγους , συγγενείς, φίλους και γείτονες. Πραγματικά οι στέγες των σπιτιών μας και οι επαφές των κινητών μας είναι τόσο κοντά αλλά οι καρδιές και οι ψυχές των ανθρώπων απομακρύνονται τραγικά κάθε μέρα και περισσότερο. ΛΕΓΕΤΑΙ ΟΤΙ Ο ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΚΥΤΤΑΡΩΝ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΟΓΚΟΣ ΚΑΤ’ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΟΤΑΝ ΣΤΑΜΑΤΑ Η ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

23 Ας κάνουμε μια τομογράφηση της σημερινής κοινωνίας από πλευράς επικοινωνίας.
Παράδειγμα 1 Μια νεανική παρέα καθισμένη σε τραπέζι γνωστού ‘ΚΑΦΕ’ , αντί να διαλέγονται και να ανταλλάσσουν ιδέες μεταξύ τους αντάλλασσαν μηνύματα στα smartphones τους λες και αισθάνονταν καλύτερα να δεχθούν μέσω δορυφόρων μήνυμα παρά να επικοινωνήσουν ζωντανά.

24 Παράδειγμα 2 Κλασσική Ελληνική Οικογένεια: Τα παιδιά στους υπολογιστές <<συνομιλούν>> με γνωστούς και αγνώστους ολημερίς και ολονυχτίς και ο κάθε γονιός στην δική του τηλεόραση για να βλέπει τα ανάλογα.

25 Παράδειγμα 3 Επικοινωνία μέσω κοινωνικών δικτύων. Πολλοί νέοι ειδικότερα πέφτουν στην παγίδα της δημιουργίας φίλων εικονικών και αφήνουν τους αληθινούς που είναι δίπλα τους..

26 Παράδειγμα 4 Οι νέοι άνθρωποι συνήθως που περπατούν στον δρόμο ακούγοντας τη μουσική τους με τα ακουστικά τους αδιαφορώντας για το τι γίνεται με τον πλησίον τους…

27 Παράδειγμα 5 Πολλοί νέοι είτε στο σπίτι τους είτε στα internet café παίζουν μόνοι τους ηλεκτρονικά παιχνίδια, που υποβιβάζουν την αξία και την νοημοσύνη του ανθρώπου αλλά και επιτείνουν την απομόνωση και την ηλεκτρονική μοναξιά τους.

28 Συνέπειες Έλλειψης Άμεσης (ουσιαστικής) Επικοινωνίας
Η Κρίση της οικογένειας Η αλλοτρίωση των ανθρώπινων σχέσεων Η απανθρωποίηση και ο εκφυλισμός του ανθρώπου Η ηλεκτρονική μοναξιά Η έλλειψη συνεργασίας και αλληλοβοήθειας Ψυχικές και σωματικές ασθένειες π.χ κατάθλιψη

29 Το να κρατά κανείς μυστικά από τους δικούς του ανθρώπους, να συσσωρεύει μέσα του παράπονα φόβους και ανησυχίες, μπορεί να προκαλέσει διαταραχές όχι μόνο στις διαπροσωπικές του σχέσεις αλλά και τον ίδιο του τον εαυτό.

30 Αιτίες της κρίσης στην επικοινωνία
Θεοποίηση της ύλης- του χρήματος Η κατάπτωση των πνευματικών αξιών Ο ανταγωνισμός της καταναλωτικής κοινωνίας Το κυνήγι του χρόνου Το απρόσωπο των μεγαλουπόλεων Το γενικότερο κλίμα καχυποψίας και επιφυλακτικότητας Η θεοποίηση της τεχνολογίας

31 ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ Ο ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΑ ΑΛΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ, ΕΊΝΑΙ ΟΜΩΣ ΕΞΙΣΟΥ ΒΕΒΑΙΟ ΟΤΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΑΥΤΟΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΕΜΙΣΕΙ ΤΟ ΚΕΝΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΤΟΥ. Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΥΛΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟ. Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΧΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΣΩΜΑ. ΕΜΕΙΣ ΦΡΟΝΤΙΣΑΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑ (ΥΛΗ) ΚΑΙ ΑΦΗΣΑΜΕ ΝΑ ΛΙΜΟΚΤΟΝΕΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ Η ΨΥΧΗ ΜΑΣ

32

33 Επίλογος Θα πρέπει κάποια στιγμή να σταθούμε με θάρρος και ειλικρίνεια και να αποφασίσουμε να κάνουμε restart/επανεκκίνηση στη ζωή μας, βάζοντας τα πρώτα πράγματα στην πρώτη θέση, τη κοινωνία πάνω από τη στείρα επικοινωνία- την άμεση και ουσιαστική επικοινωνία από την παθητική.

34 Ο Θεός μας έχει δημιουργήσει ώστε να βρίσκουμε την ολοκλήρωσή μας μέσα στην κοινωνία με τον συνάνθρωπο, τον γείτονα, το φίλο. Το μόνο φάρμακο είναι να βιώσουμε την προτροπή του Ιησού <<ΑΓΑΠΑ ΤΟΝ ΠΛΗΣΙΟΝ ΣΟΥ ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ>> γιατί τότε μόνο θα έχουμε μια κοινωνία αλληλεγγύης, ειδικότερα στις μέρες μας που τόσο έχουμε ανάγκη.

35 Αν έχεις επικοινωνία με το θεό και τους ανθρώπους ήδη από δω ζεις στον παράδεισό’

36 Συντονιστής: Αναστάσιος Αμπλάς
Χαρίκλεια Γκέκα Ετλέβα Γκιοκχιλάι Κωνσταντίνα Γκόλι Ραφαήλ Δαραής Αλεξάνδρα Δεληγιάννη Γλυκερία Δεληγιάννη Χριστίνα Δροσινού Θανάσης Καμουζάς Δημήτρης Κομπατσίαρης Άννα-Μαρία Κύρκου Χαρούλα Λάντζα Μάριος Μπαλλίου Φρειδερίκη Μπαμπάνη Ανθή Ναβροζίδου Συντονιστής: Αναστάσιος Αμπλάς


Κατέβασμα ppt "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google